BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
stukanie w silniku
Autor Wiadomość
raven 
poza dobrem i złem



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2005
Skąd: Kowala / Lublin
Wysłany: 2013-05-02, 20:17   stukanie w silniku

Panowie proszę o sugestie co jest nie tak.
W beemce brata musieliśmy wymienić 5 szpilek przy wałku rozrządu. Procedura wydawała się prosta. Zdemontowaliśmy pokrywę plastikową, potem cewki i na końcu właściwą pokrywę wałków rozrządu.
Wymiany wymagało 5 szpilek, bo zerwały się na gwincie w głowicy. Procedura wyglądała tak:

-wykręcenie szpilek i demontaż panewek,
-rozwiercenie otworów na fi 8mm do granicy gwintu
-wykonanie nowego gwintu fi 8mm
-oczyszczenie kanałów sprężonym powietrzem, przy maksymalnej dbałości by nic nie zanieczyściło odsłoniętych wałków
-montaż nowych szpilek
-dokręcenie wszystkich panewek
-montaż powrotny

Auto odpaliło normalnie, cichutko i bez najmniejszych oznak kłopotów. Niestety brat przejechał ok 20 km a silnik zaczął stukać jak stary ciągnik.
Na chwilę obecną nie mam pojęcia co jest nie tak. Odgłos jest podobny do stukania metal o metal, tak jakby tłok walił w zawory.
Silnik to 2litorwa 6 garówka z podwójmy vanosem.
Jeśli ktoś ma jakieś podpowiedzi, to z chęcią poczytam, bo nerw jest okrutny a usterkę tą trzeba usunąć jak najszybciej.
Olej był wymieniany 400km temu
może to będzie istotne - stukanie zaczęło się gdy brat podciągnął obroty ponad 3 tys/min.
Help :(
_________________
... umysły marne potępiają wszystko co przechodzi ich miarę ...
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-03, 09:56   

Nie przestawiliście wałka?
_________________


E30 + E91
 
 
 
Artur C. 
Zawsze naprawić!



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 31 Sty 2005
Skąd: Lubuskie - Cybinka
Wysłany: 2013-05-03, 13:45   

Wałka raczej nie przestawili ale mogli uwalić jego smarowanie o ile idzie po którejś z wymienianych szpilek.
_________________
E39 530d 00r
 
 
raven 
poza dobrem i złem



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2005
Skąd: Kowala / Lublin
Wysłany: 2013-05-05, 09:32   

Wałek nie był ruszany, w tym sensie, że nie grzebaliśmy przy rozrządzie. Jako, że szpilki były zmieniane na grubsze musieliśmy zdemontować 4 panewki i poszerzyć w nich delikatnie otwory.
W niedzielę na spokojnie zacząłem zastanawiać się co jest nie tak . Sprawdziłem poziom oleju a tu zonk. Na zimnym silniku poziom był poniżej minimum. Dolałem ok 1l a potem jeszcze raz wszystko rozebrałem by sprawdzić czy niczego nie spapraliśmy. Okazało się, że wszystko jest na swoim miejscu, wałki są smarowane a wszystkie szklanki pracują.
Czy w tym silniku są jakieś hydropopychacze? bo na logikę to niski poziom oleju mógł spowodować, że jeden z nich się nie napełnił i stąd stukanie?
_________________
... umysły marne potępiają wszystko co przechodzi ich miarę ...
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-05, 12:50   

raven napisał/a:
Czy w tym silniku są jakieś hydropopychacze?


nawet 24. Po dolaniu oleju stukanie ustało?
_________________


E30 + E91
 
 
 
SUCHARUS 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sie 2005
Skąd: LUBAŃ
Wysłany: 2013-05-05, 21:51   

cale hydro jest zasilane smarowaniem przez loze walka...jesli dales grubsze szpilki to ograniczyles przeplyw oleju bo wlasnie miedzy szpilkami a scianka loza owy olej przeplywa szklaneczki pracuja bez oleju i masz stukanie jak sciagniesz dekiel zaworowy i sprobujesz przycisnac szklanki w gornym polozeniu i beda sie wciskaly (nie beda twarde) to napewno smarowanie uwalone
_________________
SUCHARUS
 
 
 
Artur C. 
Zawsze naprawić!



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 31 Sty 2005
Skąd: Lubuskie - Cybinka
Wysłany: 2013-05-06, 08:26   

SUCHARUS napisał/a:
cale hydro jest zasilane smarowaniem przez loze walka...jesli dales grubsze szpilki to ograniczyles przeplyw oleju bo wlasnie miedzy szpilkami a scianka loza owy olej przeplywa szklaneczki pracuja bez oleju i masz stukanie jak sciagniesz dekiel zaworowy i sprobujesz przycisnac szklanki w gornym polozeniu i beda sie wciskaly (nie beda twarde) to napewno smarowanie uwalone


I dokładnie to miałem na myśli.
Po zmianie rozmiaru szpilki trzeba było jeszcze odpowiednio powiększyć otwory w łożu wałka.
_________________
E39 530d 00r
 
 
raven 
poza dobrem i złem



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2005
Skąd: Kowala / Lublin
Wysłany: 2013-05-11, 19:28   

Panowie, problem rozwiązany :)
Artur C i Sucharus, wielkie dzięki za podpowiedź.
Jak się okazało, szpilki ograniczały smarowanie i dwie szklanki nie napełniały się do końca. Zapewne gdyby nie wasza sugestia, nie zdecydowalibyśmy się na sprawdzenie akurat tego szczegółu.
Po delikatnym przerobieniu szpilek, praca silnika praktycznie w 99% wróciła do normy.
Człowiek uczy się całe życie i to też było cenne doświadczenie.
Dzięki raz jeszcze i pozdrawiam.
_________________
... umysły marne potępiają wszystko co przechodzi ich miarę ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 17