Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Lis 2004 Skąd: P O Z N A Ń
Wysłany: 2006-05-29, 17:49 Wykres mocy i momentu M52B28 pilne proszę!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tak jak w temacie po prostu charakterystyka zewnętrrzna silnika, bracia pomóżcie bo do piątku muszę oddać pracę dyplomową a bez tego ani rusz-najlepiej jakby to było jakieś duże zdjęcie albo cuś!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Generalnie moja praca polega na tym, iż udowadniam, że silnik V6 o różnym kącie rozwidlenia oraz VR6 jest "badziewiem" przy R6 z wielu względów....
P O Z D R A W I A M i prosze o szybką odpowiedz.
_________________ Germany Style - tuning BMW czyli ciemno, nisko, szeroko, wystająco, zaskakująco i ze smaczkiem!!!
Pomógł: 14 razy Dołączył: 29 Sie 2005 Skąd: Hindenburg OS
Wysłany: 2006-05-29, 18:20
siema!
takie coś udało mi się na szybko znaleźć
http://palar.de/e36/328ivsM3VsB3.pdf http://palar.de/e36/Vergleichstest_325_vs_328.pdf
niestety na każdym jest też charakterystyka innego silnika nałożona no i jakość nie za ciekawa ale na tej podstawie można to dość łatwo przerobić na elegancki wykres w excelu, robiłem ostatnio tak z moim m20b20 do projektu na uczelnie i wyszło całkiem całkiem
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sie 2005 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-05-30, 20:26
Dotyczy tesu w pokazanym czasopiśmie:
Czy zauważyliście, że różnica pomiędzy 328i, Alpiną 3.0 i M3 jest tylko powyżej pewnych obrotów? 328i po prostu szybciej się kończy, około 5000 RPM, ale do tych obrotów to praktycznie to samo.
Czy cała misterna konstrukcja M3 to więc tylko podwyższona trwałość komponetów, więcej paliwa i później odcięcie????
To aż dziwne że wyższa pojemność wcale nie zwiększa momentu do 4500 RPM w M3 i Alpinie.
Czy jest to związane z niedoskonałością rozrządu, czyli power albo wysoko albo nisko????
Czy może Alpina i M3 mają większą średnicę cylindrów???
Dotyczy tesu w pokazanym czasopiśmie:
Czy zauważyliście, że różnica pomiędzy 328i, Alpiną 3.0 i M3 jest tylko powyżej pewnych obrotów? 328i po prostu szybciej się kończy, około 5000 RPM, ale do tych obrotów to praktycznie to samo.
prawie robi wielka roznice
Piotr_1 napisał/a:
To aż dziwne że wyższa pojemność wcale nie zwiększa momentu do 4500 RPM w M3 i Alpinie.
328i - 280Nm/3950 obr/min
M3 - 320Nm/3600obr/min
Piotr_1 napisał/a:
Czy jest to związane z niedoskonałością rozrządu, czyli power albo wysoko albo nisko????
niestety nie da sie zrobic plaskiego przebiegu momentu tym bardziej jesli silnik kreci sie do 7 tys obrotow - max moment wystepuje tam gdzie wystepuje max napelnienie a ono z kolei wystepuje wtedy gdy jest oddzialywanie falowe jest najsilniejsze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sie 2005 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-05-30, 22:54
Nie znalazłem charakterystyki nowego silnika N52. W pojemności 3 litry oferuje 300Nm w zakresie 2500...4000RPM. Może byłby lepszy do twojej pracy, tym bardziej że podobno jest o 10% bardziej ekonomiczny.
Pomógł: 17 razy Dołączył: 12 Maj 2005 Skąd: TrójkątTrzechCesarzy
Wysłany: 2006-05-31, 20:06
Jacek E30 napisał/a:
Dzięki chłopaki!!!!!!!!!!! Jak tylko będę po obronie zdam relację, pozdrawiam.
Trzymam Cię Jacek za słowo (bardzo interesujący temat), już kiedyś dawałeś podobny temat ale w OFFTOPICU i nic się nie odezwałeś jak tam...
///3M am kciuki
_________________ Ile można zainwestować w swoją PASJĘ? Z czego można zrezygnować... jak bardzo można się w tym zatracić...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach