Czy ktoś z Was miał zamontowany taki hak, czy zamontowanie go do tylnego pasa wystarczy do ciągnięcia np. lawety i czy będzie pasował do wszystkich modeli (wymontowany z wąskiej lampy)...
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam!
michał
duchPW [Usunięty]
Wysłany: 2006-06-06, 13:52
hak musisz mieć wbity do dowodu i nie jestem pewien czy nadal można montować haki wystające "na stałe" (sorki, ale nie moge otworzyć stronki z aukcją, więc nie widzę jaki to jest)
poza tym niewykluczone, że tak jak w przypadku LPG żeby wbić hak do dowodu trzeba mieć fakture za montaż w wykwalifikowanym/uprawnionym warsztacie - piszę, to (choć nie wiem), bo lepiej żebyś przed zakupem się dowiedział o takie rzeczy
Do ciągnięcia lawety musisz mieć dopuszczalne obciążenie dla przyczepy 2 tony, a ani ten hak tyle nie posiada, a tym bardziej E30. No chyba, że masz na myśli jazdę z pustą lawetą
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Paź 2004 Skąd: Czernikowo k/Torunia
Wysłany: 2006-06-06, 16:24
raczej lawety to ty tym nie pociagniesz, po zamontowaniu haka musisz udac siedo stacji kontroli pojazdow, tam diagnosta wystawi ci zaswiadczenie (35 zł) i ustali jaka ciezka przyczepe mozesz ciągnać
e 30 moze ciagnac 500 bez hamulca 1200zhamulcem
takie ja dane znalazlem generalnie ciężar przyczepy mozna odczytac z tabliczki znamionowej tam jest napisana masa własna pojazdu i masa zestawu, wystarczy odiac od masy zestawu mase własna i wychodzi cięzar przyczepy z hamulcem.
pozdro
pewnie troche pomieszalem w glowach ale tak jest
a i hak jak narazie mozna montowac jaki sie chce.
"edług istniejących przepisów hak montowany w samochodzie musi być odkręcany, tak aby podczas jazdy bez przyczepy nie wystawał za obrys samochodu. Musi też oczywiście mieć homologację.
Warsztatów montujących haki holownicze jest bardzo dużo. Warto jednak wybrać ten, którego usługi poleca ktoś z naszych znajomych lub wiemy, że warsztat ma wykwalifikowanych pracowników z niezbędnymi uprawnieniami. Tylko haki wykonane z odpowiednich materiałów i poddane specjalistycznym badaniom mogą otrzymać homologacje. Hak musi zostać przytwierdzony do naszego samochodu tak, aby nie urwał się pod obciążeniem przyczepy, ale także nie powodował nadmiernych obciążeń dla konstrukcji nośnej pojazdu holującego. Dla naszego i innych użytkowników dróg bezpieczeństwa bardzo ważna jest nie tylko sama konstrukcja i montaż haka, ale również instalacja elektryczna odpowiedzialna za dostarczenie prądu do przyczepy. Nieprawidłowo wykonana instalacja elektryczna może przysporzyć nam dużo problemów.
Najważniejsze dla prawidłowego działania instalacji elektrycznej jest oczywiście bezpieczeństwo. Sprawne światła przyczepy informują innych użytkowników drogi o naszych manewrach – wiemy, jak groźny może być w nocy brak świateł pozycyjnych lub stopu, a awaria taka może zostać niezauważona przez kierowcę. Współczesne nafaszerowane elektroniką samochody są bardzo wrażliwe na dodatkowe urządzenia pobierające prąd - niewłaściwa położona instalacja może spowodować bardzo duże szkody. Policyjne oczy także są wyczulone na wszelkie niedomagania świateł naszego zestawu, co może uszczuplić domowy budżet o niemałe sumy.
Aby uzmysłowić Państwu jakie mogą być skutki niesumiennego montażu haka holowniczego w samochodzie opiszemy pewne zdarzenie. Pewna z warszawskich firm zleciła zamontowanie haka holowniczego w samochodzie ciężarowym. Na skutek nieprawidłowej instalacji doszło do tragicznego wypadku. Podczas holowania przyczepy hak urwał się, a przyczepa wjechała na chodnik śmiertelnie potrącając pieszego. Po oględzinach okazało się, że hak był zamontowany nieprawidłowo, a na dodatek przeznaczony był do montażu w samochodach osobowych Honda i Hyundai! Podczas sprawy sądowej okazało się, iż hak zainstalowała firma specjalizowana firma, jednak pracownicy zakładu nie mieli prawie żadnego doświadczenia; nie zostali nawet przeszkoleni na darmowych kursach organizowanych przez producenta haków!
Każdy hak powinien mieć tabliczkę homologacyjną, na której podana jest maksymalna waga holowanej przyczepy. Pod żadnym względem nie wolno tej wagi przekraczać!'
_________________ Niemcy każdy samochód projektują tak, aby można było do niego przyczepić działo i w razie wojny podbić świat.
Mam coś podobnego w szerokiej lampie, na gnieżdzie jest znaczek BMW, więc tak chyba wygląda orginał, lecz nie mam go wbitego w dowód i chce go odkręcić
Ten hak właśnie sprzedaje na allegro i dostalek kilka pytań od obserwujących aukcje... Hak ma dopuszczalną nośność (chyba tak się to określa) 1500 kg i sam miałem podczepioną pod niego lawetę co prawda nie jechałem daleko ale auto dawało rade...
Dzięki za opowiedzi!
pozdr.
michał
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach