Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sie 2009 Skąd: Będzin (sląskie)
Wysłany: 2009-12-13, 10:28 swap m20b20 na m20b25
Witam
po uporaniu sie z technicznymi problemami (spowodowanymi glownie poprzednim uzyszkodnikiem tego auta) przyszedl czas na mody - kasa sie odklada i jak sie cieplo zrobi to czas cos podzialac
co bede potrzebowal do swapu na 2.5litra?
silnik kompletny plus wiazka silnika? czy cos jeszcze?
uklad chlodzenia pasuje? lapy pewnie tez? co ze skrzynia, sprzeglem czy tam cos trzeba przerabiac?
plan jest taki zeby kupic silnik a potem go rozbebeszyc i wymienic co tam bedzie zuzyte. Bedzie to pewnie kosztowac ale wole jednak pelna moc w m20 niz watpliwa w m50 gdzie koszty samego swapa i remontu beda wyzsze.
co do napedu - dyfer i tak idzie do kosza bo halasuje i slychac juz lekkie luzy. Poza tym to mala glowa bez szpery
co bedzie potrzebne zeby wsadzic duza glowe ze szpera?
Pozdrawiam
_________________ E30 Touring - project in progress - sprzedane
E30 Coupe - dupowozik
Z3 Roadster - lansowozik
Silnik zależy czy z wąskiej czy z szerokiej lampy - kwestia układu chłodzenia.
Zmiana małej głowy na dużą wystarczy kupić i założyć ( skrócić wał na wieloklinie).
Wypadało by wstawić też skrzynie z 2,5.
hmm robilem taki remont m20 pare dni temu tez przed swapem
szlif walu plus panewki plus pierscienie oczywiscie wszysko wyliczone przez szlifierza i poskladane przez niego +/- 700 zl
zestaw uzczelek zimmeringow na wale itd wyszlo mnie ok 400 zl
do tego paski filtry oleje itd , pare nowych czujnikow
benzyna ekstakcyjna zeby umyc silnik
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sie 2009 Skąd: Będzin (sląskie)
Wysłany: 2009-12-13, 10:38
ogolny napisał/a:
Silnik zależy czy z wąskiej czy z szerokiej lampy - kwestia układu chłodzenia.
Zmiana małej głowy na dużą wystarczy kupić i założyć ( skrócić wał na wieloklinie).
Wypadało by wstawić też skrzynie z 2,5.
skrocic znaczy obciac?
_________________ E30 Touring - project in progress - sprzedane
E30 Coupe - dupowozik
Z3 Roadster - lansowozik
b20 , i b25 mają różne wały . Teraz pytanie czy skrzynie zostawiasz z b20 czy będzie z b25
jak z b25 , to potrzebny bedzie wał i wybierak .
Wał można rozciągnąć lub wsunąć na wieloklinie , nic nie obcinaj .
Pomógł: 19 razy Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-12-14, 04:13
omawiany ale moze sproboje napisac wkapsułce. wał z mojej wiedzy z b20 bedzie za długi(pierwsza czesci od streony skrzyni) zxakładajac ze bedzie skrzynia z b25, docisk jest w b25 inny niz w b20 i b23, nie patrz na to czy silnik z waskiej czy z szerokiej, uklad chlodzenia pozostaje Twoj tj termostat weze chlodnica zbiornik to pasuje i nawet jesli bedziesz mial swapa z waskiej(inny ukl chlodzenia) to zalozysz od Twojej, wiazki w nowszym b20 i b25 tj z szerokiej(bodajze motronic) są takie same wiec i swoja mozesz zostawic, ale jesli swap bedzie z waskiej to do swojej wiazki musisz dokupic przepływek 083 i kompa 173(?). lapy poduchy cewka kable zostjae to samo z b20, w skrocie jesli kupisz b25 z motornikiem to mozesz ze swojego b20 wykorzystac wszystko oprocz przeplywki kopa kolektorow wtryskow przepustnicy gumy, czytajac to i reasumujac kupujac swapa z waskiej tez mzoesz zalozyc swoja wiazke ukl chlodzenia czujnik polozenia walu i dokupic elementy wyspiane linijke wyzej. wybierak ze skrzyni b20 bedzie za dlugi do skrzyni b25, zapomnialem o czyms??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach