BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
205/40/16 na 9J
Autor Wiadomość
7ka 
Oldschool



Dołączył: 12 Sty 2007
Skąd: Warschau
Wysłany: 2010-10-30, 23:05   205/40/16 na 9J

czy ma ktos doswiadczenie z takim rozmiarem w e30 :]

jak sie na tym jezdzi :oops:

czy to wogole ma sens w e30 :?

foty foty foty... :P
_________________
:] www.e21-e30.pl :spoko:
 
 
 
ahir 
night driver



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2006
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-10-30, 23:56   

ja mam 215 na 9J i wygląda ciekawie, ale czy do końca dobrze? na pewno nie wygląda na to że jest "prawidłowo" co czasem może kuć w oczy.. zdania co do estetyki są podzielone..
to tak jakby z porządnego moto dać koła do auta ;) osobiście na tył 9J z chęcią bym dał 235 jednak w e30 z standardowymi tylnymi nadkolami nie ma takiej opcji :/

co do 205 to myślę, że to może być już spore przegięcie na 9J i nie wiem czy znajdziesz w ogóle machera który to naciągnie..

jak się jeździ? (różnice 185/205) przy słabych silnikach na szerokim kapciu czuć negatywną różnicę w odejściu, natomiast poprawę w trzymaniu w zakrętach..

nie zauważyłem natomiast !negatywnego! skutku braku symetryczności względem przodu 7,5J na 205 a tyłu 9J na 215..
e30 pod względem doboru kół i opon daje kierowcy dobry pogląd na to co się zmienia w charakterystyce prowadzenia samochodu w zależności od różnic na kołach.. (odczuwałem wyraźne różnice w każdym przypadku: jak miałem wszędzie takie same 205 albo 185, przód inne 205 tył inne 215, zimówki/lato, opony stare/nowe)

a po moich mod'ach silnika jeszcze nie testowałem na szerokich kapciach.. poczekam do następnego lata :)
_________________
Sex jest jak BMW... Radość z jazdy...

 
 
 
7ka 
Oldschool



Dołączył: 12 Sty 2007
Skąd: Warschau
Wysłany: 2010-10-31, 06:06   

Wow dzieki za wyczrpujaca odp ;)

wiesz tutaj akurat na tym Forum jest tylu tzw " naciagaczy" ze szok i mysle ze taka opna na 9ke to dla nich pikus :D

ciekawi mnie Jak wyglada to z Niemieckimi przepisami ( obecnie tu mieszkamy)
to takze zmienia Pkt. Widzenia - lepsze drogi ;)
_________________
:] www.e21-e30.pl :spoko:
 
 
 
kamilo e30ic 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 17 Paź 2008
Skąd: toruń
Wysłany: 2010-10-31, 11:06   

ja mam w naciągnięte 205/40 r16 na 9 cali i jak dla mnie nacią jest mizerny. fakt dużo zależy od opony .Wszystko zależy od tego jaki naciąg chcesz uzyskać...
 
 
 
7ka 
Oldschool



Dołączył: 12 Sty 2007
Skąd: Warschau
Wysłany: 2010-10-31, 11:37   

[ Dodano: 2010-10-31, 11:37 ]
kamilo e30ic jakies foto??

okaże sie niebawem ... własnie zakupilem dwie takie opony..

cos mi sie wydaje ,że gleba bedzie za mała na te opony.. ( 30/30 )
_________________
:] www.e21-e30.pl :spoko:
Ostatnio zmieniony przez 7ka 2010-10-31, 11:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ahir 
night driver



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2006
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-10-31, 11:47   

nie dziękuj kliknij Pomógł ;P ;-) btw. n/p
_________________
Sex jest jak BMW... Radość z jazdy...

 
 
 
Nikikin 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-10-31, 13:42   

Tu masz zdjęcia jak taka opona leży na 9J -> http://www.tyrestretch.com/9_205_40_R16/
_________________
be polite and - SHUT THE F*CK UP
 
 
 
7ka 
Oldschool



Dołączył: 12 Sty 2007
Skąd: Warschau
Wysłany: 2010-10-31, 21:52   

wiadomo zalezy od marki opon oraz felgi..

dzieki za foty ;)
_________________
:] www.e21-e30.pl :spoko:
 
 
 
Chmielu 
Beemka Importer



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Cze 2009
Skąd: z okolicy Warszawy;)
Wysłany: 2010-11-01, 09:58   

Ja u siebie na Schmidt'ach mam 195/45/16 naciągnięte i powiem szczerze, że bardzo ciekawie to wygląda, zrobię zdjęcie w tygodniu i wrzucę.

myślę, że 205 (jeżeli chodzi o bezpieczeństwo) byłoby optymalne, 9J to jednak szeroka felga :)


Znalezione w sieci 195/40/16 tak wygląda :)


_________________
Części do BMW:
mobile:
507-959-200


Moja wąska lampa:
http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=39810

www.brp.net.pl
Ostatnio zmieniony przez Chmielu 2010-11-01, 09:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
7ka 
Oldschool



Dołączył: 12 Sty 2007
Skąd: Warschau
Wysłany: 2010-11-01, 10:31   

ja pier... :shock: często naprawiacie felgi na takich naciągach?
_________________
:] www.e21-e30.pl :spoko:
 
 
 
Stammek86 



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 21 Sty 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-11-01, 11:19   

jak sie uwaza to felgi sie nie rozwali.
Tu masz foto 205/40 na 9" u mnie co prawda 17" ale jakiś poglad bedzie...



opona to dunlop sport maxx
_________________
 
 
 
7ka 
Oldschool



Dołączył: 12 Sty 2007
Skąd: Warschau
Wysłany: 2010-11-01, 13:45   

a jak wygląda to z montażem-demontażem.. trzeba byc "szpecem" czy raczej każdy wulkanizator to zrobi?
_________________
:] www.e21-e30.pl :spoko:
 
 
 
Nikikin 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-11-01, 14:41   

Wszystkie heńki i staszki nie chętnie biorą się za takie kapcie. Ale większości doświadczonych wulkanizacji nie robi to różnicy.
_________________
be polite and - SHUT THE F*CK UP
 
 
 
ahir 
night driver



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2006
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-11-01, 20:10   

z moich doświadczeń a zakładałem sporo razy naprawdę różne rzeczy na różne felgi :) ... to 90% wulkanizatorów jest obyta z rozmiarami matizo/punto/popularnymi i jeżeli pojawia się felga większa niż 17" lub też szersza od 7,5 (do tego opona dużo węższa...) nie mają pojęcia jak się do tego zabrać..
a żeby przy okazji nie uszkodzić opony albo nie porysować świeżo wypolerowanej/pomalowanej felgi to już trza się modlić o cud... na Śląsku znam dwa warsztaty radzące sobie sensownie z "nie typówkami" ... co zresztą na przypadku tych dwóch warsztatów widać, że sprzęt jakiego używają (i jak to robią) też ma znaczenie..
dlatego też proponuję następujące rozwiązanie: podjechać do jednego, drugiego, trzeciego i po ludzku normalnie zapytać czy POTRAFIĄ (nie czy Ci to zrobią) dobrze założyć oponę X na felgę Y (tak żeby nie uszkodzić opony lub felgi) i zobaczysz po reakcji w którym warsztacie warto to zrobić..
jeżeli zaczną np. Ci tłumaczyć, że taka opona jest za wąska na taka felgę to już wiesz żeby takich olać.. jeżeli z drugiej strony ktoś natychmiast Ci odpowie, że jasne nie ma problemu, nie bój się zapytać czy wcześniej często robili takie rzeczy i czy dają gwarancję na nie uszkodzenie felgi/opony.. jeżeli dalej odpowiedź będzie twierdząca masz podstawy do sądzenia, że dany warsztat zrobi to tak jak się należy :) mam nadzieje, że skorzystasz z tych rad bo ja wiele razy popełniłem pewne błędy i straciłem na tym sporo kasy ..
_________________
Sex jest jak BMW... Radość z jazdy...

Ostatnio zmieniony przez ahir 2010-11-01, 20:20, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Stammek86 



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 21 Sty 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-11-01, 20:23   

co do montazu to zalezy od konstrukcji felgi...na moje futury opony wskoczyły bez problemu i nie było trzeba strzelać z butli.Ale bardo czesto bez strzału z butli nie idzie ogarnac tematu.
_________________
 
 
 
7ka 
Oldschool



Dołączył: 12 Sty 2007
Skąd: Warschau
Wysłany: 2010-11-02, 21:17   

Tak sobie przymierzyłem fele na przod i na tył.. i kurde na lewarku nic nie tarło o amora.. czy to możliwe ? zazwyczaj trzeba zastosowac dystanse 5mm z przodu przy feldze 9J ET15 .. jak to jest?
_________________
:] www.e21-e30.pl :spoko:
 
 
 
Stammek86 



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 21 Sty 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-11-03, 01:03   

7ka napisał/a:
azwyczaj trzeba zastosowac dystanse 5mm z przodu przy feldze 9J ET15 .. jak to jest?


jezeli masz grubą lage to tak dystans jest koniczny. natomiast jak jest cienka laga to bez dystansu jest ok.
_________________
 
 
 
7ka 
Oldschool



Dołączył: 12 Sty 2007
Skąd: Warschau
Wysłany: 2010-11-03, 06:44   

Laga czyli noga od amora?

jesli tak to zakladajac sama felge i kręcąc nią nic nie obcierało na samym lewarku.. a po spuszczeniu felgi opierając felge na klockach.. także nic nie obtarło..
_________________
:] www.e21-e30.pl :spoko:
 
 
 
ahir 
night driver



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2006
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-11-03, 12:26   

masz mniej niż 6 garów tak? więc masz cienką lage :P
_________________
Sex jest jak BMW... Radość z jazdy...

Ostatnio zmieniony przez ahir 2010-11-03, 12:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Misiekk 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 13 Lip 2010
Skąd: Kęty
Wysłany: 2010-12-21, 22:32   

Witam, mam pytanie nie calkiem do tematu, jakie opony na 9" na tyl do e30 sa optymalne ? szerokosc/wysokosc i na 7,5 cala przod( 205? 195?)
 
 
 
Stammek86 



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 21 Sty 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-12-21, 22:35   

a jak srednica kola? jak 16" to ja bym dał na te 7,5 z tyłu 205/45/16
_________________
 
 
 
Misiekk 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 13 Lip 2010
Skąd: Kęty
Wysłany: 2010-12-21, 22:40   

Zpaomnialem dodac w pospiechu, tak 16" przod felga 7,5 cala tyl 9 cali
 
 
 
Nikikin 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-12-22, 10:50   

Ja na swoich 16' 7,5J dałem 195/45 (wolał bym teraz 195/40) a na 9J mam standardowe 215/40 :P .

Na 7,5J przy 205/45 nie będzie żadnego naciągu jak coś ;) .
_________________
be polite and - SHUT THE F*CK UP
 
 
 
Stammek86 



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 21 Sty 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-12-22, 12:56   

no naciagu nie bedzie...zeby był naciag na 7,5" to było by trzeba jakieś 165 naciagnać :mg:

jezli to przod to faktycznie 195/45/16 bedzie ok. na tylne 9" ja bym też dał 195/45/16 bo 215/40 to zaden naciag...
_________________
 
 
 
Misiekk 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 13 Lip 2010
Skąd: Kęty
Wysłany: 2010-12-22, 13:05   

Chyba dam tak jak pisal kolega na przod 195 a tyl 215. Profil 40 przod i tyl?

225 na tyl mozna ewentualnie bez obaw wlozyc czy moze ocierac?
Ostatnio zmieniony przez Misiekk 2010-12-22, 17:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16