BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
BMW 323i z 1984 roku - reanimacja
Autor Wiadomość
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-04-16, 22:11   BMW 323i z 1984 roku - reanimacja

posiadam BMW 323i z 1984 roku :)
coupe i wąska lampa
trafiła w moje ręce w stanie agonalnym :)

w planach mam całkowity remont blacharski :)
i malowanie na kolor czarny :)

aktualnie udało mi się
- wyspawać kielichy
- wstawić nowe progi
- wstawić reperaturke lewego błotnika i wyspawanie podłogi bagażnika
- wstawić całą nową podłoge

zależy mi aby moje 323i zachowało oryginalny wygląd z 1984r

z technicznych zmian planuje założenie przekładni kierowniczej ze wspomaganiem
( chyba że ktoś podsunie mi lepszy pomysł )

teraz o silniku :)
otwierając maske BMW z 1984 roku nie zniósł bym widoku innej jednostki napędowej niż M20 :)

silnik m20b23 już śmierdzi padliną ( podejrzewam że pokolenia "młodych wilków" sporo przedemną ją tak pałowały )
zostawiała za sobą obłoki niebieskiego dymu, ciśnienia oleju prawie nie było, silnik ogólnie chodził tak jak by musiał... a nie tak jak by chciał chodzić...

dwa - trzy dni nim pojeździłem i stwierdziłem że nie ma sensu dobijać tego silnika
a głowica (731) przyda mi się do bloku ety:)

więc pod maską będzie hybryda m20b23 i M20B27 :)

więc silnik będzie prawie oryginalny :)
jedynie po numerach na bloku silnika bedzie szło poznać ze nie jest to oryginalne m20b23 :)

co tu dużo mówić :)
lubie auta z charakteram :) dlatego 323i :)
lubie kiedy taki staruszek ma fajny wygar :) dlatego hybryda m20b27 ( poza tym silnik ety mam w b.dobrym stanie )
i lubie kiedy wszystko wygląda na orginał :)

postaram się jak najprędzej wrzucić fotki z postepu moich prac :)
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2011-04-16, 23:05   

A gdzie masz zdjęcia?:)

Wstawienie nowej podłogi? Wow.....
_________________
Weteran
 
 
 
gtszudi 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 07 Mar 2008
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2011-04-17, 09:31   

ile masz lat / jak duzo ziola palisz ?

bardzo usmiechniety jestes , i gdzie sa fotki ?
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-04-17, 09:37   

http://knap1990.wrzuta.pl...pjLZZ4/dsc00456
http://knap1990.wrzuta.pl...oLU1JY/dsc00454
http://knap1990.wrzuta.pl...nYu06O/dsc00457
http://knap1990.wrzuta.pl...RbeBsq/dsc00458
http://knap1990.wrzuta.pl...aTCS58/dsc00462
http://knap1990.wrzuta.pl...pMfqey/dsc00466
http://knap1990.wrzuta.pl...dFbhYO/dsc00467
http://knap1990.wrzuta.pl...tyQ8m2/dsc00488
http://knap1990.wrzuta.pl...21Hspw/dsc00480
http://knap1990.wrzuta.pl...hKl33U/dsc00481
http://knap1990.wrzuta.pl...PhTP3o/dsc00492
http://knap1990.wrzuta.pl...Me0SFM/dsc00493
http://knap1990.wrzuta.pl...GfvWqG/dsc00494
http://knap1990.wrzuta.pl...vqSMx8/dsc00495
http://knap1990.wrzuta.pl...X5TLGS/dsc00499
http://knap1990.wrzuta.pl...r4gJz8/dsc00498


proszę :)
fotki :)
 
 
 
misza 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sie 2005
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2011-04-17, 11:02   

Niezły ulep :shock:

Pozdro
 
 
maciek e30 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2006
Skąd: WAWA
Wysłany: 2011-04-17, 12:02   

Podziwiem Cie za dobre checi ale czasem moze sie nie opłacać remontowac tak zniszczonego auta i nie mieć sie do czego przyspawać bo potem wygląda to nie profesjonalnie, ale duży plus za odratowanie beemki :spoko:
_________________

 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-04-17, 12:29   

wszystko będzie git :)
beemka narazie jest w stanie surowym :)
jak blacharsko będzie zrobiona to mój kumpel lakiernik się postara żeby wyglądało profesjonalnie :)

w najbliższym czasie mam w planach silnik z niej wyrzucić
bo jeszcze podłużnice pod silnikiem musze wzmocnić

ogólnie wszystko będę z niej wyrzucał
silnik, skrzynie biegów, mcphersony, zawieszenie, przekładnie kierowniczą

spód będzie malowany i konserwowany na podnośniku
a nadwozie na stojakach będzie malowane
tak że będzie git ;)
 
 
 
gtszudi 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 07 Mar 2008
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2011-04-17, 12:58   

chlopie , jedziesz po calosci. wzmocnienia przednich fartuchow sa the best :spoko: ciekawe ile auto bedzie ciezsze na koniec tej restauracji.
 
 
 
maaaad 



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Skąd: Turek
Wysłany: 2011-04-17, 13:10   

Podziwiam za zapał do pracy. Powodzenia :spoko:
_________________
 
 
Marcin323 
OLDCAR SPEC :)



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2011-04-17, 23:08   

Heh profi kowala dorwałeś :P
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2011-04-18, 09:51   

:shock:
nie wierzę......
_________________
Weteran
 
 
 
KszyszekN 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Skąd: Białe Błota
Wysłany: 2011-04-18, 10:40   

:wow: kawal roboty odwaliles i jeszcze sporo prac cie czeka, powodzenia w dalszych pracach remontowych :brawo: Powinienes medal dostac za cierpliwosc :spoko:
 
 
 
-RobertO- 
Poszukaj zanim napiszesz !!!
e30 320i



Dołączył: 30 Mar 2006
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-04-18, 18:24   

Podziwiam za chęci...
Rok temu miałem jedną wąską w nieco lepszym stanie ,a mimo to i tak dałem sobie z nią spokój.
No ale życzę powodzenia i oby udało się dokończyć projekt dokładnie tak, jak chcesz.
Ważne, żeby nie było za dużo druciarstwa - chociaż ja pewnie już tego typu konstrukcję błotników przednich bym odpuścił ;)
Ostatnio zmieniony przez -RobertO- 2011-04-18, 18:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-04-18, 19:34   

prośbę mam dla forumowiczów ze śląska ( a dokładniej okolicy mysłowice - katowice )

szukam elementów blacharskich w mozliwie jak najlepszym stanie
więc jeśli ktoś ma niepotrzebne błotniki, maski, drzwi itd. to niech mi napisze co ma i ile za to chce :)

wole dołożyć te 50zł niż kupować 1kg szpachli:)

poszukuje też oryginalnej lotki
ta co mam juz jest trochę postrzępiona i sterczy nieładnie
a nie mam zamiaru kitować dziurek na klapie bagażnika po tej lotce :wink:
Ostatnio zmieniony przez knap 2011-04-18, 19:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2011-04-18, 23:02   

pytam serio, dlaczego reanimujesz takiego trupa? Przecież można kupić wąską w dużo lepszym stanie...
_________________
Weteran
 
 
 
maciek e30 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2006
Skąd: WAWA
Wysłany: 2011-04-19, 16:54   

Ja kiedyś chciałem wyciągnąć z jakiegoś szrotu rekina lub e30 i dać mu druga szanse ale jakoś mi to uleciało . Ps na te spawy możesz nałożyć gume nakłada się ja pedzlem nazywa się tak jakoś App chyba ale efekt będzie dużo lepszy :spoko:
_________________

Ostatnio zmieniony przez maciek e30 2011-04-19, 17:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-04-19, 17:43   

widze że dla niektórych jest to nie pojęte jeśli ktoś remontuje samochód którego cena rynkowa nie przekracza co najmniej 5000PLN

pewnie był już nie jeden który do BMW 316 wsadzał silnik 2,5L
fajna zabawka :)
ale 316 z silnikiem 2,5L nie robi z niego 325i

mam kumpli którzy kupują za 300zł poloneza i robią nim po lesie zawody w rallycrossie
a na koniec polewają go benzyną i podpalają.
a mam też kumpli którzy po powrocie z myjni stawiają poloneza w garażu i przykrywają kocem żeby się nie zakurzył.
bo jego ojciec przez pół życia czekał żeby dostać przydział na takie auto.

i kiedy ktoś mi zadaje takie pytanie " czy warto "
to myśle ilu ludzi na tym forum lubi bmw i wkłada w nie serce
a ilu jest na forum tylko po to żeby znaleźc kolegów bo kupił sobie BMW w lepszym stanie.
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-19, 18:12   

knap napisał/a:
pewnie był już nie jeden który do BMW 316 wsadzał silnik 2,5L
fajna zabawka :)
ale 316 z silnikiem 2,5L nie robi z niego 325i


Idąc twoim tokiem rozumowania, twoje BMW nie będzie już prawdziwym 323i tylko ulepkiem z szynami kolejowymi zamiast podłużnic.

Istnieje cienka granica pomiędzy sensem a bezsensem reanimacji auta. Tym bardziej że nie jest to jakiś mega kosmiczny rarytas bo takich e30 jeszcze trochę jeździ po drogach.

Wg mnie i pewnie przeważającej ilości użytkowników, lepszym rozwiązaniem było by znalezienie budy do której nie było by potrzeby przyspawywania dwuteowników, tylko małym nakładem pracy i kasy doprowadzić ją do stanu jak najbardziej zbliżonemu fabryce.

Przypomina mi się odcinek Zmienników pt. Obywatel Monte Christo : ]

Życzę wytrwałości

knap napisał/a:
to myśle ilu ludzi na tym forum lubi bmw i wkłada w nie serce
a ilu jest na forum tylko po to żeby znaleźc kolegów bo kupił sobie BMW w lepszym stanie


Nie wszyscy jeżdżą tutaj e60, f01 czy e71. Większość tutaj obecnych rozpoczynało swoją przygodę właśnie od E30.
_________________


E30 + E91
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-04-19, 18:43   

nie chce tu się kłucić z nikim, bo za chwile zaczniecie mi pisać co było w którymś tam odcinku mody na sukces

chce mieć 323i

i chce sam je sobie zrobic po swojemu
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
 
 
 
maciek e30 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2006
Skąd: WAWA
Wysłany: 2011-04-19, 19:53   

A to fakt że są tacy co nie mogą się powstrzymać żeby komus nie pocisnać :?
_________________

Ostatnio zmieniony przez maciek e30 2011-04-19, 19:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
-RobertO- 
Poszukaj zanim napiszesz !!!
e30 320i



Dołączył: 30 Mar 2006
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-04-19, 20:05   

knap, respekt dla Ciebie za to co robisz.
Ale podobnie jak napisał Cypisek, im więcej niefabrycznych rozwiązań przy blacharce, jak np wzmocnienia błotników mocno domowym sposobem, tym mniej trwałe będą efekty takich prac blacharskich i auto za parę lat znów zacznie się sypać.

A nie przesadzajmy, bo wąską w coupe da się jeszcze kupić bardzo tanio - trzeba tylko poszukać :)
Ja za swoją pierwszą wąską e30 dałem 800zł dla przykładu, a była na chodzie i na pewno w dużo lepszym stanie niż Twoja przed podjętymi pracami.

Taka jest moja refleksja.
Zrobisz co chcesz, Twój wybór, mi też by było szkoda auto zezłomować... Pozytywnie że masz tyle chęci aby ją zrobić :)

Maciek - moim zdaniem to nie jest pocisk, ale pewnego typu refleksja nad pewnego rodzaju opłacalnością takiego projektu.
Mnie osobiście nie kuje to zbytnio w oczy, że knap ratuje to auto - ale z góry trzeba powiedzieć, że jest to średnio opłacalny biznes - nie wiem, czy bym się podjął osobiście.
Ostatnio zmieniony przez -RobertO- 2011-04-19, 20:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-04-19, 20:14   

jeśli ktoś chce to wrzuce fotki prawej reperaturki błotnika
( tzn. jeśli ktoś chce skomentować efekt pracy, a nie dawać mi kolejne " dobre rady " )
 
 
 
yaster 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2006
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2011-04-19, 21:05   

wrzucaj wrzucaj, nie porzucaj tematu, czekamy na efekt końcowy
Pozdro
_________________
 
 
 
Marcin323 
OLDCAR SPEC :)



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2011-04-19, 21:41   

Cytat:
chce mieć 323i



323 z dołem od ETY :)
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-04-19, 22:02   

http://knap1990.wrzuta.pl...zijRhY/dsc00504
http://knap1990.wrzuta.pl...z06DJA/dsc00505

reperaturka prawego błotnika
i wcześniej wstawiony nowy próg :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16