BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
SWAP M40 na M42 - Wszystko i IS-ie
Autor Wiadomość
Baur 



Dołączył: 05 Lip 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-03-11, 10:22   SWAP M40 na M42 - Wszystko i IS-ie

Prośba do uzytkowników is-ów, najlepiej w E30. Napiszcie jak sie Wam sprawuja te silniki, ile palą, jak oceniacie osiągi, kulture pracy, żywotność, jak z serwisem.. ile wytrzymuje rozrząd ? Ile macie przebuiegu w swoich... jego słabe strony itd itd... Będe wdzięczny !! !


P.s. nie piszcie tak jak innym abym skorzystał z funkcji "szukaj" :evil: , bo nic ciekawego nie znalazłem !! !!!
_________________
Części nowe i używane oraz warsztat BMW - 661 496 167

"(...) Proste są dla szybkich samochodów, zakrety są dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2005-03-11, 11:26   

Cześć
Ja jeżdże już prawie 3 lata, mam nalatane 220 tyś. Jedyny problem jaki miałem na początku to rechoczący łańcuch, gdzie nawet wymiana napinacza nie pomogła. Jak kupować is-a to z niezjechanym rozrządem. Koszt wymiany to około 2tyś, więc sporo więcej aniżeli reanimacja rozrządu w m40. Cena zabójcza bo ciężko o zamienniki. Szczerze powiem, że jak sinik w dobrym stanie to chodzi przyjemnie(zdecydowanie nie tak jak 6 garów), porównując przyspieszenie do takiej 316 czy 318 to jest to rakieta. Dałem się kiedyś przejechać kumplowi co ma 325 i powiedział, że idzie tylko lekko gorzej.
Pozdrawiam
 
 
Baur 



Dołączył: 05 Lip 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-03-11, 11:52   

A jak sobie wreszcie poradziłeś z rozrządem ?? ? Wydałes 2tys ? Ile Ci pali ? Rzeczywiście jest max muł do 4tys ? Jak z kulturką pracy ?
_________________
Części nowe i używane oraz warsztat BMW - 661 496 167

"(...) Proste są dla szybkich samochodów, zakrety są dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
 
kamil
[Usunięty]

Wysłany: 2005-03-11, 12:31   

czesc ja mam isa w e36 jestem bardzo zadowolony nie mialem jeszcze zadnej usterki od prawie 2 lat. mam zalozony gaz i pali ok12 litrow gazu przy czym pracuje znakomicie.W tej chwili nie widze lepszej 4 cylindrowki, kiedys porownywalem osiagi z kolegi 320 24v obydwaj stwierdzilismy ze nie ma szans z moim is-em. bardzo polecam!! a z rozrzadem nie ma zadnego problemu musial byc jakis podjechany bo praktycznie sa na 300 tys km. Kolega ma isa w e30 jeszcze wieksza rakieta bardzo chwali POLECAM
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2005-03-11, 12:39   

W zime to mi pali 13 litrów, a tak normalnie 10 starcza, oczywiście po mieście. Na trasie bez różnicy czy lato czy zima 8 i nie trzeba wcale jak emeryt jeździć żeby tak mało spalił. Nawet jak 140 się ciśnie to ciężko przekroczyć 9 litrów. Na pewno nie muli się do 4 tysięcy, no ale kopyto to ma w granicach właśnie tych obrotów. Żeby chodził przyjemnie dla ucha to się poświęciłem i wydałem 2 kafle, na początku było mi szkoda tej kasy, ale biorąc pod uwagę że wymiana silnika na taki, który mógłby być w takim samym stanie jak obecny nie była żadną alternatywą. M42 nie klepie tak jak m40, no chyba, że poziom oleju spada poniżej max. U mnie czasami przy odpalaniu pocyka prze sekunde, ale nie jest to związane ani z długim postojem, ani z mroźnymi porankami. Co do kultury pracy, to jeszcze jak miałem osłonę termiczną na kacie to chodził bardzo cicho i przyjemnie, a teraz to chodzi głośniej, ale bez porównania lepiej niż przed wymianą łańcucha.
 
 
Baur 



Dołączył: 05 Lip 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-03-11, 12:41   

:D dzięki Kamil, podbudowałeś mnie ! Jasne że wolałbym 6 garów, ale... tak się układa że w tej chwili spróbuje jak smakuje m42 Mam zamiar wsadzac do swojej E30 silnik is-a z 94 roku z e36. czy one poza osprzętem, jakoś wewnętrznie różnią sie od m42 wkładanego do e30 we wcześniejszych latach ? Od razu miowie że silnik mam już przystosowany osprzętowo do e30.
_________________
Części nowe i używane oraz warsztat BMW - 661 496 167

"(...) Proste są dla szybkich samochodów, zakrety są dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2005-03-11, 12:46   

Jeśli to jest jeszcze m42 to niczym poza kolektorem ssącym się nie różnią, natomiast jeśli to już jest m44 to ten ma już pojemność 1.9 i lekko się różni od m42.
Pozdrawiam
 
 
Baur 



Dołączył: 05 Lip 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-03-11, 12:51   

Dzięki Killer. A nie wiecie od którego roku w e36 wkładali m44 ?? ? Ewentualnie jak rozróżnić m44 od m42, jeśli został juz przełożony do e30, i ma kolektor od e30 is-a. Bo ten namierzony przezemnie siedzie w e30, ale jest z e36 z 94r.
_________________
Części nowe i używane oraz warsztat BMW - 661 496 167

"(...) Proste są dla szybkich samochodów, zakrety są dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2005-03-11, 12:53   

hm no is dorby motorek tak jak kolega mowil nie wiele wolniejszy od 325
kiedy na prostej jechalem kawalem z isem to ciol prawie rowno no ale tylko prawie hehe
jednak co 6 to nie 4 :)
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2005-03-11, 13:02   

Myśle, że m44 wkładali od 95 roku, ale nie jestem pewien. Osobiście nigdy nie widziałem m44 tak więc nie wiem jak wygląda.
 
 
Baur 



Dołączył: 05 Lip 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-03-11, 13:52   

Hmmm.. porozmawiałem sobie własnie ze sklepem BMW na Narbutta w Wawie, i powiedzieli że klienci nie maja żadnych kłopotów z is-ami, że to bardzo udany i trwały silnik, i że wysilenie jednostki nie wpłyneło na trwalość. Elektryka nie pada, mało pali gut motor.

Jedna wada, brakuje mu 2 cylindrów :) , no ale pali pare litrów mnie, a przy dziennych przebiegach 100-150km ma to jakies znaczenie...
_________________
Części nowe i używane oraz warsztat BMW - 661 496 167

"(...) Proste są dla szybkich samochodów, zakrety są dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
 
southOFheaven 
Szydera:>



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Paź 2004
Skąd: Płońsk
Wysłany: 2005-03-11, 17:39   

witam
ja is-a mam od jakiegos roku;] w budzie e30 naturalnie..przebieg juz cos 250tys..silnik pracuje idealnie..akurat trafil mi sie zadbany model..przez 15 lat w niemczech jeden własciciel..spalanie na trasie zalezy w ile osob:D..osiagnelem minimalnie 6,5 litra na trasie..miasto juz cos kolo 9-10 (dane z sezonu letniego), tylko benzyna a gazu nie mam i nie bede mial :twisted: , jestem w miare zadowolony tylko przepływomierz i silniczek krokowy (do przeczyszczenia) psuje pelnie szczescia..ale to tylko male nic nie znaczace drobiazgi 8)

racja to tylko 4 gary..ale z is-a latwiutko wycisnac wiecej konikow..a wtedy juz 325 moze miec problem :P (zart)
wiecie ja tam od roku pod maske nie zagladalem wiec trzeba cos zaczac zrobic..:D ostatecznie podsumuje swoja wypowiedz ze do beemek trzeba miec szczescie jak do niezlej laski :twisted:
i przy okazji chcialbym sie zapytac jak wam sie widza w is-ach swiece 4-elekrodowe BERU albo NKG..?
 
 
kicha 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2004
Skąd: Poznan-Rataje/Czecha
Wysłany: 2005-03-11, 18:16   

Witam tez mam iS'a w kascie E30 i mam nakulane cos kolo 183 tys. lancucha jeszcze nie slysze ale nosze sie z zamiarem wymiany jakos w lecie albo troszke po jak uzbieram kaske. Spalanie to zalezy jak bedziesz jezdzic ale w 10 litrach po miescie mozna sie zmiescic gora 12 litrow ci spali ale to przy ostrzejszej jezdzie, na trasie to rzeczywiscie wsio zalezy w ile osob jezdzisz. Powiem tak jak na 1.8 to zbiera sie jak glupi ale trza s[pojzec prawdzie w oczy ze do 2.5 nie ma go co porownywac bo nie dosyc ze wieksza moc to jeszcze te 6 garnkow :D . Ale ogolnie wg mnie udany to jest motor.

A CO DO SWIEC TO TYLKO NGK BKR6EK zadne inne sie nie nadaja do tego silniczka !! !!!!!! :twisted:
_________________
BMW E30 318 iS 90' Coupe Diamantschwarc metalic coraz blizej idealu (czyt oryginalu z lekkim upiekszeniem)

(oo=[][]=oo)
GG: 2905288
 
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2005-03-11, 19:18   

Nie jeżdżę iS`em ale pod podanym linkiem masz troche informacji o nim po niemiecku, ale są też wykresy...

M42 był montowany w E36 do `95 roku włącznie. Od `96 roku zaczęto montować motor M44.
Czy M42 w E36 różnił się czymś w stosunku do E30 tego niewiem.
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2005-03-11, 21:23   

http://www.esatclear.ie/~bpurcell/index.html A tu jeszcze anglojęzyczna wersja o 318 is w budzie e-30. Sporo ciekawych rzeczy można przeczytać.
Pozdrawiam
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2005-03-11, 22:25   

Witam,
Pozwolę sobie jeszcze dodać kilka słów od siebie. Jeżdżę Touringiem z 93 roku. 1,5 roku temu włożyłem sobie silnik M42 z 91 roku - wcześniej miałem M40. Samochód jest cięższy nieco do oryginalnych IS'ów ..ale nie narzekam. Dynamika tego silnika naprawdę jest niesamowita i jak na taką pojemność jest naprawdę świetnym kompromisem pomiędzy mocą a apetytem na paliwo. Nie startowałem w konkury jeszcze z żadnym 325..ale jak będę miał okazję to spróbuję. 320 nie ma szans – to już wiem.

Też miałem w swoim problem z rozrządem ale wymieniłem łańcuch i napinacz i silniczek pracuje ślicznie !! Świeczki mam jakieś dwuelektrodowe NGK - takie jak zalecała instrukcja. Do tego bawełniany wkład ( daje on lepszy dół - podobno ;-) ) i naprawdę jestem zadowolony.

Pytałeś o różnice pomiędzy silnikami montowanymi w E30 a w e36. Silniki te jak na pewno zauważyłeś różnią się w modelach E30 i E36 po 94 roku kolektorem ssącym i na tym polega główna różnica.. ( cały opis różnic pomiędzy tymi silnikami masz w TIS'ie ) w E36 po 94 roku montowano silniki m42 ze specjalnym kolektorem, w środku którego jest zawór sterowany komputerem (motronic) i uruchamiany podciśnieniem.. ma on za zadanie odpowiednie kierowanie powietrza zależnie od obrotów - daje to wyższy moment obrotowy przy niższych obrotach - w porównaniu z m42 - E30. Dodatkowo jest specjalny malutki filtr - filtrujący 'wyziewy' z odmy - podawane do przepustnicy i kilka innych bajerów. Ogólnie silniczek zyskał dzięki tym zabiegom większą elastyczność, dynamikę i kilka koników więcej.

Gdybyś chciał ten z E36 po 94 to pamiętaj jednak, że ten silnik ma inne mocowanie (łapy), inny kolektor wydechowy, zintegrowane cewki ( 4 razem) i jeden długi 'szeroki' pasek klinowy.

Pozdrawiam

Jak byś potrzebował jakieś dodatkowe info to pisz ecru@6.com.pl
 
 
Monika Baura
[Usunięty]

Wysłany: 2005-03-13, 19:44   

Tp witam w klubie, bo ja tez do Touringa to wrzucam. Pytanie co do skrzyni, czy ta od m40 1.6 ma takie same przełożenia jak od m42 ? Jakie sa róznice ? Miałes jakieś niespodzianki podczas montażu ?
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2005-03-13, 20:35   

Witam,
Kilka niespodzianek było.
Po pierwsze - zaglądałem do ETK i skrzynie są różne !! ! Nie mam pewności czy ta od M40 będzie pasować do M42
Żeby się ustrzec tego problemu kupiłem od razu ze skrzynią
Ta skrzynia od IS'a jest trochę dłuższa. Dlatego dobrze by było żebyś miał skrzynkę razem z silnikiem i co więcej jak kupisz to razem to niech gość zdejmie Ci tez połówkę wału ( tę pierwszą od skrzyni ) - skoro skrzynia jest dłuższa to wał jest nieco krótszy, po za tym w miejscu łączenia skrzyni z wałem tym gumowym łącznikiem - zakłada się na to takie specjalne koło z ciężarkami to ma niwelować drgania. Silniki M40 tego nie mają.

Silnik kup z poduszkami - to są takie specjalne poduchy 'hydrauliczne' - z olejem w środku - ja chciałem na tym zaoszczędzić ( nowa kosztuje 700PLN) i wsadziłem na te od M40 - porażka - są dwa razy niższe a silnik trochę cięższy i miska olejowa tłukła mi o maglownice - tragedia.

Wydech albo będziesz robił na zamówienie albo kup oryginalny bo tłumiki od M40 też nie pasują.

IS ma montowane cewki na prawym kielichu amortyzatora i oryginalnie kielich ma przyspawane przeznaczone do tego mocowania - u siebie tego nie masz więc będziesz musiał trochę pokombinować jak to przymocować.

Nie pamiętam co jeszcze .. ale silnik jest ciekawy - śmieją się ze to M3 dla ubogich - ale problem jest podobny jak z M3 - bardzo mało zamienników - przeważnie części tylko oryginalne - trzeba się z tym liczyć
 
 
Monika Baura
[Usunięty]

Wysłany: 2005-03-13, 20:47   

Dzięki X-ray. A sprawdzałeś czy poduchy od m20 2.5 nie pasują przypadkiem ? Są wyższe.... Ten m42 ma teraz skrzynie od 518stki, nie wiem co to za skrzynia jeszcze. Jest już włożony do e30, ale pierwotnie wyjęty z e36 z 94 roku. Tylko koles rozbił ta e30... Jak z chłodnica ? Podobno pasuje od m40. Jak z wiązką ? Wyrzuciłes ta z m40, i jak podpiołeś w gniazdo tą od m42 z kompem itd. to odrazu zadziałał ? Sprzegło jest to samo ?
 
 
Monika Baura
[Usunięty]

Wysłany: 2005-03-13, 20:56   

Hmmm.... sprawdziłem w ETK, zarówno m40 jak i m42 ma getraca 240, pewnie tylko ":cenzura:" skrzyni, ze wzgledu na te koło wyważające jest inna.. a może nie.... A jakbym zostawił skrzynie od 1.6 m40 ?? ? Jeśli zmieniłes skrzynie, to i wał, i mechanizm lewarka.... Dyferek jaki założyłeś ?
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2005-03-13, 21:25   

Chłodnica ta sama. Silnik nie jest nawet bliżej chłodnicy. Co do poduszek to nie wiem czy pasują od M20. Gość, od którego kupiłem silnik powiedział że pasują idealnie, ale powiedział mi też, że tylny tłumik pasuje od M40 a to bzdura bo okazało się, że jest za krótki ( tłumik końcowy ma zaraz za KAT'em taki mniejszy środkowy -zobacz: http://www.catalogue.bosa...991&cartype=1.8 ) - tak więc nie sprawdzałem poduch kupiłem od jakiegoś kolesia za 50 PLN obie oryginalne ;-)

Co do skrzyni to lewarek pasuje idealnie - więc pewnie sam tył jest inny. Wał wiec musi być nieco krótszy ( ja miałem ten od IS'a). Nie wiem czy przełożenia skrzyni nie okażą się za krótkie. Poza tym skrzynka od M42 może być nieco 'mocniejsza' tzn. bardziej wytrzymała. Docisk sprzęgła zostaje ten sam i sama tarcza raczej też. W końcu dół tego silnika to, to samo co M40
Dyfer został ten co miałem - przełożenie 4.10. Ostatnio na allegro miałem wziąć 4.10 z 25% szperą - ale odpuściłem bo gość za dużo chciał.

Ale jak gdzieś trafię to wezmę taki
____________________________________________________

Acha, pytałeś jeszcze co z wiązką ... silnik miałem razem z wiązką . Tamtą wyjąłem. Włozyłem nowy komp podpiąłem nowa wiąche. Wpiąłem okrągłą wtyczkę w gniazdo, podpiąlem akumulator i silniczek zagadał od razu.

Normalnie wszystko się składa jak klocki - BMW jest pod tym względem rewelacyjne - możesz dołożyć wszystko - klimę , elektrykę, grzane fotele itd..REWELACJA !!
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2005-03-14, 08:37   

Mam jakiś artykuł o is'ie by english, tylko trza go zeskanować...Jak będę miał chwilę - zapodam- a w ogóle , to jakiś czas temu przepisałem na forum artykuł o is'ie po polsku, widziałeś Baur?
Koleś z Otwocka miał is'a i po kilku małych przeróbkach podstawowych latał tym wozem 230 km/h...Podobno fajna fura - II miejsce za 325i jeśli chodzi o e30tki....Ale jest lżejszy, więc przy obniżonym zawieszeniu łatwiej latć nim po zakrętach....Podobno trza kręcić, żeby ostro przyśpieszał, ale to w końcu 16v....
Że tak już zakończę 9.9 sek do 100 km/h wg. danych...A to już jest całkieem całkiem.....No i spalanie ładne :D
Pozdro
 
 
 
Baur 



Dołączył: 05 Lip 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-03-14, 09:08   

No prosze jak pięknie... ! Silnik jest kompletrny włożony do e30, więc z przełożeniem do mnie nie będzie problemów, ale lubie wiedzieć co i jak... Łukasz, gdzie jest ten artykuł o is-ach ?? ? Fajny silnik.. gdyby tak dolozyli dwa cylindry.. Ale, przynajmniej nie pali 20l/100km.
_________________
Części nowe i używane oraz warsztat BMW - 661 496 167

"(...) Proste są dla szybkich samochodów, zakrety są dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2005-03-14, 16:41   

Kurcze, chyba nikt tego tematu nie zamknął.....Powinien się zaczynać "Artykuł z...", chyba mam jeszcze pismo w którym był, to wiesz - jest do dostania :D
Angielskie BMW Car i Performance BMW zawsze piszą dobrze o tym motorku :D
Ale w e30 z tym motorem lata stanowczo lepiej niż e36, stanowczo....
Pozdrawiam
 
 
 
Baur 



Dołączył: 05 Lip 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-03-14, 16:48   

Juz znalazłem, dzięki Łukasz ! Ja robie duzo kilometrów, i mam ciężką noge, zawsze mi sie spieszy :) , nierozumiem kupowania 2.5 w benzynie a potem szczypania sie z gazem, jezdzenia 100km/h w trasie. By jezdzic dużo i szybko musze mieć gaz. Mam wielopunktową instalacje Landi renzo, do 4 cyl. Mój plan to mocny, lekki zchipowany is, z wielopunktowym gazem, który nie ogranicza osiągów, nie strzela itd. Myśle że to superkompromis osiągów i ceny ekspluatacji.
_________________
Części nowe i używane oraz warsztat BMW - 661 496 167

"(...) Proste są dla szybkich samochodów, zakrety są dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 16