Wysłany: 2013-10-19, 19:44 [E30] M20B20 L-jetronic po odpaleniu wchodzi na 2k rpm
Witam.
Po 6 latach przerwy wróciłem do E30 i mam problem.
E30 coupe 2.0 l-jetronic. Odpala od strzała i od razu wchodzi na 2k rpm. Nie ważne czy silnik ciepły czy zimny. W motronic'u to wiadomo, silniczek krokowy i heja. A w tym super analogowym wtrysku?
_________________ Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
Ostatnio zmieniony przez yoshi 2013-10-19, 19:46, w całości zmieniany 1 raz
Pod kolektorem dolotowym masz termostatyczny zawór powietrza dodatkowego w kształcie litery H. Idą do niego dwa węże wodne i dwa powietrza.
Jak on będzie niesprawny to będzie za wysoko z obrotami ale powinno troszkę spaść po
rozgrzaniu. Element 11.
Volume air flow sensor - BMW parts catalog
Jest też regulacja obrotów na kolektorze nad klawiaturą czyli patrząc od strony wydechu jest do kolektora przykręcony króciec z wężami i śrubą regulacyjną wolnych obrotów.
Dostęp do niej jest od strony grodzi i trzeba do tego krótkiego wkrętaka płaskiego.
Element 5.
Intake manifold system - BMW parts catalog
Wolne obroty ustawiamy tylko tą śrubą a nie na przepustnicy a tym bardziej nie na lince.
Wywaliłem na próbę tą gruszkę, która popycha dźwignię przepustnicy, ale efekt jest taki sam. Linka gazu jest luźna, więc ją też wykluczam. Dodam jeszcze, że mam strasznie rozregulowane zawory, ale to raczej nie powinno mieć wpływu. Jak odpinam przepływomierz auto gaśnie.
Po kilku dniach dotarły zamówione części z ASO.
1. Wymieniłem gumę przepływomierza na nową.
2. Wymieniłem przewody podciśnieniowe na nowe - 4szt.
3. Wyjąłem przepustnicę, wyczyściłem ją z nagaru, wymyłem całą, wykręciłem i wyczyściłem śrubkę od regulacji wolnych obrotów, czujnik położenia przepustnicy również wyczyszczony.
4. Rozebrałem i wyczyściłem zawór podciśnienia z tyłu kolektora nr 5 - śruba wkręcona na max'a bo inaczej wchodzi na jakieś obroty z kosmosu.
I chyba zaczęło działać. Teraz mam na zimnym ok. 900-1000 rpm, na ciepłym ok 600-700rpm.
Niestety radość była przedwczesna. Okazało się, że nie podłączyłem podciśnienia z odmy. Auto pracowało jak trzeba, ale odma była otwarta.
Wężyk z zielnym "kółkiem" idzie do króćca na przepustnicy, w to samo miejsce co idą 2 wężyki od wody. Wężyka z czerwonym "zygzakiem" w ogóle nie powinno tam być, założyłem go na próbę jako wolny przelot powietrza. Jak w ogóle odepnę od króćca wężyk to też wchodzi na obroty, jak jest odpowiednio długi jest ok. Jak go zatkam też wchodzi na obroty.
_________________ Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
Ostatnio zmieniony przez yoshi 2013-10-30, 19:01, w całości zmieniany 1 raz
Wiem, ale przypadkiem do tego doszedłem.
Jutro rozbiorę ten zawór H i zobaczę co tam się dzieje. Jutro dam znać
A powiedz mi ta śruba na zaworze podciśnienia z tyłu kolektora powinna być wkręcona do końca czy mniej. Bo jak ją wykręcam to obroty rosną.
P.S. Najprościej były by wywalić osprzęt i wsadzić motronic. Ale puki co chcę zostać przy oryginale.
_________________ Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
Ostatnio zmieniony przez yoshi 2013-10-30, 20:26, w całości zmieniany 1 raz
Reakcja na śrubę prawidłowa i na pewno nie powinna być wkręcona na maxa.
A stopień jej wkręcenia jest zależny od stopnia niedomknięcia (na gorącym silniku) zaworu termostatycznego pod kolektorem.
No cóż to jutro 8 rano Jr. do przedszkola, a jak grzebię w aucie
[ Dodano: 2013-10-31, 09:23 ]
Wyjąłem, ten zawór wodno-powietrzny. Wyczyściłem go z nagaru, wymyłem, zeskrobałem kamień wodny, wymyłem w kwasku cytrynowym, co by usunąć resztki kamienia. Po włożeniu do gorącej wody, wysuwa się tłoczek zmniejszając przepływ, więc chyba działa. Składam to do auta i się sprawdzi.
[ Dodano: 2013-10-31, 10:06 ]
Złożyłem, ale niestety efekt jest taki sam. Muszę od kogoś pożyczyć przepływkę i przepustnicę ze sprawnego silnika na podmiankę, bo już mi się skończyły pomysły.
Przepływkę, też wyjąłem i wymyłem, pracuje ładnie i lekko.
_________________ Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
Pomógł: 9 razy Dołączył: 21 Gru 2004 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-10-31, 13:16
yoshi napisał/a:
I chyba zaczęło działać. Teraz mam na zimnym ok. 900-1000 rpm, na ciepłym ok 600-700rpm.
Niestety radość była przedwczesna. Okazało się, że nie podłączyłem podciśnienia z odmy. Auto pracowało jak trzeba, ale odma była otwarta.
Wężyk z zielnym "kółkiem" idzie do króćca na przepustnicy, w to samo miejsce co idą 2 wężyki od wody. Wężyka z czerwonym "zygzakiem" w ogóle nie powinno tam być, założyłem go na próbę jako wolny przelot powietrza. Jak w ogóle odepnę od króćca wężyk to też wchodzi na obroty, jak jest odpowiednio długi jest ok. Jak go zatkam też wchodzi na obroty.
Wszystko by się zgadzało , jak masz wszystko w porządku i zdejmiesz odmę to auto powinno zgasnąć. Ja mimo wszystko obstawiałbym za nieszczelnościami lub zaworem od ssania - tym ze sprężyną - może źle złożony???
Jutro podjadę do Szajbaa, pożyczę parę rzeczy i sprawdzę. Jak nie ogarnę tego przez weekend, to w zimę rozbieram cały dolot, piaskuję i składam na nowych lub regenerowanych gratach. Musi to w końcu zacząć działać.
Zapłon raczej wykluczam, bo auto ładnie przyśpiesza i ładnie pracuje (po za klekotaniem zaworów).
[ Dodano: 2013-11-02, 18:48 ]
Dostałem dziś od Szajbaa cały kolektor do M20B20 LE-Jetronic i jest trochę inaczej niż u mnie. Dodatkowa przepustnica powietrza #11 jest dokładnie taka jak na diagramie, skręcana z 2 elementów z jakąś śrubą klucz 13. U mnie jest to monolit bez żadnej śruby.
Zarówno jeden jak i drugi po oczyszczeniu nie domyka się w gorącej wodzie do końca, zostaje jakieś 5mm przepływu między zwojami sprężyny. Nie wymieniałem tego elementu bo nie widzę sensu.
Podmieniłem przepustnice po wcześniejszym umyciu.
Wydaja mi się, że jedyne co mi zostało to zdjęcie kolektora wymiana uszczelek w kanałach ssących i oringu od odpowiedzenia skrzyni korbowej.
_________________ Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
Ostatnio zmieniony przez yoshi 2013-11-02, 18:50, w całości zmieniany 1 raz
OK, jutro tak zrobię, ale bardziej mnie zastanawia coś innego. Jeśli miałby problem leżeć w tej dodatkowej przepustnicy. To przecież na zimnym powinna ona być na max'a otwarta i tak jest, a obroty nie powinny być na poziomie 2k rpm.
[ Dodano: 2013-11-02, 20:51 ]
Rozebrałem tą dodatkową przepustnicę, wymieniłem uszczelkę po między połówkami, zalałem WD40 miejsce gdzie jest tłoczek, z dużymi oporami wkręciłem go mocniej. W tej chwili po zalaniu wrzątkiem zamyka się na tyle, że zwój opiera się o zwój w sprężynie.
Tak to wygląda u mnie wg.: VIN. I wg. tego to złożyłem.
[ Dodano: 2013-11-03, 11:26 ]
Założyłem ten element i jest dokładnie to samo, po nagrzaniu silnika obroty spadają może o 200rpm, ale tak czy owak jest bliski 2000rpm.
Jak wykręcę śrubkę na zaworze podciśnienia na tyle kolektora to obroty wzrosną do 4k rpm.
Podmieniłem od Szajbaa też przepływomierz i przepustnicę wraz z czujnikiem położenia przepustnicy.
_________________ Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
Ostatnio zmieniony przez yoshi 2013-11-03, 11:28, w całości zmieniany 3 razy
Właśnie próbowałem rozebrać, czujnik położenia przepustnicy, ale bez demolki chyba się nie da, bo jest klejony. To jest z tego co zauważyłem potencjometr z przełącznikiem, ale na szybko jak mierzyłem to na żadnej kombinacji nie znalazłem, żadnej impedancji.
[ Dodano: 2013-11-04, 11:16 ]
OK, udało się rozebrać czujnik położenia przepustnicy. Tam są tylko 2 microswitch'e.
1. przepustnica zamknięta
2. przepustnica otwarta
PINy
3 - 18 - 2
3+18 maksymalnie otwarta
18+2 maksymalnie zamknięta
Jak przepustnica się cofa i czujnik wykryje zamknięcie przepustnicy, to obroty na pół sekundy spadają i znów rosną.
_________________ Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
Ostatnio zmieniony przez yoshi 2013-11-04, 12:05, w całości zmieniany 2 razy
Dziś oddałem auto do Ubott'a na wymianę paru elementów, przy okazji ma zrzucić kolektor i sprawdzić co w trawie piszczy.
[ Dodano: 2013-11-12, 23:25 ]
Niestety, @ubott miał awarię w warsztacie i nie ruszył tematu. Dziś wtargałem auto do posprzątanego garażu i zacząłem rozbiórkę.
Rozpiąłem cały układ chłodzenia, odkręciłem kolektor ale go nie zdjąłem zostały mi podkładki, które jutro zdejmę magnetyczny łapakiem, bo nie chce ich pogubić, druga sprawa jest taka, że byłem już zmęczony, a wolę jutro do tego na spokojnie podejść.
Dodam, ze brakowało jednej nakrętki klucz 12 przy grodzi.
_________________ Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
Uszczelki kolektora nie mają żadnych pęknięć, wyglądają bardzo ładnie oringi w bloku jak i w kolektorze, też bez zarzutu, rura odpowietrzenia skrzyni korbowej wygląda ok, zaolejona ale ok.
Także to raczej nie była wina kolektora.
_________________ Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
Zawór membranowy działał poprawnie. W tej chwili temat nieaktualny, bo cały silnik jest już prawie rozebrany niebawem wylatuje z auta i składam go od nowa na nowych podzespołach łączenie z renowacją głowicy.
Myślę, że za rok silnik zagości w komorze, po odnowieniu całej karoserii.
_________________ Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
Ostatnio zmieniony przez yoshi 2013-11-17, 19:12, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach