witam autko stalo ok 3 tyg bylo remontowane i po wyjechaniu z garazu rutynowa kontrola płynów.
odpalilem troche sie zagrzal i wyciagam bagnet z automata i tu na minimum wczesniej wszystko bylo ok olej nie kapie po zgaszeniu silnika na bagnecie jest ponad max !!jak poprawnie sprawdzis pozim oleju wiem ze po zagrzaniu i na chodzacym czy moze tak byc ze mam bledny odczyt bo stal sporo ??zrobilem jazde próbna zmienia biegi idealnie nie slychac ze pompa zaciaga powietrze !!a i ewentualnie jak sie dolewa olej do automata (mowa o 325 eta i standardowy automat 4hp22 chyba takie to bylo oznaczenie!!!) pilne bo autem musze jezdzic a nie chce rozwalic skrzyni!!!!
Pomógł: 21 razy Dołączył: 22 Mar 2004 Skąd: Puławy
Wysłany: 2005-09-27, 07:05
Sprawdzanie poziomu w ASB przeprowadzasz tak:
* uruchamiasz samochód, :cenzura: lewarkiem przez wszystkie P->R->N->D->3->2->1 i spowrotem
* otwierasz maskę, wyciągasz bagnecik i sprawdzasz poziom - na zimnym powinien być na minimum - ale nie poniżej.
* następnie siadasz do autka i sobie jeżdzisz (przy okazji coś załatwiasz na mieście) skrzynia musi dostać w kość, olej powinien być nagrzany do ~90"C
* wtedy otwierasz maskę po raz 2 i wyciągasz bagnecik i sprawdzasz poziom - na gorącym powinien być na maximum - ale nie ponad.
z tego co wiem to dolewanie odbywa się poprzez rurkę bagnecika poziomu
ale myślę że olej po prostu był nie rozgrzany do odp temperatury.
_________________ E30 325iA 1987r. Coupe E39 528iA 1999r. Touring E61 530dA 2005r. Touring «Nigdy Nikogo O Nic nie Proś Sami Przyjdą Sami Dadzą»
niemozliwe z tego co wiem tam jest skrzynia 4hp22 (poprawcie jak sie myle) zaraz od strony grodzi silnika po str kierowcy powinna byc miarka (bagnet ) nie slyszalem o czyms takim zeby nie bylo sprawdz dobrze
[ Dodano: Sro Lut 15, 2006 10:08 pm ]
panowie kolega ma racje przeszperalem dokumentacje A5S310Z to jest oznaczenie skrzyni ona faktycznie nie ma bagnetu !!!! ja umywam rece od tego jeden automat mi padl i stwierdilem ze to trzeba dawac ludziom znającym sie moze kktos z forum juz mial z nim stycznosc???
_________________ bylu 327i mtech 1 a teraz jest subaru impreza i w planie e30 drift car:))
niestety nie poda ci ten programik jakim typem oleju jest zalana skrzynia jedynie ilosc mi w aso nie byli w stanie odpowiedziec bo jedoczesnie szly w moim przypadku 2 typy oleji moze tel tam ci pomoga, ogolnie na poczatek polecam sprawdzic otwor (dajcie z etk zaznaczone miejsce bo tez jestem ciekaw) w podobny sposób sprawdza sie w manualu. a czy chcesz to zrobic z ciekawosci czy twoj automat zaczyna sie dziwnie zachowywac??? i co do olejow nie kombinuj udaj sie do speca ja tak rozwalilem automata bo dolalem nie tego i filtr sie zapchal jak sie olej sciol i przelecial kilka km na sucho a remonty automatow to kosztowna sprawa!!!
_________________ bylu 327i mtech 1 a teraz jest subaru impreza i w planie e30 drift car:))
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lis 2005 Skąd: Poznań(okolice)
Wysłany: 2006-02-15, 23:21
Auto kupiłem niedawno i wymieniam powoliwszystkie płyny.
Skrzynia chodzi dobrze, ale poprostu chciałem wiedzieć czy wymienić czy nie.
W ksiązce jest napisane :
Odkręcić korek spustowy wylac olej, wlać nowy przez otwór na sciance miski olejowej.
Zabieg ten powtażać co 40.000 km.
Nie pisza nic o filtrze
Jest tez napisane że w niektórych skrzyniach się niewiymienia oleju.
Remont automatu troche kosztuje więc chciałem wiedzieć czy mam wszystko ok, a jak skrzynia zacznie szarpać albo cos to może juz być zapóźno.
P.S.
W necie znalazłem kilka opisów jak wymienić olej( po angielsku niestety) ale nigdzie nieznalazłem opisu jakie to były skrzynie. Były przykłady ze zdejmowaniem miski olejowej i inne takie.
_________________ Żadna usterka usunięta zgodnie z technologią, niema prawa się powtórzyć przez następne 7 lat
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach