Wysłany: 2007-06-19, 12:37 dyfer e36 w e30, czy bedzie pasować?
Witam,
pytanie jak w temacie, mam bmw 325i z 87r ale silnik 2,7l od ety, chciałbym zmienic dyfer aby autko miało troche lepsze przyspieszenie, moge kupic dyfer od e36 1.8l ,nie wiem jakie przełożenie mam u siebie, czy od ety, czy seryjne od 325i i czy zmiana by przyniosła lepsze osiągi (lepsze przyśpieszenie) czy wogule te dyfry są takie same wielkościowo i bez problemu da sie je zamienić, jak sprawdzić jakie przełożenie mam u siebie? I jak to jest - czym krótszy dyfer tym większe przyśpieszenie?
Z góry dzieki, pozdrawiam
_________________ kiedyś e30, teraz e34...BMW JUST FOR FUN!!!
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2007-06-19, 14:19
nie wsadzisz dyfra z e36 do e30 . jesli chodzi o przelozenie to im krotsze tym lepsze przyspieszenie. ale nie wolno przesadzic bo bedziesz wachlowal biegami i stal w miejscu
sprawdzałem przed chwilą i mam 2,93 ze szperą, bo porównałem na zdjęciu które znalazłem na forum odnośnie sprawdzenie czy jest szpera czy nie ma, to bede szukał chyba innego dyfra bo przyspieszenie mam fatalne
_________________ kiedyś e30, teraz e34...BMW JUST FOR FUN!!!
sprawdzałem przed chwilą i mam 2,93 ze szperą, bo porównałem na zdjęciu które znalazłem na forum odnośnie sprawdzenie czy jest szpera czy nie ma, to bede szukał chyba innego dyfra bo przyspieszenie mam fatalne
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Mar 2004 Skąd: Radomsko
Wysłany: 2007-06-19, 21:09
ja całe wieki ( 6 lat ) jeździłem Setą z zeszperowanym dyfrem s3,25 i chyba to jest najlepszy kompromis pomiedzy obrotami na trasie a przyśpieszaniem- no przynajmniej mi odpowiadało to bardziej niz 3,73 w 325
/pozdro
Tak jak pisałem 2,93 to seria, więc jeśli chcesz lepiej przyspieszać kosztem prędkości na biegach to faktycznie załóż krótszy dyfer. Ale chyba 3,25 to max bo od 3,64 w górę w ecie to chyba już za krótki. A swoją drogą może to nie wina dyfra że eta kiepsko przyspiesza?
slawo dyferka nie sprzedaje, pokombinuje z innymi i zobacze czy nie wyjde na tym gorzej a mam go w ładnym stanie to troche szkoda, nie wiem co jest z tym silnikiem, że tak muli...sprawdzałem juz wiele czynników ale nadal nie wiem o co kaman...blok od ety,tłoki wypukłe z tego co wiem to od 5ki pochodzą, czapke 885, kolektor, przepustnice od 2,5l, reg.coś.3 bary, wtryski tez od 2,5 chyba, przepływka od 2.0l, tłumik sportowy nie wiem jakiej firmy, stopień sprężania ok 8,5,świece i kable wn nowe, nie wiem co jest kombinuje dalej moze własnie z dyfrem, mam lpg 1gen - wyżuciłem całkiem zeby sprawdzic czy sie odmuli ( mixer tez ) i dalej słabo.
Jak przytrzymam na 3-4tyś i puszcze szybko sprzęgło to ledwo zamieli a obroty spadną na 1tyś:((, nie wiem w czym tkwi problem,predk.max - 170km/h na trasie problemy z wyprzedzaniem... może macie jakieś pomysły?ale to już chyba inny post
_________________ kiedyś e30, teraz e34...BMW JUST FOR FUN!!!
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Mar 2004 Skąd: Radomsko
Wysłany: 2007-06-19, 22:33
z tego co piszesz to po prostu silnik mocy nie osiąga.... moze ma z 70 koni skoro vmax to 170km/h....
przy stopniu sprężania 8,5 to chyba tylko uturbiać bo juz odprężony....
zrobiony silnik n/a to wg mnie powinien miec 10-11 stopień sprężania...
Nie kombinuj z mostem bo to chyba nie wiele da...
dokładnie sprawdź jakie masz elementy w silniku typu blok , głowica , wałek komputer i załóż wątek dotyczący usprawnienia silnika...
/pozdro.
Pomógł: 45 razy Dołączył: 02 Kwi 2004 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2007-06-20, 17:40
rafx666 napisał/a:
stopień sprężania ok 8,5,świece
A jak Kolego wydedukowałeś że jest taki stopień sprężania liczyłeś
Czy mylisz stopień sprężania z ciśnieniem sprężania...
Jeżeli te 8,5 to zmierzone ciśnienie sprężania i to przy wypukłych denkach tłoków (eta 525e z e28) to szczerze rewelacji nie ma, wynik słaby jest tak jakby zawory nie trzymały albo puszczał przez pierścienie. A jak pozostałe gary czy te 8,5 to średnia z sześciu?
No chyba że to faktycznie stopień sprężania to racja tylko uturbiać ete
Jednak faktycznie opisz dokładnie zakres modyfikacji bo to co napisałeś to jakoś kupy się nie trzyma dolot 2,5 przepływka 2.0 główka 885 dół od 525e regulator chyba 3 bary wtryskiwacze może od 2,5 .... za dużo cudawianek jak dla mnie ....chyba coś kto to składał nie do końca miał pojęcie co robi albo składał z tego co miał akurat pod ręką
A góra 885 i dół od 525e nie masz problemów ze spalaniem stukowym jak praca na wolnych obrotach?
pozdro
_________________ Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
to ciśnienie sprężania sory, na każdym cylindrze takie samo, ja kupiłem to auto z silnikiem w bagarzniku i poskładałem do kupy, miało być 2,5l... a okazało się, że buda to 325i, żeby dojść do wszystkiego, jaka część, co i jak to musiałem długo szukać w necie, książkach itp. silnik składałem sam, jest to mój pierwszy złożony silnik, dół jest od starej ety 3ki, tłoki z wypukłymi denkami są od 5ki, nowe pierścienie i uszczelka pod głowicą, kolektor, przepustnica, wtryskiwacze, reg. ciś. głowica (splanowana, sam docierałem zawory i nie puszczają) od 2,5l przapływka była od 2,5 ale sie rozsypała i założyłem od 2.0 , komputer od ety koncówka 027 motronic, na wolnych obrotach jest ok, zarówno na gazie jak i pb, spalania stukowego nie ma, autko chodzi płynnie ale w porównaniu z innymi e30 to mół jak kręce ją do 3-3,5 tyś obr/min, przyspieszenie najwieksze ma przy 3,5-4,5 tyś, wtedy wgniata lekko w fotel, nie wiem, może taka specyfika tej ety
_________________ kiedyś e30, teraz e34...BMW JUST FOR FUN!!!
skrzynia od ety z 2ma czujnikami, wiem, to miało być 2,5l okazyjnie kupiłem nie znając sie na bmw ale mam satyswakcje ze złożyłem sam silnik, troche wiedzy nabyłem chociaż, po wypłacie chyba pojade na hamownie sprawdzić ile kucy ma bunia
_________________ kiedyś e30, teraz e34...BMW JUST FOR FUN!!!
Ja miełem zwykłą etę i przyspieszała jak wściekła...co prawda miała prędkoći 1 bieg-30, 2 bieg-60 3 bieg-100 z kawałkiem. Mimo najdłuższego mostu jakie są ety przysopieszają do niskich prędkości na poszczególnych biegach...nie ma sesu wkładać krótsdzego mostu bo wogle w miejscu bedziesz stał. Umnie był most o przełożeniu 2,93.
1 bieg-30, 2 bieg-60 3 bieg-100 z kawałkiem. (...) Umnie był most o przełożeniu 2,93.
Jestes pewien? Mialem w ecie 2.93 i predkosci byly zdecydowanie wyzsze, nie pamietam teraz dokladnie ale chyba 1 byla do ok 50, dwojka ok 90 a trojka do prawie 140, wiec chyba miales cos znacznie krotszego
Most był taki jak napisałem na 100% a prędkości były niskie, przyspieszenie miał nieziemskie(wgniatało w fotel) ale na 2 patrząc na segar miałem 60 może 70, czyżby przekłamywał?
Mam konkretne pytanie, czy ktoś z was jeździ na przełożeniu 4,27 w E30 320i.
jak to się spisuje i jakie są prędkości na poszczególnych biegach.
Teraz mam 4,10 i dyfer umarł, mam okazyjnie do kupienia 4,27 i się zastanawiam.
Proszę o szybka odpowiedz.
_________________ E30 320i wąska lampa....czarne coupe
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach