BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
E30 324D jak to jeździ
Autor Wiadomość
MIŁOSZ 



Dołączył: 23 Maj 2005
Skąd: Tarnow/Berlin
Wysłany: 2006-05-20, 12:12   

A slyszales kiedys dzwiek wkrecajacego sie w obroty td lub tds ?? czy opierasz swoje zwawe poglady na golfie TDI ??

Na wolnych obrotach ten 6cio cylindrowy diesel chodzi troszke z dzwiekiem podobnym do wiekszosci 6 cio garowych ciezarowek, ale rowniutko i bez zadnego klepania 4 cylindrow rodem z VW czy innych takich wynalazkow, a na wysokich obrotach chodzi wprawdzie glosniej ale ze swoistym rytmem/wyciem 6cio cylindrowej rzedowki. W moim aucie 3 na 4 sredniej inteligencji pasazerow nigdy nie domyslilo by sie , ze jada dieslem.

W pelni sie zagadzam ze M20 ma ladniejszy i melodyjniejszy dzwiek ale mimo wszystko odnosze wrazenie , ze piszac swoj post nigdy M21 nie slyszales.
_________________
E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic --> ZDJECIA <--
E28 524td 06/1985 Karminrot
 
 
 
Arczi e30 
ZBANOWANY



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Wrz 2004
Skąd: Płock
Wysłany: 2006-05-20, 12:56   

MIŁOSZ napisał/a:

W pelni sie zagadzam ze M20 ma ladniejszy i melodyjniejszy dzwiek ale mimo wszystko odnosze wrazenie , ze piszac swoj post nigdy M21 nie slyszales.


tez tak myśle ... moj kolega ma 324d ... bez turbo ... nawet niesłychac ze to diesel ... i jak dla mnie nawet ładnie to chodzi ... co do chipa w M21 to fakt moze ktos cos wkrecił mojemu koledze ... fakt ze nie miałem tego silnika nigdy i nie zagłebialem sie w jego budowe ... nieznaczy ze go ignoruje dla mnie to dobry silnik ... a beznyna ma tylu zwolenników co i diesel
 
 
 
damiano_e30 
GERMAN STYLE



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2006
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-05-20, 18:47   

Jechałem 525tds i owszem trudno się domyślić że to diesel
Chodzi całkiem przyjemnie

Ale m20 wkręcającego się powyżej 4000 mógłbym słuchać w nieskończoność, żaden dizel nigdy nie będzie miał takiego dźwięku, dlatego osobiście wole PB+szambo
No i ta odcinka, hmmm miodzik
 
 
 
sesil 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 29 Paź 2005
Skąd: trzebinia
Wysłany: 2006-05-20, 19:18   

mam 324d
nie jest to demon szybkosci, zdecydowanie nie jest :D
odplaca sie za to przyzwoitym momentem, juz od najnizszych obrotow oraz przyzwoitym spalaniem (nieco tanszego jednak on)

znajomy ma td w kombiaku i powiem ze to juz fajnie smiga, jednak roznica jest 20 kucykow i to sie czuje. z tego co wiem jednak zywotnosc nieuturbionego silnika jest troche wieksza, moja ma licznikowe 320 tys i nawet nie kopci (za bardzo :lol: )

do mnie jakos nie przemawia lpg, mialem kiedys gaz "na srube" w innym aucie i same problemy z tym byly
_________________
same najsłabsze ;)
e21 316->e30 324d->e36 318tds
 
 
 
MIŁOSZ 



Dołączył: 23 Maj 2005
Skąd: Tarnow/Berlin
Wysłany: 2006-05-20, 19:32   

30 a nie 20 kucykow.
_________________
E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic --> ZDJECIA <--
E28 524td 06/1985 Karminrot
 
 
 
Bruner 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 16 Lip 2004
Skąd: Tczew
Wysłany: 2006-05-20, 19:59   

Pytanko z innej beczki - czy te silniki maja szanse przezyc eksperymenty z rzepakiem? U mnie ostatnio frytki robia sie modne, kumple leja do gruzlikow wszystko byle tylko mokre i tluste bylo, stare golfy i inne scierwa po rozcienczeniu z ropa znosza to bez problemu, nowsze juz niekoniecznie. W TDS-ie bym nie ryzykowal, ale w starym M21?
_________________
E30 318is '90
było:
E46 318i Touring '04
E30 318i Touring '92
E30 325e '86
E30 320i '90
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2006-05-20, 20:42   

Sądzę IMHO, że 324d wytrzyma bez problemu....
_________________
Weteran
 
 
 
MIŁOSZ 



Dołączył: 23 Maj 2005
Skąd: Tarnow/Berlin
Wysłany: 2006-05-20, 22:31   

W Niemczech rozrzedzony i uszlachetniony olej rzepakowy (BIO DIESEL) tankuja nowiutenkie BMW 530d a jakby cos padlo to zaraz ich bogaci wlasciciele wytoczyli by stacjom benzynowym proces.

Nie wiem jak wyglada sprawa smarowania i utrzymania pompy wtryskowej jesli leje sie rzepak prosto ze skklepu sporzywczego bez zadnych dodatkowych skladnikow chemicznych, ale silnikowi z cala pewnoscia nie powinno to zaszkodzic.

W przeciwienstwie do wyniszajacego osprzet glowicy LPG olej rzepakowy jest od ropy
- gestrzy i bardziej oleisty
- ma wieksza wartosc energetyczna i auto pali tego paliwa okolo 10 % mniej
- temeratura spalania jest odrobine nizsza

Moje 2,4td na BIODIESLU przejechalo juz mase kilometrow, rzepak ze sklepu raz testowalem ale nie jest to dla mnie az taka oszczednosc zeby chcialo mi sie z tym babrac. Mimo wszystko parametry oleju rzepakowego nie wroza moim zdaniem w ogole w tym kierunku jak LPG w silniku benzynowym.
_________________
E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic --> ZDJECIA <--
E28 524td 06/1985 Karminrot
 
 
 
Gniewek89 
Na razie teoretyk.



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2006
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2006-05-20, 22:53   

Czytam czytam i sie nakrecam na 324 tds
Moze jednak bedzie mnie stac na BMW bo niestety ale sam kase bede musial kolowac i na parawko i na auto i na bajure slowem na wszystko.
Uwazam ze (tylko w starych dieslach) lepiej lac chyba rzepak bo on zapycha a nie jak opal (roznie co prawda z nim jest) co jak sie zle trafi to tak siarka do..(wali) po tlokach itp.
A rzepak tylko zapycha wiec raz w tygodniu zalac V-power diesel i powienien teoretycznie si e spisywac.
Wiem ze rzepak w nowych dieslach sie nie sprawdza.
Przyklad rodzinny
-Mamy facet zalał Bio diesel do V70 '00r silnik ten co w a6 i t4 2,5 TDS i przejechal 100km siadla m.innymi pompa paliwa , wsztstko bylo rozkrecane i czysczone. Koszt imprezki 8 kola :?
PS zatankowal bo nic innego nie bylo na stacji
 
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2006-05-20, 22:54   

_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
kamil.k 
złota ronczka



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 09 Gru 2005
Skąd: piotrków trybunalski
Wysłany: 2006-05-21, 13:37   

Gniewek89 napisał/a:
Czytam czytam i sie nakrecam na 324 tds


bmw nie robilo 324tds - byly 324d i 324td

ostatnio mialem okazje jechac jako pasazer podobno 324tds - kopcil troche bo mial nie do konca ustawiona pompe
 
 
 
Marcin 
Nurburgring Fan



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sie 2004
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-05-21, 13:56   

W Tarnowie jest E30 324td w manualu, ktore smiga jak nienormalne. Ja swoim 320i nawet nie probuje stawac z nim. Na obwodnicy E34 525i w automacie na dalo rady tej E30 stce.

A zatem jezeli diesel to tylko z Turbo.
_________________
80' E21 323i
 
 
bartektoki 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 19 Maj 2012
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-19, 13:38   

A ja może pytanie z innej beczki:
Jak poprawić osiągi 324d?? Bo ten brak mocy mnie już dobija, a koszt uturbieniaa jest zbyt duży i nieopłacalny
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2012-05-19, 13:58   

bartektoki napisał/a:
Jak poprawić osiągi 324d??


Zmienić silnik... 8-)
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-22, 15:20   

LUKAS napisał/a:
bartektoki napisał/a:
Jak poprawić osiągi 324d??


Zmienić silnik... 8-)


czy blok i głowica nie są czasem identyczne w D i TD? może poprostu założyć turbinę, dolot i sterowanie z td? Ewentualnie zaszczepić TDSa taaaa :D
_________________


E30 + E91
 
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2012-05-22, 15:27   

Cypisek napisał/a:
Ewentualnie zaszczepić TDSa taaaa

Odrazu mu napisz żeby sobie w łeb strzelił, nie będzie się męczył...
:lol:
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2012-05-22, 15:29   

Co prawda ja swoim 324td zrobiłem 100tyś. km, przez co w czasie których zmieniałem tylko:
-płyny
-filtry
-pasek rozrządu z rolką i pompą wody
-miske olejową 8-)

Tyle miałem roboty przy silniku...

Ale to trzeba dobry egzemplarz trafić...

I tak jak Marcin pisze, ja również łoiłem wszelakie 320i czy to w E30 czy w E36, bo ten silnik naprawdę bardzo fajnie jeździ, pod warunkiem że nie kupi się go od durnia, co nie umie dieslem jeździć.
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
Ostatnio zmieniony przez LUKAS 2012-05-22, 15:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-22, 17:03   

LUKAS napisał/a:
Cypisek napisał/a:
Ewentualnie zaszczepić TDSa taaaa

Odrazu mu napisz żeby sobie w łeb strzelił, nie będzie się męczył...
:lol:


Aleś zabłysnął :prosze:
_________________


E30 + E91
 
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2012-05-22, 17:04   

Nerwowy ostatnio jestem, przepraszam...
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
kamil.k 
złota ronczka



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 09 Gru 2005
Skąd: piotrków trybunalski
Wysłany: 2012-05-22, 20:16   

LUKAS napisał/a:


I tak jak Marcin pisze, ja również łoiłem wszelakie 320i czy to w E30 czy w E36, bo ten silnik naprawdę bardzo fajnie jeździ, pod warunkiem że nie kupi się go od durnia, co nie umie dieslem jeździć.


chyba same padła trafialiście :D

ja stawałem starym 323i i 320i waska i problemu z td nigdy nie było zwłaszcza z miejsca uciekało sie dużo na 1 i 2 . td może bardziej elastyczny niz 320i i z rolki jak miał dobre obroty to szedł ale to stary diesel niestety a turbinka wielkości pięści szału nie robi

ja dwa razy jechałem tds-em w e30 z Jędrkiem z bełchatowa ktory handluje częsciami ale nie miałem okazji się z nim ścigać bo zawsze jak u niego byłem to moje auto było kaput :D

na podstawie jeżdzenia kilka razy e34 tds wiem że z rolki 320i mogło by dostać,zwłaszcza jakby rolke robił od 100km/h ale z miejsca zawsze byłoby z przodu


co do przeróbek i swapów jak nie masz kasy i umjęjętności to zmień auto na takie ktore bedzie mialo silnik który chcesz i tyle.co fabryka to fabryka
_________________
Jak Ci powiedzą ze lejesz wode to powiedz ze temat jest jak rzeka

sprzedam częsci silnikowe 320i/323i
 
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2012-05-22, 20:25   

kamil.k napisał/a:
LUKAS napisał/a:


I tak jak Marcin pisze, ja również łoiłem wszelakie 320i czy to w E30 czy w E36, bo ten silnik naprawdę bardzo fajnie jeździ, pod warunkiem że nie kupi się go od durnia, co nie umie dieslem jeździć.


chyba same padła trafialiście :D


Nie rozumiem o co Ci chodzi jak same padła trafialiśmy?
W jakim sęsie?

Że 324 było padło czy że 320...??

Bo jeśli chodzi o coś mocniejszego niż 320 to nie brałem się z niczym, no Alfa 154 2,4 JTD ale też dostała baty z pod świateł tak do 170...
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
Ostatnio zmieniony przez LUKAS 2012-05-22, 20:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15