sory JiM ale to co opisujesz jest dla mnie poprostu śmieszne.Samo dorobienie barana kosztuje ok 2000zł a ty piszesz o wyspawaniu kolektora ssącego za 100zł- z czego- rurek kanalizacyjnych?
U mmie w byłej pracy brali za remont głowicy 1000zł i nienadążali i nie nadążają z robotą(więc jak co to wezne od ciebie z 5 głowic po te 300zł ale wystawisz mi gwarancję że są w stanie igła )
.Widziałem w niemczech ete z głowicą od 2,5 totalnie przerobioną (miała tak ostry wałek że wolne obroty miała na 1700 ustawione),przerobiomym wałem i korbowodami oraz kołam zamachowym, baranem,kolektorem własnej produkcji (6 przepustnic) i tak pomieszana elektroniką że gdy koleś zaczoł mi to tumaczyć(na szczęście polak)to zajeło mu to z 45minut a ja i tek nic z tego nie zaczaiłem. Ta eta wycisła na hamowni 217KM przy 7600obr/min ale do 5000obr gubiłem ja moim 2.0 i to na gazie. Pozatym chłopaki ciągle przy niej grzebali no i z tego co wiem przejechali nią 800km i korbowody postanowiły pouciekać z silnika.
Wniosek:
Jeśli skręcisz etę bez turbo i nitro która będzie mieć więcej niż 220KM na normalnym paliwie to daj znać chętnie ją zobaczę i wykres z chamowni .I tu mówie całkiem poważnie daj znać .Pojechalem do helmutów po to tylko aby obejrzeć tamtą ete ,to i twoja maszynę chętnie obejrze.
Anonymous Gość
Wysłany: 2004-11-17, 00:26
hehe
217KM przy 7600obr/min
dobre
my zrobilismy ETE 216KM ktora byla badana na hamowni i taki wlasnie wynik wyszedl, badanie bylo powtarzane
zmierzony czas do 100-ki jakims wscieklym urzadzeniem to 5,56 sekundy
nie wiem co ty tam widziales, moze podrasowane 2.0 )
uehehe
gdzie ja pisalem cokolwiek o baranach? kolektor ssacy to chyba dolot co nie? cos sie koledze popierdziulkalo ))
jak skoncze to napewno dam znac bo liczba 217 nie jest zadynym osiagnieciem, widac koledzy malo mieli pojecia
w autach z walkiem powyzej 300 stopni wolne obroty ustawia sie w okoliach 2000
wal i korby od 2.4TD nie sa w stanie sie rozleciec przy silniku atmosferycznym nawet przy obrotach powyzej 8000RPM
dobre 5,56s do setki
Z tego co pamiętam to m3 e30 z silnikiem 238KM ma 6,7 do setki.
Cytat:
Cytat:
widac koledzy malo mieli pojecia
kolega pracuje tam od 12lat ,skończył polibude chyba w poznaniu a z przerubkami samochodów ma do czynienia z 30 lat.
Firma w której obecnie on pracuje zajmuje się tuningiem już parenaście lat i mają naprawdę niezłe pojęcie i możliwości zapleczowe.Posiadają sprzęt którego pozazdrościł by im nie jeden warsztat tuningowy, obrabiarki o których kumpel z którymtam byłem ani nie słyszał(a jest na z zawodu operatorem obrabiarek sterowanych numerycznie)i uwież naprawde dużą wiedze.
cytat:
Cytat:
wal i korby od 2.4TD nie sa w stanie sie rozleciec przy silniku atmosferycznym nawet przy obrotach powyzej 8000RPM
tylko z tego co wiem mają tak dużą bezwładzość że ten silnik przy 8000obr/min rozleciał by się w drobny mak dlatego z tego co wiem dorabiali korbowody
(Prawdopodobnie Sebastian przyjedzie na sylwka do polski to go się spytam dokładnie)
cytat:
gdzie ja pisalem cokolwiek o baranach? kolektor ssacy to chyba dolot co nie? cos sie koledze popierdziulkalo ))
Potrafie odrużnić dolot od wydechu.Poprostu podałem przykładową cenę dorobienia barana który jest niczym innym jak paroma powyginanymi i pospawanymi rurkami z kwasuwki więc dziwi mnie to że koś obliczy i pospawie dolot za 100zł
Anonymous Gość
Wysłany: 2004-11-17, 02:35
5,56 to tylko troche wolniej od supry tt eh szkoda ze ta Twoja eta nie sciagala sie nigdzie na 400m,ciekawe ile by zrobila.
ciekawe,ze wszedzie gdzie sie pojawisz wszczynasz klotnie
ps.na orr dobrze nam idzie ustawianie zaworków
Anonymous Gość
Wysłany: 2004-11-17, 08:58
ja oblicze i przygotuje dolot za friko, pospawa to jakis "Zbigniew" za 100zl
o to mi chodzilo
MAKAVELI, ty lepiej nic nie mow, do dzisiaj sie smieje jak w warszawie rozmawialismy na galerii i komentowales poczynania nijakiego "JiM'a" a nie wiedziales ze stoje obok, uehehehe, pewnie pamietasz ze mnie przepraszales na GG
pozatym tutaj nie ma klotni, jest dyskusja
przyspieszenie 5,56s do 100-ki na moscie 4.1
na 400-metrow nie byloby tematu bo predkosc max to pewnie kolo 160-180km/h
KAZIK, uwazasz ze wynik 217 koni to MAX? co powiesz w takim razie na 2.5 ktore nominalnie ma 171KM a pakujac do tego CHIP Jim'a Conforti (+15KM +30Nm) mozna osiagnac 186KM? kolejne 30KM to tak duzo? barany, krotki dolot, instalacja wtryskowa bez przeplywomierza klapkowego, odchudzone kolo zamachowe i w koncu sportowy walek, to wszystko da wiecej niz 30KM
w przypadku ETY kuty wal i korby to wydatek max 300zl - pasuja jak ulal od 2.4TD a tego jest mnostwo (padaja glowice a bloki zostaja)
przestan uparcie tkwic w swoim przeswiadczeniu a zacznij myslec i kalkulowac!!!
moze orientujesz sie jak mocna jest trubo-eta, rekordzistka swiata?
rekordzista swiata to chyba 450KM i moment 710Nm, jak znajde linka to dopisze
jesli nadal uwazasz ze 217KM z wolnossacej ety to max to Panie swiec nad twoja dusza
radze tez uwaznie przeczytac (bardzo dobry) artykol Kijafy o Alpinie
http://bmw-orr.org/teksty/alpina/index.htm
wtedy dopiero probowano, to byly poczatki tuningu silnikow BMW
teraz sa juz dostepne pewne sprawdzone wiadomosci, sa wzory i rownania z ktorych mozna dokladnie wyliczyc dolot/wydech, sa komputery ktore potrafia podac idealna dawke i w koncu wtryskiwacze ktore potrafia ja idealnie rozpylic
wtedy uzywano gaznikow ktore laly jak "z kranu" i wtryski KJET ktore wariowaly przy wysokich obrotach
jak Kijafa pisze, wtedy wazono kazda czesc silnika by poprawic bledy produkcji seryjnej, recznie polerowane dolot i wydech, idealnie pasowano kanaly z glowica - na tym bazowano, z tego wyciagano znaczne ilosci KM i nikt nie pytal czy sie da, wszystko sie da, trzeba tylko chciec
KAZIK, jesli chcesz dyskutowac i mnie krytykowac to naprawde podpieraj to faktami!!!
poczytaj niemieckie fora dyskusyjne, tam duzo pisze sie na ten temat
a co powiesz na to?
moj brat ma Toyote Yaris z silnikiem 1.0 i moca 82KM (w sumie tylko dobry chiptuning), zaden z osprzetu silnika nie zostal zmieniony bo auto jest na gwarancji, walki rozrzadu sa oczywiscie seryjne
moj matiz osiaga moc 64KM z 0,8 pojemnosci (dane z hamowni), to wspolczynnik 80KM/litr --- zaden osprzet nie zostal zmieniony, tylko wlasna modyfikacja CHIPa, brak kata i dawka podniesiona przez sfalszowany sygnal z czujnika temperatury (tzn. temperature enrichment) - byloby wiecej ale padaja juz pierscienie i silnik nie trzyma cisnienia (przebieg 75000km - silnik krecony non stop do odciecia 6500obr)
jednak zauwaz fakt ze to pojemnosc 0,8 na 3 cylindrach z 2-ma zaworami na cylinder, konstrukcja silnika z konca lat 80 - dopakowana w polowie 90 wtryskiem wielopunktowym DELCO
skoro takie DAEWOO moze to dlaczego nie BMW, w koncu BMW robi najlepsze seryjne silniki? ))
2.7 M20 z takim wspolczynnikiem mocy powinno miec 216KM, a zatem tylko dobry chiptuning i polerka dolotu?? (matiz ma plastikowy kolektor, idealnie gladki)
po podajesz przyklady et turbo?
zdajesz sobie sprawe ile mozna wycisnac z s38 na sprezarce?ponad 300km z litra,ale to turbo,a Ty sie upierasz przy tuningu n/a...
jesli cos zyskasz to bedzie to bardzo wysoko,i malo uzyteczne...masz chlopie wiedze,ale czasem przesadzasz.najbardziej mnie smieszy ze sam sobie to chcesz stroic,bez hamowni?buehehehe
prof podejscie.
wtedy dopiero probowano, to byly poczatki tuningu silnikow BMW
teraz sa juz dostepne pewne sprawdzone wiadomosci, sa wzory i rownania z ktorych mozna dokladnie wyliczyc dolot/wydech, sa komputery ktore potrafia podac idealna dawke i w koncu wtryskiwacze ktore potrafia ja idealnie rozpylic
A za momęt:
Cytat:
ja oblicze i przygotuje dolot za friko, pospawa to jakis "Zbigniew" za 100zl
A stroić i sprawdzać będziesz gdzie- u Zbigniewa w stodole-młotkiem ,majzlem, i gazrurką?.
Pozatym nie napisałem że przekroczenie 217KM jest nie możliwe.Bo wiem że można wyciągnąć więcej ale nie za 4tys zł ani nawet 5 razy tyle.
A silniki typu matiz to imna bajka i dajmy im spokuj.
Ja jak miałbym się już bawić w tuning to z m52 bo z 2 zaworami na cylinder to niewielkie pole do popisu.
Anonymous Gość
Wysłany: 2004-11-17, 15:48
ech... przykladow etek po 200-220KM jest tak wiele na E30.de ze az mi sie nie chce tu kopiowac - wpisz w wyszukiwarce eta 200HP - sam zobaczysz, hehehe
> najbardziej mnie smieszy ze sam sobie to chcesz stroic,bez hamowni?
> buehehehe
> prof podejscie.
a kto powiedzial ze bez hamowni? mam do dyspozycji hamownie w poznaniu i bydgoszczy, bez hamowni to mozna sobie rower dostroic
ale strojenie "z grubsza" zawsze robic sie na ucho, oko i nos
ponawiam pytanie
czy jest ktos kto tu potrafi DYSKUTOWAC a nie skakac do gardla?
bo jak widze wiekszosc "profesjonalistow" krytykuje
MAKAVELI - a ty swojego rekina stroiles na hamowni?
Anonymous Gość
Wysłany: 2004-11-17, 17:56
a po co mam stroic na hamowni seryjne m20?
zupelnie seryjne m20 k-jet nie potrzebuje hamowni,nawet gs nic by mi nie wymodzil 8)
ze mnie zaden profesjonalista, nie chwale sie ze bede mial grubo ponad 200km w m20 n/a.
jedyna rozsadna droga jest turbo.
zbuduj auto, jedz na modlin, zobaczymy co pokazesz...
ciekawe czemu nigdzie nie ma w necie wykresu tamtej etki....to taka tajemnica?bo to przeciez jedna z mocniejszych,jesli nie najmocniejsza eta w kraju...
pamietam tylko jak tamten silniczek puszczal ladne niebieskie dymki na wysokich obrotach.
zreszta co tu mowic-tamtego rekina wlasciciel zakatowal.
Anonymous Gość
Wysłany: 2004-11-17, 18:31
no wlasnie, dla ciebie sprawdzianem jest modlin i dymki na wysokich obrotach
<ok>
powodzenia
tamta etke sprzedalem w czerwcu 2003, jesli chcesz wykres to pros zepsuja
wydaje mi sie ze ty masz 2.0 na wtrysku KJET
dobrze mysle?
Ja też.Ostatnia prośba:jak ktoś złoży coś z moca powyżej 200 koni z silnika m20 w domowym garażu to prosił bym o ino bo chętnie obejrze.
Anonymous Gość
Wysłany: 2004-11-17, 21:19
jesli cos ma szybkie auto sprawdzic,to bedzie to wlasnie sprint na 1/4 mili. chyba to nie tylko moje zdanie. tego wykresu wiele osob byloby ciekawych...
2,0 albo 2,3 nie mam pojecia jak to sprawdzic bez rozbierania silnika.ale nie mowimy tu o moim m20
Anonymous Gość
Wysłany: 2004-11-17, 21:25
panowie wymiekli? ))
przytocze dobry przyklad
Porsche 2.7 H6 217KM - silnik atmosferyczny
czy to duzo?
juz w 1973 roku 911-ka spod znaku Porsche wyciagala z tej pojemnosci 217KM
2.7L 217 hp H6 (tzw. FLAT 6)
Horsepower 217 @ 6500 RPM
Torque (lb-ft) 192 @ 4500 RPM
Valves/Valve Configuration 24/DOHC
Displacement (cc) 2687
Bore X Stroke (in.) 3.36 X 3.07
Compression Ratio 11.0:1
Fuel Type/System Gas/SEFI
Turbocharger No
zaznaczam ze jest to silnik seryjny z nastawieniem na wytrzymalosc, a nie na efektywnosc
jest to sportowe aczkolwiek luksusowe auto dla snobow
duza moc silnika przy wysokich obrotach i stosunkowo niewielkim momencie osiagnieto poprzez duza srednice tloka i male wykorbienie walu - taka budowa grawantuje mala bezwladnosc i duza wytrzymalosc
w ecie jest troszke inaczej ale to nie problem aby osiagnac duza moc
280-konna eta ma byc monsterem nastawionym na maximum mocy i momentu, nie zalezy mi na wytrzymalosci, nikt autem z tym silnikiem na zakupy jezdzil nie bedzie
jako ciekawostke dodam ze silnik w praktycznie niezmienionej postaci (zmodyfikowano osprzet, blok i glowica przetrwaly bez wiekszych zmian) produkowany jest do dzisiaj - Porsche Boxster napedzany jest ta jednostka o pojemnosci 2.7 i mocy 238KM przy sprezaniu 11:1
Anonymous Gość
Wysłany: 2004-11-17, 22:16
za chwile podasz przyklady jakiegos vteca 8)
porsche to jednak porsche,a nie m20....
Anonymous Gość
Wysłany: 2004-11-17, 22:33
a co to porsche ma wiecej mocy ze wzgledu na nazwe? technologicznie jest to silnik bardzo podobny do M20, a podejrzewam ze sprawnosc temperaturowa M20 ma lepsza niz H6
w poczatkowych latach produkcji H6, moc 210KM byla osiagana z glowicy 12-zaworowej, dopiero pod koniec lat 70 pojawila sie glowica 24-zaworowa a moc podskoczyla zaledwie do 217KM
powod? KJET wariowal na wysokich obrotach, 24 zawory pozwalaja krecic silnik wyzej niz 12-zaworowke
uzytkownicy tych silnikow wywalali KJET a zakladali webery, o dziwo moc wzrastala do ponad 240 koni
Nadal uwazam ze M20 to baaaaardzo udany silnik, wyprzedzil swoja epoke o dobre kilka lat!!! Utopie mnostwo pieniedzy w budowe "280-konnej ety" bo chce sie przekonac ile naprawde sie da z niej wycisnac, i nikt mnie od tego planu nie odwiedzie )))
Kalina, ty juz odpusciles ze swoim M30 3.5? Zdaje sie ze miales rekina z takim silnikiem od 635CSI...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Kwi 2004 Skąd: z kreskówki ;)
Wysłany: 2004-11-18, 01:15
a tak ze sie zapytam czy temat tego postu to :
jaki swap?
jak uturbic ete?
jak podniesc moc w ecie?
mi sie wydawalo ze mialo byc o wrażeniach z jazdy e-tą no ale coż chyba źle mi sie wydawało
A swoja droga gdzie jest moderator który temat powinien rozdzielic i przeniesc do FORUM TECHNICZNEGO bo taka zywa i zawzieta dyskusja tam bardziej pasuje.
No i swoje osobist wycieczki prosilbym zalatwiać na pw bo czytajac niektore posty sam nie wiem czy piszecie je aby podzilic sie soja wiedza, swoimi przypuszczeniami , swoimi watpliwosciami czy tylko po to aby komus za przeproszeniem dojebać i wytknac czyjąś niewiedze
pzrepraszam za post nie na temat ale juz w koncu sam nie wiem o czym w tym poście mialo byc o wrazeniach z jazdy czy o tuningu ety
yo
I to będzie to brakujace ogniwo w jego teoriii (przypominam Darwina)
pozdro
Kalina [Usunięty]
Wysłany: 2004-11-18, 20:09
JIM REKINA MIALEM Z 3,5 ALE SPRZEDALEM NIEPROWADZIL SIE TAK JAK POWINNIEN BO PRZOD BYL ZACIEZKI . MIALEM ETE WYCIAGNIETA NA 190 KM TAK JAK WCZESNIEJ MOWILEM WALEK SCHRICKA, GLOWICA 2,5
PRZESTEROWANY KOMPUTER SAMOCHOD NAPRAWDE JECHAL ALE DO REKINA NAWET NIEPODCHODZIL REKIN GO ZJADAL NA MIEKKO . MIALEM JESZCZE ZAMOWIONE DO ETY BARANY HARTGE I CHIPA ALE NIESTETY NIEDOSWIADCZYLEM JUZ TEGO PONIEWAZ KOLESIE ROZBILI MI FURE W TORUNIU . BARANY I CHIP MYSLE ZE DALY BY MU JESZCZE KILKA KUCYKOW ALE NIEZNACZNIE. PO CHIPIE MYSLE ZE WKRECAL BY SIE LEPIEJ NA OBROTY BO Z DOLU STRASZNIE NIEMRAWO TO MU SZLO I NIEROWNO CHODZIL . ZJADALEM NIA WSZYSTKIE 2,5 I ZAMYKALEM BUDZIK DO 240 KM/H ALE NAPRAWDE REWELACJA TO NIEBYLA A 3,5 W REKINIE BYL NAPRAWDE CHORY OBJEZDZALEM WSZYSTKO W SWOIM REJONIE .
panowie jakos was nie rozumiem klucicie sie o jakies dziwne rzeczy probujecie sobie cos udowadniac na sucho czysta teoria a teoretycznie to z tego matiziaka mozna 150km wyciagnac........... dajcie spokoj lepiej pomozcie sobie nawzajem i opszcie co dokladnie i jak i wj akiej kolejnosci robic aby te"wyniki" osiagac. POzdrowienia
Ostatnio zmieniony przez Gepard 2004-11-18, 22:46, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach