BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[E30] Nie kręci rozrusznik, instalacja się topi
Autor Wiadomość
groocha 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 05 Paź 2009
Skąd: Wąbrzeźno\Toruń
Wysłany: 2010-10-22, 10:22   [E30] Nie kręci rozrusznik, instalacja się topi

Witam, mam pewien problem z autem, zakupione co prawda niedawno ale juz pojawiają się kwiatki, a więc do rzeczy

Autko to E30 320i turing M20B20

Przy kupnie rozrusznik śmigał, teraz pojawiły się małe problemy, po przekręceniu kluczyka i próby odpalenia rozrusznik tylko tyka, pomyslałem na początku że wymienię go na drugi, po wyjęciu okazało się że to rozrusznik od M30B35, wymianiłem na prawidłowy i dalej to samo, potem sprawdziłem instalację, okazało się że kable od czujnika oleju w misce pod alternatorem są potopione, były złączone razem, poprowadziłem nowe kable tak jak byc powinno i dalej to samo

Po przekreceniu kluczyka na start i przytrzymaniu pali się brazowy kabelek który idzie do czujnika oleju tego w misce, jak go odłącze to rozrusznik tylko tyka ale z bardzo dużą częstotliwością, naprawdę nie mam już pomysłu co to może być że rozrusznik nie kręci

Wczoraj wieczorem sprawdziłem napiecie na sygnałowym plusie który powinien załączać rozrusznik to jest tam tylko 0,4 V na tym kabelku co jest podłączony w góry rozrusznika

moje pytanie czy może to byc wina komputera - sterownika silnika??

żeby nie było, aku naładowany, rozrusznik na krótko kręci, na pycha od pierwszego przekręcenia kołem odpala


Prosze o pomoc bo może ktoś się z tym spotkał a nie znalazłem nic podobnego w szukajce :D

pozdr groocha
 
 
 
Szajbaa 
Fan Marki


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-10-22, 10:34   

sterownik nie ma nic do rzeczy
mowisz ze brazowy kabel sie pali?

a sprawdz czymasz mase na silniku bo wyglada jak by sie urwala odkrecila
_________________
tel: 506-799-133
gg: 4995986(niewidoczny)
Ostatnio zmieniony przez Szajbaa 2010-10-22, 10:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
lijo1979 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 09 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-10-22, 13:38   

ja miałem kiedyś podobna sytuację i odkręcenie przewodów od rozrusznika, wyczyszczenie ich oraz punktów mocowania na rozruszniku załatwiło sprawę
_________________
Fajnie jest mieć drugą Żonę ;) Nie marudzi, zawiezie gdzie trzeba i zawsze ma ochotę na zabawę.
 
 
 
Dantte26 
Siła Drzemie wBeemie



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Skąd: DGR
Wysłany: 2010-10-22, 17:10   

także stawiam na masę...lewa podłużnica - misa oleju...być może czujnik poziomu oleju złapał przebicie i rozrusznik łapie sobie nową lepszą masę tylko że natężenie nie jest wystarczające go zakręcenia i palą się kable...odkręć filtr powietrza i kuknij ...być może się urwała albo tylko jak w moim przypadku zaśniedziała...
_________________
MOJE WIERNE e30: http://beemka-klub.pl/for...p=319297#319297

/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
Ostatnio zmieniony przez Dantte26 2010-10-22, 17:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Pietrek 
Inspektor Gadżet



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Cze 2006
Skąd: Czeladź - Piaski
Wysłany: 2010-10-22, 19:02   

Co do rozrusznika, sprawdź też czy masz przedów plusowy z klemy akumulatora podpięty bezpośrednio do rozrusznika.
 
 
 
groocha 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 05 Paź 2009
Skąd: Wąbrzeźno\Toruń
Wysłany: 2010-10-22, 22:45   

no i juz po kłopocie koledzy, pociągnąłem kable od czujnika nowe i problem dalej wystepował, później wziąłem kable rozruchowe i podpiąłem minusa na klemę a drugiego do kolektora ssącego, tak żeby najbliżej było i autko odżyło, czyli tak jak wyżej pisaliście że masa!!!! odkręciłem ją poczyściłem do gołego metalu i przykręciłem w drugie miejsce, teraz jak ręką odjął

ale nie wiem czemu na wolnych obrotach pojawił się problem z kontrolkami, na wolnych palą się kontrolka: akumulator, ręczny, hamulce ogólnie te po prawej stronie licznika, a na wyższych obrotach tego nie ma, ma to jakiś związek z masą także?? czy to alternator?? :D


P.S. dla potomności jeżeli pali wam się kabel brązowy to tak jak chłopaki wyżej pisali to jest złe połączenia masy z silnikiem :D
 
 
 
KszyszekN 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Skąd: Białe Błota
Wysłany: 2010-10-23, 12:10   

mialem to samo i sie powarzalo tyle ze mi przewody sie gdzies w wiazce stykaly, po rozgoloceniu postanowilem wymienic wiazke bo ulepszanie wiazki nie pomagalo, od tamtej pory problem niewystapil ponowanie ;)
 
 
 
Dantte26 
Siła Drzemie wBeemie



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Skąd: DGR
Wysłany: 2010-10-23, 16:56   

groocha, być może są za niskie obroty biegu jałowego, lub po prostu klęka regulator napięcia...spróbuj może podpiąć masę pod sam alternator...może pomoże...co do kontrolki hamulca ręcznego być może skończył się klocek bądź mało płynu hamulcowego...sprawdź najpierw masę alternatora...może zaśniedziały łapy mocujące...
_________________
MOJE WIERNE e30: http://beemka-klub.pl/for...p=319297#319297

/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15