Wysłany: 2007-12-26, 11:42 Zrób to sam: Instalacja zestawu HID Xenon w E36
Więc jak już wiadomo założyłem do siebie taki zestaw i chciałbym pokazać tym co zamierzają zrobić to u siebie jak zamontować bezinwazyjnie takie xenony.
Ja kupiłem taki zestaw HID z palnikami H1 5000k
Na poczatek proponowałbym zająć sie montażem przetwornic , a dopiero na samym końcu montowaniem palników. Mi zależało na tym żeby przetwornice były zamontowane bez robienia dodatkowych dziur w nadwoziu z wykorzystaniem seryjnych mocowań w samochodzie.
Z lewej strony można dosyć łatwo zamontować przetwornice przykręcając ją do mocowań obudowy filtra powietrza . Trzeba tylko dorobć kawałek blaszki ok 4-5 cm i pasuje jak ulał.
Z prawej strony również bez jakichkolwiek ingerencji w nadwozie można umiejscowić porzetwornice , przykręcając jej mocowanie pod śrube trzymającą zbiornik od spryskiwaczy, pasuje idealnie ciasno nie chwieje się itp.
Teraz proponowałbym ściągnąć zaślepki z reflektorów i zrobić w nich otwory przez które przeprowadzimy kable od palnika oraz na których będze zamontowana guma uszczelniająca . Dziurka powinna mieć średnice ok 2,5 cm tak aby kołnierz palnika zmieścił sie przez nią.
Do zrobienia otworu najlepiej użyć jakiegoś wiertełka lub lutownicy, ja nawierciłęm wiertłem a potem wyszlifowałem to taką końcówką do wkrętarki
Jeśli mamy porobione otwory w zaślepkach to można przystąpić do włożenia palników, w przypadku H1 nie da sie ich wsadzić inaczej jak tylko na 1 sposób tym "pręcikiem" do dołu (sprawdzone )
Następnie podłączamy wszystkie kabelki niebieski + i czarny - z palnika
Do wyjść w reflektorze, nie da sie pomylić bo są różne wielkoci tych wtyczek i + nie wejdzie do -
Potem zakłądamy ten gumowy kołnierz uszczelniający zaślepkę i podłączamy pozostałę kabelki do przetwornicy, tą największą wtyczkę bezpośrednio do przetwornicy a te dwie małe wtyczki do kabla wystającego od przetwornicy. Nie da sie pomylić bo inaczej nie wejdą.
a teraz efekt końcowy
Czas wykonania hmm mi zeszło za 1 razem ok 1,5-2 h ale jakbym montował 2 raz to pewnie zrobiłbym to w 30 min
Tez miałem użyć takiej wycinarki , ale oczywiscie jak ciś jest potrzebne to nigdy nie można tego znaleść, a jak nie trzeba to sie przewraca cały czas po garażu.
Hmmmm Kujon dzieki bo ta instrukcja jest napisana jak nie dla mnie - ze mnie taki elektryk jak z koziej ..............
Czyli rozumiem że :
- kabel żłóty to +
- brązowy -
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Pomógł: 11 razy Dołączył: 22 Mar 2005 Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2008-01-07, 01:37
panowie i panie radze przed montazem HID'a wyjac cale lampy, rozebrac wymyc szkla i soczewke... nastepnie sprawdzic stan odblysnika (tego przed soczewka ktory nakierowuje swiatlo do soczewki), poniewaz jesli ktos uzywal za mocnych zarowek lub po prostu lampy maja juz swoj wiek to ten odblysnik nie jest juz taki jak byc powinien... ja (po sesji) zabiore sie za to i bede odmalowywal ten wlasnie odblysnik i wymyje elegancko wszystko co sie da zeby swiecilo jak trzeba...
a i tak przy okazji czy u WAS tez po odpaleniu swiatel (xenonu) przez chwile jest taki dzwiek ala pisk czy cos a poznij (szybko) stopniowo cichnie i zupelnie go nie slychac?
a i tak przy okazji czy u WAS tez po odpaleniu swiatel (xenonu) przez chwile jest taki dzwiek ala pisk czy cos a poznij (szybko) stopniowo cichnie i zupelnie go nie slychac?
u mnie nic takiego nie ma... odpalam światła, mija z 7 sekund aż żarniki osiągną swoją temperaturkę i w drogę. Żadne piski temu nie towarzyszą.
da sie to jakos zaadoptowac do mplastiku w e36? czy cisnienie zwyklej pompki da rade wysunac taki spryskiwacz?
ew. moze zeby byc zgodnym z przepisami "nakleic" sobie jakas zaslepke na zderzak lub na listwe pod lampa jakis spryskiwacz a w razie czego palic glupa ze plyn sie skonczyl
Pomógł: 11 razy Dołączył: 22 Mar 2005 Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2008-01-26, 16:08
znalazlem fajne miejsce w e36 na montaz przetwornic
w pasie przednim nad lampami... zamocowalem opaskami zaciskowymi... jak bede mial chwilke to wrzuce fotki
znalazlem fajne miejsce w e36 na montaz przetwornic
w pasie przednim nad lampami... zamocowalem opaskami zaciskowymi... jak bede mial chwilke to wrzuce fotki
Hehehe ja mam tam przetwornice od ponad 3 lat.
A co do sprysków to kup oryginalne bowcale nie są takie drogie, ostatnio kupiłem sobie drugi komplet rezerwowy na allegro za 200zł łącznie z grilem, pompką i kompletne spryski z wszystkimi mocowaniami, spinkami itd.
Hehehe ja mam tam przetwornice od ponad 3 lat.
A co do sprysków to kup oryginalne bowcale nie są takie drogie, ostatnio kupiłem sobie drugi komplet rezerwowy na allegro za 200zł łącznie z grilem, pompką i kompletne spryski z wszystkimi mocowaniami, spinkami itd.
Taniutko nie wiecie czy takich kompletów nie ma w ASO i w jakiej cenie jeśli są...
Hehehe ja mam tam przetwornice od ponad 3 lat.
A co do sprysków to kup oryginalne bowcale nie są takie drogie, ostatnio kupiłem sobie drugi komplet rezerwowy na allegro za 200zł łącznie z grilem, pompką i kompletne spryski z wszystkimi mocowaniami, spinkami itd.
Taniutko nie wiecie czy takich kompletów nie ma w ASO i w jakiej cenie jeśli są...
Tutaj masz link do zakończonej aukcji http://moto.allegro.pl/it...kiwaczami_.html
ja od tego gostka kupiłem swój drugi komplet sprysków, zadzwoń a się dogadacie.
Będziesz musiał dokupić tylko zbiornik na dwie pompki bo ten komplet miał wszystko łącznie z pompką.
A koszt w ASO kompletnych sprysków bez drobnych a ważnych pierdół to jak pisał gostek na innym forum ponad 1300zł więc cena dobra zważywszy że masz jeszcze gril z nerkami.
Tutaj masz link do zakończonej aukcji http://moto.allegro.pl/it...kiwaczami_.html
ja od tego gostka kupiłem swój drugi komplet sprysków, zadzwoń a się dogadacie.
Będziesz musiał dokupić tylko zbiornik na dwie pompki bo ten komplet miał wszystko łącznie z pompką.
A koszt w ASO kompletnych sprysków bez drobnych a ważnych pierdół to jak pisał gostek na innym forum ponad 1300zł więc cena dobra zważywszy że masz jeszcze gril z nerkami.
Mam pytanko i sory za OT Ale zastanawiem sie jakie lampki dac do swoje coupe e36 96R soczewki czy zwykle??? Podobno zwykle lepiej swieca
Tylko beda w lampachz zarowki Philipsa blue Vision lub extreme power w przypadku xenonow nie zaleca sie stosowania zestawow hid w lampach bez soczewek a w przypadku tych philipsow to bez znaczenia, dobrze mysle ?
Chce zalozyc te philipsiaki i do tego na obie lampy 4 ringi xenon CFL
Myslelm nad xenonem ale ni podoba mi sie jak tylko polowa lampy sie swieci swiatlem xenonu a 2 polowa zwyklym;/ A jak by to rozwiazac z bixenonem w e36 to nie mam pojecia
Ostatnio zmieniony przez rifresz 2008-01-28, 13:44, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 11 razy Dołączył: 22 Mar 2005 Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2008-01-28, 15:04
rifresz napisał/a:
Myslelm nad xenonem ale ni podoba mi sie jak tylko polowa lampy sie swieci swiatlem xenonu a 2 polowa zwyklym;/ A jak by to rozwiazac z bixenonem w e36 to nie mam pojecia
Ty zawsze jezdzisz z dlugimi? tak serio to przy dobrych soczewkach (i nie zuzytych odblysnikach soczewek-nie wypalonych) to przy xenonie dlugie sa praktycznie nie potrzebne
a jesli koniecznie chcesz do dlugich xenon to po prostu kupujesz dwa zestawy HID... w czym problem?
Pomógł: 11 razy Dołączył: 22 Mar 2005 Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2008-03-04, 22:14
wrzucam fotki najlepszego (wg mnie) umiejscowienia przetwornic
mieszcza sie idealnie miedzy lampe a pas przedni... umocowane na tasmach samozaciskajacych trzymaja sie super (jak sie dobrze sciagnie).
Pomógł: 11 razy Dołączył: 22 Mar 2005 Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2008-03-06, 20:29
Kujon napisał/a:
Jakub wizualnie to drutem
heheeh...
fotki sa z bliska i z fleszem... nie robi to super wrazenia ale w rzeczywistosci nie rzuca sie az tak w oczy... byla to taka szybka akcja a ze u mnie jest "troche" tempomatu to nie mam miejsca przy puszce filtra (ktorej tyz nie ma bo jest K&N), z drugiej strony przy zbiorniku plynu od spryskiwaczy tez mi sie kiepsko komponowala przetworniczka... poza tym nie kazdy PLAK'uje silnik...
Wyskakuje wam błąd komputera po zamontowaniu xenonów - bo u mnie jest błąd spalonych żarówek
wyskakuje. Próbowałem sprostać temu zadaniu na wiele sposobów (oporniki, miniaturowe tranzystorki) ale jedynym wyjściem wydaje się zakupienie przetwornic które "w locie" oszukują borda i checka. Mój elektryk takie montuje do najnowszych pasków, akordów i innego szmelcu bez xenonów i działa bez zarzutu. Koszt- ok 800-850 PLN ewentualnie można zacząć przyzwyczajać się do błędu i dwóch trójkącików na bordzie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach