Witam.Niedawo stalem sie posiadaczem felg BORBET A 9x16(polerowane).Posiadam 4 opony 205/45 ktore kolega bardzo ładnie "naciagnąl" na felgi.Czy to nie bedzie za wysoki profil?Duza jest roznica jesli chodzi o wysokosc w porownaniu do 215/40?Nie bedzie brzydko wygladac?Felgi narazie leza w piwnicy wiec nie wiem jak wygladaja z tymi oponami na samochodzie ale chce uniknac kilkukrotnego zdejmowania kół.Wole odrazu nalozyc odpowiednie "obuwie":)Auto to e30 89r 320.Pozdrawiam
hym wysoko nie bedzie jezeli uwazasz ze guma w trapezie wyglada ładniej to n bank oponki ktore masz beda lepiej wygladać ... 205/215 to jezeli chodzi o trapezik to spora róznica... ..poza tym 205/40 mogłyby byc juz sporym problemem dla goscia co miałby je załozyc 9 cali to szeroka felga.. baardzo ...
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Lis 2004 Skąd: P O Z N A Ń
Wysłany: 2006-01-25, 22:11
Wg mnie 205 na 9 calach to za mało popatrz sobie na gazety tuningowe niemieckie tam nigdzie nie ma 205/45 tylko 215/40 podejrzewam, że moze Tobie szybciej opona zlecieć z felgi-a zresztą 215/40 to już KULT
JARAS87-czy widziałeś kiedys opony 205/40 R16 bo ja nie może robi to jedna firma ale troche się juz w życiu na oglądałem kół i nigdy takiego czegoś nie widziałem???!!!
_________________ Germany Style - tuning BMW czyli ciemno, nisko, szeroko, wystająco, zaskakująco i ze smaczkiem!!!
a widziałeś 165/60/12 ? ja nawet takie miałem do 126p... albo do bmw np 225/55/14 rewelka gumy ... zdaje sie pirellki to są
poprostu u nas takie opony są trudno dostępne ! ...
wogule u nas nic nie ma ... jak kupować konkretne koła to kupowac calość u niemcowni ...
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Lis 2004 Skąd: P O Z N A Ń
Wysłany: 2006-01-25, 23:24
Chyba Jarek nie bardzo jesteś w temacie!!!
Mnie chodzi, że po prostu jedna chyba tylko firma wypuszcza na rynek takie opony zdaje mnie sie, że to KUMHO ale mogę się mylić, tak samo kto widział 215/45 R16 tak samo???!!!
I nie pisz, że nie ma tylko po prostu nie są takie rozmiary produkowane i tyle...
_________________ Germany Style - tuning BMW czyli ciemno, nisko, szeroko, wystająco, zaskakująco i ze smaczkiem!!!
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Lis 2004 Skąd: Warszawa-praga
Wysłany: 2006-01-26, 00:38
ale jak juz dostaniesz takie 205/40/16 to bierz i sie nie zastanawiaj. jak cos to nawet ja je chetnie odkupie.
poza tymi tak jak inni napisali to tylko 215/40
Pomógł: 11 razy Dołączył: 22 Mar 2005 Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2006-01-26, 08:46
el-viz napisał/a:
205mm x 45%=92,25mm
215mm X 40%=86mm
wniosek? 215 mają niższy profil
wszystko OKa ale to jest przeliczone na "normalnej obreczy"
jesli guma jest naciagnieta na 9cali felge wtedy opona ktora jest wezsza a ma nizszy profil musi dlugosc nadrobic wysokoscia i powinno wyjsc podobnie... zreszta kolega chyba raczej nie ma nowek opon i juz wysokosc bieznika tez jest obnizona...
a co do naciagania opon (trapezu) to moze i ladnie to wyglada ale przy takim ekstremalnym naciagnieciu ranty ochronne na oponach juz nie chronia felg a opony duzo szybciej sie niszcza i zuzywaja...
na 8cali felge odpowiednia szerokosc to 235 na 7.5 225 czyli wychodziloby mniej wiecej 10 co 0.5 cala szerokosci i odpowiednia szerokosc gumy na 9cali to 255 a 255 do 205 to dosc spora roznica....
To mowicie ze te 205/45 na 9" felge nie bardzo podchodza?W takim razie bede musial je zdjac, sprzedac i szukac 215/40.Troche dużo zachodu ale jak trzeba to trzeba:)A szerszych opon niz 215 napewno nie załoze.Malem wczesniej 225/40/16 i samochod jezdzil jak czolg.A w koleinach to koszmar.Dlatego tez zalozylem 205/45 bo sa wezsze.A sa ładnie naciagniete wiec jak Jaqub napisał "długość nadrabia wysokościa" i myslałem ze profil bedzie mniej wiecej jak w 215/40.Ale po Waszych podpowiedziach bede szukal 215/40.Dzieki
Pomógł: 11 razy Dołączył: 22 Mar 2005 Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2006-01-26, 22:34
hej profil bedzie tak jak piszesz nizszy a kola powinny sie bez klopotu zmiescic ja mam w e36 zalozone zimowki 225/50 R17 i cale kolo jest jakies 3 cm wieksze... auto wyglada jakos tak bardziej muskularnie (felgi bmw motorsport 10podwojnych ramion z ladnym rantem)... tu wiekszosci osob wypowiadajacych sie chodzilo raczej kwestie przydatnosci do uzycia... moglbys duzo latwiej uszkodzic felgi a oponki tez bylyby bardzo narazone (krawezniki, dziury)...
na 9" fele powinno się zakładać 225/40 R16 to wtedy nie ma problemów z rantem, ładnie się wszystko chowa. Są jednak szaleńcy co zakładali 205/45 R16 i z powodu sciągnięcia na zakręcie opony z felgi wylądowali na drzewie ['] także minimum 215/40 R16
A co z 225/40/16 ? Tylko Grzesio taką zasugerował. Optycznie to u mnie na 9calówce bardzo ładnie wyglądało, tylko fakt że muli trochę auto.
Wielu widzi 9 cali na przodzie, a więc wtedy 215 mm minimum, jak ktoś jezdził dłużej na 9 tce z przodu niech powie czy nic sie nie dzieje złego z pompą wspomagania i maglownicą ? Tylko mówię o większych przebiegach...
_________________ Części nowe i używane oraz warsztat BMW - 661 496 167
"(...) Proste są dla szybkich samochodów, zakrety są dla szybkich kierowcow" C. McRae
Ja wczesniej miałem 225/40/16 ale własnie problem w tym ze zamulilo samochod bardzo.Szczegolnie ze pod maska nie mam za wiele kucy(m20b20):(Fakt, ładnie sie prezentowaly te oponki.Ze wzgledu na spadek osiagow zdecydowalem sie załozyc 205/40/16 na borbeta 9".Ale chyba bede szukał 215/40.
panowie opona oponie nie równa ... ! bardzo duze znaczenie ma takze producent opony ...
a róznica miedzy takimi samymi rozmiarami moze być bardzo duza... !
dam taki przykład ... moze jakoś zobrazuje róznice ...
w fiacie 126p miałem komplet kół zlozony na 13-tkach od e21 wraz z oponami w rozmiarze 175/50/13 ! opony to para dunlopów sp sport 2000 i para pirelli p7f
i tak jak dunlop mniej wiecej miał faktyczne rozmiary ... to np pirelli była o około 15 mm wieksza w srednicy ! a przylegała do asfaltu na szerokości ponad 190mm !
takze sugeruje albo zmiane rozmiaru jezeli zmieniamy na opone tego samego modelu ...
lub ew poszukać coś o tym samym rozmiarze u innego producenta...
Pomógł: 11 razy Dołączył: 22 Mar 2005 Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2006-01-31, 14:59
w chwili obecnej nie mam mowy o tym zeby opony miale rozne wymiary jesli maja te same parametry!!! Firmy maja odpowiednie certyfikaty i technologie... roznica jest np. w zimowkach w zaleznosci od rynku chyba w finlandii czy gdzies tam na dalekiej polnocy fabrycznie nowe opony maja wiecej niz 8mm bieznika... roznice moga tez wystepowac w twardosci gumy.. np bridgestone potenza so2 (mialem/mam takie w 235/45 ZR 17) sa cholernie twarde (boki opon) mimo ze to nie runflat i oponiarze strasznie klna...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach