BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z wiązką m20 po swapie m30
Autor Wiadomość
smugg 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 25 Mar 2012
Skąd: skierniewice/kalisz
Wysłany: 2012-03-25, 19:32   problem z wiązką m20 po swapie m30

witam! to mój pierwszy post na forum,
mam problem tego typu że po swapie m30 do e30 nie ma iskry wtryski nie pracują i nie pracuje pompa paliwa, wszystko było sprawdzane (czujnik położenia wału, przekaźnik pompy, sterownik, cewka, kable, świece, aparat zapłonowy) na cewke dochodzi prąd,
wiązka pochodzi z m20 (wcześniej była z eml'em) na 3 rzędy pinów, koło sterownika są dwie wtyczki biała i czarna, jak podpinam plusa do zielono fioletowego kabla z białej wtyczki załącza sie pompa paliwa i cały czas pompuje, nie wiem od czego są te dwie wtyczki,
ma może ktoś pomysł co zrobić?
szukałem w googlach ale nie znalazłem nic co by mi pomogło
wydaje mi się że to błąd w podłączeniu wiązki lub coś jeszcze nie jest podłączone ale nie mam pomysłu
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-25, 19:36   

smugg napisał/a:
, koło sterownika są dwie wtyczki biała i czarna, jak podpinam plusa do zielono fioletowego kabla z białej wtyczki załącza sie pompa paliwa i cały czas pompuje, nie wiem od czego są te dwie wtyczki,


Nie wiem czy o tych wtyczkach myślę, ale jeżeli są to wtyczki pod przekaźniki to powinny one tam być, jeden przekaźnik jest do pompy paliwa, drugi do zasilania komputera. Nie ma zasilania na kompie - brak iskry i wtryski nie pracują.
_________________


E30 + E91
 
 
 
smugg 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 25 Mar 2012
Skąd: skierniewice/kalisz
Wysłany: 2012-03-25, 19:42   

nie sądze żeby miały być tam przekaźniki bi wtyczki są 4pinowe płaskie i wystają z nich bolce
 
 
grzesiekd111 
e30 maniack



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Skąd: jaworzno
Wysłany: 2012-03-25, 20:15   

zapodaj jakieś foto , będzie łatwiej pomóc
 
 
 
pusty 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: kutno, łódź
Wysłany: 2012-03-25, 21:20   

MUsisz zapodać prąd na taką czrną kostke ( w tym momencie na silnik nie jest podany prą ), która pewnie jest umieszczona na scianie grodziowej po RH stronie auta. Z tej kostki wychodzą przewody m.in. do przekaźnika od pompy paliwa...
Miałem to samo...
 
 
blue 
Poszukaj zanim napiszesz !!!
Bartas



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Paź 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-26, 05:47   Wiazka m20

Jeśli mówisz ze przy sterowniku czyli komputerze silnika to sa tak jak mówisz dwie kostki jedna jest (czarna) i ona jest podpięta jak masz automat żeby wyrównać obroty jak masz włączony D (drive).A biała kostka służy do silnika z klima.Podłączona jest tam wiązka klimatyzacji,tez służy ona do potrzymania obrotów itp.Musisz szukać w wiązce.Moze nie masz plusa na wtryski?Zobacz złocze okragłe miedzy skrzynka bezpie - wiazka silnika
_________________
Zycie zaczyna sie po e30 :-) )


BMW E21 323i Alpina C1 '81
BMW E28 524td '84
BMW E21 323i oryginal[/b]
 
 
 
Stammek86 



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 21 Sty 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-03-26, 11:10   

potwierdzam,jak wyzej.
_________________
 
 
 
smugg 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 25 Mar 2012
Skąd: skierniewice/kalisz
Wysłany: 2012-03-26, 14:11   

moje e30 ori było z m40b16,
Cytat:
Musisz szukać w wiązce.Moze nie masz plusa na wtryski?

od tego nie było by też iskry?
Cytat:

MUsisz zapodać prąd na taką czrną kostke ( w tym momencie na silnik nie jest podany prą ), która pewnie jest umieszczona na scianie grodziowej po RH stronie auta. Z tej kostki wychodzą przewody m.in. do przekaźnika od pompy paliwa...

a pamiętasz jakie przewody do niej szły (kolory)?
jest od strony kabiny czy silnika?
wieczorem się troche z tym pobawie może coś z tego wyjdzie
Ostatnio zmieniony przez smugg 2012-03-26, 14:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pusty 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: kutno, łódź
Wysłany: 2012-03-26, 15:20   

Poprostu weź tą kostkę czarną, ona jest ( przynajmniej u mnie w m20b25 tu była ) na ścianie grodziowej od strony silnika przy miejscu na akumulator i podaj do niej prąd z akumulatora.....
Kolorów przewodów nie pamiętam...
 
 
smugg 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 25 Mar 2012
Skąd: skierniewice/kalisz
Wysłany: 2012-03-26, 19:01   

patrzyłem przed chwilą i nie znalazłem żadnej wtyczki czarnej nie podpiętej przy silniku,
ile pinów ma ta wtyczka?
 
 
pusty 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: kutno, łódź
Wysłany: 2012-03-27, 07:42   

To nie jest typowa wtyczka elektryczna, tylko taka kostka ( rozdzielacz ) ze śrubkami do przykręcenia przewodów.....
Z tego co kojarze, to przewód prądowy z rozrusznika dochodzi do tej kości...
Nie mam auta przy sobie, bo takto lepiej bym Ci to wytłumaczył .
Albo inaczej, sprawdź czy na wiązce od silnika M30 przy przekaźnikach ( powinny być 2 ) jest ta czarna kość ...?????
 
 
Stammek86 



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 21 Sty 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-03-27, 11:14   

pusty napisał/a:
ylko taka kostka ( rozdzielacz ) ze śrubkami do przykręcenia przewodów....


koledze chyba chodzi o "zloncze" plusowe...ono jest tylko wtedy kiedy akumulator jest w bagazniku.jezeli aku w komorze to te plusy przykreca sie do akumulatora.
_________________
 
 
 
pusty 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: kutno, łódź
Wysłany: 2012-03-27, 15:03   

:brawo: Co nie zmienia faktu, że " + " trzeba zapodać.... do wiązki :D
 
 
smugg 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 25 Mar 2012
Skąd: skierniewice/kalisz
Wysłany: 2012-03-27, 19:50   

nie no + jest na wiązce, napisałem przecież że jest prąd na cewce, i kręci rozrusznikiem
 
 
pusty 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: kutno, łódź
Wysłany: 2012-03-27, 21:41   

smugg napisał/a:
nie no + jest na wiązce, napisałem przecież że jest prąd na cewce, i kręci rozrusznikiem

Zgadza się, rozrusznik będzie kręcił, a z cewki iskra nie wyjdzie.......
 
 
Szajbaa 
Fan Marki


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-03-27, 21:48   

sprawdz kostke łączącą bude z silnikiem brakuje ci jednego plusa po zapłonie kabel zielony ty masz m40 a wiazke m20 i sie nie pokrywaja.
_________________
tel: 506-799-133
gg: 4995986(niewidoczny)
 
 
 
smugg 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 25 Mar 2012
Skąd: skierniewice/kalisz
Wysłany: 2012-03-28, 19:32   

patrzyłem dzisiaj na kostke łączącą byde z silnikiem i nie wszystkie kable się pokrywają, niektóre występują tylko po jednej stronie, zielony od strony silnika nie pokrywa się z niczym,
ktoś wie jak to podłączyć?
może ktoś robił swapa z m40 na m20 i miał podobny problem?
 
 
Szajbaa 
Fan Marki


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-03-28, 23:34   

zielony od strony silnika połącz z zielonym z budy w sumie powinny chyba byc dwa, dasz tam plus i powinno chodzic.
_________________
tel: 506-799-133
gg: 4995986(niewidoczny)
 
 
 
smugg 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 25 Mar 2012
Skąd: skierniewice/kalisz
Wysłany: 2012-03-30, 16:10   

zielone są dobrze podpięte i dalej nie ma iskry, grzebałem dzisiaj od rana i nie mam pojęcia co jest nie tak, może być coś spierd...lone koło stacyjki lub pod deską?
 
 
Szajbaa 
Fan Marki


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-03-30, 18:25   

za raz najpierw piszesz ze zielony od strony silnika jest wolny? pod co go podłączyles?
_________________
tel: 506-799-133
gg: 4995986(niewidoczny)
 
 
 
smugg 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 25 Mar 2012
Skąd: skierniewice/kalisz
Wysłany: 2012-04-13, 21:47   

sorry że nie odpisywałem ale nie było mnie w domu anie w garażu,
wczoraj z kumplem sprawdziliśmy złącze silnik buda i zielony pokrywa się z zielonymi(taki cienki i gruby), wziąłem na krótko wg. schematu zmostkowałem te trzy przekaźniki z wiązki silnika, i dalkej :cenzura:, pompa działała, krokowy działał w przekaźnikach było ok,
iskry dalej nie ma, wtrysków nie sprawdziłem czy dają paliwo,
teraz mam pytanie od czego są kable: niebieski i żółty wychodzące od sondy?
czy może gdzieś nie być masy?
dlaczego nie ma dalej iskry i co z tym zrobić?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15