BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jazda ze szperą
Autor Wiadomość
Pancin 



Dołączył: 05 Lis 2004
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2004-12-05, 22:12   Jazda ze szperą

Zastanawiam się jak to jest? Nigdy nie jeździłem zeszperowanym autem RWD i chciałbym się dowiedzieć jakie są pożyteczne aspekty posiadania tego urządzenia w codziennym użytkowaniu. Że daje dużo frajdy to wiem, jak działa i jak teoretycznie wygląda jazda z LSD wiem. Chodzi mi o praktyków, którzy mają auta ze szperą i porównanie do jazdy z "luźnym dyfrem". Czy każdy zakręt oznacza stawianie bokiem? Czy przy dobrym opanowaniu samochodu da się wykorzystać uślizg żeby jechać w łuku szybciej niż zwykłym autem? Czy łatwiej wypakować zaszperowanym potworem? :) Jeżeli więc ktoś z praktycznym porównaniem może coś napisać będę wdzięczny.
_________________
=== PANCIN ===
pełnoletnie 325e
 
 
 
cinek_sw 
Dezerter



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2004
Skąd: Leszno
Wysłany: 2004-12-06, 11:11   

LUKAS napisał/a:
muszę powiedziec że uwarzałem iż ciężej będzie utrzymać zeszperowaną tylną napędową beemkę w kontrolowanym poślizgu... :)


czyli mam rozumieć że już tak nie uwarzasz... przekonałeś się że nie jest trudno utrzymac w poslizgu

LUKAS napisał/a:

Jechałem tylko raz, ale najarałem się jak głupi na mydło hehe :twisted:


Jak szczerbaty na suchary... :D :D [/quote]
_________________
Marcin
Klubowicz

GG 6271263

------------------------------------------------------
nawet Papież jeździ BMW -> > Bóg powiedział ludziom co dobre :) :)
 
 
 
Marcin 
Nurburgring Fan



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sie 2004
Skąd: Katowice
Wysłany: 2004-12-06, 11:13   

Jezdzi sie normalnie. Tyle, ze jak ruszasz ostro to zawsze oba kola miela. A w zakrecie najwieksza zaleta szpery jest to, ze jak wyskakujesz na pelnym ogniu z zakretu to moc pojdzie na oba kola a nie tylko na kolo wewnetrzne (odciazone), tym samym nie tracisz mocy na krecenie kolkiem, ktore i tak ma b. slaba przyczepnosc.
_________________
80' E21 323i
 
 
Pancin 



Dołączył: 05 Lis 2004
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2004-12-06, 11:28   

Mcinek napisał/a:
Jezdzi sie normalnie. Tyle, ze jak ruszasz ostro to zawsze oba kola miela. A w zakrecie najwieksza zaleta szpery jest to, ze jak wyskakujesz na pelnym ogniu z zakretu to moc pojdzie na oba kola a nie tylko na kolo wewnetrzne (odciazone), tym samym nie tracisz mocy na krecenie kolkiem, ktore i tak ma b. slaba przyczepnosc.


A jak jest z jazdą po luku? Zalóżmy, że wpadasz lekko za szybko i bez względu na rodzaj dyfra zacznie ci uciekać tyl. Czy latwiej jest zapanować nad autem zeszperowanym czy nie? I czy prędkość z jaką się wpada się w poślizg w zakręcie jest różna dla dyfra zwyklego i zeszpreowanego przy stalych pozostalych czynnikach, typu pogoda, rodzaj nawierzchni, zakręt, itp. Chodzi mi poprostu o zalety szpery.
_________________
=== PANCIN ===
pełnoletnie 325e
 
 
 
Marcin 
Nurburgring Fan



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sie 2004
Skąd: Katowice
Wysłany: 2004-12-06, 12:48   

Pancin napisał/a:
Mcinek napisał/a:
Jezdzi sie normalnie. Tyle, ze jak ruszasz ostro to zawsze oba kola miela. A w zakrecie najwieksza zaleta szpery jest to, ze jak wyskakujesz na pelnym ogniu z zakretu to moc pojdzie na oba kola a nie tylko na kolo wewnetrzne (odciazone), tym samym nie tracisz mocy na krecenie kolkiem, ktore i tak ma b. slaba przyczepnosc.


A jak jest z jazdą po luku? Zalóżmy, że wpadasz lekko za szybko i bez względu na rodzaj dyfra zacznie ci uciekać tyl. Czy latwiej jest zapanować nad autem zeszperowanym czy nie? I czy prędkość z jaką się wpada się w poślizg w zakręcie jest różna dla dyfra zwyklego i zeszpreowanego przy stalych pozostalych czynnikach, typu pogoda, rodzaj nawierzchni, zakręt, itp. Chodzi mi poprostu o zalety szpery.


Niestety nie jezdzilem Beemka ze zwyklym dyfrem zeby moc porownac, ale w moim wyprowadzenie auta jak juz wpadnie w poslizg nie jest trudne.
_________________
80' E21 323i
 
 
center 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 31 Lip 2004
Skąd: Katowice
Wysłany: 2004-12-06, 17:52   

hamulec do dechy, najlepiej zeby nie bylo abs'u, zamknac szybko oczy i zaczal liczyc do 10...polecam :) )))))))))))))))))))))
_________________
520 trumna sekwencja:

mgr inż. Jędrek ;)
 
 
 
KWKPiotr 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Mar 2004
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2004-12-06, 19:10   

Właściwie to ze szperą w normalnej jeździe nie zauważyłem nic negatywnego jedynie manewry na śliskich wąskich uliczkach osiedlowych trzeba wykonywać troche inaczej ( co wcale nie znaczy wolniej .....) - bardzo łatwo jest zacieśnić promień skrętu przez dodanie gazu :-) . Oczywiste jest że rusza sie na wprost znacznie lepiej ze szperą niż bez.
Jedyna negatywna rzecz to w przypadku (gdy mamy większe koła na aucie niż zapasowe ) złapania kapcia na tylnej osi czeka nas odkręcanie 2 kół a nie jednego bo zapas trzeba założyć z przodu ( z tyłu muszą być takie same koła )

Pozdro.
 
 
bachus 
automotive designer



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2004-12-06, 20:10   

a powiedzcie Drodzy Koledzy czy da sie jezdzic z całkowicie zablokowanym mechanizmem róznicowym?? non stop 100% blokady ;] (ELEKTROSZPERA)
_________________
Airbrush Studio
Łukasz Łukasik
ul. Witosa 18
76-251 Kobylnica k/Słupska
tel. 693 98 13 60

# lakiernictwo artystyczne (airbrushing)
# polerowanie, chromowanie etc...
# przeróbki mechaniczne (kolektory, wydech, dolot, inne...)
# przygotowanie aut do sportu: drift, street, 1/4mili, offroad w kategorii przeprawowow-turystycznej oraz sprawnościowej w klasie turystycznej i wyczynowej (doświadczenie poparte osiągnięciami w obu klasach)
# car-audio - pełna oferta na usługi montażowe i inne - przygotowanie aut do zawodów zgodnie z przepisami Emma i PASCA


Buduje FatRabita czyli Golf MK2: silnik po drobnym tuningu i remoncie dostał nowy dolot, pełen wydech przelotowy, zawieszenie Monroe + SPAX -60/60, felgi Rondell 225/16",wnętrze przygotowywane jest pod Mistrzostwa Polski CAR AUDIO i wiele innych - w ciągłej przebudowie... - zamienie na E30 325i
 
 
 
KWKPiotr 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Mar 2004
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2004-12-06, 21:08   

uważam ze zaspawany most nie nadaje sie do jazdy na codzień, jedynie do szaleństw - cały układ jezdny na tym ucierpi a buda bedzie przenosić większe siły.

Pozdro.
 
 
Marcin 
Nurburgring Fan



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sie 2004
Skąd: Katowice
Wysłany: 2004-12-06, 22:06   

bachus napisał/a:
a powiedzcie Drodzy Koledzy czy da sie jezdzic z całkowicie zablokowanym mechanizmem róznicowym?? non stop 100% blokady ;] (ELEKTROSZPERA)


Jasne, ze sie da! Kazdy zakret bokiem :twisted: . A tak na powaznie to po prostu tak sie jezdzic nie da!
_________________
80' E21 323i
 
 
bachus 
automotive designer



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2004-12-06, 23:44   

dZiękuje chłopcy. To mnie ustrzeże przed błędem zeszperowania E28 ale kusi do zrobienia tego w E30 :twisted:
_________________
Airbrush Studio
Łukasz Łukasik
ul. Witosa 18
76-251 Kobylnica k/Słupska
tel. 693 98 13 60

# lakiernictwo artystyczne (airbrushing)
# polerowanie, chromowanie etc...
# przeróbki mechaniczne (kolektory, wydech, dolot, inne...)
# przygotowanie aut do sportu: drift, street, 1/4mili, offroad w kategorii przeprawowow-turystycznej oraz sprawnościowej w klasie turystycznej i wyczynowej (doświadczenie poparte osiągnięciami w obu klasach)
# car-audio - pełna oferta na usługi montażowe i inne - przygotowanie aut do zawodów zgodnie z przepisami Emma i PASCA


Buduje FatRabita czyli Golf MK2: silnik po drobnym tuningu i remoncie dostał nowy dolot, pełen wydech przelotowy, zawieszenie Monroe + SPAX -60/60, felgi Rondell 225/16",wnętrze przygotowywane jest pod Mistrzostwa Polski CAR AUDIO i wiele innych - w ciągłej przebudowie... - zamienie na E30 325i
 
 
 
Marcin 
Nurburgring Fan



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sie 2004
Skąd: Katowice
Wysłany: 2004-12-07, 10:14   

bachus napisał/a:
dZiękuje chłopcy. To mnie ustrzeże przed błędem zeszperowania E28 ale kusi do zrobienia tego w E30 :twisted:


Wedlug mnie zaszperowanie nie jest bledem. Moj kumpel jezdzi 528i E28 ze szpera i sobie chwali :D
_________________
80' E21 323i
 
 
Pancin 



Dołączył: 05 Lis 2004
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2004-12-07, 13:21   

Kurcze, myślalem, że zostane zasypany odpowiedziami ze wszystkich stron, a tu lipa :wink: Albo tak malo zeszperowanych aut w tym klubie, albo ci którzy je mają (poza autorami odpowiedzi w tym poście) nigdy szybko nie jeździli. :D Szkoda, bo myślalem, że dowiem sięczegoś więcej.
_________________
=== PANCIN ===
pełnoletnie 325e
 
 
 
bachus 
automotive designer



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2004-12-07, 16:58   

Mcinek napisał/a:


Wedlug mnie zaszperowanie nie jest bledem. Moj kumpel jezdzi 528i E28 ze szpera i sobie chwali :D

A on (kolega) ma elektroszpere czy oryginalnie ileśtam % ?? Ja chciałbym mieć taką 40% :twisted: wystarczyłaby ale mosta taki będzie drogutki :(
_________________
Airbrush Studio
Łukasz Łukasik
ul. Witosa 18
76-251 Kobylnica k/Słupska
tel. 693 98 13 60

# lakiernictwo artystyczne (airbrushing)
# polerowanie, chromowanie etc...
# przeróbki mechaniczne (kolektory, wydech, dolot, inne...)
# przygotowanie aut do sportu: drift, street, 1/4mili, offroad w kategorii przeprawowow-turystycznej oraz sprawnościowej w klasie turystycznej i wyczynowej (doświadczenie poparte osiągnięciami w obu klasach)
# car-audio - pełna oferta na usługi montażowe i inne - przygotowanie aut do zawodów zgodnie z przepisami Emma i PASCA


Buduje FatRabita czyli Golf MK2: silnik po drobnym tuningu i remoncie dostał nowy dolot, pełen wydech przelotowy, zawieszenie Monroe + SPAX -60/60, felgi Rondell 225/16",wnętrze przygotowywane jest pod Mistrzostwa Polski CAR AUDIO i wiele innych - w ciągłej przebudowie... - zamienie na E30 325i
 
 
 
Marcin 
Nurburgring Fan



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sie 2004
Skąd: Katowice
Wysłany: 2004-12-07, 22:58   

bachus napisał/a:
Mcinek napisał/a:


Wedlug mnie zaszperowanie nie jest bledem. Moj kumpel jezdzi 528i E28 ze szpera i sobie chwali :D

A on (kolega) ma elektroszpere czy oryginalnie ileśtam % ?? Ja chciałbym mieć taką 40% :twisted: wystarczyłaby ale mosta taki będzie drogutki :(


Przeciez juz ustalilismy, ze elektroszpera nie da sie jezdzic nacodzien. Kolega ma zwykly most, ze szpera a nie elektroszpera :D
_________________
80' E21 323i
 
 
bachus 
automotive designer



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2004-12-08, 06:57   

a no to zwykła szpera - piękna sprawa :D TO WIEM ;]
_________________
Airbrush Studio
Łukasz Łukasik
ul. Witosa 18
76-251 Kobylnica k/Słupska
tel. 693 98 13 60

# lakiernictwo artystyczne (airbrushing)
# polerowanie, chromowanie etc...
# przeróbki mechaniczne (kolektory, wydech, dolot, inne...)
# przygotowanie aut do sportu: drift, street, 1/4mili, offroad w kategorii przeprawowow-turystycznej oraz sprawnościowej w klasie turystycznej i wyczynowej (doświadczenie poparte osiągnięciami w obu klasach)
# car-audio - pełna oferta na usługi montażowe i inne - przygotowanie aut do zawodów zgodnie z przepisami Emma i PASCA


Buduje FatRabita czyli Golf MK2: silnik po drobnym tuningu i remoncie dostał nowy dolot, pełen wydech przelotowy, zawieszenie Monroe + SPAX -60/60, felgi Rondell 225/16",wnętrze przygotowywane jest pod Mistrzostwa Polski CAR AUDIO i wiele innych - w ciągłej przebudowie... - zamienie na E30 325i
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15