LUK:
Odpalaliśmy ten silnik zanim kupiłeś i trochę nierówno chdził - czy to była jakas pierdoła czy coś poważniejszego?
Co do twojego kolegi to też go znam bo byłem u niego kilka razy po różne rzeczy, min. M50B25 z osprzętem a od tego kabrio co masz silnik to zderzak przedni i kilka innych części. Kabrio było fajne, aż szkoda rozbierać ale co zrobić jak to anglik. No i ta skrzynia 6 manualna- rarytas. Chciałem kupić od niej jeszcze zegary ale miały prędkość w milach a w kilometrach w środku i nie za ładnie to wyglądało. W każdym razie powodzenia w swapie, bo sam ostatnio to przerabiałem przekładając 1.8is na 2.5i.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2007-01-11, 18:49
BMWkowal napisał/a:
LUK:
Odpalaliśmy ten silnik zanim kupiłeś i trochę nierówno chdził - czy to była jakas pierdoła czy coś poważniejszego?
Co do twojego kolegi to też go znam bo byłem u niego kilka razy po różne rzeczy, min. M50B25 z osprzętem a od tego kabrio co masz silnik to zderzak przedni i kilka innych części. Kabrio było fajne, aż szkoda rozbierać ale co zrobić jak to anglik. No i ta skrzynia 6 manualna- rarytas. Chciałem kupić od niej jeszcze zegary ale miały prędkość w milach a w kilometrach w środku i nie za ładnie to wyglądało. W każdym razie powodzenia w swapie, bo sam ostatnio to przerabiałem przekładając 1.8is na 2.5i.
Jesli chodzi o nierowna prace silnika to byla drobnostka . silnik po diagnostyce komputerowej chodzi idealnie rowno.
Swap niby prosta rzecz ale czasochlonna
[ Dodano: 2007-01-13, 21:29 ]
Korzystajac z wolego podgonilem troszke prace przy autku
Pare fot z prac :
Cale zawieszenie i uklad napedowy z m3 juz na swoim miejscu
Kolumna kierownicy wraz ze stacyjka i immobilizerem tez juz przerzucona z m3
Silnik wraz z nowym sprzeglem i paroma nowymi uszelniaczami skrecony i gotowy do wlozenia.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Krakow/Tbg
Wysłany: 2007-01-13, 20:53
no no prace ostro do przodu. hehe dawno nie widzialialem BCT .. jak zawsze balagan 8)
czekam az silnik bedzie na miejscu ! siema jo i pozdro i powodzenia !
LUK:
Jeśli przykręciłeś już belkę od zawieszenia to silnik razem ze skrzynią ci nie wejdą. Wkładasz najpierw sinik a potem skrzynię. Przedni pas niepotrzebnie odkręcałeś bo silnik bez problemu wchodzi, chyba że cos tam robiłeś.
Na marginesie byłem dzisiaj u naszego wspólnego znajomego i kupiłem dyfer 3,15 z półośkami i wałem i kilka innych rzeczy bo 3,45 był dla mnie za krótki.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2007-01-14, 15:24
BMWkowal napisał/a:
LUK:
Jeśli przykręciłeś już belkę od zawieszenia to silnik razem ze skrzynią ci nie wejdą. Wkładasz najpierw sinik a potem skrzynię. Przedni pas niepotrzebnie odkręcałeś bo silnik bez problemu wchodzi, chyba że cos tam robiłeś.
Na marginesie byłem dzisiaj u naszego wspólnego znajomego i kupiłem dyfer 3,15 z półośkami i wałem i kilka innych rzeczy bo 3,45 był dla mnie za krótki.
Spokojnie , nie pierwszy silnik wkladamy do bmw
Silnik ze skrzynia elegancko wchodzi jak jest belka .
My zawsze wkladamy silnik ze skrzynia bo nie chce nam sie meczyc z przykrecaniem skrzyni pod autem a 2 kg ona nie wazy.
ps. dlaczego zmieniasz dyfer? na 3,45 lepiej przyspiesza.
Co do silnika jak masz sposób to ok. A na 3,45 lepiej przyspiesza ale ja dużo jeżdżę na trasie i praktycznie cały czas mam 4,5-5 tys obr. Jakbym miał skrzynie 6 to dyfra nie zmieniałbym a tak to musze zrezygnować z lepszego przyspieszenia na rzecz spadku obrotów silnika w całym zakresie. Jakbyś słyszał gdzieś o skrzyni 6 z E36 to biorę od ręki. Przy okazji jak wiesz jakie twoja skrzynia ma przełożenia, zwłaszcza na 5 i 6 biegu to napisz.
Zgadza się silnik łącznie ze skrzynią wchodzi i jest o wiele lepiej gdyż skręcanie później skrzyni do silnika jest tragiczne pod autem, zważywszy że ciężko tam ręke wcisnąć a co dopiero klucze(a do tego mniejsze większe). Ja u siebie mam dyfer ze szperą 3.45 przy silniku 2.5 i przyspieszenie jest super bo zdrowe 328 dostaje na starcie, ale niestety później trace na 400m długość auta.
Mam takie pytanko, o ile się nie myle to teraz będziesz miał dwie sondy lambda, jak wygląda rozwiązanie tego problemu gdyż zastanawiam się nad kolektorem wydechowym(barany) od M3 u siebie i jak to rozwiązać. Chce najpierw wsadzić kolektor potem jakiś program zrobić, aby to fajnie chodziło.
Powodzenia w pracach bo wiem ile jest roboty sam przez to przechodziłem.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2007-01-14, 23:00
BMWkowal napisał/a:
Co do silnika jak masz sposób to ok. A na 3,45 lepiej przyspiesza ale ja dużo jeżdżę na trasie i praktycznie cały czas mam 4,5-5 tys obr. Jakbym miał skrzynie 6 to dyfra nie zmieniałbym a tak to musze zrezygnować z lepszego przyspieszenia na rzecz spadku obrotów silnika w całym zakresie. Jakbyś słyszał gdzieś o skrzyni 6 z E36 to biorę od ręki. Przy okazji jak wiesz jakie twoja skrzynia ma przełożenia, zwłaszcza na 5 i 6 biegu to napisz.
co do skrzyni 6cio biegowej to pasuje od e46 koszt ok 1200-1500zl . przy tej modyfikacji musisz skrocic wal reszta pasi.
.Mam takie pytanko, o ile się nie myle to teraz będziesz miał dwie sondy lambda, jak wygląda rozwiązanie tego problemu gdyż zastanawiam się nad kolektorem wydechowym(barany) od M3 u siebie i jak to rozwiązać. Chce najpierw wsadzić kolektor potem jakiś program zrobić, aby to fajnie chodziło.
W kolektorze od m3 3.0 nie ma miejsc na sondy a w kolektorze od m3 3.2 sa miejsca na sondy wiec lepiej kup od 3.0.
rozwiazaniem dla jednej sondy w 2u rurowum wydechu jest zastosowanie x-pipe'a lub wadzenie sondy w jedna z rur (tansze rozwiazanie i tez sie sprawdza).
_________________
Ostatnio zmieniony przez luk325 2007-01-18, 19:55, w całości zmieniany 1 raz
Skontaktuję się z sprzedawcą a skrócić wał (bo to miałeś na myśli) to nie problem.
A co do dwóch sond to można przecież zastosować kompa od jakiegos M52.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2007-01-21, 20:25
Silnik siedzi juz w ramie . Weze wodne dopasowane. Magiel zalozony (nie ma na foto).
Zostalo zalozyc kolektor ssacy , zmodernizowac ukl. paliwowy , zamontowc ukl. wydechowy no i poskladac przod autka. Na koniec podpiecie ewuesu i JAZDA!
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2007-02-01, 21:52
Na poczatku dzieki dla urbiego za "szybkie " wrzucenie.
Autko dzis zostalo skonczone jest prawie gotowe do jazdy (brakuje linki gazu).
Foto z czwartu wiec nie wszystko bylo jeszcze wtedy zrobione.
Najwiecej czasu zajelo nam podpiecie EWSu i odpalenie silnika.
Pierwotnie autko mialo byc dane do fachowca na podlaczenie ewsu i odpalenie ale niestety krzykna 1 tys zl . wkur... sie i postanowilem ze sami odpalimy... i sie udalo .
Silnik pracuje jak marzenie. Problemy byly jeszcze przy "przerzuceniu" wiazki na prawa stone gdyz silnik jest z anglika.
Ze stony mechanicznej wszystko poszla jak po masle.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Lis 2004 Skąd: Warszawa-praga
Wysłany: 2007-02-01, 23:48
Cytat:
Pierwotnie autko mialo byc dane do fachowca na podlaczenie ewsu i odpalenie ale niestety krzykna 1 tys zl . wkur... sie i postanowilem ze sami odpalimy... i sie udalo .
Silnik pracuje jak marzenie
bardzo dobrze ze nie daliscie zarobic jakiemus lamusowi za robote ktora wykonaliscie sami.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Cze 2006 Skąd: zielona gora
Wysłany: 2007-02-02, 13:02
hej,
no to bedzie wiadomo do kogo udarzac po rady przy wsadzaniu takiego silniczka do e30.... hihihi... mam nadzieje, ze podzielisz sie informacjami....
gratuluje SWAPu i BMW - jest super....
_________________ do Waskiej lampy trzeba dorosnac...
BERCIK - RIP
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach