BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
M30B35 pękła dźwigienka - ocena wałka
Autor Wiadomość
Gr390R 



Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Nysa
Wysłany: 2011-06-19, 18:04   M30B35 pękła dźwigienka - ocena wałka

Witam. Pękła mi dźwigienka zaworowa na wydechu 3 od rozrządu. czytałem na ten temat ale każdy inaczej pisze i tu moje pytanie do osób które robiły to w silniku M30 - czy trzeba ściągać głowice ? jeśli pomoże wyciągnięcie silnika to wyciągne ale nie będe robił tego na darmo. prosze żeby się wypowiedziały osoby które miały z tym do czynienia!
_________________
E34 520i
E30 325e powered by DINAN & S-25%
E39 528iA - M Technic
Ostatnio zmieniony przez Gr390R 2011-06-21, 20:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Sonny 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2006
Skąd: cze100chowa
Wysłany: 2011-06-19, 21:48   

musisz sciagac glowice na 100% zeby bylo dobrze zrobione. Sruby od glowicy przechodza przez walki prowadzace dzwigienki i zeby je wybic musisz poluzowac sruby , co wiaze sie z odprezeniem glowicy i wymiana uszczelki.Dzwigienke kup nowa ,koszt okolo 50 -80zl . Wszystkie sa jednakowe. Jak chcesz uzywana to w m10 sa te same.
 
 
 
Gr390R 



Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Nysa
Wysłany: 2011-06-20, 14:57   

a czy wałęk prowadzący jest dzielony ? czyli dwa wałki na ssaniu i dwa na wydechu ?
_________________
E34 520i
E30 325e powered by DINAN & S-25%
E39 528iA - M Technic
Ostatnio zmieniony przez Gr390R 2011-06-20, 14:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
slawo 
Kierownik karuzeli



Pomógł: 46 razy
Dołączył: 03 Lip 2004
Skąd: Wałcz / Londyn
Wysłany: 2011-06-20, 18:15   

Gr390R napisał/a:
a czy wałęk prowadzący jest dzielony ? czyli dwa wałki na ssaniu i dwa na wydechu ?


od kiedy m30 ma 4 walki? tylko jeden walek plus pret na ktorym siedza dzwigienki
_________________

Moja BMW e30 345i power'ed by KKK K27 turbo

- Klubowicz -

GG: 1041
e-mail: slawo@antserwis.pl

e-mail: slawo@beemka-klub.pl

Jest 328i e36 M-TECH, bardzo szybka eta
z 40% 2.93 sperre by Szeszkin Motorsport

oraz piekielnie szybkie e39 M5

 
 
 
Yasio 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 04 Cze 2011
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-06-20, 20:04   

Sonny napisał/a:
. Jak chcesz uzywana to w m10 sa te same.


Jeśli chodzi o ścisłość to w m10 są inne. Z m20 są takie same, a co do zdejmowania głowicy to chyba nie koniecznie. Ostatnio w m20b25 E30 zmieniłem dzwigienkę wydechową na 2 garze bez zdejmowania głowicy - tylko chłodnicę trzeba było wyjąć w celu wysunięcia prętu.
 
 
Gr390R 



Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Nysa
Wysłany: 2011-06-20, 20:04   

nie chowi mi o wałek rozrządu tylko o wałki prowadzące dźwigienki na moje oko wychodzi że łącznie jest ich cztery


Uploaded with ImageShack.us
_________________
E34 520i
E30 325e powered by DINAN & S-25%
E39 528iA - M Technic
 
 
 
Sonny 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2006
Skąd: cze100chowa
Wysłany: 2011-06-20, 20:11   

Yasio nie mieszaj . W m10 i m30 sa takie same w m20 sa inne .Sprawdz sobie w etk. I kolejny blad, ktory wiekszosc powiela porownujac m30 do m20. Owszem w m20 takie cos sie uda bo sruby od glowicy nie przechodza przez walki prowadzace,w m30 jest inaczej jak pisalem wyzej.Bedziesz kiedys robil m30 to sie przekonasz. Owszem da sie wybic walki bez sciagania glowicy ale tak jak pisalem odprezysz glowice.Slawo tak na scislosc to w m30 sa 4 walki prowadzace dziwgienki i jeden walek rozrzadu.
 
 
 
Gr390R 



Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Nysa
Wysłany: 2011-06-20, 20:11   

Yasio napisał/a:
Sonny napisał/a:
. Jak chcesz uzywana to w m10 sa te same.


Ostatnio w m20b25 E30 zmieniłem dzwigienkę wydechową na 2 garze bez zdejmowania głowicy - tylko chłodnicę trzeba było wyjąć w celu wysunięcia prętu.

właśnie o to chodzi że w m20 da się to zrobić ale teraz już wiem że w m30 bez zdejmowania głowicy się nie da z powodu wyżłobień w wałkach prowadzących na śruby trzymające głowice co zresztą widać na zdjęciu wyżej. z racji tego że są dwa wałki prowadzące na wydechu a umnie padłą 3-cia dźwignia od rozrządu czyli muszę odkręcić 4 śruby - będe ryzykował i odręce śruby i po wymianie je wkręce jeśli puści to wtedy wymienie uszczelke ;/

[ Dodano: 2011-06-20, 21:14 ]
Sonny napisał/a:
w m30 sa 4 walki prowadzace dziwgienki i jeden walek rozrzadu.


wałki łączą się pod czwartą śrubą ? licząc od strony rozrządu ? wiem że mają jakąś tulejke łączącą ciężko ją wybić ?
_________________
E34 520i
E30 325e powered by DINAN & S-25%
E39 528iA - M Technic
Ostatnio zmieniony przez Gr390R 2011-06-20, 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
slawo 
Kierownik karuzeli



Pomógł: 46 razy
Dołączył: 03 Lip 2004
Skąd: Wałcz / Londyn
Wysłany: 2011-06-20, 20:15   

Sonny napisał/a:
Slawo tak na scislosc to w m30 sa 4 walki prowadzace dziwgienki i jeden walek rozrzadu.


dokladnie, zmeczony dzis jestem i 4 walki rozrzadu mi w glowie ;)
_________________

Moja BMW e30 345i power'ed by KKK K27 turbo

- Klubowicz -

GG: 1041
e-mail: slawo@antserwis.pl

e-mail: slawo@beemka-klub.pl

Jest 328i e36 M-TECH, bardzo szybka eta
z 40% 2.93 sperre by Szeszkin Motorsport

oraz piekielnie szybkie e39 M5

 
 
 
Sonny 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2006
Skąd: cze100chowa
Wysłany: 2011-06-20, 20:19   

nie ma tam zadnej tulejki, walki wchodza pasownie w glowice. Moze byc ciezko je wybic na zamontowanej glowicy u mnie bylo to robione na wyjetej. Bywa tez ze z powodu slabego smarowania walki sa podtarte pod dziwigeinkami przez co klinuja sie przy wybijaniu w otworach prowadzacych.

Gr390R widze podpisie , ze masz m30 w e30, mozesz napisac jak masz zrobiony wydech? Tez wlozylem 3.5 do e30 z katem z m30 i byloby wszystko ok, tylko kat brzeczy(chyba jest wypalony) i musze wzucic jakis srodkowy zeby nie bylo glosno, tylko nie wiem od czego.
Ostatnio zmieniony przez Sonny 2011-06-20, 20:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Gr390R 



Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Nysa
Wysłany: 2011-06-20, 20:27   

jeśli dobrze rozumie chodzi ci o klinowanie dźwigienek na wałkach ? jeśli tak to dźwignie swobodnie poruszają sie na wałku chodzi mi o wcisaknie w strone sprężyny. a co do smarowania to chyba rurka jest przytkana bo pierwsza krzywka jest ściorana nie na gładko tylko ma wżery po długości
_________________
E34 520i
E30 325e powered by DINAN & S-25%
E39 528iA - M Technic
 
 
 
Yasio 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 04 Cze 2011
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-06-20, 20:27   

Sonny napisał/a:
Yasio nie mieszaj . W m10 i m30 sa takie same w m20 sa inne .Sprawdz sobie w etk. I kolejny blad, ktory wiekszosc powiela porownujac m30 do m20. Owszem w m20 takie cos sie uda bo sruby od glowicy nie przechodza przez walki prowadzace,w m30 jest inaczej jak pisalem wyzej.Bedziesz kiedys robil m30 to sie przekonasz. Owszem da sie wybic walki bez sciagania glowicy ale tak jak pisalem odprezysz glowice.Slawo tak na scislosc to w m30 sa 4 walki prowadzace dziwgienki i jeden walek rozrzadu.

Racja, racja, sorki za wprowadzanie w błąd ale teraz mi się przypomniało że dzwignia zastępcza była z m20b20. Jeszcze raz sorki :oops:
 
 
Sonny 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2006
Skąd: cze100chowa
Wysłany: 2011-06-20, 20:32   

Gr390R nie chodzi mi o klinowanie dziwgienek na walku tylko o to ze moze byc ciezko przebijac walek przez podpory w glowicy gdy jest zamontowana. Ja ( a w zasadzie moj mechanik) robil to na wyjetej i uderzal w walek prowadzacy przez pret wlozony od tylu glowicy i czasami bylo ciezko. Rurke przedmuchaj dokladnie, bo wlasnie przez slabe samrowanie zacieraja sie dziwigenki i pekaja.
 
 
 
Gr390R 



Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Nysa
Wysłany: 2011-06-20, 20:32   

Gr390R,
Sonny napisał/a:
Gr390R widze podpisie , ze masz m30 w e30, mozesz napisac jak masz zrobiony wydech? Tez wlozylem 3.5 do e30 z katem z m30 i byloby wszystko ok, tylko kat brzeczy(chyba jest wypalony) i musze wzucic jakis srodkowy zeby nie bylo glosno, tylko nie wiem od czego.


ma ori kolektor i wyjście z kolektora do tłumika środkowego oczywiście musiałem troche porzeźbić żeby spasował. tłumik środkowy jest w miejscu kata (przynajmniej licząć długość z 535i) jest tłumik AWG przelotowy później zejście na rure 45 i tłumik końcowy od m20b25 firmy ferroz - tłumik mam już mocno wypalony ale nie jest głośno dopiero powyżej 4 tys zaczyna się wydzierać
_________________
E34 520i
E30 325e powered by DINAN & S-25%
E39 528iA - M Technic
 
 
 
Sonny 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2006
Skąd: cze100chowa
Wysłany: 2011-06-20, 20:35   

Ja tez mam koncowy z m20 i wlasnie balem sie , ze jak srodkowy dam przelotowy to bedzie glosno. No nic trzeba bedzie cos dopasowac.
 
 
 
Gr390R 



Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Nysa
Wysłany: 2011-06-21, 19:55   

potrzebuje jeszcze porady ponieważ dzisiaj miałęm więcej czasu przyglądnołem się wałkowi i się zdziwiłem fotki:

dwie pierwsze krzywki - czyżby nie miały smarowania ?
http://imageshack.us/phot.../p1020820i.jpg/
http://imageshack.us/phot.../p1020821l.jpg/

pęknięta dźwigienka
http://imageshack.us/phot.../p1020817u.jpg/

krzywka pod pękniętą dźwigienką
http://imageshack.us/phot.../p1020829e.jpg/

stan dźwigienek (dwie pierwsze najwięcej wytarte reszta w odrobinkę lepszym stanie
http://imageshack.us/phot.../p1020825d.jpg/

4-te krzywki są w dobrym stanie minimalnie wytarte reszta tak jak te wyżej na zdjęciach tyle że nie mają takich wżerów - podejrzewam że wałek do wymiany ?? na jaki stan wyglądają dźwigienki?
Jest możliwość że pompa oleju nie wyrabia ? w jakiś sposób się skończyła ?

[ Dodano: 2011-06-22, 06:23 ]
czy wałek z m30b30 jest taki sam ?
_________________
E34 520i
E30 325e powered by DINAN & S-25%
E39 528iA - M Technic
Ostatnio zmieniony przez Gr390R 2011-06-21, 19:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15