BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przerabiamy visko na elektrowentylator
Autor Wiadomość
venom 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2009
Skąd: Będzin (sląskie)
Wysłany: 2009-12-05, 11:10   

wlasnie zmienilem poduszki od skrzyni - te z tylu skrzyni dwie.

wynik przed chwila zabilem druga chlodnice - dostala u gory i od strony pasazera.
wentylator jest w strzepach - zostalo chyba 7 lopat z 11stu.

jakby ktos mial jakis pomysl to chetnie poslucham

ja widze to tak
albo wentylator byl do :cenzura:
albo jest jeszcze jakies inne mocowanie skrzyni oprocz tych dwoch kostek z tylu
albo wisko jest jakies niewiadomo skad i nie pasuje (bo nie moge zalozyc wentylatora tak jak trzeba - nie pasuje i chaczy o trzpien kola pasowego na dole

jakby co to kupie wentylator do 2.0 i chlodnice 440mm :x

Ps rece juz zaczynaja opadac


Edit

juz chyba wiem co jest
wisko wg mnie mam jakies inne ;/

jakby mi ktos mogl u siebie zmierzyc grubosc wiska (z trzpieniem mocujacym i bez)
to bede bardzo wdzieczny

ew jakis link allegro jakie wisko polecacie kupic
_________________
E30 Touring - project in progress - sprzedane
E30 Coupe - dupowozik
Z3 Roadster - lansowozik
Ostatnio zmieniony przez venom 2009-12-05, 11:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
MCGUMA 
Poszukaj zanim napiszesz !!!
TinkyWinky :)



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sty 2009
Skąd: Mielno(Koszalin)
Wysłany: 2009-12-28, 18:29   

czy ktos ma jeszcze termowłącznik u siebie i zdaje to egzamin??Ja mam zamiar zastąpić wisco termowłącznikiem w e30 m50b25,kupiłem dwu zakresowy 85-80,92-82.Mam zamiar podpiąć to pod ori wentylator klimy.

Chłodnice mam od e28 535i,zda egzamin???
_________________
Do kultowej jazdy e32 735i,a do zabaw po mieście e30 m50b25 ;)
 
 
Grzesiek2290 
fck vanos!



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Skąd: B-stok
Wysłany: 2009-12-28, 18:40   

Generalnie nie upalając to myślę że przy tej chłodnicy wentylator będzie naprawdę rzadko się włączał ;)
_________________
 
 
 
Lewy066 



Dołączył: 07 Paź 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-14, 12:27   

Witam wszystkich.
Zamontowalem wentylator elektryczny z ASTRY G (pchajacy powietrze na chłodnice) przed chłodnica. Wkreciłem czujnik termiczny z BMW e36 Compact w chłodnice (tam gdzie jest oryginalnie). Wyglada to tak ze włacznik włacza I bieg ale temperatura jest juz za połowa. Potrafi dojść do 3/4 skali i nie załacza II biegu. Sprawdzałem czujnik napewno działa i ząłacza oba biegi (tak samo jak wentylator) 2 bieg wentylatora oprócz czujnika termicznego podłaczony mam dodatkowo na właczniku w kabinie. Czy powinienm zrobić przejsciówke na czujnik na węzu od silnika do chłodnicy (zeby załacał sie wczesniej wentylator czy nie ma to najmniejszego znaczenia???? Czy ktos ma jakies sugestie??
_________________
Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
 
 
 
Piotrek325 
maniak


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Sty 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-15, 10:34   

mialem identyczny problem, rozwiazaniem jest:

* czujnik o innych progach
* zamontowanie czujnika przed termostatem
* uszkodzony termostat
_________________
e30 studio - profesjonalne strony internetowe
www.e30studio.pl
 
 
kemot324 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: Chybie/Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-05-15, 17:13   

A czy masz to połączone na przekaźnikach? Bo termowłącznik od klimy wkręcony w chłodnice nie wytrzyma bezpośrednio obciążenia wentylatora.
_________________
KUPIĘ KOŚĆ KODUJĄCĄ OBC II DO m20b25

BMW Klub Podbeskidzie

 
 
 
Lewy066 



Dołączył: 07 Paź 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-16, 10:23   

tak. Mam 2 przekaxniki.. na kazdy bieg wentylatora odrebny przekaźnik bo moc wioatraka jest taka że przeciąg robi.
Co do włacznika termicznego... mam go wkreconego w oryginalne miejsce w chłodnicy czyli przy prawej lampie.
Nie wiem jakie ma stopnie załaczania ale jest juz zdecydowanie za późno jak sie uruchamia. Termostat mam wsadzony nowiótki. Ma moze 30km przejechane. Obieg sie otwiiera ale mam wrazenie ze pompa wody nie daje rady. Czy jest szansa że spierniczyła sie pompa?? Była wymieniana na nowa SKL jakies pół roku temu. Jak sprawdzic działanie pompy wody bez jej demontazu?? Ma ktos jakis pomysł. ??
_________________
Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
 
 
 
kemot324 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: Chybie/Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-05-16, 21:51   

Musisz popatrzeć w zbiorniczek, czy przelewem leci ciągły nie przerwany strumień.
_________________
KUPIĘ KOŚĆ KODUJĄCĄ OBC II DO m20b25

BMW Klub Podbeskidzie

 
 
 
Cash 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 16 Maj 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-16, 22:34   

Witam, od dwóch dni jestem posiadaczem mojego pierwszego BMW, jest to BMW E30 320i.

Mam mały problem, mianowicie temperatura przy normalnej jeździe jest kreske poniżej normy (Termostat?) a zdarza się, że rośnie sporo ponad i wtedy albo otwarta maska i jazda albo dłuższy postój. Zauważyłem, że gdy się grzeje wiatrak od chłodnicy stoi dęba albo kręci się bardzo powolutku. Już 2 czy 3 razy zdarzyło się tak, że temperatura w górę a wiatrak objawy jak wyżej.

W związku z tym mam pytanie - czy to wina przycinającego się visco ? Czy może czujnika temperatury który wentylatora nie załącza ?

Pytam, ponieważ jeżeli to visko to chyba będę chciał przerobić na elektryczny, no chyba że macie jakąś inną teorie odnośnie niezałączającego się czasem wiatraka.


Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam!
_________________
BMW E30 320i Alpinweiss II
 
 
Lewy066 



Dołączył: 07 Paź 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-17, 10:30   

CASH to na 100% wisko. Wymień i powinno ustapic. Sprawdx tylko poziom płynu i zobacz czy wogóle masz termostat...

[ Dodano: 2011-05-17, 11:32 ]
kemot324 napisał/a:
Musisz popatrzeć w zbiorniczek, czy przelewem leci ciągły nie przerwany strumień.


Na wolnych obrotach praktycznie wcale nie leci.. jak podkrece powyzej 2000/obr na min to cos tam zaczyna delikatnie... obstawiam pompe. Dzisiaj kupuje nowa i trudno trzeba rozbierac rozrząd ;( ((
_________________
Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
 
 
 
Cash 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 16 Maj 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-17, 11:58   

Wiem, że trochę zboczę z tematu ale jeszcze mam jedno pytanie odnośnie chłodzenia naszych bawarek. Mianowicie - odkryłem jakiś dziwny 'patent' w mojej buni. Od zbiorniczka płynu chłodzącego odchodzi jeden mały wężyk (mała średnica) który wchodzi w butelke wciśniętą między w.w. zbiorniczek a atrape. W butelce znajduje sie borygo (pewnie ścieka), w każdym razie domyślam się że raczej z fabryki tak nie wyszlo. Gdzie prawidlowo powinien iść mały wężyk odchodzący od zbiorniczka płynu wyrównawczego ?

Z góry dzięki ;)
_________________
BMW E30 320i Alpinweiss II
 
 
Artur C. 
Zawsze naprawić!



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 31 Sty 2005
Skąd: Lubuskie - Cybinka
Wysłany: 2011-05-17, 16:01   

Powinien iść w nadkole.
_________________
E39 530d 00r
 
 
Lewy066 



Dołączył: 07 Paź 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-19, 09:56   

wywaliłem termostat i założyłem spowrtotem wisko... testuje...
_________________
Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
 
 
 
Cash 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 16 Maj 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-19, 12:40   

Znalazłem przyczynę. Obudowa wentylatora blokowała visko :) Zdjąłem ją i teraz lata jak ta lala. Fakt faktem podczas jazdy jest niedogrzany, na postoju osiąga 90 stopni+ i wtedy visco juz lata jak szalone. Może termostat ? ;o
_________________
BMW E30 320i Alpinweiss II
 
 
pocisk997 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 14 Wrz 2008
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2011-09-27, 18:37   

Panowie, Mam pytanie, gdzie lepiej umieścić termowąłcznik? Na wyjsciu z chlodnicy wydaje się lepiej, ale czy napewno?
Do tego pytanie, jakie ma mieć własności temperaturowe ten włącznik?
Silnbik to m42 , gdzieś obiło mi się o uszy, że 80-88 , czy taki powinien być?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15