BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
m20b20 swap m50b20
Autor Wiadomość
mariuszb13 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 29 Paź 2015
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2015-11-06, 16:37   m20b20 swap m50b20

witam znalazłem dużo informacji na temat swapu lecz nie do końca wszystkich rozumiem Wiem ze z wymiana silnika wiąże się wymiana dyfra wału i skrzyni i przełożenie instalacji silnika jakie problemy zauważyliście podczas takiego swap czy muszę wymieniać instalacje w kabinie instalacje od świateł itp proszę o pomoc silnik już posiadam
_________________
Mariusz
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-06, 20:17   

Instalacji w kabinie nie wymieniasz. Tylko wiązkę silnika przygotowujesz tak żeby spiąć ją z wiązką auta. Tematów na temat swapa m20 na m50 była cała masa.
_________________


E30 + E91
 
 
 
mariuszb13 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 29 Paź 2015
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2015-11-07, 10:26   

nom spoko ale jakoś nie potrafię wyszukać czy byłbyś w stanie udzielić
mi porad dotyczących elektryki
_________________
Mariusz
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-11, 11:27   

325i 24V - 21.07.2003: Elektrische Anschaltung

Belegung 318i Touring 1989:

Pin Kabelfarbe Stärke Funktion
1 bl 0,75 Lichtmaschine
4 brvi 0,75 Fernthermometer
5 swge 0,75 Öldruck
6 gnge 1,5 Zündplus
7 gn 1,5 Zündplus ungesichert
8 gnws 0,75
9 sw 0,75 Drehzahl
11 wsbl 0,75 SI
13 virt 2,5 Benzinpumpe
14 blge 0,75 ABS
15 swgn 0,75 Entlastungsrelais (Anlasser)
16 wssw 0,75 Verbrauchsignal
18 swge 1,5 Anlasser
20 gert 0,75

(kein Ölniveau, da keine CheckControll)


Belegung 325i M50 1994:

Pin Kabelfarbe Stärke Funktion
4 swbl 0,75
5 swws 0,75 Geschwindigkeitssignal?
6 viws 0,75
7 swvi 0,75 OBC ?
10 blge 1,5 Rückfahrscheinwerferkontakt
11 brge 0,75 Kühlmitteltemperatur (nicht genutzt bei E30 Fernthermometergeber)
12 brvi 0,75 Kühlmitteltemparatur
13 grvi 1,5 Benzinpumpe
14 swws 0,75
15 swgn 0,75 Entlastungsrelais
16 wsge 0,75 ABS Diagnose
17 wsli 0,75 ABS Diagnose
18 swge 1,5 Anlasser
19 gnws 0,75 SI
20 sw 0,75 Drehzahlausgang
21 gn 1,5 Zündplus
22 grws 1,5 Rückfahrscheinwerferkontakt
23 brgr 0,75 Öldruck
24 swws 0,75 Verbrauch
25 bl 0,75 Lichtmaschine

(fett ist praktisch geprüft)

Grundsätzlich gibt es am M50 Motor nur noch ein Zündplus. Weiterhin sollte der Fernthermometergeber vom E30 verwendet werden, dann wird nur das braunviolette Kabel genutzt. Beim E36 wird der Kontakt für den Rückfahrscheinwerfer am Getriebe über den Motorkabelbaum geführt. Ich habe den Stecker abgschnitten und an das E30 Kabel, welches im Bereich Schaltgestänge verlegt ist, gelötet. Ein Kabel für die ABS Spannungskontrolle gibt es nicht, es bietet sich das blaugelbe Kabel des abgeschnittenen Rückfahrscheinwerferkontakt an, einfach zur Lichtmaschine ziehen und am Motorstecker entsprechend an PIN 14 anklemmen.

Der Stecker motorseitig (M50) muss neu gekauft und bestückt werden, da er mechanisch nicht auf den fahrzeugseitigen Stecker (E30) passt.

[ Dodano: 2015-11-11, 11:29 ]
. b
_________________


E30 + E91
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16