Zastanawiam się jak to jest? Nigdy nie jeździłem zeszperowanym autem RWD i chciałbym się dowiedzieć jakie są pożyteczne aspekty posiadania tego urządzenia w codziennym użytkowaniu. Że daje dużo frajdy to wiem, jak działa i jak teoretycznie wygląda jazda z LSD wiem. Chodzi mi o praktyków, którzy mają auta ze szperą i porównanie do jazdy z "luźnym dyfrem". Czy każdy zakręt oznacza stawianie bokiem? Czy przy dobrym opanowaniu samochodu da się wykorzystać uślizg żeby jechać w łuku szybciej niż zwykłym autem? Czy łatwiej wypakować zaszperowanym potworem? Jeżeli więc ktoś z praktycznym porównaniem może coś napisać będę wdzięczny.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sie 2004 Skąd: Katowice
Wysłany: 2004-12-06, 11:13
Jezdzi sie normalnie. Tyle, ze jak ruszasz ostro to zawsze oba kola miela. A w zakrecie najwieksza zaleta szpery jest to, ze jak wyskakujesz na pelnym ogniu z zakretu to moc pojdzie na oba kola a nie tylko na kolo wewnetrzne (odciazone), tym samym nie tracisz mocy na krecenie kolkiem, ktore i tak ma b. slaba przyczepnosc.
Jezdzi sie normalnie. Tyle, ze jak ruszasz ostro to zawsze oba kola miela. A w zakrecie najwieksza zaleta szpery jest to, ze jak wyskakujesz na pelnym ogniu z zakretu to moc pojdzie na oba kola a nie tylko na kolo wewnetrzne (odciazone), tym samym nie tracisz mocy na krecenie kolkiem, ktore i tak ma b. slaba przyczepnosc.
A jak jest z jazdą po luku? Zalóżmy, że wpadasz lekko za szybko i bez względu na rodzaj dyfra zacznie ci uciekać tyl. Czy latwiej jest zapanować nad autem zeszperowanym czy nie? I czy prędkość z jaką się wpada się w poślizg w zakręcie jest różna dla dyfra zwyklego i zeszpreowanego przy stalych pozostalych czynnikach, typu pogoda, rodzaj nawierzchni, zakręt, itp. Chodzi mi poprostu o zalety szpery.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sie 2004 Skąd: Katowice
Wysłany: 2004-12-06, 12:48
Pancin napisał/a:
Mcinek napisał/a:
Jezdzi sie normalnie. Tyle, ze jak ruszasz ostro to zawsze oba kola miela. A w zakrecie najwieksza zaleta szpery jest to, ze jak wyskakujesz na pelnym ogniu z zakretu to moc pojdzie na oba kola a nie tylko na kolo wewnetrzne (odciazone), tym samym nie tracisz mocy na krecenie kolkiem, ktore i tak ma b. slaba przyczepnosc.
A jak jest z jazdą po luku? Zalóżmy, że wpadasz lekko za szybko i bez względu na rodzaj dyfra zacznie ci uciekać tyl. Czy latwiej jest zapanować nad autem zeszperowanym czy nie? I czy prędkość z jaką się wpada się w poślizg w zakręcie jest różna dla dyfra zwyklego i zeszpreowanego przy stalych pozostalych czynnikach, typu pogoda, rodzaj nawierzchni, zakręt, itp. Chodzi mi poprostu o zalety szpery.
Niestety nie jezdzilem Beemka ze zwyklym dyfrem zeby moc porownac, ale w moim wyprowadzenie auta jak juz wpadnie w poslizg nie jest trudne.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Mar 2004 Skąd: Radomsko
Wysłany: 2004-12-06, 19:10
Właściwie to ze szperą w normalnej jeździe nie zauważyłem nic negatywnego jedynie manewry na śliskich wąskich uliczkach osiedlowych trzeba wykonywać troche inaczej ( co wcale nie znaczy wolniej .....) - bardzo łatwo jest zacieśnić promień skrętu przez dodanie gazu . Oczywiste jest że rusza sie na wprost znacznie lepiej ze szperą niż bez.
Jedyna negatywna rzecz to w przypadku (gdy mamy większe koła na aucie niż zapasowe ) złapania kapcia na tylnej osi czeka nas odkręcanie 2 kół a nie jednego bo zapas trzeba założyć z przodu ( z tyłu muszą być takie same koła )
a powiedzcie Drodzy Koledzy czy da sie jezdzic z całkowicie zablokowanym mechanizmem róznicowym?? non stop 100% blokady (ELEKTROSZPERA)
_________________ Airbrush Studio
Łukasz Łukasik
ul. Witosa 18
76-251 Kobylnica k/Słupska
tel. 693 98 13 60
# lakiernictwo artystyczne (airbrushing)
# polerowanie, chromowanie etc...
# przeróbki mechaniczne (kolektory, wydech, dolot, inne...)
# przygotowanie aut do sportu: drift, street, 1/4mili, offroad w kategorii przeprawowow-turystycznej oraz sprawnościowej w klasie turystycznej i wyczynowej (doświadczenie poparte osiągnięciami w obu klasach)
# car-audio - pełna oferta na usługi montażowe i inne - przygotowanie aut do zawodów zgodnie z przepisami Emma i PASCA
Buduje FatRabita czyli Golf MK2: silnik po drobnym tuningu i remoncie dostał nowy dolot, pełen wydech przelotowy, zawieszenie Monroe + SPAX -60/60, felgi Rondell 225/16",wnętrze przygotowywane jest pod Mistrzostwa Polski CAR AUDIO i wiele innych - w ciągłej przebudowie... - zamienie na E30 325i
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Mar 2004 Skąd: Radomsko
Wysłany: 2004-12-06, 21:08
uważam ze zaspawany most nie nadaje sie do jazdy na codzień, jedynie do szaleństw - cały układ jezdny na tym ucierpi a buda bedzie przenosić większe siły.
dZiękuje chłopcy. To mnie ustrzeże przed błędem zeszperowania E28 ale kusi do zrobienia tego w E30
_________________ Airbrush Studio
Łukasz Łukasik
ul. Witosa 18
76-251 Kobylnica k/Słupska
tel. 693 98 13 60
# lakiernictwo artystyczne (airbrushing)
# polerowanie, chromowanie etc...
# przeróbki mechaniczne (kolektory, wydech, dolot, inne...)
# przygotowanie aut do sportu: drift, street, 1/4mili, offroad w kategorii przeprawowow-turystycznej oraz sprawnościowej w klasie turystycznej i wyczynowej (doświadczenie poparte osiągnięciami w obu klasach)
# car-audio - pełna oferta na usługi montażowe i inne - przygotowanie aut do zawodów zgodnie z przepisami Emma i PASCA
Buduje FatRabita czyli Golf MK2: silnik po drobnym tuningu i remoncie dostał nowy dolot, pełen wydech przelotowy, zawieszenie Monroe + SPAX -60/60, felgi Rondell 225/16",wnętrze przygotowywane jest pod Mistrzostwa Polski CAR AUDIO i wiele innych - w ciągłej przebudowie... - zamienie na E30 325i
Kurcze, myślalem, że zostane zasypany odpowiedziami ze wszystkich stron, a tu lipa Albo tak malo zeszperowanych aut w tym klubie, albo ci którzy je mają (poza autorami odpowiedzi w tym poście) nigdy szybko nie jeździli. Szkoda, bo myślalem, że dowiem sięczegoś więcej.
Wedlug mnie zaszperowanie nie jest bledem. Moj kumpel jezdzi 528i E28 ze szpera i sobie chwali
A on (kolega) ma elektroszpere czy oryginalnie ileśtam % Ja chciałbym mieć taką 40% wystarczyłaby ale mosta taki będzie drogutki
_________________ Airbrush Studio
Łukasz Łukasik
ul. Witosa 18
76-251 Kobylnica k/Słupska
tel. 693 98 13 60
# lakiernictwo artystyczne (airbrushing)
# polerowanie, chromowanie etc...
# przeróbki mechaniczne (kolektory, wydech, dolot, inne...)
# przygotowanie aut do sportu: drift, street, 1/4mili, offroad w kategorii przeprawowow-turystycznej oraz sprawnościowej w klasie turystycznej i wyczynowej (doświadczenie poparte osiągnięciami w obu klasach)
# car-audio - pełna oferta na usługi montażowe i inne - przygotowanie aut do zawodów zgodnie z przepisami Emma i PASCA
Buduje FatRabita czyli Golf MK2: silnik po drobnym tuningu i remoncie dostał nowy dolot, pełen wydech przelotowy, zawieszenie Monroe + SPAX -60/60, felgi Rondell 225/16",wnętrze przygotowywane jest pod Mistrzostwa Polski CAR AUDIO i wiele innych - w ciągłej przebudowie... - zamienie na E30 325i
_________________ Airbrush Studio
Łukasz Łukasik
ul. Witosa 18
76-251 Kobylnica k/Słupska
tel. 693 98 13 60
# lakiernictwo artystyczne (airbrushing)
# polerowanie, chromowanie etc...
# przeróbki mechaniczne (kolektory, wydech, dolot, inne...)
# przygotowanie aut do sportu: drift, street, 1/4mili, offroad w kategorii przeprawowow-turystycznej oraz sprawnościowej w klasie turystycznej i wyczynowej (doświadczenie poparte osiągnięciami w obu klasach)
# car-audio - pełna oferta na usługi montażowe i inne - przygotowanie aut do zawodów zgodnie z przepisami Emma i PASCA
Buduje FatRabita czyli Golf MK2: silnik po drobnym tuningu i remoncie dostał nowy dolot, pełen wydech przelotowy, zawieszenie Monroe + SPAX -60/60, felgi Rondell 225/16",wnętrze przygotowywane jest pod Mistrzostwa Polski CAR AUDIO i wiele innych - w ciągłej przebudowie... - zamienie na E30 325i
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach