BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana rozrządu w m20b25 - jak to zrobic i jaki kupic
Autor Wiadomość
Pawel735 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sty 2006
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2007-12-09, 21:42   Wymiana rozrządu w m20b25 - jak to zrobic i jaki kupic

Witam

Czy ktoś mógłby mi napisać krok po kroku jak wymienić pasek i rolke rozrzadu w m20b25 ? Bedzie potrzebna jakas blokada ? Jakiej firmy rozrząd kupic najlepiej ?

Pozdrawiam
Paweł
_________________
Chcesz mieć coś zrobione dobrze ? To zrób to sam - tylko Tobie zależy na tym, żeby zrobić to dobrze.
 
 
 
Stammek86 



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 21 Sty 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-12-10, 01:31   

Nie będzie potrzebna Ci żadna blokada,są znaki na kółku od rozrzadu i na wale.

-chłodnice nie trzeba wywalać ale bez niej będzie łatwiej.
-odkrecasz wisko
-zdejmujesz kopułkę zapłonowa i osłonę kołka na walku rozrządu
-sciagasz paski od wspomy i alternatora
-odkrecasz koło pasowe na wale
-nastepnie osłone paska rozrzadu
-sciagasz pasek
-odkrecasz rolke

Zdjecia napewno Ci pomogą





I to chyba wszytko.

P.s niech mnie ktos poprawi jak o czymś zapomniałem :D
_________________
 
 
 
SmasherE30 
Coś tam wiem



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2007-12-10, 01:46   

zakladasz zaczynając od wału, pamiętaj aby znaki się pokrywały!
wał, potem wałek pośredni od pompy oleju i wałek rozrządu ... na końcu zakłądaszna poluzowaną rolkę ... jak pasek będzie siedział i zakręcisz wałęm w lewo to pasek sam się napnie, wtedy dokręcasz rolkę na sztywno. Nie napinaj celowo paska podczas dokręcania rolki ... pasek musi mieć luz (ma się dac obracać z oporem o kąt 90 stopni na odcinku od wałka rozrządu do wałka pompy oleju).
Jak wszystko złożysz zakręć kluczem silnik kilka razy i sprawdź pokrycie znaków ... przed odpaleniem zakręć silnikiem na rozruszniku (najlepiej na odłączonej pompie - przekaźniku).

Pozdro!
_________________

This post was sponsored by letter ///M like Maciek ;)
Ostatnio zmieniony przez SmasherE30 2007-12-10, 01:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Lord Lukasz 
ciągłe zmiany



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2005
Skąd: Sanok
Wysłany: 2007-12-10, 08:12   

A jakiej firmy kupić to długi temat.

Jak będziesz kupował pasek zwracaj uwage czy jest robiony w Germani czy w jakimś Mexyku czy Argentynie, jakość wykonania jest naprawde inna, wiem bo sprzedaje tego całą mase.
Jedyny pewny pasek to chyba Gates, lub ewentualnie Germański Contitech lub Bosch

Co do rolki to niezależnie czy kupisz SKF, Ruville itp, to w środku będzie siedziało łożysko INA tak więc zwróć uwage nie na opakowanie napinacza tylko na zawartość, powinno pisać INA Slovakia lub INA Germany. Ogólnie ciekawy rozrząd czyli pasek + napinacz można zmontować za 120zł ale warto też awaryjnie zakupić simering na wał korbowy i na wałek rozrządu bo po zdemontowaniu może sie okazać że one też będą do wymiany


Co do wymiany to bez chłodnicy jest dużo łatwiej, mi wymiana rozrządu z pompą wody przy okazji pod blokiem w środku nocy z latarką górniczą na głowie zajęła niewiele ponad godzine
_________________
Regeneracja zacisków hamulcowych 600 853 689
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=2160082

E36 325i qp

http://www.youtube.com/user/TheLordLukasz
Ostatnio zmieniony przez Lord Lukasz 2007-12-10, 08:15, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
Pawel735 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sty 2006
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2007-12-10, 15:02   

Super Panowie.Dzięki serdeczne - to jest właśnie to o co mi chodziło.
_________________
Chcesz mieć coś zrobione dobrze ? To zrób to sam - tylko Tobie zależy na tym, żeby zrobić to dobrze.
 
 
 
mattim_bmw 
oldschool'owiec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lis 2006
Skąd: kruszwica/poznań
Wysłany: 2007-12-10, 17:03   

Lord Lukasz napisał/a:
ale warto też awaryjnie zakupić simering na wał korbowy i na wałek rozrządu bo po zdemontowaniu może sie okazać że one też będą do wymiany


Zeby znienic zimmering na wałku rozrzadu trzeba zdjac kolo zebate, ono jest osadzone na wałku na klinie?
_________________
80' rulezz :D

emeryt style :D :D

 
 
 
MAJSU 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Wrz 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-10, 18:08   

mattim_bmw napisał/a:
Lord Lukasz napisał/a:
ale warto też awaryjnie zakupić simering na wał korbowy i na wałek rozrządu bo po zdemontowaniu może sie okazać że one też będą do wymiany


Zeby znienic zimmering na wałku rozrzadu trzeba zdjac kolo zebate, ono jest osadzone na wałku na klinie?


Dokładnie, poprostu się je ściąga.
_________________
Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me ! ;)

 
 
pruszczyk 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 12 Sie 2007
Skąd: IRL
Wysłany: 2007-12-11, 17:51   

podpinam się pod temat z tym ze ja mam m20b20 ale to jest tak samo ?? ?

i cz mogło cos walnąć jak pasek się zerwał ?? ?
 
 
Stammek86 



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 21 Sty 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-12-11, 17:57   

W m20b20 jest to samo.jak zerwał ci sie pasek to mogły sie zawory z tłokami spotkać,wiec pewnie głowica bedzie do roboty,tłoki tez mogą być uszkodzone.
_________________
 
 
 
SmasherE30 
Coś tam wiem



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2007-12-11, 18:08   

MAJSU_WuWuA napisał/a:
mattim_bmw napisał/a:
Lord Lukasz napisał/a:
ale warto też awaryjnie zakupić simering na wał korbowy i na wałek rozrządu bo po zdemontowaniu może sie okazać że one też będą do wymiany


Zeby znienic zimmering na wałku rozrzadu trzeba zdjac kolo zebate, ono jest osadzone na wałku na klinie?


Dokładnie, poprostu się je ściąga.


No nie tak do końca po prostu ... kółko pasowe od wałka rozrządu trzyma się na torksie ... chyba to jest e14 ale nie pamiętam dokładnie... i lepiej poluzowac jeszcze gdy pasek siedzi, bo jak jest zapieczona ta śruba to potem łątwo obrócić rozrzad i spowodowac niemałe zamieszanie ... a więc w celu poluzowania kółka wałka rozrzadu polecam zostawić pasek na miejscu i użyć potegi gumowego młotka :wink:
_________________

This post was sponsored by letter ///M like Maciek ;)
Ostatnio zmieniony przez SmasherE30 2007-12-11, 18:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pruszczyk 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 12 Sie 2007
Skąd: IRL
Wysłany: 2007-12-11, 18:09   

czyli musze głowice zdjąć ?? ?
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=279566468
ten pasek ok
 
 
ANDRZEJ-BIELAK 
Biała Może Więcej



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Wrz 2006
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2007-12-11, 19:16   

Lord Lukasz napisał/a:
Jedyny pewny pasek to chyba Gates, lub ewentualnie Germański Contitech lub Bosch
ja bym dodał jeszcze DAYCO.
_________________
Auta dzielimy na: dobre, bardzo dobre i auta niemieckie,
Auta niemieckie dzielimy na: dobre, bardzo dobre i BMW,
BMW dzielimy: na dobre, bardzo dobre i E-30
 
 
mattim_bmw 
oldschool'owiec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lis 2006
Skąd: kruszwica/poznań
Wysłany: 2007-12-11, 19:20   

SmasherE30 napisał/a:
MAJSU_WuWuA napisał/a:
mattim_bmw napisał/a:
Lord Lukasz napisał/a:
ale warto też awaryjnie zakupić simering na wał korbowy i na wałek rozrządu bo po zdemontowaniu może sie okazać że one też będą do wymiany


Zeby znienic zimmering na wałku rozrzadu trzeba zdjac kolo zebate, ono jest osadzone na wałku na klinie?


Dokładnie, poprostu się je ściąga.


No nie tak do końca po prostu ... kółko pasowe od wałka rozrządu trzyma się na torksie ... chyba to jest e14 ale nie pamiętam dokładnie... i lepiej poluzowac jeszcze gdy pasek siedzi, bo jak jest zapieczona ta śruba to potem łątwo obrócić rozrzad i spowodowac niemałe zamieszanie ... a więc w celu poluzowania kółka wałka rozrzadu polecam zostawić pasek na miejscu i użyć potegi gumowego młotka :wink:


Własnie, a kołko na wałku rozrzadu jest osadzone na stożku? czy raczej lekko zejdzie?

A torx zewnetrzny, no nie?
_________________
80' rulezz :D

emeryt style :D :D

 
 
 
MAJSU 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Wrz 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-11, 19:34   

Jeżeli chcemy być już tak dokładni to proszę...


Shot with K800i at 2007-08-06


Shot with K800i at 2007-08-06

A jak będziesz mial juz w tej postaci to sciagasz normalnie kolko do siebie i odkrecasz te dwie srubki pod spodem żeby wyjać simmering, trzeba podważyć ta blaszke jakims srubokretem bo zazwyczaj ciasno siedzi. Oprócz simmmeringu wymień też o-ring który tam jest bo będzie po bokach olej lecieć.
_________________
Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me ! ;)

 
 
sarna1 
hooligan rootz



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2007-12-11, 23:06   

a jak masz wolna 100 to podjedz do Bosch Service i ci chlopaki zrobia na oryginalnych czesciach z gwarancja ze sie nie zerwie :D - a jak sie zerwie to juz ich problem....
 
 
 
SmasherE30 
Coś tam wiem



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2007-12-12, 00:16   

tego co widze po fotkach Majsa to śruba trzymająca kółko wałka rozrzadu to może by torx zarówno wewnętrzyny jak i zewnętrzny ... a i owszem samo kółko ma klin osadczy, a wałek ma dziurkę ...
_________________

This post was sponsored by letter ///M like Maciek ;)
 
 
 
Kimbek 



Dołączył: 28 Cze 2004
Skąd: Molde/Świdnik
Wysłany: 2008-02-17, 19:12   

Panowie podpowiedzcie jak przekręcić wałkiem rozrządu żeby ustawić znak na znak.
_________________
 
 
 
SmasherE30 
Coś tam wiem



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2008-02-17, 20:26   

jak zdjąłeś pasek przed ustawieniem rozrządu na znaki to jeśli już się coś nie pogięło to pewnie zaraz się pognie ;/ uważaj :!: ... dwa obroty wału to jeden obrót wałka!

Nie ruszaj samym wałkiem bo pogniesz zawory o tłoki

jeśli chodzi o głowicę która jest luzem to ustaw ją do góry nogami na szpilkach od pokrywki, złap za kółko i po prostu użyj siły
_________________

This post was sponsored by letter ///M like Maciek ;)
 
 
 
Kimbek 



Dołączył: 28 Cze 2004
Skąd: Molde/Świdnik
Wysłany: 2008-02-17, 21:37   

Głowica jest już niestety założona, ale wałek wałek ustawiony tak jak przed zdjęciem brakuje z pół centymetra do znaków które sam zrobiłem, silnikiem też nie było ruszone, dlatego chcę trochę ruszyć wałkiem. Z głowicy wystawały poza krawędz dwa zawory i te tłoki są nisko czyli jest raczej ok.
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie znaków na dolnym kole na który znak ma się pokrywać i czy bez zdejmowania koła da się?
[img=http://img231.images...0548db2.th.jpg]

czy ten
[img=http://img165.images...0549op5.th.jpg]
_________________
 
 
 
mattim_bmw 
oldschool'owiec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lis 2006
Skąd: kruszwica/poznań
Wysłany: 2008-02-18, 16:09   

Nawet nie mysl o tym zeby załozyc głowice bez zdejmowania tych kół na dole :roll:

Dopiero pod tym jest jeden znak...

A jesli wiesz ze nie ruszałes wałem a wałek rozrzadu tylko 0,5 cm to przekrec kołkiem rozrzadu te poł cm i juz.

Samemu sie nie robi żadnych znaków :!: :!: :roll: jeden masz na kole rozrzadu i ten co wczesniej pisałem na dole...
_________________
80' rulezz :D

emeryt style :D :D

 
 
 
MasterTM 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 27 Wrz 2010
Skąd: Warszawa/Józefów
Wysłany: 2011-11-28, 20:50   

Pozwolę sobie odkopać temat. Niedawno kupiłem E30 właśnie z tym silnikiem. Stała pół roku, więc czeka mnie wymiana rozrządu. Pytanie, robić cały rozrząd, czy tylko pasek i rolkę?
 
 
 
ogolny 
SEX AMBULANCE



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Sty 2006
Skąd: KRA
Wysłany: 2011-11-29, 16:23   

Pół roku stania to nic szczególnego, kwestia ile ma już rozrząd.Jak upierał się będziesz przy wymianie to warto wymienić pompę wodną i uszczelniacz na wałku .
 
 
MasterTM 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 27 Wrz 2010
Skąd: Warszawa/Józefów
Wysłany: 2011-11-29, 18:07   

Auto kupiłem w czwartek. Nie mam pojęcia, kiedy był wymieniany rozrząd, dlatego chyba i tak zrobię cały. Ile mniej więcej kosztuje rozrząd do tego silnika? Sporo ponad 1000?
 
 
 
ogolny 
SEX AMBULANCE



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Sty 2006
Skąd: KRA
Wysłany: 2011-11-29, 20:20   

Dobrze że pytasz , rozrząd http://allegro.pl/rozrzad...1948160445.html + pompa ok 130-150 . wymiana nie mam pojęcia. Może przy okazji trochę płynu chłodniczego uciec , bo wymieniając rozrząd łatwiejszy dostep wyjmując chłodnicę
 
 
Dantte26 
Siła Drzemie wBeemie



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Skąd: DGR
Wysłany: 2011-11-30, 12:11   

MasterTM,

przy zamawianiu pasa rozrządu zwróć uwagę na ilość zębów na nim...wychodziły dwa rodzaje pasków...126 oraz 127 zębów i pojęcia nie mam od czego to zależało...
_________________
MOJE WIERNE e30: http://beemka-klub.pl/for...p=319297#319297

/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16