BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
MÓJ PIERWSZY RAJD :)
Autor Wiadomość
Piotr_1 
Tempiciel sekund



Dołączył: 11 Sie 2005
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2005-10-03, 16:58   MÓJ PIERWSZY RAJD :)

W czasie, gdy wasze BMKi odpoczywały na zlocie w Tarnowie, moja udzielała się dość aktywnie podczas rajdu Winogrady 2005, który odbył się w ostatnią niedzielę :) . Ze zlotu zrezygnowałem tylko dlatego, że miałem okazję pierwszy raz wystartować w tego typu imprezie, w dodatku miałem okazję jechać z super pilotem, Łukaszem z Poznania, gościem który ma już duże doświadczenie rajdowe i niestety nie mógł sam jechać z powodu niedostrojonej jeszcze LADY. Dzięki niemu wszystkie odcinki i dojazdy do punktów kontroli czasu dojechałem nie motając się (a było gdzie!!!).
Moje przygotowania polegały wyłącznie na dokonaniu jeszcze większego odchudzenia BMKi niż na Tor Kielce, założenia foteli kubełkowych pasów itd. Teraz całe wnętrze samochodu zajmuje pół mojego pokoju, ale jakoś nie mam ochoty go z powrotem zakładać, ponieważ osiągi zmieniły się o niebo. Normalnie do setki robiła 11,2s, teraz jest 9,5 (z samym kierowcą).
Cały rajd odbywał się na regulaminie KJS-ów, był przygotowany profesjonalnie. 5 prób jechało się 3x, łączny czas prób to około 1000s. To wystarczająco dużo aby połowa aut częściowo zaczęła odmawiać posłuszeństwa :) Połowa odcinków to ładna idealnie gładka kostka, a reszta wertepy średnie i duże (jak dla mnie). Wystartowało 35 załóg, więcej nie przyjęto.
Konkurencja mocna, większość starzy wyżeracze, auta przygotowane pod rajdy, większość z klatkami itd. Okazało się niestety, że przedni napęd rządzi. Wiele nawrotów na tyle ciasnych, że tylko ręczny wchodził w grę, także z 60s straciłem na samych nawrotach, ponieważ musiałem wycofywać i robić je na trzy :) . Ktoś powie zapinaj jedynkę kontrskrent i but, ale niestety, promień nawrotu wychodzi i tak za duży, a budę mam na tyle ładną że szkoda mi się było odbijać od słupa czy zaliczać krawężniki. Rozwiązaniem byłby ręczny hydrauliczny, z tyłu mam tarcze więc ręczny lichutki, w ogóle odpada. No i brak szpery oczywiście. Inny problem, to miska.... :/ A tak w ogóle to moje auto na co dzień i jedyne, także jazda na krawędzi odpada :( ;
Rajd dojechałem do końca, na szczęście udało się bez błędów premiowanych czasem :) ;, dwa ostatnie odcinki byle dojechać, ponieważ trochę się urwał silnik znaczy poduszka. Miska też dostała, lecz na szczęście nie uległa fragmentacji. Osłona to jednak podstawa, bez osłony trzeba było jechać pewną część na pół gwizdka, hopy odpadają :) . Wynik swój oceniam jak na pierwszy rajd dobry, a nie uwzględniając tego jako średni. W klasie pojemnościowej 1.6 startowało 11załóg, a zająłem 7me miejsce. Pierwsze pięć miejsc w tej klasie auta z przednim napędem: Opel Corsa, Ford Fiesta, Fiat Uno, Fiat uno, Ford Fokus, a szóste tylnonapędowiec LADA 2101. W generalce raczej porażka :) . Co ciekawe trzecie miejsce zajął super maluch (poj. 650 :) brak komentarzy co do tego auta :) i kierowcy). Oprócz mojej BMW startował inny kolega, 1.6T E30 m10, niestety gdzieś w połowie stracił na krawężniku tylny wahacz i pewnie belkę, ponieważ koło zawinęło się aż do tyłu. Pech.
Dla bardziej zainteresowanych link. Należy wejść, wybrać opis rajdu Winogrady 2005, jest zapowiedź z opisem i zdjęciami odcinków, galeria i wyniki:
http://www.winogrady.com/
_________________
..............--.--.................. ______
E30 325ic 1987.........-.../
E34 525iA 1990..... ........-OO=[][]=OO
E30 M332 1991........ ....U__________\
 
 
 
henry 


Dołączył: 20 Kwi 2004
Skąd: Kielce
Wysłany: 2005-10-03, 18:57   Rajd

No to ładnie Piotrze , bardzo dobrze ,ze początek zrobiony.Jednak jestem zdania ,ze do prawdziwego wyczynu trzeba miec drugie auto.Jeżeli Twoja "beemka" ma jeździć na codzień ,nie z niej po co robic rajdówki.Ale jak masz możliwości ( i kasę ) kup druga i powoli przygotowuj ją do sportu.I efekty oraz wyniki przyjdą ( prawie ) same.Z całego serca życze Ci powodzenia i sądzę ,że na wiosnę do Kielc zawitasz ??? pozdrawiam - henry
_________________
HENIEK
Klubowicz
BMW E30 325i (szpera 3,25) z s50b32 - made by MGarage &(suspension) Lukas Performance !! !
Ale będzie jeszcze coś.......!!!
 
 
Piotr_1 
Tempiciel sekund



Dołączył: 11 Sie 2005
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2005-10-03, 19:06   

Twoja rada Henry to chyba rzeczywiście klucz do sukcesu, jestem tego samego zdania. Samochód na rajdy jest raczej konieczny. Myślę o e30 316 na m10 + szpera + 4 gaźniki.
_________________
..............--.--.................. ______
E30 325ic 1987.........-.../
E34 525iA 1990..... ........-OO=[][]=OO
E30 M332 1991........ ....U__________\
 
 
 
SmasherE30 
Coś tam wiem



Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2005-10-03, 19:09   

również gratuluję występu i nabywania nowych umiejętności
podzielam zdanie Henryka, nie ma kompromisów, jak auto ma zwyciężać w rajdach to na ulicy już tym normalnie nie pojedziesz i na odwrót. Ja obrałem kierunek wyścigów tylko i wyłącznie płaskich o nawierzchni twardej, gdzie zużycie auta jest niewielkie (sam wiesz ... w kielcach byłeś :wink: )
_________________

This post was sponsored by letter ///M like Maciek ;)
 
 
 
cinek_sw 
Dezerter



Dołączył: 25 Wrz 2004
Skąd: Leszno
Wysłany: 2005-10-03, 21:20   

gratulacje Piotrze oby tak dalej :D :D :D
_________________
Marcin
Klubowicz

GG 6271263

------------------------------------------------------
nawet Papież jeździ BMW -> > Bóg powiedział ludziom co dobre :) :)
 
 
 
Piotr_1 
Tempiciel sekund



Dołączył: 11 Sie 2005
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2005-10-04, 23:00   








A dla bardziej zainteresowanych jak tam było galeria super zdjęć (w "KJS Winogrady Poznań"):

http://www.go-motorsport.prv.pl/
_________________
..............--.--.................. ______
E30 325ic 1987.........-.../
E34 525iA 1990..... ........-OO=[][]=OO
E30 M332 1991........ ....U__________\
 
 
 
urbi 
SilaDrzemieWBemie



Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Krakow/Tbg
Wysłany: 2005-10-04, 23:09   

GRATULUJE !
ja osobiscie swoim bymt ak nie wystartowal - po prostu szkoda by mi jej bylo tak wymeczyc :?
jak rajdy to tylko auto specjalnie do tego przystosowane !
_________________
 
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2005-10-05, 16:40   

Gratuluję Piotrze :!: :!: :!:
Cieszę się że złapałeś bakcyla na dobre :D

jeszcze raz gratulujęwyniku!

Szkoda urwanej poduchy, ale po Twoim i Roberta z Łodzi przypadku, chyba w któryś długi zimowy wieczór wymienie tak zapobiegawczo obie poduszki ;)

POZDR!
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
RoboCop 
Morder...ator



Dołączył: 12 Maj 2005
Skąd: TrójkątTrzechCesarzy
Wysłany: 2005-10-06, 06:46   

Brawo Piotr !! !!!!!!!
to już mamy DRUGIEGO RAJDOWCA na forum :lol: :lol: :lol:
_________________
Ile można zainwestować w swoją PASJĘ? Z czego można zrezygnować... jak bardzo można się w tym zatracić...
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2005-10-06, 13:39   

Gratulacje, ale sądzę, że aby utrzymywać jedno auto do jazdy, a drugie do rajdów musisz znaleźć jakąś fajną ciepłą posadkę z niezłą kasą, bo inaczej się wykończysz. Samochód do sportu zużywa się w sposób drastycznie szybki i koszty nie będą małe. Ale brawo za zapał. Jakiś czas temu w jednym z pism poświęconych rajdom pokazywano wybebeszoną E30 M3 w specyfikacji rajdowe (powiedzmy para rajdowej) to dopiero było auto.
Konieczne zakupy to szpera napewno, może komplet poliuretanowy Powerflexa? Zawais musi być w tym sporcie na najwyższym poziomie. Na jakich oponach jechałeś? Opony teżz dużo dają, często od ich doboru zależy sukces lub porażka na mecie.
_________________
Weteran
 
 
 
Piotr_1 
Tempiciel sekund



Dołączył: 11 Sie 2005
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2005-10-06, 17:54   

Cytat:
Gratulacje, ale sądzę, że aby utrzymywać jedno auto do jazdy, a drugie do rajdów musisz znaleźć jakąś fajną ciepłą posadkę z niezłą kasą, bo inaczej się wykończysz. Samochód do sportu zużywa się w sposób drastycznie szybki i koszty nie będą małe. Ale brawo za zapał. Jakiś czas temu w jednym z pism poświęconych rajdom pokazywano wybebeszoną E30 M3 w specyfikacji rajdowe (powiedzmy para rajdowej) to dopiero było auto.
Konieczne zakupy to szpera napewno, może komplet poliuretanowy Powerflexa? Zawais musi być w tym sporcie na najwyższym poziomie. Na jakich oponach jechałeś? Opony teżz dużo dają, często od ich doboru zależy sukces lub porażka na mecie.
Wszystko prawda. Opony super twarde, coś na asfalt o temperatuże 40st. C :) Jedyną ich zaletą jest to, że się nie ścierają, więcej zalet nie widzę. Tak sobie myślę że popróbuję jeszcze trochę tak towarzysko na tych imprezach żeby po prostu poprawić technikę, z kubełkami praktycznie nauka na nowo, bo jest więcej możliwości... Żeby się czegoś nauczyć wcale nie trzeba przecież odbijać się od wszystkiego co przy drodze. Tak czy siak brakuje pieniędzy... zobaczymy jednak. Ale polecam wszystkim, warto się wybrać na taką imprezę, mam nadzieję że w Kielcach następnym razem zagości większa ekipa
_________________
..............--.--.................. ______
E30 325ic 1987.........-.../
E34 525iA 1990..... ........-OO=[][]=OO
E30 M332 1991........ ....U__________\
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2005-10-06, 21:39   

Ja trzymam kciuki oczywiście obowiązkowo.
_________________
Weteran
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 17