BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana silnika m20 na m50 w e30 325
Autor Wiadomość
bazylu 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 14 Kwi 2006
Skąd: zgorzelec
Wysłany: 2006-04-14, 22:40   Wymiana silnika m20 na m50 w e30 325

Witam wszystkim, mam e30 325, 89rok i przymierzam się do wymiany silnika z m20 na m50. Czy ktoś ma może doświadczenie w takich modyfikacjach? Główinie chodzi mi o sprawe z komputerem i elektryką, jak jest z resztą osprzętu i skrzynią biegów???

Jeśli podobny temat gdzieś już był prosze o info, bo nic nie udało mi się wyszperać na forum.
 
 
 
Piotrek E-30 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2005
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Wysłany: 2006-04-14, 22:56   

korzuch napisał/a:
yo!
Zapytaj Chrisa a poza tym ile masz kasy :?: na ten interes :?:
pozdro

Fajnie by było, gdyby informacje na ten temat znalazły sie w topicu a nie na priva, bo sam jestem zainteresowany 8)

[ Dodano: Sob Kwi 15, 2006 12:01 am ]
Pytanie:
Czy są jakieś róznice i dodatkowe chaczyki swapu do m40, m42 czy m20? Pomijając hample zawias, mosty, które to sprawy zawsze sie robi przy swapie.
_________________
Były: 2x E30, 2x E34, jest E39.
 
 
 
bazylu 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 14 Kwi 2006
Skąd: zgorzelec
Wysłany: 2006-04-14, 23:13   

Jeśli chodzi o kase, to mam zamiar przeznaczyć tyle ile trzeba, wymienić chcem sam, mam już jakieś tam doświadczenie w takich rzeczach, ale m50 do e30 jeszcze nie wsadzałem stąd moje pytanie.
 
 
 
HeMP 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Gru 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-04-15, 00:15   

to i ja sie podepne pod temat jak sie ma taki swap z m40 na m50 ??
 
 
 
Menel 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Lis 2004
Skąd: Warszawa-praga
Wysłany: 2006-04-15, 00:43   

uuuuu...u ciebie hmp to chyba po calosci trzeba ciac :lol: czyli zaczymajac od chlodnicy,lecac przez silnik,lapy,skrzynie,most,wydech itd itd..inaczej sie nie da...po prostu pozostaje sprzedac to cos i ...wymyslec cos innego
"z g...a bata nie ukrecisz...."
_________________
Fanatyków E30tek zapraszam :
Forum modelu E30
 
 
 
bazylu 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 14 Kwi 2006
Skąd: zgorzelec
Wysłany: 2006-04-15, 01:50   

z m40 na m50 to ja bym nie radził, czterocylidrowce to praktycznie inny samochód; hamulce, zawieszenie, elektryka itd. najbardziej przeszkadzającą rzeczą tutaj jest to że sześciocylidrowce mają wzmacnianą karoserie, więc wsadzenie silnika 200km do 316 lub 318 jest szaleństwem (chyba że wymienisz 3/4 samochodu).

Ja mam 2.5 litra m20 i chcem wrzucić 2.5 litra m50, różnica niby tylko 22km, ale w praktyce ta różnica jest o wiele bardziej widoczna.

Widziałem kilka takich e30 z m50, więc zrobić to się da, pozatym efekt jest niesamowity.
W e34 te dwa silniki były montowane po sobie, w tej samej budzie. M20 jest wydajny, ale te głowice pękające na 5 garze mnie dobijają!

Najbardziej mnie nurtuje kwestia elektroniki, napewno trzeba komputer do kompletu, ale czy też całą istalacje silnik-komputer?
Następna istotna sprawa; czy m50 da się dokręcić do skrzyni biegów od m20?

Inne chłodnice czy układ wydechowy nie powinny być tu problemem.
 
 
 
erikson 


Dołączył: 16 Lip 2004
Skąd: W-wa-
Wysłany: 2006-04-15, 05:33   

skrzyia pasuje,komp od M50 ma inna wtyczke wiec lepiej wymienic cała wiazkę.
_________________
było E30 318,318is,325.E34 524,525 24V,535, E34 525TiX,E39 523,i dzis X5
Ostatnio zmieniony przez erikson 2006-04-16, 08:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Lord Lukasz 
ciągłe zmiany



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2005
Skąd: Sanok
Wysłany: 2006-04-15, 12:14   

Mój kumpel nie dawno zamieniał m20 na m50, napewno wał czeba skracać, nie wiem jak ze skrzynią ale serwo od hebli czeba inne mniejsze dać, i problemy bywają z łapami od silnika, czeba ja przerabiać, nie wiem jaka to różnica ale ktoś kiedys pisał że lepiej swapować m50 z e34 niż z e36 lub odwrotnie :lol:
_________________
Regeneracja zacisków hamulcowych 600 853 689
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=2160082

E36 325i qp

http://www.youtube.com/user/TheLordLukasz
 
 
 
ChriS 
Miłośnik literki M



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Cze 2004
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2006-04-15, 12:30   

Tak.Silnik najlepiej z e34.Skrzynia może zostać,ale lepiej zmieniać komplet ze skrzynią.Łapy silnika od e36,serwo od e30 325ix.Komputer, wiązka,sonda lambda,przepływka-wszystko od M50.Wydech to kwestia pospawania 2 rur do ukł.wydechowego od M20-nic trudnego,ale można dopasować cały układ wydechowy od M50.Chłodnica od M50 pasuje do budy e30 bez problemu.Elektryczny wiatrak zamiast wiskozy i można jechać.
Szczegóły i zdjęcia na www.e30.de
_________________
Żonę możesz mieć tylko jedną,a beemek ile chcesz...
 
 
Arczi e30 
ZBANOWANY



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Wrz 2004
Skąd: Płock
Wysłany: 2006-04-15, 12:43   

Łukasz napisał/a:

jaka część karoserii w 6 cylindrowcach jest wzmacniana? :wink: 8)
Mają grubsze golenie (325 i niektóre 320) i tarcze na tył (choć is też ma) i to wszystko, nikt tam nic nie wzmacniał dodatkowo, chyba, że w cabriolecie. Więc nie ma problemu z wsadzeniem m20, czy m50 do 316tki. belka od 6 cylindrówki, może ewent grube golenie na przód, wymiana hamulców z tyłu i jazda!


zgadzam sie z łukaszem buda z 325 nie rozni sie od tej z 316 niczym oprocz rzeczy ktore wymienił ... ktoś ci naopowiadał bzdur ...
 
 
 
HeMP 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Gru 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-04-15, 23:22   

menel napisał/a:
uuuuu...u ciebie hmp to chyba po calosci trzeba ciac :lol: czyli zaczymajac od chlodnicy,lecac przez silnik,lapy,skrzynie,most,wydech itd itd..inaczej sie nie da...po prostu pozostaje sprzedac to cos i ...wymyslec cos innego
"z g...a bata nie ukrecisz...."



zobaczymy... :wink:

sprzedam i co kupie .... rdze :lol: :lol:

a z ta zmiana wszystkiego to norma... i jestem przygotowany na to,jak sie dlubie samemu to nie jest to takie straszne jak dla kogos kto nie wie zbyt wiele o samochodzie...
 
 
 
Menel 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Lis 2004
Skąd: Warszawa-praga
Wysłany: 2006-04-15, 23:29   

rdza napedzana silnikiem 200 konnym nie jest zla :lol: tu szpachla, tam szpachla i bedzie git :lol:
_________________
Fanatyków E30tek zapraszam :
Forum modelu E30
 
 
 
HeMP 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Gru 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-04-15, 23:42   

menel napisał/a:
rdza napedzana silnikiem 200 konnym nie jest zla :lol: tu szpachla, tam szpachla i bedzie git :lol:


powodzenia
 
 
 
Kruk 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 13 Kwi 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2006-05-08, 00:29   

Mam e30 z silnikiem m50 - jakby ktoś chciał coś zerknąć lub zapytać to dajcie znać - chętnie pomogę :wink:
_________________
BMW + LPG = WC
 
 
Lord Lukasz 
ciągłe zmiany



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2005
Skąd: Sanok
Wysłany: 2006-05-08, 07:07   

zapodaj troche fotek bo pare osób kombinuje żeby wlozyć m50, powiedz nam też gdzie popatrzeć żeby odróżnic 2.5 od 2.0
_________________
Regeneracja zacisków hamulcowych 600 853 689
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=2160082

E36 325i qp

http://www.youtube.com/user/TheLordLukasz
 
 
 
Kruk 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 13 Kwi 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2006-05-11, 22:24   

Fotek na razie nie będzie bo dopiero zamierzam kupić aparat cyfrowy - jak kupię to porobię fotki. Co do odróżnienia 2.0 od 2.5 to najlepiej po numerze silnika.
_________________
BMW + LPG = WC
 
 
bmwm 



Dołączył: 08 Lut 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-05-13, 23:19   

serwo na bank od ix nie pasuje jest za duze
ix serwo do 09.87 bylo jak w kazdej e30
po 09.87 bylo jak w e32 e34 3l,3.5l
wyglada jak podwojne jak by 2 byly zlaczone
wkada sie mniejsze od fiata lub golfa
moizna tez delikatnie pociac kolektor
 
 
Marcin 
Nurburgring Fan



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sie 2004
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-05-14, 07:40   

bmwm napisał/a:
serwo na bank od ix nie pasuje jest za duze


Tak samo jak niedawno "na bank" w samochodzie Lorda Lukasza byla peknieta glowica????
_________________
80' E21 323i
 
 
Lord Lukasz 
ciągłe zmiany



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2005
Skąd: Sanok
Wysłany: 2006-05-14, 08:16   

Mój kolega ma od sełata servo, wstępnie miało być tymczasowo zanim znajdzie właściwe ale heble wcale żle nie działają z nim więc zostałol

jak widomo na e30.de jest opisana cała procedura zabawy w takiego swapa z tym że po niemiecku pisze, ja bynajmniej nie jestem zadobry z niemca ale chyba właśnie tam pisze że serwo z IX będzie ok lub z 750i

może ktoś kto jest lepszy z niemca przetłumaczy
http://www.e30.de/m50.htm
_________________
Regeneracja zacisków hamulcowych 600 853 689
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=2160082

E36 325i qp

http://www.youtube.com/user/TheLordLukasz
 
 
 
Piotrek E-30 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2005
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Wysłany: 2006-05-14, 11:36   

A czy wystepują róznice w swapowaniu pomiedzy m50b25 a m52b28?
_________________
Były: 2x E30, 2x E34, jest E39.
 
 
 
bmwm 



Dołączył: 08 Lut 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-05-14, 11:39   

wiesz co marcin ja nie pisalem ze ktos ma peknieta glowice,to bym musial sprawdzic
ale serwo od ix nie pasuje
naprawiam bmw ponad 10lat wkladam silniki rone przerobk itp
sero od ix po 87r jest takie jak w e32,e34 3l,3.5l
do 91r
serwo np od fita lub golfa pasuje idealnie ten sam rozstaw srub,srednica mniejsza nie za duzo bo wtedy hamulec bylby slaby,i nie ma wypustu tam gdzie dokrecasz do sciany grodziowej i przez to idzie dalej
wyglada jakby bylo z dwoch,zobacz sobie np taka e34 to zrozumiesz
gdzie to bys wcisnal?e34 znajdziesz szybciej niz ix,chyba ze trasfisz ix po 87r
wkladalem nie jedne takie silniki i wszytko jest gut jak fabryka
i silnik jest na wisko a nie na elektryke i na orginalnych lapach,ale trzeba sie znac na tym a nie pisac zeby pisac
pozdrawiam

[ Dodano: 2006-05-14, 11:44 ]
tak wystepuja miedzy 2.5l a 2.8l
troche inna bajka wiecej przerubek,wiecej kasy wiecej elektroniki taki tez wkladalem.jak bys chcial to ci napisze na pw lub wpadni do mnie to ci pokaze
 
 
Pawel-e30 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2004
Skąd: Wawa-Grochów
Wysłany: 2006-05-14, 13:14   

bmwm dziwne ale slyszalem ze jakis czas temu ktoś dzwonił w twoje okolice po cześci i ta osoba co sprzedawała cześci nawet nie wiedziała jak rozruznić serwo od ix... :|

po za tym szkoda że np. atur nie ma czasu na forum bo u niego akurat teraz siedzi serwo od ix i wszystko gra, łapy tez ma org. i silnik siedzi na belce :)
_________________
Pomoc Drogowa 24h.
665-29-29-01
 
 
 
bmwm 



Dołączył: 08 Lut 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-05-14, 15:47   

do mnie na pewqno nie dzwonil
ale ktos pytal na pw to mu odp.
ale w ix do 87 jest jak w kazdym e30
po 87 jest takie jak w e34,e32 patrzac na nie masz wrazenie jak by byly dwa zlaczone
wystepowalo w 3l,3.5l od 87do 90r dokladnie do 10.90r
wkladajac serwo od fiata lub golfa 3 silnik lezy idealnie wszytko gra i jest wisko i luz miedzy nim a chlodnica
serwo od golfa 3 ma mniejsza srednice ok 4cm i jest wezsze ne zajmuje tyle miejsca po dlugosci
 
 
puz 
swapownik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2005
Skąd: Czernikowo k/Torunia
Wysłany: 2006-05-15, 09:38   

bmwm napisał/a:
do mnie na pewqno nie dzwonil
ale ktos pytal na pw to mu odp.
ale w ix do 87 jest jak w kazdym e30
po 87 jest takie jak w e34,e32 patrzac na nie masz wrazenie jak by byly dwa zlaczone
wystepowalo w 3l,3.5l od 87do 90r dokladnie do 10.90r
wkladajac serwo od fiata lub golfa 3 silnik lezy idealnie wszytko gra i jest wisko i luz miedzy nim a chlodnica
serwo od golfa 3 ma mniejsza srednice ok 4cm i jest wezsze ne zajmuje tyle miejsca po dlugosci


troche sie pogubilem a interesuje mnie to poniewaz wkladam lada dzien do siebie M50 dodam ze mam zamiar kupic E34 z M50B25 bo ponoc najlatwiej wlozyc! czyli serwo od e34 jest takie samo w e34 jak w 325ix i bedzie pasowalo czy nie? i jeszcze jedno pytanie czy to prawda ze łapy pasuja od e36 2,5 czy jakies inne i co z mocowaniem skrzyni? jesli moglbym proscic o nr telefonu na pw. chetnie zadzwonie i dowiem sie szczegolow pozdrawiam
 
 
 
Zip_er 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 15 Maj 2006
Skąd: Opole
Wysłany: 2006-05-15, 11:00   

Witam :)

jestem wlasnie w trakcie wkladania m50 niestety tylko b20, lecz darowanemu koniowi w zeby sie nie patrzy :)

i mam pytanie bo troche zamieszaliscie z tym serwem bo mi sie kolektor zaparl o serwo ( zaraz zapodam zdjecia :)

a lapy pasuja od e36 m50b20 lub b25

i mam pytanie jakie wsadzacie poduszki pod lapy :)

pozdro





i tu jest te nieszczesne serwo :evil:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15