Wysłany: 2013-07-27, 18:00 [E30] M10B18 '87 wąska coupe by plazgut
Witam wszystkich, po namowie kuzyna (maniak - też ma tu swoją galerię) postanowiłem i ja przedstawić moją "trójeczkę"
Rozkodowany VIN:
Jak widać na wyposażeniu nie ma zbyt wiele
Kupiłem ją jakiś rok temu w Toruniu. Silnik to stary solidny M10 na wtrysku. Ogółem samochód dobrze się trzyma, właściwie to cały chyba prawie jest w oryginale, żadnych dupnych przeróbek. Naprawy wymaga jedynie blacharka, bo niestety po tylu latach i nieudolnych próbach uratowania nadkoli i błotników przez poprzedniego właściciela, nie da się z nimi już nic zrobić.
Jedyne co do tej pory zostało zmienione:
- gleba 60/40 na sprężynach HKS
- tylne amortyzatory Bilstein (pradopodobnie B8), po ich wymienia przy okazji urwałem górne mocowanie amorów, trochę twardo było
Co zamierzam w niej zrobić:
Blachówa:
- kompletny i gruntowny remont blacharki: rozebranie do ostatniej śrubki, wypiaskowanie podwozia, spawanie/łatanie dziur, konserwacja,
- położenie nowego lakieru (kolor zostaje oryginalny, bo uważam, że pasuje tutaj idealnie)
- odnowienie chromów
Silnik:
- swap na M50B20, bo taki posiadam w garażu. Wsadziłbym tam najchętniej M50B25 + stroker na B28, ale przy aktualnych cenach to nie mój pułap. Z resztą, jeśli się kiedyś trafi okazja, to będzie prawie plug&play na M50B28.
- staram się ogarnąć powoli temat strojenia silników, więc jest szansa, że wejdzie tam kiedyś kompresor + ECU Master
- układ wydechowy cały z kwasówki, zrobiony z głową
- porządek pod maską
Zawieszenie:
- prawdopodbnie większa gleba wyjdzie jeszcze w praniu
- nowe amortyzatory, jeszcze nie wiem dokładnie które, ma być sztywniej ale bez efektu taczki
- w miarę możliwości poliuretany, a przynajmniej w miejscach newralgicznych
Układ hamulcowy:
- zostaje przy piastach 4x100 oraz tarczach z przodu i bębnach z tyłu
- większe tarcze i lepsze zaciski na przód
- wymiana wszystkiego co się da na nowe, tutaj nie zamierzam skąpić jakoś
Wnętrze, wyposażenie dodatkowe:
- założenie klimatyzacji
- założenie wspomagania kierownicy
- jakieś lepsze fotele, chciałbym tam wsadzić sportsitze
- kremowa skóra na fotele, kanape (od wielu słyszałem już, że super wygląda u mnie jasny środek przy tym lakierze i brązowo-czarnym wykończeniu)
- koła 16", myślałem o Borbetach T + polerka albo szeroka stal i też 16"
Pewnie o wielu rzeczach zapomniałem, ale w trakcie pisania nie wszystko przyjdzie człowiekowi do głowy Każdą grubszą ingerencję w auto będę starał się robić tak, aby można było później wrócić swobodnie do oryginału. Po wyciągnięciu mojego M10 postaram się o niego również zadbać Pewnie pojawią się głosy, żeby wsadzić zamiast M50 (bo to plastik) coś w stylu M20 lub M30. Myślałem o tym, jednak ciężko będzie wyrwać zdrowy którykolwiek z tych silników, a jeśli nawet, to są to dość paliwożerne bestie. Auto ma mi służyć do jazdy i mam mieć z tego przyjemność bez codziennych wizyt na Orlenie. Tak czy inaczej, wszelkie rady, sugestie i uwagi bardzo chętnie wysłucham.
Na koniec kilka fotek, zrobione niedługo po kupnie.
P.S.
Nie ma ktoś kompletnej korbki do szyberdachu?
_________________ E30 M10B18 87' wąska coupe
Ostatnio zmieniony przez plazgut 2013-07-28, 00:10, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach