BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana miski olejowej M40 co i jak?
Autor Wiadomość
ploszajosE30 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 20 Sie 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-01-25, 22:42   Wymiana miski olejowej M40 co i jak?

Witam Serdecznie!

Mam parę pytań odnośnie miski olejowej w M40 niestety spadło troszkę śniegu, fantazja mnie poniosła i zahaczyłem krawężnik :( . Oleju już w misce nie ma chce ja zdjąć, zawieść do spawania i założyć znowu. Będę to robił pierwszy raz. Może ktoś z kolegów miał już taki problem i mógłby napisać jak to zrobić. Z tego co oglądałem to ze zdjęciem małej (przedniej miski) nie powinno być problemu - w sensie podnoszenia silnika. Jakim kluczem najlepiej to robić? Bo plaski chyba nie zda egzaminu? Po spawaniu zakładam ja na nowej uszczelce i to wszystko? Żadnych silikonów i temu podobnych? Jakieś rady?

Pozdrawiam i dzięki z góry - szukałem czegoś na ten temat nie znalazłem
 
 
 
Piotr_1 
Tempiciel sekund



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2005
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-01-25, 22:48   

W E30 po prostu odkręcasz kilka śrub kluczem nasadowym. Proste jak wymiana koła i dziurawi się podobnie często. Pół godziny roboty, jedynie w nową uszczelkę się zaopatrz. Nic mi nie kolidowało.
_________________
..............--.--.................. ______
E30 325ic 1987.........-.../
E34 525iA 1990..... ........-OO=[][]=OO
E30 M332 1991........ ....U__________\
 
 
 
puz 
swapownik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2005
Skąd: Czernikowo k/Torunia
Wysłany: 2007-01-25, 23:40   

tak jak pisze Piotr banalnie proste. Dobrze oczyść, uszczelka, dokrecasz.
_________________
 
 
 
Domel 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2004
Skąd: Manchester
Wysłany: 2007-01-26, 09:33   

Chlopaki, niby takie proste ale jak bylem w warsztacie to mi powiedzieli, ze silnik trzeba podnieść lub belke opuścić aby miske wyjąć... Mnie tez czeka wymiana uszeczelek pod miską... Ploszajos... Powiedz mi gdzi eto będziesz robił..? Moze sie zgadamy to za 2 sztuki będzie rabacik...?

Pozdro
_________________
 
 
 
puz 
swapownik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2005
Skąd: Czernikowo k/Torunia
Wysłany: 2007-01-26, 09:50   

Domel napisał/a:
Chlopaki, niby takie proste ale jak bylem w warsztacie to mi powiedzieli, ze silnik trzeba podnieść lub belke opuścić aby miske wyjąć... Mnie tez czeka wymiana uszeczelek pod miską... Ploszajos... Powiedz mi gdzi eto będziesz robił..? Moze sie zgadamy to za 2 sztuki będzie rabacik...?

Pozdro


zaraz zaraz ale mowisz o duzej misce czy małej?
_________________
 
 
 
Domel 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2004
Skąd: Manchester
Wysłany: 2007-01-26, 10:40   

Ja mam na mysli obydwie...
Skoro mam juz wymienic uszczelke to od razu dwie.
_________________
 
 
 
ubott 
niezatapialny



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Lip 2006
Skąd: warszawa
Wysłany: 2007-01-26, 10:44   

sory ale po co wymieniasz uszczelke pod duza miska??

jesli jest uszkodzona to masz racje ale jak tylko po to zeby wymienic komplet (razem z mala) to bezsens

w sumie to jeszcze nigdy w zyciu nie widzialem nieszczelnej uszczelki pod duza micha - zeby sie rozszczelnila trzeba tam grzebac...
_________________
KLUBOWICZ - KATOWNIK
sprzedaz czesci nowych i uzywanych do e30 e 32 e34 e36 e23
swapy
mechanika bmw

www.ubottgarage.pl
tel 502928155
 
 
 
Domel 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2004
Skąd: Manchester
Wysłany: 2007-01-26, 11:06   

Wlasnie mi cieknie olej i wyglada na to ze z duzej...
Mowisz ze samo nie moglo sie uszkodzic..? nie było grzebane...
_________________
 
 
 
Piotr_1 
Tempiciel sekund



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2005
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-01-26, 12:51   

łe duża górna to na pewno przeje(biiiip) robota. tym bardziej jak jest wspomaganie.... jakieś węże cuda, najlepiej przygotować sobie sprzęt do podniesienia silnika żeby się tyle nie bawić z maglownicą, odkręcaniem pająka, manewrowania kołami.... Jeżeli masz wspomaganie to tym bardziej. Jeżeli nie ubywa dużo oleju to bym to olał. Jeżeli ta duża miska jeszcze wchodzi pod obudowę koła zamachowego jak w m20 to chyba trzeba tam mieć 2 torxy nasadki i to w dodatku z wąską główką. Mówię o m20, ale tam może być podobnie ciasno.
_________________
..............--.--.................. ______
E30 325ic 1987.........-.../
E34 525iA 1990..... ........-OO=[][]=OO
E30 M332 1991........ ....U__________\
 
 
 
Domel 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2004
Skąd: Manchester
Wysłany: 2007-01-26, 13:12   

Wspomagania nie mam....
Musze to zrobic bo leci mi coraz wiecej.. Sam nie bede tego wymienial bo nie mam gdzie tego zrobic..
_________________
 
 
 
duchPW
[Usunięty]

Wysłany: 2007-01-26, 13:22   

z małą nie ma problemu - klucz 10 na patyku/nasadowy i odkręcasz
co do spawania, to zależy jak ta miska pękła - jeśli wywaliło dziurę albo pękło na śrubie spustowej, to może być problem ... ale nie twierdzę, że sie nie da zrobić :wink:
 
 
ubott 
niezatapialny



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Lip 2006
Skąd: warszawa
Wysłany: 2007-01-26, 20:30   

ja wyjmowalem gorna miske bez podnoszenia silnika ale wyciagalem magiel

nie ma z tym wiele roboty 2 sruby mocujace i wypiecie conajmniej jednej koncowki oraz lacznika z kolumna kierownicza jak ktos wie co i jak to 5 min roboty

problem jest tylko jeden ciezko wkrecic przy zakladaniu te srubki do miski ktore sa nad belka bo po prostu nie ma miejsca (ale jest to do zrobienia)
_________________
KLUBOWICZ - KATOWNIK
sprzedaz czesci nowych i uzywanych do e30 e 32 e34 e36 e23
swapy
mechanika bmw

www.ubottgarage.pl
tel 502928155
 
 
 
ploszajosE30 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 20 Sie 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-01-28, 22:46   

I po sprawie miska pospawana i zalozona nic nie leci a beti jak nowa :) . Robota prosta bez niespodzianek kluczyk 10 i 16 srubek do odrecenia nowa uszczelka i oczywiscie olej:) z filtrem. Domel jak masz ochote wpadaj wjedziemy na kanal i zobaczymy co i jak z mala to bez problemu poradzimy z duza skoro wystarczy zrzucic magiel to tez to robilem ale bez wspomagania. Proponuje tak wpadnij zobaczymy pomyslimy a jak cos to dam Ci namiar na dobrego "magika" :wink: . Acha kanal pod chumrka i w kaloszach eheheh ale wlasny :) .
 
 
 
urbi 
SilaDrzemieWBemie



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Krakow/Tbg
Wysłany: 2007-01-29, 01:07   

a jak jest z wymiana miski w m20 ?
_________________
 
 
 
SOER 
trzy dwa zero i



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2006
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2007-01-29, 02:27   

Ja jak wymieniałem olej w M20 to rozpdła mi sie podkładka ze sruby spustowej nie miałem takiej aluminiowej i przykreciłem bez, nie zaglądałem pod auto dawno bo mokro i zimno i gdy wejde na kanał to trzeba z parasolem :) czy ta podkładka jest konieczna ? czy olej po gwincie bedzie wylatywał gdy nie bedzie docsiku głowy sruby ?
_________________

...nieważne dokąd jedziesz,ważne ze bokiem...
 
 
 
ubott 
niezatapialny



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Lip 2006
Skąd: warszawa
Wysłany: 2007-01-29, 10:51   

urbi napisał/a:
a jak jest z wymiana miski w m20 ?


nie jest to tak prosta sprawa ja sie nazapie.... troche czasu

problem jest w tym ze po odkreceniu miski musisz ja odchylic i odkrecic smoka bo inaczej nie masz szans na wyciagniecie a pozatym spoko

aa i trzeba odkrecic oslone od skrzyni takze przydadza ci sie nasadki torx

pozdro szefie
_________________
KLUBOWICZ - KATOWNIK
sprzedaz czesci nowych i uzywanych do e30 e 32 e34 e36 e23
swapy
mechanika bmw

www.ubottgarage.pl
tel 502928155
 
 
 
ploszajosE30 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 20 Sie 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-01-29, 11:09   

Jeśli chodzi o podkładkę pod śrubą spustową, to powinna być miedziana dlatego że przy dokręcaniu miedź ulega zgnieceniu i dokładnie uszczelnia. Ja przy każdej wymianie oleju taką podkładkę mam w zestawie z filtrem "mahle". Ostatnio jednak nie mam szczęścia i przy wymianie oleju nie dotykam nawet śruby, bo za każdym razem miska jedzie do spawania (M40).
 
 
 
tomcat944 
mental ill



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Cze 2006
Skąd: zielona gora
Wysłany: 2007-01-29, 11:44   

hej,
bo z m40/m42 trzeba sie nauczyc jezdzic.... miska jest bardzo nisko ale sie da....
_________________
do Waskiej lampy trzeba dorosnac...
BERCIK - RIP
 
 
 
SOER 
trzy dwa zero i



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2006
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2007-01-29, 19:45   

ploszajosE30 napisał/a:
Jeśli chodzi o podkładkę pod śrubą spustową, to powinna być miedziana dlatego że przy dokręcaniu miedź ulega zgnieceniu i dokładnie uszczelnia. Ja przy każdej wymianie oleju taką podkładkę mam w zestawie z filtrem "mahle". Ostatnio jednak nie mam szczęścia i przy wymianie oleju nie dotykam nawet śruby, bo za każdym razem miska jedzie do spawania (M40).



a można kupić gdzieś same podkładki np. kilka :) bo w sklepie metalowym nie moge znaleź nic odpowiednego tylko twarde stalowe i za duże.
_________________

...nieważne dokąd jedziesz,ważne ze bokiem...
 
 
 
ploszajosE30 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 20 Sie 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-01-29, 23:56   

Tak jak napisalem Napewno kupisz taka podkladke z filtrem przy nastepnej wymenie oleju a tak to moze w sklepie z czesciami - moze to nie tworczy pomysl ale sprobuj. A jesli chodzi o filtry to "mahle" do kupienia w np; norauto. Coprawda nic innego w tym sklepie nie ma ale fitry sa :)
 
 
 
ubott 
niezatapialny



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Lip 2006
Skąd: warszawa
Wysłany: 2007-01-30, 00:00   

SOER napisał/a:
a można kupić gdzieś same podkładki np. kilka bo w sklepie metalowym nie moge znaleź nic odpowiednego tylko twarde stalowe i za duże.


kiepsko szukasz bo podlkadki miedziane roznej wielkosci powinny byc w wiekszosci sklepow metalowych lub hydraulicznych

ja np w sobote kupilem miedziana podkladke pod czujnik temp co prawda musialem wziac 10szt ale cena nie masakrycznie wysoka bo 2.50 (kpl)

pozdro
_________________
KLUBOWICZ - KATOWNIK
sprzedaz czesci nowych i uzywanych do e30 e 32 e34 e36 e23
swapy
mechanika bmw

www.ubottgarage.pl
tel 502928155
 
 
 
SOER 
trzy dwa zero i



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2006
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2007-01-30, 01:08   

No tak ale jakbym miał na wzór taka to by sie lepiej szukało :P , a ona musi sie schowac w miske lekko i nie mzoe byc nic za duża... chce to załatwić ale nie przy nastepnej wymienie tylko teraz kolega przytrzyma palcem :D a ja wkrece co wyleci oleju to doleje swiezego... a do filtra nie dostałem nawet tej pod filtr...
_________________

...nieważne dokąd jedziesz,ważne ze bokiem...
 
 
 
ubott 
niezatapialny



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Lip 2006
Skąd: warszawa
Wysłany: 2007-01-30, 18:30   

niemozliwe w m20 uszczelka jest przy filtrze przyklejona lub cos w tym stylu bo nigdy mi sie nie zdazylo zeby odpadla od filtra
_________________
KLUBOWICZ - KATOWNIK
sprzedaz czesci nowych i uzywanych do e30 e 32 e34 e36 e23
swapy
mechanika bmw

www.ubottgarage.pl
tel 502928155
 
 
 
sebmwak5 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 27 Wrz 2010
Skąd: zabrze
Wysłany: 2010-09-28, 11:22   

tomcat944 napisał/a:
hej,
bo z m40/m42 trzeba sie nauczyc jezdzic.... miska jest bardzo nisko ale sie da....
no jest probllem z tymi m40 miska olejowa jest dzielona wiec jesli pekla tylko ta mala miska to wymiana trwa hwile ja u siebie w e30 mam problem z glowy mam zalozone poduszki pod silnik z e34m50 sa wysze tylke czeba sie pomeczyc z docieciem smigiel z wentylatora bo niemiescisie w tunelu mam dobre wisko i temperatury nielapie
 
 
 
Grzesiek 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Skąd: Rudnik nad Sanem
Wysłany: 2010-09-28, 20:45   

ales kotleta odgrzał :mg:
_________________
nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć...
moje smiglo
http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=38735
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 15