BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Eta - pierwsze wrażenia z jazdy
Autor Wiadomość
kazik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2004
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2004-11-17, 00:16   

sory JiM ale to co opisujesz jest dla mnie poprostu śmieszne.Samo dorobienie barana kosztuje ok 2000zł a ty piszesz o wyspawaniu kolektora ssącego za 100zł- z czego- rurek kanalizacyjnych?
U mmie w byłej pracy brali za remont głowicy 1000zł i nienadążali i nie nadążają z robotą(więc jak co to wezne od ciebie z 5 głowic po te 300zł ale wystawisz mi gwarancję że są w stanie igła :twisted: )
.Widziałem w niemczech ete z głowicą od 2,5 totalnie przerobioną (miała tak ostry wałek że wolne obroty miała na 1700 ustawione),przerobiomym wałem i korbowodami oraz kołam zamachowym, baranem,kolektorem własnej produkcji (6 przepustnic) i tak pomieszana elektroniką że gdy koleś zaczoł mi to tumaczyć(na szczęście polak)to zajeło mu to z 45minut a ja i tek nic z tego nie zaczaiłem. Ta eta wycisła na hamowni 217KM przy 7600obr/min ale do 5000obr gubiłem ja moim 2.0 i to na gazie. Pozatym chłopaki ciągle przy niej grzebali no i z tego co wiem przejechali nią 800km i korbowody postanowiły pouciekać z silnika.
Wniosek:
Jeśli skręcisz etę bez turbo i nitro która będzie mieć więcej niż 220KM na normalnym paliwie to daj znać chętnie ją zobaczę i wykres z chamowni .I tu mówie całkiem poważnie daj znać .Pojechalem do helmutów po to tylko aby obejrzeć tamtą ete ,to i twoja maszynę chętnie obejrze.
 
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2004-11-17, 00:26   

hehe
217KM przy 7600obr/min

dobre :)

my zrobilismy ETE 216KM ktora byla badana na hamowni i taki wlasnie wynik wyszedl, badanie bylo powtarzane

zmierzony czas do 100-ki jakims wscieklym urzadzeniem to 5,56 sekundy

nie wiem co ty tam widziales, moze podrasowane 2.0 :-) )
uehehe

gdzie ja pisalem cokolwiek o baranach? kolektor ssacy to chyba dolot co nie? cos sie koledze popierdziulkalo :-) ))

jak skoncze to napewno dam znac bo liczba 217 nie jest zadynym osiagnieciem, widac koledzy malo mieli pojecia

w autach z walkiem powyzej 300 stopni wolne obroty ustawia sie w okoliach 2000

wal i korby od 2.4TD nie sa w stanie sie rozleciec przy silniku atmosferycznym nawet przy obrotach powyzej 8000RPM
 
 
kazik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2004
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2004-11-17, 01:21   

dobre :P 5,56s do setki
Z tego co pamiętam to m3 e30 z silnikiem 238KM ma 6,7 do setki.
Cytat:
Cytat:
widac koledzy malo mieli pojecia


kolega pracuje tam od 12lat ,skończył polibude chyba w poznaniu a z przerubkami samochodów ma do czynienia z 30 lat.
Firma w której obecnie on pracuje zajmuje się tuningiem już parenaście lat i mają naprawdę niezłe pojęcie i możliwości zapleczowe.Posiadają sprzęt którego pozazdrościł by im nie jeden warsztat tuningowy, obrabiarki o których kumpel z którymtam byłem ani nie słyszał(a jest na z zawodu operatorem obrabiarek sterowanych numerycznie)i uwież naprawde dużą wiedze.
cytat:
Cytat:
wal i korby od 2.4TD nie sa w stanie sie rozleciec przy silniku atmosferycznym nawet przy obrotach powyzej 8000RPM


tylko z tego co wiem mają tak dużą bezwładzość że ten silnik przy 8000obr/min rozleciał by się w drobny mak dlatego z tego co wiem dorabiali korbowody
(Prawdopodobnie Sebastian przyjedzie na sylwka do polski to go się spytam dokładnie)
cytat:
gdzie ja pisalem cokolwiek o baranach? kolektor ssacy to chyba dolot co nie? cos sie koledze popierdziulkalo ))

Potrafie odrużnić dolot od wydechu.Poprostu podałem przykładową cenę dorobienia barana który jest niczym innym jak paroma powyginanymi i pospawanymi rurkami z kwasuwki więc dziwi mnie to że koś obliczy i pospawie dolot za 100zł
 
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2004-11-17, 02:35   

5,56 to tylko troche wolniej od supry tt ;) eh szkoda ze ta Twoja eta nie sciagala sie nigdzie na 400m,ciekawe ile by zrobila.
ciekawe,ze wszedzie gdzie sie pojawisz wszczynasz klotnie :D
ps.na orr dobrze nam idzie ustawianie zaworków :twisted:
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2004-11-17, 08:58   

ja oblicze i przygotuje dolot za friko, pospawa to jakis "Zbigniew" za 100zl

o to mi chodzilo

MAKAVELI, ty lepiej nic nie mow, do dzisiaj sie smieje jak w warszawie rozmawialismy na galerii i komentowales poczynania nijakiego "JiM'a" a nie wiedziales ze stoje obok, uehehehe, pewnie pamietasz ze mnie przepraszales na GG

pozatym tutaj nie ma klotni, jest dyskusja

przyspieszenie 5,56s do 100-ki na moscie 4.1

na 400-metrow nie byloby tematu bo predkosc max to pewnie kolo 160-180km/h

KAZIK, uwazasz ze wynik 217 koni to MAX? co powiesz w takim razie na 2.5 ktore nominalnie ma 171KM a pakujac do tego CHIP Jim'a Conforti (+15KM +30Nm) mozna osiagnac 186KM? kolejne 30KM to tak duzo? barany, krotki dolot, instalacja wtryskowa bez przeplywomierza klapkowego, odchudzone kolo zamachowe i w koncu sportowy walek, to wszystko da wiecej niz 30KM

w przypadku ETY kuty wal i korby to wydatek max 300zl - pasuja jak ulal od 2.4TD a tego jest mnostwo (padaja glowice a bloki zostaja)

przestan uparcie tkwic w swoim przeswiadczeniu a zacznij myslec i kalkulowac!!!

moze orientujesz sie jak mocna jest trubo-eta, rekordzistka swiata?
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2004-11-17, 10:10   

dla niedowiarkow
_______________
2.7 turbo 302KM
0-100 4,9s
http://www.sterling-carca...s/dinan-m3.html

pragne zaznaczyc ze to rok 1993, a wiec jeszcze old-school, teraz mozna wiecej
__________
2.7 turbo
330KM
http://www.behindmatrix.c...0444/f00444.htm
_____________
323i E30 biturbo
350KM, 13.2s do 200km/h
http://www.behindmatrix.c...0095/f00095.htm

pojdzmy krok dalej
_________________
2.7 eta turbo 420KM i 650Nm
http://www.behindmatrix.c...0458/f00458.htm
bez komentarza

rekordzista swiata to chyba 450KM i moment 710Nm, jak znajde linka to dopisze

jesli nadal uwazasz ze 217KM z wolnossacej ety to max to Panie swiec nad twoja dusza
radze tez uwaznie przeczytac (bardzo dobry) artykol Kijafy o Alpinie
http://bmw-orr.org/teksty/alpina/index.htm

wtedy dopiero probowano, to byly poczatki tuningu silnikow BMW
teraz sa juz dostepne pewne sprawdzone wiadomosci, sa wzory i rownania z ktorych mozna dokladnie wyliczyc dolot/wydech, sa komputery ktore potrafia podac idealna dawke i w koncu wtryskiwacze ktore potrafia ja idealnie rozpylic
wtedy uzywano gaznikow ktore laly jak "z kranu" i wtryski KJET ktore wariowaly przy wysokich obrotach
jak Kijafa pisze, wtedy wazono kazda czesc silnika by poprawic bledy produkcji seryjnej, recznie polerowane dolot i wydech, idealnie pasowano kanaly z glowica - na tym bazowano, z tego wyciagano znaczne ilosci KM i nikt nie pytal czy sie da, wszystko sie da, trzeba tylko chciec

KAZIK, jesli chcesz dyskutowac i mnie krytykowac to naprawde podpieraj to faktami!!!

poczytaj niemieckie fora dyskusyjne, tam duzo pisze sie na ten temat

a co powiesz na to?

moj brat ma Toyote Yaris z silnikiem 1.0 i moca 82KM (w sumie tylko dobry chiptuning), zaden z osprzetu silnika nie zostal zmieniony bo auto jest na gwarancji, walki rozrzadu sa oczywiscie seryjne

moj matiz osiaga moc 64KM z 0,8 pojemnosci (dane z hamowni), to wspolczynnik 80KM/litr --- zaden osprzet nie zostal zmieniony, tylko wlasna modyfikacja CHIPa, brak kata i dawka podniesiona przez sfalszowany sygnal z czujnika temperatury (tzn. temperature enrichment) - byloby wiecej ale padaja juz pierscienie i silnik nie trzyma cisnienia (przebieg 75000km - silnik krecony non stop do odciecia 6500obr)
jednak zauwaz fakt ze to pojemnosc 0,8 na 3 cylindrach z 2-ma zaworami na cylinder, konstrukcja silnika z konca lat 80 - dopakowana w polowie 90 wtryskiem wielopunktowym DELCO

skoro takie DAEWOO moze to dlaczego nie BMW, w koncu BMW robi najlepsze seryjne silniki? :-) ))

2.7 M20 z takim wspolczynnikiem mocy powinno miec 216KM, a zatem tylko dobry chiptuning i polerka dolotu?? (matiz ma plastikowy kolektor, idealnie gladki)
 
 
BOR 



Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: 2004-11-17, 12:40   

Cytat:
S38 i reszta M to silniki zbudowane w oparciu o technologie M50 i M52


S38 to silnik na bazie starego M30, a nie żadne M50.
_________________
300000 części BMW
www.auto-voll.pl
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2004-11-17, 12:53   

ech
technologia podobna jak w M50 :-)



nie widzisz zadnych podobienstw do M50/S50?

widzisz kolego znow czepiasz sie szczegolow, smieszy mnie to, i pewnie nie tylko mnie... :-)
 
 
BOR 



Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: 2004-11-17, 14:50   

No jakoś nie widze poza 4 zaworami/cyl.
_________________
300000 części BMW
www.auto-voll.pl
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2004-11-17, 14:59   

po podajesz przyklady et turbo?
zdajesz sobie sprawe ile mozna wycisnac z s38 na sprezarce?ponad 300km z litra,ale to turbo,a Ty sie upierasz przy tuningu n/a...
jesli cos zyskasz to bedzie to bardzo wysoko,i malo uzyteczne...masz chlopie wiedze,ale czasem przesadzasz.najbardziej mnie smieszy ze sam sobie to chcesz stroic,bez hamowni?buehehehe
prof podejscie.
 
 
kazik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2004
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2004-11-17, 15:41   

JiM ty chyba sobie jaja robisz >piszesz coś typu:
Cytat:
wtedy dopiero probowano, to byly poczatki tuningu silnikow BMW
teraz sa juz dostepne pewne sprawdzone wiadomosci, sa wzory i rownania z ktorych mozna dokladnie wyliczyc dolot/wydech, sa komputery ktore potrafia podac idealna dawke i w koncu wtryskiwacze ktore potrafia ja idealnie rozpylic

A za momęt:
Cytat:
ja oblicze i przygotuje dolot za friko, pospawa to jakis "Zbigniew" za 100zl

A stroić i sprawdzać będziesz gdzie- u Zbigniewa w stodole-młotkiem ,majzlem, i gazrurką?.
Pozatym nie napisałem że przekroczenie 217KM jest nie możliwe.Bo wiem że można wyciągnąć więcej ale nie za 4tys zł ani nawet 5 razy tyle.
A silniki typu matiz to imna bajka i dajmy im spokuj.
Ja jak miałbym się już bawić w tuning to z m52 bo z 2 zaworami na cylinder to niewielkie pole do popisu.
 
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2004-11-17, 15:48   

ech... przykladow etek po 200-220KM jest tak wiele na E30.de ze az mi sie nie chce tu kopiowac - wpisz w wyszukiwarce eta 200HP - sam zobaczysz, hehehe

> najbardziej mnie smieszy ze sam sobie to chcesz stroic,bez hamowni?
> buehehehe
> prof podejscie.

a kto powiedzial ze bez hamowni? mam do dyspozycji hamownie w poznaniu i bydgoszczy, bez hamowni to mozna sobie rower dostroic

ale strojenie "z grubsza" zawsze robic sie na ucho, oko i nos


ponawiam pytanie

czy jest ktos kto tu potrafi DYSKUTOWAC a nie skakac do gardla?
bo jak widze wiekszosc "profesjonalistow" krytykuje

MAKAVELI - a ty swojego rekina stroiles na hamowni?
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2004-11-17, 17:56   

a po co mam stroic na hamowni seryjne m20?
zupelnie seryjne m20 k-jet nie potrzebuje hamowni,nawet gs nic by mi nie wymodzil 8)
ze mnie zaden profesjonalista, nie chwale sie ze bede mial grubo ponad 200km w m20 n/a.
jedyna rozsadna droga jest turbo.
zbuduj auto, jedz na modlin, zobaczymy co pokazesz...
ciekawe czemu nigdzie nie ma w necie wykresu tamtej etki....to taka tajemnica?bo to przeciez jedna z mocniejszych,jesli nie najmocniejsza eta w kraju...
pamietam tylko jak tamten silniczek puszczal ladne niebieskie dymki na wysokich obrotach.
zreszta co tu mowic-tamtego rekina wlasciciel zakatowal.
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2004-11-17, 18:31   

no wlasnie, dla ciebie sprawdzianem jest modlin i dymki na wysokich obrotach
<ok>

powodzenia

tamta etke sprzedalem w czerwcu 2003, jesli chcesz wykres to pros zepsuja

wydaje mi sie ze ty masz 2.0 na wtrysku KJET
dobrze mysle?
 
 
BOR 



Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: 2004-11-17, 20:41   

Cytat:
czy jest ktos kto tu potrafi DYSKUTOWAC a nie skakac do gardla?
bo jak widze wiekszosc "profesjonalistow" krytykuje


Nie mam już siły do tego człowieka (?). Ja kończe dyskusję.
_________________
300000 części BMW
www.auto-voll.pl
 
 
kazik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2004
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2004-11-17, 20:54   

Ja też.Ostatnia prośba:jak ktoś złoży coś z moca powyżej 200 koni z silnika m20 w domowym garażu to prosił bym o ino bo chętnie obejrze.
 
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2004-11-17, 21:19   

jesli cos ma szybkie auto sprawdzic,to bedzie to wlasnie sprint na 1/4 mili. chyba to nie tylko moje zdanie. tego wykresu wiele osob byloby ciekawych...
2,0 albo 2,3 nie mam pojecia jak to sprawdzic bez rozbierania silnika.ale nie mowimy tu o moim m20 :roll:
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2004-11-17, 21:25   

panowie wymiekli? :) ))

przytocze dobry przyklad

Porsche 2.7 H6 217KM - silnik atmosferyczny
czy to duzo?
juz w 1973 roku 911-ka spod znaku Porsche wyciagala z tej pojemnosci 217KM

2.7L 217 hp H6 (tzw. FLAT 6)
Horsepower 217 @ 6500 RPM
Torque (lb-ft) 192 @ 4500 RPM
Valves/Valve Configuration 24/DOHC
Displacement (cc) 2687
Bore X Stroke (in.) 3.36 X 3.07
Compression Ratio 11.0:1
Fuel Type/System Gas/SEFI
Turbocharger No

zaznaczam ze jest to silnik seryjny z nastawieniem na wytrzymalosc, a nie na efektywnosc

jest to sportowe aczkolwiek luksusowe auto dla snobow

duza moc silnika przy wysokich obrotach i stosunkowo niewielkim momencie osiagnieto poprzez duza srednice tloka i male wykorbienie walu - taka budowa grawantuje mala bezwladnosc i duza wytrzymalosc

w ecie jest troszke inaczej ale to nie problem aby osiagnac duza moc

280-konna eta ma byc monsterem nastawionym na maximum mocy i momentu, nie zalezy mi na wytrzymalosci, nikt autem z tym silnikiem na zakupy jezdzil nie bedzie

jako ciekawostke dodam ze silnik w praktycznie niezmienionej postaci (zmodyfikowano osprzet, blok i glowica przetrwaly bez wiekszych zmian) produkowany jest do dzisiaj - Porsche Boxster napedzany jest ta jednostka o pojemnosci 2.7 i mocy 238KM przy sprezaniu 11:1
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2004-11-17, 22:16   

za chwile podasz przyklady jakiegos vteca 8)
porsche to jednak porsche,a nie m20....
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2004-11-17, 22:33   

a co to porsche ma wiecej mocy ze wzgledu na nazwe? technologicznie jest to silnik bardzo podobny do M20, a podejrzewam ze sprawnosc temperaturowa M20 ma lepsza niz H6
w poczatkowych latach produkcji H6, moc 210KM byla osiagana z glowicy 12-zaworowej, dopiero pod koniec lat 70 pojawila sie glowica 24-zaworowa a moc podskoczyla zaledwie do 217KM
powod? KJET wariowal na wysokich obrotach, 24 zawory pozwalaja krecic silnik wyzej niz 12-zaworowke
uzytkownicy tych silnikow wywalali KJET a zakladali webery, o dziwo moc wzrastala do ponad 240 koni

Nadal uwazam ze M20 to baaaaardzo udany silnik, wyprzedzil swoja epoke o dobre kilka lat!!! Utopie mnostwo pieniedzy w budowe "280-konnej ety" bo chce sie przekonac ile naprawde sie da z niej wycisnac, i nikt mnie od tego planu nie odwiedzie :-) )))

Kalina, ty juz odpusciles ze swoim M30 3.5? Zdaje sie ze miales rekina z takim silnikiem od 635CSI...
 
 
Miki 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Kwi 2004
Skąd: z kreskówki ;)
Wysłany: 2004-11-18, 01:15   

a tak ze sie zapytam czy temat tego postu to :
jaki swap?
jak uturbic ete?
jak podniesc moc w ecie?
mi sie wydawalo ze mialo byc o wrażeniach z jazdy e-tą no ale coż chyba źle mi sie wydawało :oops:
A swoja droga gdzie jest moderator który temat powinien rozdzielic i przeniesc do FORUM TECHNICZNEGO bo taka zywa i zawzieta :twisted: dyskusja tam bardziej pasuje.
No i swoje osobist wycieczki prosilbym zalatwiać na pw bo czytajac niektore posty sam nie wiem czy piszecie je aby podzilic sie soja wiedza, swoimi przypuszczeniami , swoimi watpliwosciami czy tylko po to aby komus za przeproszeniem dojebać i wytknac czyjąś niewiedze :?:

pzrepraszam za post nie na temat ale juz w koncu sam nie wiem o czym w tym poście mialo byc o wrazeniach z jazdy czy o tuningu ety :idea:
_________________
www.bmw-e30.pl
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2004-11-18, 12:56   

temat ewoluowal :-) ))

pozdrowienia dla Darwina :-) ))
 
 
korzuch 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Mar 2004
Skąd: z stąd
Wysłany: 2004-11-18, 13:40   

yo
I to będzie to brakujace ogniwo w jego teoriii (przypominam Darwina) :wink:
pozdro
 
 
 
Kalina
[Usunięty]

Wysłany: 2004-11-18, 20:09   

JIM REKINA MIALEM Z 3,5 ALE SPRZEDALEM NIEPROWADZIL SIE TAK JAK POWINNIEN BO PRZOD BYL ZACIEZKI . MIALEM ETE WYCIAGNIETA NA 190 KM TAK JAK WCZESNIEJ MOWILEM WALEK SCHRICKA, GLOWICA 2,5
PRZESTEROWANY KOMPUTER SAMOCHOD NAPRAWDE JECHAL ALE DO REKINA NAWET NIEPODCHODZIL REKIN GO ZJADAL NA MIEKKO . MIALEM JESZCZE ZAMOWIONE DO ETY BARANY HARTGE I CHIPA ALE NIESTETY NIEDOSWIADCZYLEM JUZ TEGO PONIEWAZ KOLESIE ROZBILI MI FURE W TORUNIU . BARANY I CHIP MYSLE ZE DALY BY MU JESZCZE KILKA KUCYKOW ALE NIEZNACZNIE. PO CHIPIE MYSLE ZE WKRECAL BY SIE LEPIEJ NA OBROTY BO Z DOLU STRASZNIE NIEMRAWO TO MU SZLO I NIEROWNO CHODZIL . ZJADALEM NIA WSZYSTKIE 2,5 I ZAMYKALEM BUDZIK DO 240 KM/H ALE NAPRAWDE REWELACJA TO NIEBYLA A 3,5 W REKINIE BYL NAPRAWDE CHORY OBJEZDZALEM WSZYSTKO W SWOIM REJONIE .
 
 
Gepard 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Warszawa - Tarchomin
Wysłany: 2004-11-18, 20:59   

panowie jakos was nie rozumiem klucicie sie o jakies dziwne rzeczy probujecie sobie cos udowadniac na sucho czysta teoria a teoretycznie to z tego matiziaka mozna 150km wyciagnac........... dajcie spokoj lepiej pomozcie sobie nawzajem i opszcie co dokladnie i jak i wj akiej kolejnosci robic aby te"wyniki" osiagac. POzdrowienia
Ostatnio zmieniony przez Gepard 2004-11-18, 22:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15