no i nareszcie się zmusiłem do napisania tego tematu
otóż zaczynam powoli przygotowywać moją e30 325e do zrobienia z niej ALPINY B635
jest to moje pierwsze auto jakie wogóle kupiłem w życiu i tak bardzo się z nią zaprzyjaźniłem ze nie zamierzam jej wogóle sprzedawać więc robię sobie wszystko od podstaw bez żadnej "kaszany"
mała historia autka
kiedyś był to 318is ale nie było mi dane mieć w niej tego silnika,
kupiłem ją już jako 316i z LPG
przez moją własną głupotę musiałem zmienić silnik, bo odwlekałem zmianę paska rozrządu i ten postanowł o sobie przypomnieć w dość drastczny sposób, jaki, chyba nie muszę tego tłumaczyć
trafił mi się 1.8 m40 z automatu więc pewnej nocki przerzuciłem go z kolegą, w miedzy czasie wymontowałem LPG bo jakoś miałem złe wspomnienia z instalacji 1 gen.
na tym m40 też za długo nie pojeździłem bo ten z kolei na trasie kraków warszawa rozleciał się
tu macie link do galerii jak to wyglądało
oraz nowe serce do e30 2.5e z samiutkiego początku produkcji
klik
niestety silnik kupiłem od takiego frajera który próbował na mnie wykręcic wała i nie dał mi wszystkich części do niego, w zasadzie dostałem tylko to co widać na zdjęciach jak silnik jeszcze stoi na wózku
na szczęście dałem mu tylko połowę umówionej kasy (400zł)
przez 1.5 miesiąca kompletowałem dziada nie mając żadnej pewności czy wogóle to odpali i jaki dźwięk z siebie wyda
tu jeszcze przed założeniem wymieniłem pasek rozrządu i wszystkie rzeczy które na pierwszy rzut oka wydawały się zużyte, przy okazji zrobiłem sobie pewien zapas części
na szczęście w końcu silnik odpalił i jak się okazało jest zdrowiutki:)
jestem z niego zadowolony jednak przyszedł czas aby wrzucić 3.5 i może jeszcze je lekko uturbić
ALPINOWANIE E30 zacząłem od skompletowania wyposażenia dodatkowego jakie E30 mogło dostać gdy paręnaście lat temu opuszczało fabrykę
na wejściu miałem już klimatyzację, fotele recaro (wysokie), wspomaganie, abs, zawieszenie KONI, 4 tarcze (przód wentylowany), stabilizator (bo buda z isa)
black hella, które sprzedałem ale tylko dlatego że dobrze na nic zarobiłem, czarną podsufitkę, i w zasadzie tyle
do chwili obecnej udało mi się jeszcze dopaść,
OBC2, tempomat, el szybki, wycieraczki przednich świateł, lusterko z podświetleniem, UZUPEŁNIACZ OLEJU, halogeny, podgrzewane spryskiwacze, podgrzewany zamek kierowcy, lusterko kierowcy pomniejszające i ze zwiększonym kątem widzenia, komplet kluczy do schowka w bagażniku, orginalny CBox Fischera na 4 płyty CD, wzmaczniacz BMW, tweetery, gałkę Alpiny, rozpórkę D&W, nadkola plastikowe, chłodnicę oleju, check panel kompletny, tunele do nawiewu dla pasażerów z tyłu
co mi jeszcze brakuje
uchylane tylne szybki, dokładka przód Alpina, paski alpiny, kiera alpiny, wyświetlaczyk alpiny, liczniki alpiny, kanapa tylna z zagłówkami i podłokietnikiem, grzanie siedzeń, lotka MT1
autko chcę jak najbardziej zbliżyć do oryginału (alpina b635) jednak chcę dodać parę rzeczy które będą cieszyć nie zakłócając całości
zacząłem od całkowitego wygłuszenia wnętrza, wszystkie otworki które można było zapchałem gabką,
całą podłogę, płytę przednią, dach, słupki, płytę za tylną kanapą wygłuszyłem matą głuszącą którą głuszy się auta pod montaż audio
w aucie pojawi się sprzęt grający może nie taki jak można by się spodziewać po wygłuszaniu, ale chodzi o to żeby nie burzyć linii i założenia jakie mam
będzie to radio BMW bussines RDS z CD z BMW Z3, do tego wszystkie głośniki będą wymienione na odpowiedniki renomowanych firm (chodzi mi po głowie Hertz, bose, lub audison)
wszystkie głosniki będą w miejscach tych które wyznaczyli mi w Monachium w 89 roku
całość będzie podpięta do wzmacniacza BMW montowanego w E30
kolejną rzeczą której w e30 z tego co mi się wydaje nie było będą podgrzewane lusterka, fajna rzecz bardzo polubiłem to jeżdżąc na co dzień e34
możliwe że pokombinuję jeszcze i zrobię klimatyzowany schowek ale to bardzo niepewne
wszystkie elemety wnętrza które wykazują choć odrobinę zużycia lub zniszczenia są systematycznie zmieniane na nowe lub przywracane do stanu idealnego
wykładzina została wyprana karcherem i wysuszona krakowskim słonkiem
plastki z wnętrza są już wyczyszczone i czekają tylko na założenie, zapalniczkę musiałem kupić nową bo poprzenia była używana i papieros się z niej starł
prace nadal trwają i będę systematycznie coś dorzucał
Pomógł: 16 razy Dołączył: 07 Sty 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-06-13, 18:23
mam pytanko co do wycieraczek świateł a mianowicie czy masz same silniczki z wycieraczkami czy tez z całą elektroniką niezbędna do prawidłowego działania wycieraczek i spryskiwaczy świateł
i jeszcze jedno pisząc kompletny check panel masz na mysli ten standartowy co jest montowany w 320 i 325 przy lusterku czy pełen tzn, rozbudowany o dodatkowe funkcje np. pasy , poduszka itp.
P.S.
podziwiam twoje samozaparcie i mam nadzieje ze wytrwasz do końca projektu
Pomógł: 19 razy Dołączył: 04 Paź 2006 Skąd: Bytom/Katowice
Wysłany: 2007-06-13, 19:36
czas pokaze, zapowiada sie bardzo ciekawie
brain69 - usunięty [Usunięty]
Wysłany: 2007-06-13, 23:44
dzięki wszystkim za miłe słowa
tomcat944, wiesz może i będzie cięższe niż inne e30 ale 3.5 a może 3.5 turbo powinno sobie dać radę zwłaszcza że nie będzie to auto do szaleństw tylko do "lansu" i to weekendowego
jeśli chodzi o checka to mam własnie taki z pasami i poduchami no i z całym okablowaniem
a jeśli chodzi o rozpórkę to napewno kiedyś pojawi się orginał, jak trafię na takie cudo to kupię, ale szczerze mówiąc wolałbym do czasu kupienia orginału założyć to co mam niż nic nie zakładać i męczyć budę
wycieraczki mam kompletne, jedynie brakuje jednej gumki ale te i tak kupię nowe w aso bo nie takie drogie są ok 40 zł za sztukę
Pomógł: 11 razy Dołączył: 22 Mar 2005 Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2007-06-14, 20:37
co do wygluszania to nie wiem jak w e30 ale u mnie w e36 calosc praktycznie podlogi itp jest pokryta gruba bitumiczna mata ktora jest pomalowana w kolorze nadwozia (takze widac ze tak z fabryki wyjechalo) wszystkie tak maja?
co do projektu to fajna skarboneczka
no trochę maty to kładli w fabryce u mnie też tak było, tylko niedużo
a jeśli chodzi o skarbonkę to rzeczywiście bez dna no ale nie narzekam bo jakbym miał na tej e30 oszczędzać to by wyszła lipa a nie alpina, kasy którą właduje w to auto już nie odzyskam bo nie zamierzam jej nigdy sprzedawać, jedyne to radość z jazdy jaką mam nadzieję mieć
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2007 Skąd: kraków/mielec
Wysłany: 2007-06-22, 12:15
bardzo zacne plany i mam nadzieje że będzie z niej alpina nie do odróżnienia od oryginału. troszkę duży wydatek, ale wraz z brainem zrobimy napewno z tego autka prawdziwy rarytasik i może kiedyś pojawi się w bmw trends obok "warsteinera" nerwowego. kto wie???
_________________
brain69 - usunięty [Usunięty]
Wysłany: 2007-06-27, 09:19
poza tym w tej relacji nie ma nic śmiesznego, jest sucha i prosta, na BKP pisałem nieco luźniej ale teraz mi się nie chciało,
a druga rzecz to taka że relacja z BKP nie ma nic wspólnego z tą bo jest całkiem na inny temat
brain69 - usunięty [Usunięty]
Wysłany: 2007-06-27, 23:05
kolejna część do mojej e30 która jest rzadko spotykana lusterko ze zwiększonym kątem widzenia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach