Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2011 Skąd: mysłowice
Wysłany: 2013-12-15, 16:30
tłok M20B25 ma pasowanie 83,980
a tłok M52B28 ma pasowanie 83,975
czyli będzie troche luźniej niż w M20, będzie trudniej zatrzeć ale za to oleju więcej pociagnie
no i tu jest pies pogrzebany... dlatego zapytałem, przy zbyt dużym luzie tłoki będą hałasować, stukać... a żeby to miało ręce i nogi to przy tych tłokach co pokazałeś, to należałoby tulejować blok, co nie ma najmniejszego sensu, bo koszty Cie zjedzą, a nadal to będzie "nowy stary" silnik...pomysł średni...kolorystycznie te tłoki wyglądają koszmarnie, na wyjątkowo ch**owym oleju musiał jeździć ten silnik... osobiście nie wsadziłbym ich do swojego silnika, nawet jakbym miał je za free (ale to moje zdanie)
silnik który ja rozbierałem miał od nowości równe 200tys najechane, i tłoki były w stanie takim jak na foto co wkleiłem, nie musiałem ich specjalnie myć...co nie zmienia faktu, że pierścienie to nie istniały to raz a dwa ułamał się kawałek zaworu ssącego...
P.S. co do podkarmiania się olejem przy zbyt luźnych tłokach to jako ciekawostkę podam silnik z T4 (benzyna 2.0) znajomego, został wymieniony na inny z niemcowni tylko dlatego, że wkurzał 'tym stukaniem' a nie brał ani grama oleju, od wymiany do wymiany pełny stan, po wymianie silnika na 'cichy' zaczęły się dolewki po 1-1,5l na 10tys km
P.S.2 a czy wpadłeś na to, żeby ubrać tłoki z m20b25 z korbami 130mm i wsadzić do bloku?
bo jak dla mnie pomiar suwmiarką jest zrobiony źle, i tłok będzie wystawał w porywach 1mm wyżej niż te z m52, a "garby" jak będą Cię wkurzały, zawsze możesz stoczyć... i będziesz miał i pasowanie, i tłoki...
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez makkus 2013-12-15, 23:41, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2011 Skąd: mysłowice
Wysłany: 2013-12-16, 08:13
tuleje w silniku zawsze są robione na pełny wymiar 84,00
więc jakiś silnik na tych tłokach 83,995 też jakoś musiał chodzić, a te tłoki z allegro czarne bo jak luźne pasowanie to i przedmuchy większe i apetyt na olej
weź może poprawkę na to z czego są wykonane oba bloki m52, m20, i zastanów się nad rozszerzalnością cieplną...po mojemu nie bez różnicy są takie duże odchyłki tychże wartości...
złóż tłok z b25 z korbą b20 i pokaż jak to wygląda, bo mam pewne objekcje co do pomiaru i tłoków z b28...
_________________ Kompleksowa renowacja samochodów marki BMW, Fiat i pochodne, Opel.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2011 Skąd: mysłowice
Wysłany: 2013-12-17, 14:29
Cytat:
złóż tłok z b25 z korbą b20 i pokaż jak to wygląda, bo mam pewne objekcje co do pomiaru i tłoków z b28...
ja się mogę pomylić, bo miałem 3 z matmy ale suwmiarka się nie myli
na korbach 130mm ori tłok M20B25 wystaje 4mm
z drugiej strony jak się patrzy na tłok od M20 i od M52 to M20 jest dużo grubszy ( ma więcej mięsa) i może jest bardziej odporny na "puchnięcie" i dlatego ma ciaśniejsze pasowanie
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2011 Skąd: mysłowice
Wysłany: 2013-12-17, 16:13
na korbach 135mm tłok wystaje 9mm i pomiar był robiony w najniższym punkcie tłoka bo nie bylo problemu z pomiarem.
i na krótkich korbach 130mm tlok M20B25 mierzony w tym samym miejscu wystaje 4mm
ale odległość sworznia od denka tłoka nie dało sie tak zmierzyć i mierzyłem tam gdzie się dało
nie był to najniższy punkt na tłoku tylko najniższy który dało sie dokładnie zmierzyć bez dziwnych kombinacji
interesuje Cie odległość do krawędzi toka, a nie do garba (nawet tego najniższego) na moich tłokach niższa część garba ma 2mm, więc jeśli Ty mierzyłeś w ten sposób to tłok powinien wystawać nie 4 a 2mm.. a to już jesteśmy w domu, bo i tak są wklęsłe, więc śmiało można by je stoczyć.....
jak ma ktoś nadliczbowe tloki b25 to chętnie dowiedziałbym się jaką grubość ma denko tłoka we wklęsłeś części...
Ostatnio zmieniony przez makkus 2013-12-17, 18:02, w całości zmieniany 1 raz
jeśli tłok od M50B25 jest taki sam jak w M52B28 to chętnie bym kupił od Ciebiie komplet, jeśli masz
Tłokówz m50b25 po lewj nie mam zostały założone razem z korbami (grubsze niż m52) do mojego silnika
Szukałeś tłoków z dużymi podcięciami na zawory dlatego dałem ci porównanie tych dwuch tłoków .
Ja miałem u siebie w silniku m52b25 te po lewej jak się okazało są to tłoki z m52b25TU Angole zaszaleli i takie dostałem razem z żeliwnymi tulejami w alu-bloku po rozkodowaniu VIN okazało się że jest :
S962A MOTORKENNFELD Specjalna charakterystyka silnika
i pomierzył mi wszystko, te tłoki są prawdopodobnie od M54
w M52B28 odległość od krawędzi sworznia do krawędzi tłoka to 21mm
a na tych z allegro jest 20,5mm i mają luźniejsze pasowanie bo mają takie coś:
http://img441.imageshack....13/img3747k.jpg
( nie jest to tłok od BMW, tylko obrazek poglądowy)
z moim kuzynem też rozmawiałem na temat pasowania i powiedział że 83,955 to tylko 4,5setki
turbodoładowane silniki śmigają na pasowaniu 8 setek i że mam się nie bać tych tłoków bo 4,5 setki to wcale nie jest dużo:wink:
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Sie 2005 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-12-28, 15:03
A sprawdzałeś już tłoki z m70? Słyszałem że idealnie nadają się pod turbo, tyle że w seryjnym b25. A tak poza tym po co wkładasz tłoki z m50/2/4 do m20? Nie lepiej zrobić kanapkę albo dopasować jakieś tłoki z m20?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2011 Skąd: mysłowice
Wysłany: 2014-01-01, 16:14
Cytat:
robimy małego off topica, ale co tam...(mam nadzieję, że knap się nie obrazi)
cały mój nowy projekt to jeden wielki off topic a za dobre poczucie humoru raczej się nie obrażam
przypominam że mój nowy projekt mocnego M20 ma raczej charakter terapeutyczny
bo moje e30 już pół roku stoi z rozkopaną wiązką i czeka na megasquirta i strojenie a ja nie mogę "majstra" pogonić i mnie to strasznie bulwersuje
i jak beemka zjedzie już z hamowni to wrócę do tematu właściwego czyli dokańczania auta
więc buduje sobie drugie M20 "na zapas" żeby się odstresować troche i po to żebym sie nie bał pedału gazu w swojej beemce, bo jak coś się stanie, strzeli z korby czy cuś to w garażu będzie już przygotowany dużo mocniejszy zapas
Cytat:
Tłoki z m70 są ładnie wklęsłe więc odprężą. M70 ma stopień sprężania 8,8.
myślałem o tej opcji i myślałem też o tłokach od M40 ale musiał bym mieć chociaż jeden do przymiarki
czy w mojej okolicy ma ktoś tłok od M70 lub M40?
bo obliczenia obliczeniami ale jednak wszystko się okazuje jak wszystko jest przymierzone na bloku
tłoki od M52B28 teoretycznie też miały nie pasować a jak narazie to jest najlepsza opcja
Sorry za odgrzewanie ale temat jest bardzo ciekawy.
Dzieje się coś przy autku?? Jakieś postępy? Przymierzałeś może tłoki m20b25 do głowicy 885?? Coś mi się wydaje, że one mogą sobie troszkę wchodzić wgłąb głowicy. Aby to uczynić potrzebujesz tłoka i głowicy, a te elementy posiadasz. W b20 i b23 i chyba też w b27 komora spalania jest w głowicy tak jakby połowa okręgu, za to w głowicy 885 jest inaczej, no i tłoki też inne tworzące łącznie z głowicą owalną lub eliptyczną komorę spalania. To takie moje gdybanie..
Ostatnio zmieniony przez Kargul 2014-07-02, 23:29, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach