Jak zaadoptować tempomat z e34 do e30? Czy jest to wogóle wykonalne? Czy ktoś coś takiego montował? Oba samochody są z silnikiem m20b25 i bez automatu.
sam jestem na tym etapie,narazie wiem tylko ze e28 i e30 mialy taki sam tempomat.W e34 chyba masz inna wajche od zalaczanie i nie wiem czy ja zamontujesz
wajcha moze byc inna ale na pewno da sie zaadaptowac ta od e30, funkcje maja te same. w schematach elekrycznych w przyklejonych jest wszystko co na ten temat potrzeba. sam wsadzilem sobie takie cacko wraz z m20 i jestem z tego naprawde zadowolony. jezeli chcesz dokladniejszych informacji pisz.
Panowie to DZIAŁA
Udało mi się zamontować ten fajny wynalazek. Kosztowało mnie to trochę czasu i roboty, ale skutek jest super . Opłacało się pobawić.
Mianowicie kable w instalacji e34 mają inne kolory niż w e30 dla tego bez schematów ani rusz, dlatego zamieszczam je dla innych chcących takie cuś posiadać
Schemat e34 525i m20b25 Schemat e30 325i m20b25
Były też niewielkie problemy z montażem wajchy do sterowania, ponieważ jest większa i ma inne mocowanie , włącznika sprzęgła, jest inna blaszka mocująca i samego silniczka, który też ma inną blaszkę mocującą, ale wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chwilę pogłówkować.
PS-1.
Jeżeli ktoś będzie potrzebował to posiadam dokładne instrukcje montażu do e30 jak i do e34 w *.pdf -ie. Piszcie to podeślę.
PS-2.
Dziękuję za wszystkie pomocne materiały "drencromowi" i "nokermanowi"
Mozesz koolego opisac jakie trudnosci napotkales i jak sobie z nimi poradziles? bo wlasnie za kilka dni bede mial tempomat z e34 lub e32 i miloby bylo miec porady z gory
pierwszy problem był z zamontowaniem komutatora (urządzenia ruszajacego linke). Ponieważ mam instalację gazowa filtr powietrza jest przesunięty i trzeba było dobierać odpowiednią blaszke żeby można było go jakoś sęsownie przyczepić.
druga sprawa-dzwignia do włączania tempomatu jest inna niż w e30 i inaczej mocowana. W e34 mocuje się ją pod kierownicą na zatrzask, tu go nie ma bo mocuje się orginalną dzwignie tempomatu na 2 śruby, więc obcinasz zatrzask, i ja zamontowałem ją na jedną śrube (dobrze jest rozebrać obudowę żeby czegoś nie przebić), a druga tylko przytrzymuje żeby się nie ruszało do góry całe urządzenie tylko sama wajcha. ale powstał kolejny problem, bo ruszło się wszystko w dół w górę było ok. W e34 wajcha ma wyłączanie (AUS) w górę i w dół, więc tak wyciąłem w obudowie dziurę żeby dzwignia się opierała o nią i w ten sposób nie lata, a funkcje wszystkie działają poza AUS w dół.
kolejny problem był z włącznikiem do sprzęgła oczywiście blaszka z e34 nie pasowała, ale troszkę zabawy ze spawarką i udało się coś z niej przerobić i przyspawać do blachy włącznikia STOP.
Jeśli będziesz chciał to prześlę Ci w *.pdf instrukcje montarzu do e30 i e34.
Odświerze kotleta chce zamontować tempomat do mojej e36,zdobyłem wiązke tempomatu z wtyczkami,posiadam manetkę posiadam też silniczek ten co ma być przy filtrze tylko że gniazdo niepasuje z wtyczką od wiązki i tak samo posiadam sterownik i też wtyczka z wiązki niepasuje do sterownika, wiązka pochodzi z m50b20 czy mam szukać nowego silnika tego przy filtrze żeby pasowało do wiązki czy da sie to jakoś przerobić? Może ktoś posiada jakieś schematy jak to jest w m50b20.
Myślałem że to opanuje ale lipa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach