Występuje tylko jedno przełożenie w homologacji? Dziwne. Nie ma nic w VO. Napewno w gr A powinny być inne.
A co do skrzyni biegów to orientujesz sie która jest z IS-a a która z M3?
Analizując to chyba ta druga to M3 bo po co w M3 5-tka jako nadbieg.
Po zapodaniu tematu na forum bmw-klub.pl otrzymałem odpowiedz że są dopuszczone nastepujące przełożenia:
3,15 3,25 3,46 3,64 3,73 3,91 4,10 4,27 4,45 4,75 5,00 5,28
Z tego co sie orientuje to wiekszość chłopaków ktorzy startuja w Pucharze czy Górskich jezdza na przełożeniu 4,45 i seryjnej skrzyni do IS. Co do homologacji to jedyny wpis w A-grupie jaki odnalazłem to jest 4,10 chyba ze są jakies dodatki do homo które określaja inne przełożenia w N wogóle nie odnalazłem wpisu z przełożeniem.
jak Ci wyśle ksero to sam sie przekonasz.
Homologacje N i A kupiłem w tym roku z ZG PZM w Warszawie więc jest orginał.
A co do skrzyni to pierwsza to orginał a druga to jakas wydumka Niemiecka z tego co wiem to orginał jest zupełnie wystarczający i wytrzymały
[ Dodano: 2007-06-06, 07:22 ]
Faktycznie w homologacji jest wiecej przełożen
Po pierwsze wielkie dzięki dla Bilucha za przysłanie ksera homologacji. Bardzo będzie mi pomocna. Jestem Twoim dłużnikiem i mam nadzieję że będe mógł się zrewanżować.
A po drugie zastanawiam się jaki jest sposób na odróżnienie skrzyń biegów. Niewiem czy jest nabijany jakiś numer na skrzyni , bo żadnej tabliczki nie widzę a numeru też nie znalazłem - ale szczeże mówiąc słabo szukałem Mam skrzynię z kobmi 1,8 M40 postaram sie odszukać jakieś oznaczenie i policzę przełożenia. Ciekawi mnie jakie są w porównaniu do skrzyni z IS-a.
Może ktoś wie coś w tym temacie to proszę o komentarz.
Po pierwsze wielkie dzięki dla Bilucha za przysłanie ksera homologacji. Bardzo będzie mi pomocna. Jestem Twoim dłużnikiem i mam nadzieję że będe mógł się zrewanżować.
Pozdro.
Spoko wazne ze moglem pomoc
a co do skrzyni to chłopaki chyba wszystko powiedzieli chociaż zapodaje link z danymi technicznymi jakie znalazłem na necie chociaż wydaje mi sie ze wychodziło wiecej skrzyń ale moge sie mylić http://www.maxbimmer.pl/a...e-bmw-e30.shtml
a najlepiej sprawdzic tutaj tylko musisz miec dokładne dane rocznika samochodu lub numer nadwozia http://www.realoem.com/bmw/select.do
To dobrze że skrzynie są takie same bo łatwiej skompletować magazyn częsci zamiennych.
Trochę zaczynam wszystko powiedzmy od końca ale ważny jest efekt końcowy więc sie nie poddaję.
Na realoem np. dla mojego IS-a są dwie skrzynie biegów ale podają tylko oznaczenie skrzyni a przełożeń tam nie ma. Z ciekawości patrzyłem na inne pojemnosci i niektóre E30-stki miały skrzynie z oznaczeniem SPORT ale szczegółow nie znalazłem i nie wiem o co chodzi.
W VO jest skrzynia którą nazwali 'wzmocnioną', jest jej zdjęcie ale przełożeń nie podali. W karcie gr A obok orginalnej z IS-a jest jeszcze jakaś inna skrzynia której przełożenia są podane (są w poście z początku tematu). Tak sie zastanawiam nad wypowiedzią Klementowicza, ponieważ mówił że jeździ na skrzyni z M3 a takiej skrzyni nie dopuszcza homologacja. Z zestawienia danych technicznych na www.maxbimer.pl wynika że skrzynia z M3 ma takie same przełożenia jak te w E30 z silnikami wysokoprężnymi ale może jest w innej obudowie. Jednak to tylko moje czasmi zakręcone przemyślenia .
A tak odbiegająć od tematu przełożeń to co sądzicie o zaspawaniu szyberdachu. Pomimo że jest w homologacji dopuszczony to i tak mam ochotę go usunąć. Trochę to coś sobie waży. Robił ktoś juz to? podejrzewam że największy problem to odpowiednie wspawanie blachy aby nie pofalowało dachu.
A tak odbiegająć od tematu przełożeń to co sądzicie o zaspawaniu szyberdachu. Pomimo że jest w homologacji dopuszczony to i tak mam ochotę go usunąć. Trochę to coś sobie waży. Robił ktoś juz to? podejrzewam że największy problem to odpowiednie wspawanie blachy aby nie pofalowało dachu.
Ja mam kawalek dachu wyciety z innego E30 ktore nie mialo szyberdachu. Wklejone jest to na klej do szyb, spawanie to raczej slaby pomysl, bo pewnie sie posciąga. Fotki sa w temacie z przygotowania isa do sportu. BK przeszedlem bez problemu wiec jest ok
pozdro
_________________ "Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców" - Colin McRae
rzeczywiście w M3 był getrag 265 i druga 265 SPORT a realoem podaje ze w IS jest getrag 240 i jak to porównałem z danymi o przełożeniach z maxbimer.pl i tymi w książce hom. to wydawało mi sie to niejasne.
A tak w woli wyjaśnienia to może źle się wyraziłem i mogło to być zrozumiane jakbym zarzucał niezgodności Klementowiczowi a tak nie jest ! Drąże temat bo nie chcę złapać sie w jakąś pułapke zwiazaną z przygotowaniem IS-a zgodnie z przepisami.
Pozdrawiam.
Do Złomka: blacha jest przyklejona od góry czy od dołu. Tak czy tak będzie trzeba to zaszpachlować pod lakier czy się mylę nie?
Do Złomka: blacha jest przyklejona od góry czy od dołu. Tak czy tak będzie trzeba to zaszpachlować pod lakier czy się mylę nie?
Przyklejona jest od góry. U mnie jest w kolorze czarnym wiec z odleglosci wiekszej niz 5 m wyglada jak przyciemniona szyba wiec nie bede tego malował, kazdy mysli ze to orginalny szyber
_________________ "Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców" - Colin McRae
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach