Wysłany: 2006-04-14, 22:40 Wymiana silnika m20 na m50 w e30 325
Witam wszystkim, mam e30 325, 89rok i przymierzam się do wymiany silnika z m20 na m50. Czy ktoś ma może doświadczenie w takich modyfikacjach? Główinie chodzi mi o sprawe z komputerem i elektryką, jak jest z resztą osprzętu i skrzynią biegów???
Jeśli podobny temat gdzieś już był prosze o info, bo nic nie udało mi się wyszperać na forum.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sie 2005 Skąd: Warszawa/Piaseczno
Wysłany: 2006-04-14, 22:56
korzuch napisał/a:
yo!
Zapytaj Chrisa a poza tym ile masz kasy na ten interes
pozdro
Fajnie by było, gdyby informacje na ten temat znalazły sie w topicu a nie na priva, bo sam jestem zainteresowany 8)
[ Dodano: Sob Kwi 15, 2006 12:01 am ]
Pytanie:
Czy są jakieś róznice i dodatkowe chaczyki swapu do m40, m42 czy m20? Pomijając hample zawias, mosty, które to sprawy zawsze sie robi przy swapie.
Jeśli chodzi o kase, to mam zamiar przeznaczyć tyle ile trzeba, wymienić chcem sam, mam już jakieś tam doświadczenie w takich rzeczach, ale m50 do e30 jeszcze nie wsadzałem stąd moje pytanie.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Lis 2004 Skąd: Warszawa-praga
Wysłany: 2006-04-15, 00:43
uuuuu...u ciebie hmp to chyba po calosci trzeba ciac czyli zaczymajac od chlodnicy,lecac przez silnik,lapy,skrzynie,most,wydech itd itd..inaczej sie nie da...po prostu pozostaje sprzedac to cos i ...wymyslec cos innego
"z g...a bata nie ukrecisz...."
z m40 na m50 to ja bym nie radził, czterocylidrowce to praktycznie inny samochód; hamulce, zawieszenie, elektryka itd. najbardziej przeszkadzającą rzeczą tutaj jest to że sześciocylidrowce mają wzmacnianą karoserie, więc wsadzenie silnika 200km do 316 lub 318 jest szaleństwem (chyba że wymienisz 3/4 samochodu).
Ja mam 2.5 litra m20 i chcem wrzucić 2.5 litra m50, różnica niby tylko 22km, ale w praktyce ta różnica jest o wiele bardziej widoczna.
Widziałem kilka takich e30 z m50, więc zrobić to się da, pozatym efekt jest niesamowity.
W e34 te dwa silniki były montowane po sobie, w tej samej budzie. M20 jest wydajny, ale te głowice pękające na 5 garze mnie dobijają!
Najbardziej mnie nurtuje kwestia elektroniki, napewno trzeba komputer do kompletu, ale czy też całą istalacje silnik-komputer?
Następna istotna sprawa; czy m50 da się dokręcić do skrzyni biegów od m20?
Inne chłodnice czy układ wydechowy nie powinny być tu problemem.
Mój kumpel nie dawno zamieniał m20 na m50, napewno wał czeba skracać, nie wiem jak ze skrzynią ale serwo od hebli czeba inne mniejsze dać, i problemy bywają z łapami od silnika, czeba ja przerabiać, nie wiem jaka to różnica ale ktoś kiedys pisał że lepiej swapować m50 z e34 niż z e36 lub odwrotnie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 28 Cze 2004 Skąd: Chojnice
Wysłany: 2006-04-15, 12:30
Tak.Silnik najlepiej z e34.Skrzynia może zostać,ale lepiej zmieniać komplet ze skrzynią.Łapy silnika od e36,serwo od e30 325ix.Komputer, wiązka,sonda lambda,przepływka-wszystko od M50.Wydech to kwestia pospawania 2 rur do ukł.wydechowego od M20-nic trudnego,ale można dopasować cały układ wydechowy od M50.Chłodnica od M50 pasuje do budy e30 bez problemu.Elektryczny wiatrak zamiast wiskozy i można jechać.
Szczegóły i zdjęcia na www.e30.de
_________________ Żonę możesz mieć tylko jedną,a beemek ile chcesz...
jaka część karoserii w 6 cylindrowcach jest wzmacniana? 8)
Mają grubsze golenie (325 i niektóre 320) i tarcze na tył (choć is też ma) i to wszystko, nikt tam nic nie wzmacniał dodatkowo, chyba, że w cabriolecie. Więc nie ma problemu z wsadzeniem m20, czy m50 do 316tki. belka od 6 cylindrówki, może ewent grube golenie na przód, wymiana hamulców z tyłu i jazda!
zgadzam sie z łukaszem buda z 325 nie rozni sie od tej z 316 niczym oprocz rzeczy ktore wymienił ... ktoś ci naopowiadał bzdur ...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Gru 2005 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-04-15, 23:22
menel napisał/a:
uuuuu...u ciebie hmp to chyba po calosci trzeba ciac czyli zaczymajac od chlodnicy,lecac przez silnik,lapy,skrzynie,most,wydech itd itd..inaczej sie nie da...po prostu pozostaje sprzedac to cos i ...wymyslec cos innego
"z g...a bata nie ukrecisz...."
zobaczymy...
sprzedam i co kupie .... rdze
a z ta zmiana wszystkiego to norma... i jestem przygotowany na to,jak sie dlubie samemu to nie jest to takie straszne jak dla kogos kto nie wie zbyt wiele o samochodzie...
Fotek na razie nie będzie bo dopiero zamierzam kupić aparat cyfrowy - jak kupię to porobię fotki. Co do odróżnienia 2.0 od 2.5 to najlepiej po numerze silnika.
serwo na bank od ix nie pasuje jest za duze
ix serwo do 09.87 bylo jak w kazdej e30
po 09.87 bylo jak w e32 e34 3l,3.5l
wyglada jak podwojne jak by 2 byly zlaczone
wkada sie mniejsze od fiata lub golfa
moizna tez delikatnie pociac kolektor
Mój kolega ma od sełata servo, wstępnie miało być tymczasowo zanim znajdzie właściwe ale heble wcale żle nie działają z nim więc zostałol
jak widomo na e30.de jest opisana cała procedura zabawy w takiego swapa z tym że po niemiecku pisze, ja bynajmniej nie jestem zadobry z niemca ale chyba właśnie tam pisze że serwo z IX będzie ok lub z 750i
wiesz co marcin ja nie pisalem ze ktos ma peknieta glowice,to bym musial sprawdzic
ale serwo od ix nie pasuje
naprawiam bmw ponad 10lat wkladam silniki rone przerobk itp
sero od ix po 87r jest takie jak w e32,e34 3l,3.5l
do 91r
serwo np od fita lub golfa pasuje idealnie ten sam rozstaw srub,srednica mniejsza nie za duzo bo wtedy hamulec bylby slaby,i nie ma wypustu tam gdzie dokrecasz do sciany grodziowej i przez to idzie dalej
wyglada jakby bylo z dwoch,zobacz sobie np taka e34 to zrozumiesz
gdzie to bys wcisnal?e34 znajdziesz szybciej niz ix,chyba ze trasfisz ix po 87r
wkladalem nie jedne takie silniki i wszytko jest gut jak fabryka
i silnik jest na wisko a nie na elektryke i na orginalnych lapach,ale trzeba sie znac na tym a nie pisac zeby pisac
pozdrawiam
[ Dodano: 2006-05-14, 11:44 ]
tak wystepuja miedzy 2.5l a 2.8l
troche inna bajka wiecej przerubek,wiecej kasy wiecej elektroniki taki tez wkladalem.jak bys chcial to ci napisze na pw lub wpadni do mnie to ci pokaze
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Kwi 2004 Skąd: Wawa-Grochów
Wysłany: 2006-05-14, 13:14
bmwm dziwne ale slyszalem ze jakis czas temu ktoś dzwonił w twoje okolice po cześci i ta osoba co sprzedawała cześci nawet nie wiedziała jak rozruznić serwo od ix...
po za tym szkoda że np. atur nie ma czasu na forum bo u niego akurat teraz siedzi serwo od ix i wszystko gra, łapy tez ma org. i silnik siedzi na belce
do mnie na pewqno nie dzwonil
ale ktos pytal na pw to mu odp.
ale w ix do 87 jest jak w kazdym e30
po 87 jest takie jak w e34,e32 patrzac na nie masz wrazenie jak by byly dwa zlaczone
wystepowalo w 3l,3.5l od 87do 90r dokladnie do 10.90r
wkladajac serwo od fiata lub golfa 3 silnik lezy idealnie wszytko gra i jest wisko i luz miedzy nim a chlodnica
serwo od golfa 3 ma mniejsza srednice ok 4cm i jest wezsze ne zajmuje tyle miejsca po dlugosci
do mnie na pewqno nie dzwonil
ale ktos pytal na pw to mu odp.
ale w ix do 87 jest jak w kazdym e30
po 87 jest takie jak w e34,e32 patrzac na nie masz wrazenie jak by byly dwa zlaczone
wystepowalo w 3l,3.5l od 87do 90r dokladnie do 10.90r
wkladajac serwo od fiata lub golfa 3 silnik lezy idealnie wszytko gra i jest wisko i luz miedzy nim a chlodnica
serwo od golfa 3 ma mniejsza srednice ok 4cm i jest wezsze ne zajmuje tyle miejsca po dlugosci
troche sie pogubilem a interesuje mnie to poniewaz wkladam lada dzien do siebie M50 dodam ze mam zamiar kupic E34 z M50B25 bo ponoc najlatwiej wlozyc! czyli serwo od e34 jest takie samo w e34 jak w 325ix i bedzie pasowalo czy nie? i jeszcze jedno pytanie czy to prawda ze łapy pasuja od e36 2,5 czy jakies inne i co z mocowaniem skrzyni? jesli moglbym proscic o nr telefonu na pw. chetnie zadzwonie i dowiem sie szczegolow pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach