Wysłany: 2006-09-16, 15:10 wymiana blotnika i pasa przedniego
Postanowilem zrobic porzadek z pogietym pasem przednim i blotnikiem w is-ie mojej drugiej polowki, ale z blacharka nigdy nie mialem do czynienia, wiec nie bardzo wiem jak sie za to zabrac. Blotnik nie jest mocno pogiety, ale byl juz kiedys klepany i szpachlowany i po udezeniu w psa poprostu sie wygial i odpadl duzy kawal szpachli, a z tego co sie dowiedzialem to prostowanie pasa przedniego to hardcore, dlatego nie chce mi sie bawic z naprawa tylko chce je wymienic. Co, jak i czym po kolei trzeba robic? Beda problemy np z pasowaniem, czy to latwizna? Jakich narzedzi, materialow i innych pomocy bede potrzebowal? Jesli mozna to poproszze o instrukcje krok po kroku
Samochod to E30 coupe z 90 roku
Przy okazji - jak by ktos mial na zbyciu prawy blotnik i pas przedni brilant rot i plastikowa listwe pod pas za rozsadna cene to chetnie odkupie.
Nie ma u nas zadnego blacharza? Wiem ze pare osob E30 rozbieralo na czesci, to moze chociaz ktos napisze jak to rozebrac zeby sie nie motac? Pas przedni jest dzielony, czy trzeba wyciagac lampy, chlodnice, plastiki itd? Wystarczy sciagnac zderzak i wszystkie sruby sa na wierzchu czy gdzies pochowane? Cos tam jest spawane czy wszystko skrecane? Przy laczeniu blotnika z podszybiem widac jakas mase, cos jakby guma czy silikon, co to jest i gdzie to dostac? Czy moze olac to i tylko przykrecic?
Pasa przedniego nie śćiągałem więc nie powiem nic, co do błotników to prawy kupiłem używke ale oryginalną i pasowała idealnie, na lewą strone postanowiłem kupić nowy bo cena 90zl niewielka ale błotnik już nie pasuje tak idealnie jak oryginał, czeba troche naciągać żeby go w miare dopasować, Do ściągnięcia potrzebujesz kluczyk chyba numer 8 o ile dobrze pamiętam z długa przedłużką gdyż przy drzwiach jest dosyć ciasno, znajdziesz tam 2 śróby, czeba podłubać śrubokrętem bo będą osrane konserwacją, zderzak musisz odkręcić, potem wszyskie śruby na górze i 2 pod lampami, na końcu czeba mocno ciągnąć bo pod szybą w rogu jest przyklejony jakimś syfem
bulka z maslem, pas trzyma sie na kilku srubach nawet nie musisz lamp odkrecac. sciagasz zderzak odkrecasz srubeczki, blotnik do okola i po sprawei zakladasz drugi prosty i wsjo. ost wyciagalem pas na opchniecie i lewy blotnik we dwoch 15 min pas mam jeszcze jeden tylko bialy jak dla ciebie 70 złociszow polskich chcesz znasz numer
co do pasa jak chcesz wymienic caly (górna i dolna czesc) do musisz sciagnac lampy i atrape, jak tylko dolna to sciagasz zderzak i masz sróbki na wieszchu ogólnie 15 min roboty naprawde proste, błotnik trzyma sie na sróbach od góry i 2 srobach przy progu i 1 przy pasie przednim nie powinno byc problemu( zalezy od srob)spasowanie tego jest dosc proste to nie sa drzwi przed montarzem dobrze zakonserwuj od tylu jakims podkladem i bitumitem mozna kupic w sprayu na allegro cos po 12zl
_________________ bylu 327i mtech 1 a teraz jest subaru impreza i w planie e30 drift car:))
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach