Wysłany: 2011-07-30, 16:19 [e30] spadly klemy z akumulatora - brak iskry, nie pali
Witam drodzy forumowicze
Czy pomożecie mi rozwiazac problem z autem?
Spały mi klemy z aku, przez chwile wycieraczki zaczely mega szybko chodzic, potem wszystko zgaslo... wkladam kleme i brak pradu w przelaczniku od gazu.
Wymienilem bezpiecznik od gazu, nadal nie ma tam pradu ( nie swieca sie zadne diody w przelaczniku gaz-benzyna)
Gdzie mogę szukać przyczyny problemu? silnik kreci ale nie odpala w ogole, ani na gazie ani na benzynce.
Ostatnio zmieniony przez zawadzki14 2011-08-07, 16:28, w całości zmieniany 1 raz
Najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie instalacji gazowej (najprostsza z możliwych).
1. Proszę was o podpowiedź jak sprawdzić poszczególne elementy instalacji i ewentualną możliwość podmiany na chwilę jakiegoś elementu z innego samochodu o podobnej instalacji żeby ją uruchomić.
2. Rozważam też możliwość odłączenia w ogóle LPG. Jak to zrobić ? Próbowałem kręcić silnikiem bez bezpiecznika od gazu - pompa paliwa chodzi jednak nie chce załapać silnik .
PS. Świeci się kontrolka od hamulców jak wcześniej, więc może komputer silnika jest ok ?
Teraz biorę miernik,"sam naprawiam" i sprawdzę wszystko co będę potrafił. Jak nie rozwiążę problemu do pon to auto leci do elektryka
Ostatnio zmieniony przez zawadzki14 2011-07-31, 12:03, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli spaliła się centralka od gazu to najprawdopodobniej nie będzie zamknięty obwód ani na wtryskach ani na elektrozaworach od gazu. Skutkiem tego samochód nie odpali ani na tym ani na tym.
Pozdro
_________________ E30 320i samodzielnie składana - satysfakcja z jazdy gwarantowana
Ok już wiem że z odłączeniem instalacji nie ma tak łatwo (potrzebne m.in nowe wężyki). A ja po prostu chcę uruchomić w najprostszy sposób silnik. Drodzy forumowicze co byście zrobili na moim miejscu ?
Artur C. napisał/a:
począwszy od centralki gazowej po komputer silnika.
Centralka gazowa dziwnie sie zachowuje - co sekunda lub dwie zapala się jedna dioda na pomarańczowo (ta sama co się świeci na zielono gdy gaz działa) ale zapala się dosłownie na ułamek sekundy. Może ona się spaliła, ale nie mam innej.. i nie wiem czy kupować taką samą
[ Dodano: 2011-07-31, 14:39 ]
WI$NIA napisał/a:
Jeśli spaliła się centralka od gazu to najprawdopodobniej nie będzie zamknięty obwód ani na wtryskach ani na elektrozaworach od gazu. Skutkiem tego samochód nie odpali ani na tym ani na tym.
Pozdro
Dzięki wielkie tego nie wiedziałem... spróbuję sobie ogarnąć taką samą
Ostatnio zmieniony przez zawadzki14 2011-07-31, 13:29, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 9 razy Dołączył: 21 Gru 2004 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-07-31, 21:05
Centralka gazowa jeśli nie ma napięcia zasilającego to - !!!Pracują wtryskiwacze!!!! NIE INACZEJ
Odepnij tylko wtyczkę z przełącznika gazu i będziesz wiedział co nie działa.
AAA jeszcze jedno - czy gaz działa ,czy nie działa iskra ma być , więc zacznij od sprawdzenia zapłonu.
_________________ Coś się stało że się ze...ło
Ostatnio zmieniony przez Vindevil 2011-07-31, 21:07, w całości zmieniany 2 razy
wymieniłem cewkę bo była pęknięta, nadal nie ma iskry na świecach,. Prawdopodobne jest że nie idzie prąd do cewki,
Sprawdzałem też palec rozdzielacza, rezystancja wynosi 0 ( u kolegi pokazywało jakieś 0,8). Nie wiem gdzie iść dalej, moze jakaś podpowiedź?
Aha i przestały świecić podstawowe diody po przekreceniu zaplonu ( np czujnik od konczacych sie hamulcow). Teraz to już kicha, pomozcie
Ostatnio zmieniony przez zawadzki14 2011-08-07, 16:31, w całości zmieniany 1 raz
Cieżko ogarnać temat na odległość ale jak nie pali sie kontrolka ładowania mogł paść alternator on nie lubi jak podczas pracy sie odłancza aku czasem konczy sie śmiercią regulatora napięcia nastepnie powiedz mi czy swieci się cisnienie oleju na zapłonie?? i sprawdż mała żarówka czy jest napiecie na zielonym kablu w kostce wiazki silnika. Szkoda że tak daleko jesteś od Kielc sprawdź te pierdoły i bedziemy dalej myśleć.
Ps Jak padła Ci centralka od gazu mogła upalic tranzystor sterujacy cewka zapłonową w ECU.
_________________ nie sztuka jest zabić muchę przednią szybą, tylko boczną.
Swapy,naprawa elektroniki(wzmacniacze lampowe,gramofony itp.)
Ostatnio zmieniony przez 318Albert 2011-08-07, 16:50, w całości zmieniany 1 raz
Bunia od dzisiaj leczy sie u uboota ja się poddałem -brak wiedzy a latać mi się chce.
Nie paliła się żadna kontrolka nawet oleju. Na zielonym kablu który wychodził z wiązki też nie było napięcia. Rozrusznik to może być dobra myśl, ale to już nie mój problem.
Jak się wyleczy to napiszę co padło
Cytat:
tranzystor sterujacy cewka zapłonową w ECU.
gdzie to sie znajduje? z gazem prawdopodobnie dalej bede mial problem, wiec dobrze by wiedziec jak to się sprawdza.
Ostatnio zmieniony przez zawadzki14 2011-08-08, 10:54, w całości zmieniany 1 raz
Spalone wszystkie żarówki od swiateł, spalony alternator, spalony moduł pod maską..
DZIAŁA I PALI
Gaz i licznik (oprócz predkosciomierza), podświetlenie deski rozdzielczej nadal nie działa ale to już inny problem... ehh co ja się mam z tą bejcą...:)
Ostatnio zmieniony przez zawadzki14 2011-08-17, 00:37, w całości zmieniany 2 razy
dobre,bo nie zarejestrowalem tego w pamieci, fakt ze sprzeglo chodzi o niebo lepiej. Poza tym wszystko hula, dziekuje ubootowi za przywrocenie do zycia beatki, dobra robota dzieki wielkie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach