BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy e30 316i będzie dobre do KJS'ów?
Autor Wiadomość
Sosen 
BORN TO DRIVE



Dołączył: 01 Kwi 2004
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2006-04-22, 14:19   Czy e30 316i będzie dobre do KJS'ów?

Mam BMW e36 316i compact na części, ale z racji tego że nie ma chętnego na silnik który jest wstanie idealnym, pomyślałem sobie żeby wsadzić go do jakiejś e30 i pomału szykować sobie autko do zabawy i do ścigania na amatorskich imprezach i tutaj moje pytanie? Czy jest sens budować auto z silnikiem M43B16? czy lepiej dać sobie siana i poczekać aż będzie kasa na coś więcej? Głównie chodzi mi o starty w KJS'ach, a o ile się nie mylę taką 316 łapałbym się w klasie do 1.6 Proszę o opinię osoby, które siedzą w temacie KJS'ów i tym podobnych imprez.
_________________
Liczba dachowań - 2
Liczba zniszczonych opon - 464
Łukasz

e36 318ti compact szrotex
 
 
 
jurek 


Dołączył: 11 Maj 2005
Skąd: krakow
Wysłany: 2006-04-22, 15:57   

elo do KJsow i innych zabaw kazdy silnik jest dobry ale w profi zawodach zarowno rajdach jak i wyscigach nie pojedziesz bo takie auto nie mialo homologacji pozdrawiam
 
 
Sosen 
BORN TO DRIVE



Dołączył: 01 Kwi 2004
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2006-04-22, 17:07   

No spoko, narazie zamierzam zrobić to o czym już dawno myślałem czyli wystartować w KJS'ach i spróbować zdobyć R2. Miałem niegdyś maluszka już trochę podłubanego lecz niestety pewnego razu zaliczyłem dacha i nie było stać biednego studenta na odbudowanie "rajdówki". Teraz też jest niewiele lepiej ale postanowiłem spróbować sklecić jakiś sprzęcik i pojechać się sprawdzić.
_________________
Liczba dachowań - 2
Liczba zniszczonych opon - 464
Łukasz

e36 318ti compact szrotex
 
 
 
Arczi e30 
ZBANOWANY



Dołączył: 09 Wrz 2004
Skąd: Płock
Wysłany: 2006-04-22, 19:01   

a dlaczego 1,6 nie może byc skoro jezdza maluchy ... sam wiesz ze w rajdach liczy sie niska masa, dobre przyspieszenie i extra kierowca ... mysle ze w kjs 1,6 bedzie lepszy niz 2,5l .... mam artykół po polsku z niemieckiej gazety BMW Scene .... gdzie jest BMW 318im40 o mocy prawie 200KM w turbo ... może uda mi sie zeskanowac i zamiescic w artykołach w stronce beemka-klub
 
 
 
Sosen 
BORN TO DRIVE



Dołączył: 01 Kwi 2004
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2006-04-22, 19:20   

Ja wiem, że latają maluszki tylko że dla nich jest osobna klasa. Tak sobie właśnie myślę że takie 1.6 powinno sobie radzić bo tak jak napisałeś masa robi swoje i jakby dobrze odchudzić takę beemkę, zapodać jakieś rozsądne zawieszenie to można by powojować.
_________________
Liczba dachowań - 2
Liczba zniszczonych opon - 464
Łukasz

e36 318ti compact szrotex
 
 
 
Arczi e30 
ZBANOWANY



Dołączył: 09 Wrz 2004
Skąd: Płock
Wysłany: 2006-04-22, 19:33   

zawieszenie to jedno ... ale moim zdaniem e30-tka jest autem z ktorego mozna zrobic wiele, sportowe skrzynie, mosty ze szpera ... z e30-tki mozna tanio zbudowac auto na rally-cross lub wyscigi torowe ... wiadomo że nie zaczeniesz od 2,5l to umarłbyś w butach .... 1,6 pochłonie kupe kasy mniej
 
 
 
madcar 



Dołączył: 22 Maj 2005
Skąd: Toruń
Wysłany: 2006-04-22, 19:42   

w okregu bydgoskim...jezdzi e30 z wloclawka..o ile sie nie myle to ma 1,8...wiec jezdzi w ost klasie...ale nie wiem dokldanie czy to zwykle 1,8i...czy 1,8 is
ale koles zamiata niezle...przynajmniej jakies 1 rok temu i wczesniej...(teraz nie wiem bo dawno nie bylem na zadnym KJSie)...
w brodnicy na szutrowym rajdzie...KJS polaczony z PPIAK(czy jakos tak)...wiec KJS wygladal jak prawdziwy rajd....(minimalna ilosc slupkow)...BWM te zajelo 3 miejsce w generalce :twisted:
ale zaraz za nim byl maluch 1,1 SPI :roll:
_________________
www.dt-motorsport.com.pl

byl sobie e21 320 `79...
a jest e30 323i `84 i jeszcze PF126p 600ccm `77
no i jeszcze jest e21 320 w trakcie "renowacji" :P
 
 
 
Sosen 
BORN TO DRIVE



Dołączył: 01 Kwi 2004
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2006-04-22, 20:21   

No właśnie, a znacie może jakąś stronkę na której jest jakiś kalendarz KJS'ów?
_________________
Liczba dachowań - 2
Liczba zniszczonych opon - 464
Łukasz

e36 318ti compact szrotex
 
 
 
madcar 



Dołączył: 22 Maj 2005
Skąd: Toruń
Wysłany: 2006-04-23, 00:14   

na hoga rajdy powinno cos byc...nieraz nie dokladne daty...ale zawsze cos..a najlepiej pisac...lub podejsc do automobilklubu jakiegos
http://www.rajdy.hoga.pl/...lt.asp?rodzaj=6

ale np brakuje wlasnie okregu bydgoskiego... :roll:
_________________
www.dt-motorsport.com.pl

byl sobie e21 320 `79...
a jest e30 323i `84 i jeszcze PF126p 600ccm `77
no i jeszcze jest e21 320 w trakcie "renowacji" :P
 
 
 
Piotr_1 
Tempiciel sekund



Dołączył: 11 Sie 2005
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-04-23, 23:43   

Jeżdżę dużo KJS-ów, dzisiaj w Toruniu 2-gie miejsce w klasie powyżej 1600. 8)
Dzisiejsze fotki:



Oczywiście że m43b16 będzie bardzo dobry. To silnik z dość liniową charakterystyką momentu. Zalecam jak najkrótszą skrzynię oczywiście. Zdarza się w KJSach tak, że z silnikiem 1.6 pojechałbym lepiej niż z 2.5 (zima i ciasne różne kręcioły), ale w miarę zwiększania umiejętności już tak nie jest.

Jeżeli chodzi o sprzęty w klasie do 1600, to musisz się liczyć z tym, że przeważnie w bmw nie masz szans z Peugeotami 205 oraz 206, citroenem AX GTI, czy innymi małymi wynalazkami typu nawet Focus 1.6. W mojej klasie bywa jeszcze gorzej, choć dzisiaj objechała mnie tylko astra GSI a objechałem 205 GTI (1.9), 140 konne Clio, Celicę i jakąś corsę 2,0.

Jazda BMW będzie wymagała od Ciebie 2x więcej albo 3x niż od kierowców tych małych autek. Masz jednak RWD, a jak wiadomo RWD rulez i ponad wszystko... Nie ma to tamto, ty się bawisz cały czas a oni się męczą... hihihi :D i raz na miesiąc mówią że pojechali ładnym dryftem...

Moja klasa jest jescze gorsza, bo właśnie astry GSI, Escorty RS, czy nawet Subaru Impreza WRX...

Sprzęt byle się nie psuł i zabieraj się za jazdę. Umiejętności są ważniejsze niż 50 kucy w tę czy wew tę. Jakby co to odezwij się na priva może pogadamy na telefon kiedyś...

PS. Rajdy to drogi sport.
_________________
..............--.--.................. ______
E30 325ic 1987.........-.../
E34 525iA 1990..... ........-OO=[][]=OO
E30 M332 1991........ ....U__________\
 
 
 
Pawel-e30 



Dołączył: 17 Kwi 2004
Skąd: Wawa-Grochów
Wysłany: 2006-04-24, 06:55   

Piotr_1 napisał/a:
dzisiaj w Toruniu 2-gie miejsce w klasie powyżej 1600. 8)
.


:idea: Piotrek gratuluje sukcesu :idea: :wink:
_________________
Pomoc Drogowa 24h.
665-29-29-01
 
 
 
Sosen 
BORN TO DRIVE



Dołączył: 01 Kwi 2004
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2006-04-24, 09:37   

Wielkie dzięki Piotrze za ciekawy opis tego tematu, gratuluję sukcesów w imprezach. Napisałem priv także resztę obgadamy telefonicznie.
Pozdrawiam
Sosen
_________________
Liczba dachowań - 2
Liczba zniszczonych opon - 464
Łukasz

e36 318ti compact szrotex
 
 
 
RoboCop 
Morder...ator



Dołączył: 12 Maj 2005
Skąd: TrójkątTrzechCesarzy
Wysłany: 2006-04-24, 15:38   

Pawel-e30 napisał/a:
Piotr_1 napisał/a:
dzisiaj w Toruniu 2-gie miejsce w klasie powyżej 1600. 8)
.


:idea: Piotrek gratuluje sukcesu :idea: :wink:


Piotrek powinieneś się częściej oddzywać i.... :wink: chwalić :mrgreen:
_________________
Ile można zainwestować w swoją PASJĘ? Z czego można zrezygnować... jak bardzo można się w tym zatracić...
 
 
 
madcar 



Dołączył: 22 Maj 2005
Skąd: Toruń
Wysłany: 2006-04-24, 16:42   

z zdradz nam...czemu "podpis masz z poznania...a autko z "bydzi" ?? :roll:
jesli sporo jezdzisz w kjs...to "Łyche" napewno kojarzysz??
_________________
www.dt-motorsport.com.pl

byl sobie e21 320 `79...
a jest e30 323i `84 i jeszcze PF126p 600ccm `77
no i jeszcze jest e21 320 w trakcie "renowacji" :P
 
 
 
Piotr_1 
Tempiciel sekund



Dołączył: 11 Sie 2005
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-04-24, 20:07   

Dzięki :D . Auto kupiłem pół roku temu i przeznaczam je do sportu. Przedtem w ogóle się nie ścigałem; przez te pół roku zrobiłem już chyba 10 kjs-ów. Umiejętności nadal rosną liniowo w górę. Aktualnie mieszkam w Bydgoszczy ale bywam też Poznaniu (tam właśnie skończyłem studia).

Naprawdę chciałbym się pochwalić, ale brakuje mi czasu... Wszystkie pieniądze idą na rajdy i nie starcza żeby wszędzie startować. Praca praca... To mój drugi puchar za drugie miejsce w klasie (obydwa w Toruniu).

Największy sukces to chyba start w tegorocznej Magnolii i 33 miejsce właśnie tam (co tam się działo nie da się opisać słowami). Oto trochę materiałów na których jestem na filmach, pokazali mnie również w TVN Turbo przez chwilę w fajnym kozackim ujęciu.

http://www.gorzow.mm.pl/~...olia_2006_1.avi (27 magnolia dzień pierwszy - 3 ujęcia)

http://www.gorzow.mm.pl/~...olia_2006_2.avi (27 magnolia dzień drugi - tylko jedno ujęcie, ale super film)

http://www.ucz.tme.szczec...6_TVN_Turbo.wmv (relacja w TVN Turbo - 1 ujęcie, fajny program...)

http://tvp.cdp.pl//video/2006/04/18/69778/film.asf (materiały TVP szczecin z Magnoliii (zapisz element docelowy jako...)

http://www.rajd-magnolii.lobez.net/galeria.html (tutaj różne galerie z Magnolii, uwaga materiały niektóre się powtarzają)

starsze rajdy na www.go-motorsport.prv.pl (same świetne filmy z KJSów, czarne e30 2d to ja))

Czasem czymś się chwalę na www.bmw-klub-poznan.pl

Swoją jazdą na rajdach chcę udowodnić, że BMW to jest to i zaskoczyć sceptyków!!! (choć rzeczywiście jest za duże na KJSy)

Palę się na Kielce; Kielce organizowane przez LUKASa były moim pierwszym startem; do zobaczenia właśnie tam, na torze!
_________________
..............--.--.................. ______
E30 325ic 1987.........-.../
E34 525iA 1990..... ........-OO=[][]=OO
E30 M332 1991........ ....U__________\
 
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2006-04-24, 22:06   

Piotrku GRATULUJĘ :!: :!: :!: :D

Bardzosie ciesze z Twoich sukcesow tym bardziej ze wczesniej sie niescigales ;)

Niemoge sie doczekac Kielc ;)

Do zobaczenia na torze ;)
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
Piotr_1 
Tempiciel sekund



Dołączył: 11 Sie 2005
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-04-24, 23:32   

No to jeszcze kilka fot!:







_________________
..............--.--.................. ______
E30 325ic 1987.........-.../
E34 525iA 1990..... ........-OO=[][]=OO
E30 M332 1991........ ....U__________\
 
 
 
B(ETA) 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 12 Lut 2006
Skąd: W-WA
Wysłany: 2006-04-27, 22:01   

Czesc
Mógłbys napisac w jakiej konfiguracji masz zawieche startujac na asfalcie i szutrach w Kjsach? Chodzi mi o wysokosc sprężyn i rodzaj amortyzatorów.
 
 
 
madcar 



Dołączył: 22 Maj 2005
Skąd: Toruń
Wysłany: 2006-04-28, 16:08   

jak silniczek bedzie delikatnie podkrecony...nadwozie totalnie odchudzone...ew. dobrze wywazone..aby nacisk na osie byl 50% na 50% ...to potem raczej wszystko zalezec bedzie od najwazniejszej rzeczy w rajdowce...a mianowicie od lacznika pomiedzy pedalami...kierownica...a fotelem i dzwignia zmiany biegow :twisted:
_________________
www.dt-motorsport.com.pl

byl sobie e21 320 `79...
a jest e30 323i `84 i jeszcze PF126p 600ccm `77
no i jeszcze jest e21 320 w trakcie "renowacji" :P
 
 
 
Arczi e30 
ZBANOWANY



Dołączył: 09 Wrz 2004
Skąd: Płock
Wysłany: 2006-04-28, 16:57   

możecie mowic co chcecie ale dla mnie m40 bedzie lepszym rozwiazaniem w rajdach niz 325 .... w tej chwili założenie turbo nie jest juz tak duzym kosztem ... takze powiedzmy 115konne 1,8m40 przy lekkim turbo osiagnie ... okolo 160km .... a bedzie duzo lzejsze ... wiadomo ze w klasie BMW bedzie wystaepowało np. Subaru Impreza ... i wtedy wlasnie takie 318Ti bedzie moglo z nim lepiej konkurowac niz ciezkie z przodu 325

..... z drugiej strony mozna pojsc w druga strone i dodac do 325iX turbo i uzyskac moc okolo 240KM .... z tym że neped 4x4 jest niezwykle wadliwy ... i nazwijmy go newralgicznym .... jednak turbo przy zwykłym 325 z napedem na tył bedzie juz duzym nieporozumieniem ... i trzeba niezlego fachmistrza zeby to opanowac na rajdzie :|
 
 
 
webretti 


Dołączył: 05 Lut 2006
Skąd: .....
Wysłany: 2006-04-29, 16:09   

Piotr_1 napisał/a:
Jeżdżę dużo KJS-ów, dzisiaj w Toruniu 2-gie miejsce w klasie powyżej 1600. 8)
Dzisiejsze fotki:
.


hehe gratulacje, właśnie oglądam na TVP 3 program MotorSport i pokazują relację z rajdu Magnoli, a kamery także i Ciebie objęły :mrgreen: trochę cię zabujało na wyjściu z zakrętu, ale widzę że opanowałeś poślizg "awaryjny" tak trzymaj, gratulacje, ja też kiedyś się w to bawiłem i wiem jaka to jest ogromna frajda :mrgreen:
pozdrawiam
 
 
Piotr_1 
Tempiciel sekund



Dołączył: 11 Sie 2005
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-04-29, 21:11   

1. Turbo w silniku jeden sześć czy jeden osiem nie ma sensu. Na rajdach dostajesz wtedy mnożnik pojemności silnika x1.7 i startujesz w najwyższej klasie.

2. Silnik m20 wcale nie jest taki ciężki. To tylko około 30kg więcej w stosunku do M40 czy M10. m50 to jest już rzeczywiście cięższa jednostka. Dynamizm i kultura m20b25 to poezja w stosunku do m40. Wiem, bo używam obydwu silników na codzień. Wszelkie mity o ciężkości i mozloności silników m20 są wyssane z palca. Małe turbo lub kompresor styknęło by mi w 2.5.

3. 50/50%... rozkład masy jest ważny..., zawieszenie jest ważne, ale nie aż tak. To wszystko jest nie istotne jeżeli nie jeździsz na najwyższym poziomie. Czyli te sprawy nas nie dotyczą.

4. Nabęde sprawną szperę niedrogo :mrgreen:
MOD: Piotrek szperę sobie zregeneruj ;)
_________________
..............--.--.................. ______
E30 325ic 1987.........-.../
E34 525iA 1990..... ........-OO=[][]=OO
E30 M332 1991........ ....U__________\
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15