Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Kwi 2004 Skąd: z kreskówki ;)
Wysłany: 2007-06-13, 07:30 [M20] wymiana pierscieni tłokowych w B25
chce wymienić pierścienie tłokowe w m20b25, czy to ma sens?
przy okazji uszczelniacze zaworowe i symering walu przedni. czy to ma sens? chodzi mi o wymianę samych pierscieni czy wo-gole warto?
nie chce narazie robic calego remontu bo na to nie mam kasy wiec prosze o sensowne info czy warto sie w to bawic i przy okazji ocenic stan reszty bebechow silnika czy poczekac (tylko sam nie wiem ile...) dolewać ciągle olej i tak śmigać aż jakimś przypadkiem wpadnie większa ilość wolnej gotówki
_________________ www.bmw-e30.pl
Ostatnio zmieniony przez RoboCop 2010-11-27, 16:11, w całości zmieniany 1 raz
Czy wystarczy czy nie to się dowiesz dopiero jak pomierzysz tłoki i cylindy.
W każdym razie weź pod uwagę, że nawet przy wymianie samych pierścieni trzeba zrobić honowanie, a później przy składaniu wypadało by dać nowe panewki (tu też kwestia czy jeszcze nominalne dadzą radę) i uszczelkę pod głowicę. No i głowicę leciutko splanować.
Do tego takie drobiazgi jak olej + filtr, i pewnie niedługo kolejna wymiana po dotarciu i ułożeniu pierścieni.
Trochę bez sensu to robić na dwa razy - ja bym poczekał i zrobił kapitalkę po całości, albo szukaj innego serducha.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Kwi 2004 Skąd: z kreskówki ;)
Wysłany: 2007-06-13, 08:49
inny silnik odpada- wole zrobic i wiedziec co mam a nie pojezdzic dajmy na to pol roku i znow... wymiana pierscieni+uszczelniacze+czesci+olej to mysle ze bym sie wyrobil w 1000zl
Pomógł: 11 razy Dołączył: 22 Mar 2005 Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2007-06-13, 08:57
nie ma sensu rozkladac tego na raty... jesli robic to pocalosci... poki co mozesz zalac jakis zalepiacz typu ceramizer (xeramic) i miec nadzieje ze jeszcze troche polata... ile Ci lyka tego oleju?
Pomógł: 15 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Słupsk
Wysłany: 2007-06-13, 11:46
no to juz troche lyka - jezeli nie ma wyciekow to remoncik ci nie ominie ale rob wszystko na raz bo pozniej bedziesz zalowal jak cos sie sypnie a moglo byc zrobione.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Kwi 2004 Skąd: z kreskówki ;)
Wysłany: 2007-06-13, 13:19
cieknie z symeringu walu przedniego i to calkiem calkiem bo pod autem sa slady oleju
dzis dowiadywalem sie o ceny czesci na pierwszy szlif,tak aby wiedziec co mnie ewentualnie czeka. biorac na firme w Czechach czesci od Kolbenschmidta wychodzi ok3tys za panewki gł+korby, tłoki kompletne i tulejki korbowodu czyli calkiem duze pieniadze do tego robocizna dojdzie + uszczelki + olej + rozrzad + inne pierdółki wiec koszty ogromne ale wtedy wszytsko jest na R1 na tip top
jest tez mozliwosc ze wcale niekoniecznie trzeba np szlifowac blok ale coz to sie okaze dopiero po rozbebeszeniu
Pomógł: 11 razy Dołączył: 22 Mar 2005 Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2007-06-13, 20:49
tak czy siak okaze sie jak bedzie silnik na wierzchu... i wg mnie nie ma co wyciagac, rzezbic w kupie wkladac zpowrotem a pozniej znowu to samo bo beda sie koszty powielac... to co zrobilbys za pierwszym razem musialbys w wiekszosci wymienic tez za drugim... zalej jakis uszczelniacz i smigaj az bedziesz mial hajs...
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Wrz 2006 Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2007-06-14, 06:00
Miki a czemu chcesz wymieniać całe tłoki
Miki napisał/a:
Kolbenschmidta
dobra firma, u Hubercika panewki korby i główne były właśnie z tej firmy, nie wiem czy były wcześniej zmieniane, teraz całość założył na częściach firmy MAHLE. Wiesz gdzie można je kupić
_________________ Auta dzielimy na: dobre, bardzo dobre i auta niemieckie,
Auta niemieckie dzielimy na: dobre, bardzo dobre i BMW,
BMW dzielimy: na dobre, bardzo dobre i E-30
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sie 2005 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-06-14, 12:40
A jakie są ceny samych nowych pierścieni do wymiany bez szlifu?
I jakie są ceny uszczelniaczy zaworowych?
W ilu % przypadków konieczny jeszt szlif cylinrów i czy wcześniejszy remont w porę (wymiana pierścieni) jest w stanie takiej konieczności zapobiec??
Pytam, ponieważ z odmy mi wali spalinami mocno, z rurki od bagnetu poziomu oleju też dymią spaliny (z intensywnością jakby woda parowała z wyłączonego już czajnika, podobnie otwotru wlewu oleju). Oleju nie bierze jeszcze tak ekstremalnie, może około 0,5 litra/1000km przy jeździe średnio agresywnej. motor m20b25.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Kwi 2004 Skąd: z kreskówki ;)
Wysłany: 2007-06-15, 10:58
podjalem decyzje
auto na koniec czerwca-poczatek lipca idzie do warsztatu. po rozmowie z gosciem ktory bedzie to robil ustalilismy ze co do wymiany bedzie wiadomo po zdjeciu glowicy wczesniej nie ma co za bardzo gdybac. napewno wymienie :
panewki nawet jesli jeszcze nie czas bo ich zakup to akurat stosunkowo niewielkie koszta,
uszczelniacze zaworowe bo mysle ze w glowicy wiecej nic nie trzeba robic gdyz w listopadzie byla zmieniana
symeringi walu
Co do reszty to sie okaze co trzeba... oby tylko same pierscienie wystarczyly. Robocizna zamknac sie powinna w najgorszym prypadku w 1000zl wiec chyba nie az tak strasznie co?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach