Wysłany: 2014-05-23, 11:38 Problem po swapie m50 na m52b25tu w e36
Problem jest następujący silnik włożony podłączona wiązka, odpalony wywala 2 błędy 113 -TPS potencjometr 2
i 169 - Zawór przepustnicy Faza wyjściowa Cut-off po awarii
Podmieniłem już 3 przepustnice i na każdej te same błędy i objawy- nie wkręca sie powyżej 2000 obrotów jak na filmie http://www.youtube.com/watch?v=7RMnSvgRnLU
Sprawdziłem przejście sygnałów z wtyczki przepustnicy do sterownika, jest ok
wymieniłem sterownik z ews na inny i tez te same błędy, ta sama reakcja. Kończą mi sie pomysły co dalej sprawdzać czy wszystkie 3 przepustnice są uszkodzone? Silnik pochodzi z mojego anglika e46 którą jeździłem i wszystko było ok, po ok roku czasu został włożony i uruchomiony w e36 i nie tu sa problemy.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-25, 01:45
Miałem trzy przypadki tych błędów... diagnoza raczej kiepskim kompem. zawsze musiałem zaprowadzać auto na mocniejszy sprzęt do aso.
W pierwszym przypadku była to walnięta wiązka czujnika wału i równolegle uszczelki w vanosach do wymiany w kolejnym przypadku ( swap do e36 ) zmasowany przewód praktycznie przy samym sterowniku. w karoserii był zrobiony otwór po to aby umocować sterownik w kabinie i ostra blacha przecięła izolacje. W ostatnim przypadku była to kwestia potencjometru pedału gazu który znajduje się w przepustnicy. w tym aucie występowała przepustnica na linkę i z pwg.. czujnik odczytuje siłę wciśnięcia gazu a klapa jest sterowana elektronicznie. elektronicznie jest też sterowana kontrola trakcji w tej przpustnicy i tu leżał problem.. elektronik zrobił kalibrację w aso. przeprowadził procedurę którą podawał mu sprzęt diagnostyczny i fura ożyła. biorąc pod uwagę to że problem pojawił się przy pierwszym odpaleniu po kilku miesiecznym postoju samochodu obstawiałbym to. sprawa dotyczyła "m52b23tu"
ty masz błąd tps. ten czujnik występuje na bank w przepustnicy w której linka wychyla klapę mechanicznie a czujnik tps mierzy wychył. nie jestem pewien czy ten czujnik występuje w przepustnicach z pwg. napisz czy masz dodatkową przepustnice do kontroli trakcji to będzie jasne który z tych dwóch układów masz u siebie.
zamontuj swoją przepustnice, sprawdź jeszcze raz szczelność całego dolotu i zorientuj się czy w twojej okolicy masz ogarniętego elektromózga z doświadczeniem z bmw. w aso pierwsze co usłyszysz to propozycję zakupu nowej przepustnicy.
mam nadzieje ze coś pomogłem.
pozdro
_________________ ....
Ostatnio zmieniony przez MaxxxS 2014-05-25, 02:00, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach