27.11 najprawdopodobniej odbedzie sie trening driftu na torze poznan
Informuje juz teraz zebyscie sobie rezerwowali termin . Uczestniczyc maja osoby, które w przyszłym roku chcą startowac w serii zawodów.
Scenariusz treningu najprawdopodobniej bedzie zblizony do zawodów serii D1.
GT jako jedyny magazyn tuningowy w Polsce jest zaangażowany w rozwój krajowej sceny driftingowej. W związku z planowanym na rok 2006 cyklem zawodów prowadzonych według regulaminu D1 GP w dniu 27.11.2005 odbędzie się na Torze w Poznaniu "GT Drifting Trening".
Trening ma na celu poinformowanie wszystkich obecnych o powstaniu POLSKIEJ
FEDERACJI DRIFTINGU, która będzie normowała: zasady, punktacje i regulaminy zawodów. Zawodnicy którzy będą chcieli startować w zawodach 2006 dowiedzą się jak będzie wyglądał szczegółowy regulamin PFD, który będzie bazował na regulaminach D1GP.
Zawodnicy biorący udział będą mogli przetrenować przejazdy według nowych zasad i dowiedzieć się gdzie stracili punkty i jak je nadrobić, tak aby w nowym roku mogli trenować i podnosić poziom swoich umiejętności.
Trening NIE JEST OBOWIAZKOWY! i do niczego ani nikogo nie zobowiązuje.
Osoby zainteresowane udziałem będą musiały wykupić ubezpieczenie NW na
trening w kwocie 50zł więcej kosztów nie ma.
Czas trwania treningu 10:00 - 15:00
Rozpoczęcie nastąpi w budynku biura toru. Dojazd: przejeżdżając przez most nad torem na STOPIE skręcamy w prawo i pierwsza w prawo. Będzie widoczny biały budynek do którego wejście jest od tyłu.
Warunki uczestnictwa :
a) sprawny technicznie samochód z napędem na tylne koła.
b) posiadanie kasku bezpieczeństwa
c) prawo jazdy kat. B
Każdy z zawodników będzie zobowiązany do podpisania oświadczenia o treści:
"Oświadczam, że jestem świadomy ryzyka i niebezpieczeństwa podczas Treningu na Torze. W związku z moim uczestnictwem przyjmuje na siebie pełną odpowiedzialność, jednocześnie zrzekam się wszelkich późniejszych roszczeń w stosunku do organizatora treningu. Zobowiązujemy się do przestrzegania zasad, które przedstawi organizator bez żadnego wyjątku, wraz z zobowiązaniem przestrzegania przepisów o ruchu drogowym na drogach publicznych. Zgadzam się na umieszczenie reklam organizatora na zgłoszonym pojeździe. Uczestnicy muszą używać kasków ochronnych podczas Treningu. W przypadku drastycznego naruszenia zasad lub nie sportowego zachowania, nastąpi usunięcie z obiektu."
UWAGA!
W tym dniu odbywa się giełda samochodowa więc zawodnicy proszeni są o
wysłanie wiadomości na adres drift@drifting.pl z numerem rejestracyjnym
pojazdu i danymi osobowymi w celu przygotowania listy wjazdowej.
_________________ Germany Style - tuning BMW czyli ciemno, nisko, szeroko, wystająco, zaskakująco i ze smaczkiem!!!
Niestety nie będe miał LUKAS bo była marna pogoda i nikt po prostu zdjęć nie robił. Do tego najlepiej się podziwia ruch, nagrania video
... tam trzeba być i rywalizować no i pokazać jak się umie bokami latać!!!
_________________ Germany Style - tuning BMW czyli ciemno, nisko, szeroko, wystająco, zaskakująco i ze smaczkiem!!!
Echhh, chciałem jechać, ale postanowiłem że jestem rajdowcem. Trochę żałuję że nie byłem, bo widzę że rzeczywiście można było się czegoś nauczyć. Dzień wcześniej na torze mieliśmy świetny rajd. Niestety telewizji nie było, wolą chyba kupować jakieś zagraniczne programy....
nie Piotrze!
Drift to prosta a zarazem najlepsza forma sportu motorowego jeśli chodzi o podgrzewanie i wzniecanie adrenaliny u publiki, a więc widowiskowa, a jak coś jest widowiskowe to przyciąga kamery ... po za tym doskonale na pewno wiesz, że tvn turbo współpracuje z GT i czas tuningu tworzony jest własciwie równolegle z tym czasopismem ... na TVN turbo od rajdów masz OeS
_________________
This post was sponsored by letter ///M like Maciek
Oj nie o to Maćkowi chodziło.
Wydaje mi się że Maćkowi chodziło o to, że Drift jest najprostszą czesci sportu motorowego którą może uprawiać praktycznie każdy, nie posiadjacy licencji wyscigowej ani nie bedący zrzeszony w zadnym klubie kierowca, ktory ma mocne auto z tylnym napedem i jakies pojecie o kontrolowanych szaleństwach swoim autem.
_________________ Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ...
prosta to znaczy że nie potrzeba do niej jakiś specjalnych kwalifikacji, super torów i zaplecza jakiegoś ... prosta czyli najskuteczniejsza pod względem włożonego wysiłku aby zapewnić publiczności dobra zabawę i dawkę adrenaliny!!
a czy drift jest prosty ... ... jak już zaczaisz o co chodzi to wystarczy ćwiczyć, ale trzeba rozumieć auto i fizykę jego oraz nawierzchni ... wtedy staje się coraz prostszy
_________________
This post was sponsored by letter ///M like Maciek
Tak jest ćwiczyć, ćwiczyc jeszcze raz ćwiczyć!!!
Ale to potrzeba naprawde długiego okresu czasu żeby w pełni opanować auto, nie mówmy w tym momencie o jednym zakręcie bo to bez sensu ten dobry kto pokonałby kilka zakrętów bokiem z pełną płynnością jak i z największą prędkością oraz wychyleniem
_________________ Germany Style - tuning BMW czyli ciemno, nisko, szeroko, wystająco, zaskakująco i ze smaczkiem!!!
na własnej skórze wiem jaką zalezność ma prędkośc w drifcie a panowanie nad nim przy takiej prędkości i zeby pójść kontrolowanym bokiem przy 90ciu km/h można mieć z tyłu nawet 195tki, ale przy 120km/h to na 195tkach jest już jazda na krawędzi ... potrzeba zdecydowanie szerszych gum aby nie wylądowac w krajobrazie aby mieć pełną kontrolę ... i mocy by w każdej chwili móc wykonac poprawkę i dociążyć tył. Im szersze gumy i więcej mocy tym większa kontrolanad autem, ale i większe przeciążenia i szybsze reakcje auta na ruchy prawą stopą i kierownicą
a więc tak jak mówisz trening trening trening, aby miec pojecie o różnych warunkach i rżnych setupach, aby wsiąść i pojechac bokiem a nie gdybac że ciśnienie w kołąch było za małe albo że w jednym miejscu była kałuża wody
pozdro dla kochających jazdę czysto techniczną! jazde bokiem
_________________
This post was sponsored by letter ///M like Maciek
Owszem zgodze się z Tobą ale zapomniałes albo po prostu nie dopisałeś takiej ważnej rzeczy jak zawieszenie!!! Chyba nie zaprzeczysz to jeden z głównych atutów jeżeli chodzi o drifting.
_________________ Germany Style - tuning BMW czyli ciemno, nisko, szeroko, wystająco, zaskakująco i ze smaczkiem!!!
jakbym miałopisac o wszystkim to by to trochę zajęło a zauważyłem że mało komu chce się czytaćdługie posty
Poza tym do końca nie ogarnąłem tematu siły dobicia i odbicia amorów i ogólnej twardości poszczególnych elementów zawieszenia więc nie będe sie rozwodzil na ten temat ale powinno byc dośc sztywno i możliwie nisko, aby wszystko docierao dobrze do kierowcy i reakcje auta na ruchy kiera i gazem były natychmiastowe = precyzyjny drift
_________________
This post was sponsored by letter ///M like Maciek
Japońce stawy w zawieszeniu tylnym robią chyba na sztywno, tzn. bez elementów gumowych (ale nie są to takie zwykłe przeróby, tylko wiadomo jak to u nich drogie części tuningowe chyba), z tego co widziałem na filmie to dość potężny stabilizator przyechyłów też bez gum, z przodu to już mniej istotne, choć im zdrowsze tym wialdomo lepsze + sportowe twarde elementy gumowe. Co do regulacji amorów to tłumienie odbicia dość małe (tak mi się wydaje), jedynie taka podstawowa kompensacja bujania i żeby nie odbijał zbyt agresywnie przy początkowym zarzuceniu (zakładam że mamy już twarde sprężyny), a tłumienie dobicia też raczej małe, ponieważ nic to nam i tak nie daje przy stałym przechyle a może tylko utrudniać wyczucie charakterystyki sprężyn. Generalnie przypuszczam że małe wartości tłumienia powinny pomagać w wybieraniu małych nierówności, tak byśmy ich w ogóle nie czuli, dużymi i tak trzeba się samemu zająć. Ale jak to zwykle bywa mistrz i tak pojedzie świetnie nawet słabo przygotowanym samochodem, a nowicjusz zeszmaci nawet w super aucie. Na lepszą kontrolę wiadomo wpływa też odelżony mocno tył auta (mniejsze bezwładności) no solidnie umocowany kubeł. Udało mi się dziś śmignąć 3 kółka po torze kartingowycm echh
a widzisz
spoko chłopaki piszcie piszcie, jak znajdziecie jakis dobry technicznie artykuł to to skany i dawajcie na forum ... zlepimyjakis niezbędnik dryftera
_________________
This post was sponsored by letter ///M like Maciek
Poza tym wszystkim co powyżej trzeba jeszcze mieć:
minimum 150KM
blokadę dyfra na asfalt - 50%
węższe opony z większym ciśnieniem i nie za wysokie -bo lubią zejść
opony używane by ich nie było żal
przed treningiem warto sprawdzić stan oleju w skrzyni biegów i w dyfrze.
pozdro
_________________ Gdybym był konstruktorem samochodów ,myślałbym o samochodach jak Ci z BMW.W Ich przypadku nic dodać nic ująć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach