BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podstawa filtra oleju
Autor Wiadomość
dylara 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 06 Mar 2012
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-03-06, 21:04   Podstawa filtra oleju

Witam, potrzebuję wymienić podstawę filtra oleju w moim 325, i mam pytanie czy podejdzie np z 320, 323 e36/ 520 525 e34 320 325 e30 itd , chcę mieć jakieś pole manewru gdzie tego szukać
 
 
szwangru2 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Skąd: Grójec
Wysłany: 2012-03-06, 21:34   

dylara napisał/a:
w moim 325,
vanos bez vanosa ?
dylara napisał/a:
chcę mieć jakieś pole manewru gdzie tego szukać
szrot,allegro ,ogłoszenia na forum ,ASO.
Ostatnio zmieniony przez szwangru2 2012-03-06, 21:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dylara 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 06 Mar 2012
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-03-06, 21:44   

szwangru2 napisał/a:
vanos bez vanosa ?

bez
szwangru2 napisał/a:
szrot,allegro ,ogłoszenia na forum ,ASO.

ok, ale sprawa tego typu czy musi być konkretnie od tego silnika, czy może być np od innej pojemności, bo jak wiadomo to 320/ 323/325 są takie same tylko różnią się średnicą i skokiem tłoku tak? osprzęt chyba ten sam jest
nie znam się więc potrzebuję pomocy, to moje pierwsze bmw, i nie ostatnie :D
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-06, 21:55   

dylara napisał/a:
bo jak wiadomo to 320/ 323/325 są takie same tylko różnią się średnicą i skokiem tłoku tak?


do 95 roku 320, 325 to m50

od 95 roku 320, 323, 328 to m52

Z katalogu wynika ze m50 i m52 mają te same podstawy.

http://bmwfans.info/parts/catalog/11421738639/
_________________


E30 + E91
 
 
 
szwangru2 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Skąd: Grójec
Wysłany: 2012-03-06, 22:16   

dylara napisał/a:
, to moje pierwsze bmw,
w takim razie żeby uniknąc komplikacji szukaj podstawy od silników m50b20/b25 pochodzących z e34 i e 36 wyprodukowanych przed 09 1992 . Nowsze mają wyprowadzenie oleju do siłownika vanosa. Rozumiem że masz wyciek spod podstawy i chciałbyś w ten sposób go zlikwidowac ,jeśli tak to kup nową uszczelkę a powierzchnie podstawy i bloku w miejscu styku wyrównaj papierem ściernym .Oczywiście wcześniej zabezpiecz otwory żeby nic się nie dostało do oleju ,potem złóż na nowej uszczelce i posmaruj płaszczyzny preparatem LOCTITE 5910 .
 
 
dylara 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 06 Mar 2012
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-03-06, 22:39   

chłodnice trzeba ściągać żeby się do tego dobrać?
 
 
szwangru2 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Skąd: Grójec
Wysłany: 2012-03-06, 22:45   

Chłodnicę niekoniecznie ,ale puszkę filtra i alternator tak .Trochę ciasno ale.... http://www.youtube.com/watch?v=GkxWnBPV8KM
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2012-03-07, 10:10   

szwangru2 napisał/a:
i posmaruj płaszczyzny preparatem LOCTITE

NICZYM nie smaruj!!

Nie wiem skąd u polskich mechaników taka głupia mentalność żeby wszystkie uszczelki smarować silokownować ile się tylko da i czym tylko się da... :?

Wyczyść powierzchnie, odtłuść i załóż nową uszczelkę
Nr.8 http://bmwfans.info/parts...tem_oil_filter/
i to wystarczy !! będzie szczelnie, nic nie smaruj, jak będziesz musiał kiedyś zdjąć podstawe będziesz kloł i pomścił na czym świat stoi jak będziesz czyścił silikon :D

Oczywiście jak przedmówcy pisali filtr powietrza i alternator OUT ;)


PZDR!!
LUKAS ;)
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
Ostatnio zmieniony przez LUKAS 2012-03-07, 10:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
szwangru2 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Skąd: Grójec
Wysłany: 2012-03-07, 10:45   

LUKAS napisał/a:
Nie wiem skąd u polskich mechaników taka głupia mentalność żeby wszystkie uszczelki smarować silokownować ile się tylko da i czym tylko się da... :?
co do silikonów mam podobne zdanie , LUKAS nie wiem czy miałeś z tym środkiem do czynienia ,jest szary ,szorstki ,gęsty i nie nakłada się go w ilościach 1kg na 1cm2 .Znakomicie się sprawdza w tym przypadku .
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2012-03-07, 11:37   

szwangru2, miałem doczynienia, ale z doświadczenia wiem że tam gdzie fabryka daje zwykłą uszczelke, która znakomicie daje rade, to silikonowanie jest wielkim przerostem formy nad treścią.

A sam takie rozwiązania uznajętylko w sytuacjach gdy rzeczywiście fabryka nie przewidziała nic innego, jak np. w Renault.
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
Jasmen 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 29 Wrz 2011
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 2012-03-08, 11:07   

Wymień od razu w tej podstawie 2 takie oringi z boku, u mnie sie lał olej i 2 razy wymieniałem tą uszczelkę między blokiem i podstawa i dalej sie lało, okazało się że to przez oringi które się skruszyły. Znajdują się one z boku pod takimi okrągłymi talerzykami.
 
 
szwangru2 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Skąd: Grójec
Wysłany: 2012-03-08, 12:36   

LUKAS napisał/a:
ale z doświadczenia wiem że tam gdzie fabryka daje zwykłą uszczelke, która znakomicie daje rade, to silikonowanie jest wielkim przerostem formy nad treścią.
pewnie moje doświadczenie jest mniejsze ale wiem że obudowa termostatu w m50 plastikowa czy aluminiowa po zabiegach typu wymiana uszczelki ,planowanie powierzchni papierem na kostce ,odtłuszczanie bez tej pasty lubi przeciekac.
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2012-03-08, 15:09   

szwangru2 napisał/a:
obudowa termostatu w m50 plastikowa czy aluminiowa po zabiegach typu wymiana uszczelki ,planowanie powierzchni papierem na kostce ,odtłuszczanie bez tej pasty lubi przeciekac.

O masz, a ja w M50/M52/M54 zawsze daje tylko ori uszczelke i nie cieknie :)
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 17