Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2008 Skąd: Prenzlau
Wysłany: 2008-08-04, 18:17
skrzynia od e36 ma inne przełożenie niż ta w e30, będziesz miał lepsze przyspieszenie do 100 km/h, ale za to prędkość maksymalna spadnie. kolega założył do e30 m40b18 skrzynie od e36 m40b18, auto ładnie przyspieszało, ale V max wynosił tylko 150 km/h, natomiast skrzynia od m40e30 da ci mniejsze przyspieszenie do 100 km/h z tego co wiem.
Pomógł: 97 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-08-04, 20:11
Jak założysz skrzynię z e36 - m40 m42 m43 czy m44 to będziesz musiał zmienić i dyfer na dłuższy tak jak mówił poprzednik. Prędkość maksymalna drastycznie spadnie.
Ja w e30 318is mam skrzynię z e30 z silnikiem m40, przełożenia są takie same, jedyna różnica polega na tym że skrzynia z m40 jest krótsza od tej z m42 i trzeba zastosować cały lub przednią część wału z m40.
Albo to skrzynia z m42 jest krótsza ; ] już nie pamiętam.
Krótsza oczywiście w znaczeniu długości tej skrzyni, a nie długości przełożeń ; ]
Pomógł: 45 razy Dołączył: 02 Kwi 2004 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-08-04, 21:35
Cypisek napisał/a:
golab82 napisał/a:
Czyli pomijajac sprawę przelożeń, bo akurat na v-maxie mi nie zależy. Wałek sprzęgłowy, gabaryty, mocowania itd sa takie same w e30is jak i w e36is ?
Wałek sprzęgłowy w późniejszych e36 jest chyba mniejszej średnicy. Ale to nie jest potwierdzona informacja.. trzeba mierzyć.
akurat wałki sprzegłowe w m20, m40, m42, m50 są takie same bez różnicy czy to e30, e34 czy e36... do centrowania tarcz sprzegłowych używam starego wałka ze skrzyni z m20 i pasuje zawsze...
_________________ Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
Pomógł: 97 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-08-04, 21:59
MARAS napisał/a:
Cypisek napisał/a:
golab82 napisał/a:
Czyli pomijajac sprawę przelożeń, bo akurat na v-maxie mi nie zależy. Wałek sprzęgłowy, gabaryty, mocowania itd sa takie same w e30is jak i w e36is ?
Wałek sprzęgłowy w późniejszych e36 jest chyba mniejszej średnicy. Ale to nie jest potwierdzona informacja.. trzeba mierzyć.
akurat wałki sprzegłowe w m20, m40, m42, m50 są takie same bez różnicy czy to e30, e34 czy e36... do centrowania tarcz sprzegłowych używam starego wałka ze skrzyni z m20 i pasuje zawsze...
Czyli pomijajac sprawę przelożeń, bo akurat na v-maxie mi nie zależy. Wałek sprzęgłowy, gabaryty, mocowania itd sa takie same w e30is jak i w e36is ?
Wałek sprzęgłowy w późniejszych e36 jest chyba mniejszej średnicy. Ale to nie jest potwierdzona informacja.. trzeba mierzyć.
akurat wałki sprzegłowe w m20, m40, m42, m50 są takie same bez różnicy czy to e30, e34 czy e36... do centrowania tarcz sprzegłowych używam starego wałka ze skrzyni z m20 i pasuje zawsze...
Git, mit obalony
sam walek (wieloklin ) zawsze jest taki sam wystepuja za to róznice w jego centrowaniu (węższa część przed wieloklinem ) tu sa 2 rozmiary srednic i ewentualnie trzeba wymieniac łożysko - zmiana nastapila w 90 roku.
pozdro
_________________ angole, angole, angole........ uparcie do przodu...
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Skąd: Mińsk Maz.///Otwock
Wysłany: 2008-08-05, 07:04
no ale może ktos w końcu jasno napisze czy skrzynia z e36 podchodzi do e30.... jeśli tak..jakie przeróbki , jeśli nie..dlaczego? jak jest z mocowaniami itd
Pomógł: 45 razy Dołączył: 02 Kwi 2004 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-08-05, 07:53
Krzychu jesteś pewien co do mniejszej średnicy czopu wałka po 90r.?
Jak wiec wytłumaczysz że wałek z m20 z 88 według ciebie o wiekszej średnicy czopu pasuje w łożysko skrzyni e36 IS po 94 które według ciebie powinno mieć mniejszą średnicę wewnętrznego otworu?... tak przykład z wczoraj....a może chodziło o VW on ma większą średnicę czopu wałka niż bmw
_________________ Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
Ostatnio zmieniony przez MARAS 2008-08-05, 07:58, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 97 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-08-05, 10:00
Cytat:
no ale może ktos w końcu jasno napisze czy skrzynia z e36 podchodzi do e30.... jeśli tak..jakie przeróbki , jeśli nie..dlaczego? jak jest z mocowaniami itd
Podchodzi bez przeróbek.
MARAS napisał/a:
a może chodziło o VW on ma większą średnicę czopu wałka niż bmw
To już wiadomo dlaczego Wronie nie chciała wejść do m42 skrzynia z Golfa.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Skąd: Mińsk Maz.///Otwock
Wysłany: 2008-08-05, 10:55
Cypisek napisał/a:
Cytat:
no ale może ktos w końcu jasno napisze czy skrzynia z e36 podchodzi do e30.... jeśli tak..jakie przeróbki , jeśli nie..dlaczego? jak jest z mocowaniami itd
Podchodzi bez przeróbek.
No i o to chodziło....
to teraz i ja sie chyba pokuszę na taką skrzynię i w końcu nie będzie trzeba szukać ze świecą szpery 4,10 tylko bedzie można pakowac jakąs dużą głowę .. ale.. ktoś może dokładnie powiedziec jakie przełożenie powinno byc?? lub tez około...bo skrznia krótsza a na 4,10 to szybko nie pojeździ i wajcha sie urwie od wajchowania [/quote]
Ostatnio zmieniony przez bono20002 2008-08-05, 11:00, w całości zmieniany 1 raz
leza u mnie w garazu 2 skrzynie, obie od m40 jedna z 89 roku druga od mojego bylego touringa z 93 roku , starsza skrzynia ma mniejszą srednicę czopa mlodsza ma wiekszą tylko taka roznica ........
a tak na udowodnienie tego co mowie prosze uprzejmie 2 lineczki:
czesc nr 5 to lozysko w ktorym siedzi czop i jak widac nastapiola zmiana srednicy wewnetrznej lozyska we wrzesniu 90 roku czyli tak samo czopa na walku skrzyni
drugi link: nr5 to to samo lozysko w e36
pozdro
_________________ angole, angole, angole........ uparcie do przodu...
Ostatnio zmieniony przez wrona 2008-08-05, 13:21, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 45 razy Dołączył: 02 Kwi 2004 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-08-05, 21:56
wrona napisał/a:
leza u mnie w garazu 2 skrzynie, obie od m40 jedna z 89 roku druga od mojego bylego touringa z 93 roku , starsza skrzynia ma mniejszą srednicę czopa mlodsza ma wiekszą tylko taka roznica ........
a tak na udowodnienie tego co mowie prosze uprzejmie 2 lineczki:
czesc nr 5 to lozysko w ktorym siedzi czop i jak widac nastapiola zmiana srednicy wewnetrznej lozyska we wrzesniu 90 roku czyli tak samo czopa na walku skrzyni
drugi link: nr5 to to samo lozysko w e36
pozdro
Już miałem się spierac ale zszedłem do garażu suwmiarka w dłoń i mój wałek ze starej skrzyni z m20 z 88 ma niecałe 15 dlatego mówiłem że go używam do centrowania tarcz sprzęgłowych i zawsze wchodzi na wcisk, ale chwyciłem za drugą skrzynię jest z auta z 89 w którym zmieniam sprzęgło i ... jest 12 zgłupiałem i zmierzyłęm jeszcze raz po wyzerowaniu suwmiarki, teraz jestem w kropce do tej pory mój wałek pasował nigdy nie był za gruby a do tej e30 nie będzie pasił, pasował do m42 i do m50 i nawet tarczę ustalałem nim w Metaldawa Superecie która była chyba z 87 i pasiło
Kórna Krzychu Sorry cofam co powiedziałem i zwracam honor ale jeszcze 15minut temu byłem na 100% przekonany że mam rację... aż jutro za dnia sprawdze pozostałe wałki w skrzynkach powinienem mieć jeszce dwie lub trzy
Jedno mnie nurtuje skoro zmiana była od września 90 to dlaczego ten wałek jest grubszy skoro jest z 88 i dlaczego pasował do Sety Dawida... czy akurat trafiłałem na auta po 90 roku? ale tu znów niespodziewanka Tasku miał touringa z 89 i u niego też pasił ten stary wałek... coś zamotane sa te modyfikacje w bmw kórna jak z tymi cienkimi i grubymi lagami w touringach jedni mają chude inni grube... a przynajmniej w teori powien każdy trumniak mieć grubą... może i z łożyskami pilotującymi i wałkami sprzegłowymi jest tak samo...
a co do wygladu skrzyń ZF i Getrag różnią się a pasują
_________________ Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
Ostatnio zmieniony przez MARAS 2008-08-05, 21:59, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Skąd: Mińsk Maz.///Otwock
Wysłany: 2008-08-06, 07:02
Cytat:
Dzisiaj patrzyłem na allegro i skrzynia od e36 wygląda zupełnie inaczej niż od e30
Cytat:
a co do wygladu skrzyń ZF i Getrag różnią się a pasują
No ok.. golab nie wiem jak ty ale....póki nie będzie jasne co i jak ja bym nie ryzykował wywalenia conajmniej z 300 zł na skrzynkę, a i sam czekam na konkrety bo...znów siepogubiłem
Panowie wiec jak, Cypisek pisze że pasują skrzynie z e36 do e30 (m42) (pewnie chodzi mu o mocowania itd) no ok...ale MARAS pisze że wałki się różnią, skoro średnica wałka jest zależna od rocznika silnika.... jeszcze troche i pójdę do garażu ściągać skrzynię i będe mierzył... jak macie jakies skrzynie w garażach to łapcie sufmiarki i mierzcie i piszcie...a najlepiej te od e36
A co z przełożeniem dygerka ktos wie?? jak juz sie uda taką skrzynie spasować to co z dyfrem? jaki wkładać?
Ostatnio zmieniony przez bono20002 2008-08-06, 07:03, w całości zmieniany 1 raz
te od e36 na 100000 % beda mialy czop 15 mm ale tak czy inaczej nawet jesli wasze stare skrzynie maja czop 12 mm wystarczy wymienic lozysko prowadzace (pozostale rozmiary poza wewnetrznym sa identyczne )
a teraz wyczerpujaca odpowiedz co do isa i skrzyni do niego:
skrzynie z e30: oczywiscie od isa bez zadnych problemow, od m40 maja takie same przelozenia ale z racji ciut mniejszej dlugosci samej skrzyni trzeba wymieniac wal napedowy (przynajmniej jego przednia czesc - niepolecam wal wazony jest jako calosc )
skrzynie z e36 : 316,318 - m40,42,43,44 320- m50,52 sa to skrzynie ktore mozna zlozyc z isem ale.... maja inne przelozenia od skrzyn z e30 i z racji tego niestety trzebaby wymienic dyferek na dlugosc okolo 3,6
no i wlasnie kwestia czopa czyli ewentualna wymiana lozyska .......
pozdro
_________________ angole, angole, angole........ uparcie do przodu...
Z tego co wiem to różnica jest w czopie wału. Wiec prze przekładce wymieniasz łożysko na wale korbowym w którym trzyma sie czop i po kłopocie. Zostaje tylko różnica w długości wału napędowego e36/e30.
Edit:
Wrona mnie uprzedził.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Kruszon 2008-08-06, 08:58, w całości zmieniany 1 raz
Witam odkopuje temat.
Zakupiłem skrzynie od e36 no i faktycznie czop wału jest o 3mm za gruby.
Problem polega na tym , że nie mogę wyciągnąć tego łożyska w które wchodzi wałek sprzęgłowy. Ma ktoś może jakiś patent jak to wydłubać z wału ?
sposob czysto praktyczny : tak zniszczyc lozysko zeby nie naruszyc jego gniazda czyli walu
metody : wszystkie chwyty dozwolone
narzedzia : wszelkiego rodzaju sciagacze, mlotki i inne narzedzia łącznie z wiertarka :D:D:D:D:D
pozdr wrona
_________________ angole, angole, angole........ uparcie do przodu...
Pomógł: 97 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-06-28, 09:00
bono20002 napisał/a:
Panowie wiec jak, Cypisek pisze że pasują skrzynie z e36 do e30 (m42) (pewnie chodzi mu o mocowania itd)
Dopiero teraz to zauważyłem więc prostuję. Różni się właśnie średnicą tego łożyska.
A wymiana czasem łatwiejsza, czasem trudniejsza. Najlepiej jakiś pręt z haczykiem na końcu i szarpać uprzednio oczyszczając wnętrze wału korbowego z rdzy osadu itp. Jeżeli jesteśmy w posiadaniu klucza pneumatycznego to sprawa jest sporo łatwiejsza.
mam problem z tym montazem skrzyni od e36 318is w e30 m20b25, lozysko na walku zmienione ale rozrusznik od 2,5 nie chce zalapac kola zamachowego, oddalem ten rozrusznik do elektryka ktory mi wymienil zebatke na wieksza, taka jaka jest w 318 i efekt jest identyko, panowie pomozcie bo auto stoi u mechanika i nie wiem co dalej, skrzynia o symbolach 220.0.0225.96 (z drugiej strony 1222223.9), wychodzi na to ze to typowa skrzynia e36 ale kumpel co ma juz wrzucona skrzynie od e36is w m20b20 mowi ze jego skrzynia wygladala inaczej, a i tylne mocowanie skrzyni tez nie chce spasowac na oryginalne mocowania pozdro
Ostatnio zmieniony przez wojju 2010-06-30, 15:46, w całości zmieniany 1 raz
W koncu udało mi się zamontować skrzynię od e36 318i do e30is. Trochę trzeba się pomęczyć żeby wszystko pasowało, parę rzeczy poprzerabiać ale nie ma tragedii. Generalnie spora różnica w przyśpieszeniu, oczywiście na korzyść.
Mam wsadzony dyfer 4.45 i odcinkę mam teraz przy licznikowych 160km/h na 5 biegu.
problem rozwiazany, znanazlem inna skrzynie, niby ma te same numery ale wyglada zupelnie inaczej, pasuje wszystko cacy na mocowania, rozrusznik od e30 dalej nie lapal kola zamachowego wiec zalozylem od e36 na malej zebatce czyli od 6cyl (na duzej od 4cyl tez nie lapal) i wszystko smiga az milo
Sorki za odgrzanie kotleta, ale to jedyny temat o wale do e30.
Czy ktoś zna długość wału do e30 318is?
Mój jest zmielony, na allegro znalazłem 1, ale sprzedawca ma go rzuconego z innymi i nie wie, który to konkretnie. Chyba że ktoś ma (lub wie kto ma) taki wał na sprzedaż?
Zmieniam też skrzynię na e36, wiem że muszę wymienić łożysko. Rozumiem, że w takim przypadku wał z e30 318is wejdzie bez problemu (na długość)
Ostatnio zmieniony przez Karrlos 2012-02-22, 11:22, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach