mafia Poszukaj zanim napiszesz !!! 80's motorsport
Dołączył: 25 Cze 2008 Skąd: Pszczyna/Krk
Wysłany: 2008-08-14, 14:06 [E30] mafia --> 328i M-Technic I
Witam społeczność forumową. Forum czytuję od dłuższego czasu, rozmachem projektów i stanem wiedzy piszących przebija większość innych mi znanych for, toteż bez żenady dołożę swój projekcik. Samochód i jego modyfikacje mają historię pełną wzlotów i upadków, długą i zawiłą w cholere, także podzielę ją na etapy dla porządku. Także drodze koledzy, jeśli jesteście pasjonatami bmw i modelu e30 ułóżcie się wygodniej, wyciągnijcie nogi przed siebie, otwórzcie piwo i przystąpcie do czytania. Jeśli jednak nie jesteście, odrazu zamknijcie to okno bo padniecie z nudów po 1szych pięciu linijkach. A ostrzegam że linijek tych będzie sporo. Praktycznie mała opowieść posklejana z moich postów z różnych forów w 1 całość i uzupełniona czasem jakimiś uwagami z perspektywy czasu.
Wersja na 6tego marca:
Więc... model 324d z 86 roku o oryginalnym przebiegu 137tys. km, jest ze mna od kwietnia ubiegłego roku, jestem 2gim właścicielem w ogóle, 1szym przez 21 lat była moja rodzina w Niemczech. Auto przyjechało do Polski jako swoisty obraz nędzy, znaczy troche rudej, zmatowiałe chromy i lakier, rozwalony i zaniedbany środek, zawiecha do wymiany itp.
Jeśli chodzi o wyposażenie to oprócz tego co miały wszystkie czyli elektr. lusterka to gołodupiec kompletny był. Ale taki kompletny Jedyny plus jaki miała to buda nigdy nie bita (jedyna stłuczka w historii) i silnik igła. A no i brązowe szyby. Ale zakochałem sie z miejsca Klasyczny, ponadczasowy i z duszą a do tego praktyczny W rodzinie każdy ma swoje auto więc traktuje swoje jako zabawke i pieszczocha, używane głównie do szkoły, na zajęcia i inne takie tam bzdety jakie zalicza typowy maturzysta. Zanim samochód zaczął być modyfikowany, został doprowadzony do stanu technicznego nie budzącego żadnych zastrzeżeń. I tak miało zostać, miał być zwykłym e30 do jazdy na codzień dla małolata, jednak cały czas wymyślałem sobie kolejne usprawnienia które bym chciał wykonać, a mając je za sobą rozglądałem się za następnymi. I tak samochód dostał nową tapicerkę, halogeny, mtecha etc etc.... A ja odkryłem w sobie pasję.
Z rzeczy przeze mnie zrobionych:
- generalny remont blacharki, konserwacja nad i podwozia + nowe emblematy z aso i tylni zderzak, chromy od nowa pochromowane
- nowy lakier, tzn. ori bronzitbeige metallic położony od nowa
- remont mechaniczny, znaczy filtry, płyny, zbieżności, geometrie, zawiecha nowa etc.
- nowa przednia szyba zamówiona w aso, stara pęknięta
- nowe wycieraczki
- dołożony centralny zamek drzwi + bagażnik
- alarm
- halogeny
wnętrze było zielone, wiec środek został przestylizowany
- zielona podłoga wyleciała, wleciała szara (ale sie ku :cen: przy tym narobiłem)
- Obszycie foteli, boczków i kanapy czarno-kremowa skóra (dobrana do podsufitki i koloru auta)
- zrobione skromne audio (ori maskownice na tweetery czekaja na zamontowanie ale nie mam czasu)
- elektryczne szyby na przód (przy okazji robienia boczków
- kiera mt1 obszyta od nowa na oryginał
- BBS'y 15tki z nowymi znaczkami z aso
- konwersja z bębnów na tarcze z tyłu
- dołożony pełen aeropakiet (kupić to nierozwalone to masakra jakaś...)
- mtechowe zaczepy holownicze odebrane z aso dzisiaj, beda na dniach
- ramki na tablice rejestracyjna z aso bmw, fajny efekt i to za darmo
to chyba póki co tyle bedzie żadnych zmian wizualnych już nie planuje, ew. -3,5cm spreżyny jakieś ale wiecej na pewno nie bo wysmagam sie pyta po czole jak se urwe dokładeczki cieżkim kosztem zdobyte na jakims kraweżniku.
Z planów:
- wspomaganie :bag:
- podmiana szkieł w lampach z przodu
- sukcesywne dokładanie wypasu, oprócz tych waszych obc bo lubie ten zegarek wskazówkowy. W planach pełna elektryka na szyby + ew. grzane sportsitze, ale to dalekosieżnie, może klima
- najbliższe plany to uturbianie wolnossaka, konwersja pełna na td znaczy. Wie ktoś czy graty z mojego sa te same co w td? wogole jak ktos ma jakies poszlaki to prosze o info Celuje w 130-140 koni.
Bardzo żałuję że nie mam zdjęć z samego początku, ale przepadły w niebyt chyba... Najwcześniejsze jakie mam już z mtechem.
Foty:
Wersja na 1 czerwca 2008:
zaszło kilka zmian ostatnimi czasy, z małą glebą na czele. kilka fot poglądowych (niech nikogo nie dziwi dziwny kolor plastików w środku - przekłamanie aparatu):
Lista zmian:
- czerwone springi H&R'a -40mm
- zakupione po ciężkich walkach ori tweetery, wyciągnięte zostały z nich stare głośniki i wpakowane moje gwizdki alpine'a. zgodnie z ideą całego samochodu - wygląda klasycznie, kopie :cenzura: masakrycznie.
- dołożne ori haki holownicze mtechowe, nabyte w aso.
- gałka zmiany biegów mtech 2, niestety. jakby ktoś widział mtech 1 gałke na sprzedaż to dajcie cynk
- zdjęte szkła z reflektorów, wyczyszczone i uszczelnione.
to chyba by było na tyle ze zmian dokonanych. muszę powiedzieć ze na sportowych springach auto po prostu jest nie do poznania, prowadzi się jak po sznurku i to na seryjnych amorach. test odbywał się na serpentynach w szczyrku zapier... jadąc w dół także wiem co mówie wiem też że zdałoby sie zająć hamulcami z przodu
a no i "efektu kozy" nie odnotowano.
Plan do wykonania:
- hamulce przednie (ogólne czyszczenie plus nowy płyn, tarcze i klocki). Szukałem przewodów w oplocie stalowym ale jedyne co znalazłem do e30 to blackdiamond za 7 stów więc odkładam na później
- jeśli się trafi zestaw bilsteinów b6 używek to wezme, ale jeśli bede skazany na nówki to też na później.
- muszę kupić nową dokladke tylnia mtecha bo ta jest krzywa i nie do naprawienia okazało sie.
- dystanse na tył.
- swap na benzyne prawdopodobnie, 150 w opcji m50b20 juz 170 kucy w opcji m52b25. zależy od wielu czynników.
No i mały update z 6 czerwca - tylni mtech wraz ze zderzakiem, wszystko w stanie nienaruszonym przez korki lpg i inne kraweżniki leży w moim garażu.
Wersja na 27 lipca 2008:
No i stało się, ktoś mi zajebał dekielek z felgi jeden nosz kur :cen: jeszcze moge zrozumieć jakby mi zajebali wszystkie 4 ale jeden???? Mine miałem jak w ukrytej kamerze chyba. :cen: :cen: :cen: :cen: I teraz znowu, szukać jednego dekla do kupienia i znowu zamawiać emblemat w aso i czekać na niego 2 tyg. Szlag mnie trafi. Więc chyba przechodzę na opcje bez dekli.
Ogólnie to dużo się dzieje wokół auta ostatnio więc podbiję temat. W trakcie wykonywania jest:
- stabilizator na tył
- małe mody mechaniki plus swap na duża i mocna benzyne (a zaczynałem plany od is'a ) Efekty będą za jakieś 2 tygodnie bo prace ruszają na początku tygodnia, części poza maglem z e36 są już u mojego człowieka.
auto dostało nową dokładkę na tył razem z mocowaniami zderzaka. oczywiście razem z naklejką mtechnika w końcu wszystko jest proste i spasowane jak trzeba. polakierowałem też ramki reflektorów w czarny mat bo się o to już prosiły. dobry efekt.
co do planów na najbliższe tygodnie i miesiace:
- tarcze hamulcowe ori bmw (mocno polecane) plus jakieś klocki i ew. przewody.
- ogarnięcie mocowania przedniej dokładki bo też jest chałpnicze fest.
- rozpórki przód i tył
no i w co sam w to nie wierze, zdecydowałem sie na tuningowy akcent i szukam jakiegoś fajnego emblematu na grila w klimacie lat 80tych jak ktoś słyszał albo widział coś takiego do sprzedania to proszę o cynk. jak nie uda mi się znaleźć nic ciekawego to sobie zamówie emke w aso po prostu.
Wersja na 14 sierpnia 2008:
zgodnie z zapowiedzią krótka historia z tego co się działo ostatnimi czasy.
Generalnie moje 324d..... jest dalej moim 324d, tylko że już tylko z wierzchu samochód dostał m52b28 z airboxem Simota i legitymuje się teraz mocą 195,9 km i 271 nm. Trzeba dodać że w czasie hamowania było ponad 30 stopni więc realny wynik jest pewnie odrobinę lepszy.
Kilka zdjęć:
w sumie to mi zawsze zwisał ten dizel:
pusta komora, o dziwo w stanie w sumie idealnym:
proszę się nie śmiać z majtkowego różu bo się zemścimy :
wszystko zaczyna mieć ręce i nogi:
hamowanie efektu końcowego:
efekt finalny z lewej:
efekt finalny z prawej:
powered by M-Garage:
już po wszystkim:
wykres z hamowni:
nie powiedzielibyście nie? chłopacy z golfów też długo nie mogą rozkminić o co chodzi
generalnie rzecz ujmując auto jedzie jak wściekłe, pięknie przy tym rycząc, sapiąc i bekając.
W zakresie przeróbek znajduje się:
- m52b28 z sondami, ewsem i wszystkim
- cały osprzęt, skrzynia, sprzęgło i wydech też są z e36 328.
- przeróbka dizla na benzynę, włączając w to zegary.
- podwójne serwo pompy hamulcowej z ix'a e30.
- airbox simota.
- dołożone wspomaganie.
Wszystko zrobione profesjonalnie i bez drutu przez m-garage luka325, którego szczerze polecam. Chłopak jest naprawde dobry w tym co robi, dba sobie o klienta i ceni dobrą opinię. Jeśli ktoś z rejonu południa chce poprawiać swoje bmw to tylko u niego bo bliżej niż on żadnego lepszego nie ma. Zresztą dalej chyba też nie Służe kontaktem jakby co. Dzielnie tolerował moje chore pomysły krecenie nosem, telefony o dużej częstotliwości i tysiące pytań które lubię zadawać, a efekt mnie po prostu podniecił
Wracając do samochodu, zrobione już 600km od soboty i wszystko pięknie śmiga. Przy normalnej jeździe pali 10l To chyba tyle, będę na zlocie bmw team śląsk w rydułtowach to kto będzie chciał to zobaczy na żywo.
Teraz zaczyna się najpiękniejszy etap, czyli podstawowe przeróbki które chciałem wykonać zostały zrobione, teraz zostaje dopieszczanie detali milimetr po milimetrze. A ja zawsze znajdę coś czego brakuje, nie jest ori albo mogłoby wyglądać lepiej
Plany na szybko:
- założyć w końcu ten pieprzony stabilizator na tył
- myślę nad black hella...
- detale, detale, detale no i dokładanie bajeru (klima sportsitze ew recaro etc)
- rozpórki bo dalej nie mam
- ogarnięcie końcówek wydechu na jakieś dyskretniejsze
Aha, znaczek 324d na tylniej klapie oczywiście został Nie pamiętam czy wspomniałem o tym wcześniej, ale auto z zewnątrz ma wyglądać seryjnie i klasycznie.
Mam nadzieje że miło spędziliście czas przy lekturze. Piszcie, komentujcie, zadawajcie pytania. Byle nie w stylu "czemu nie ma brewek"
Pozdrawiam serdecznie,
Wojtek Pruszkowski vel mafia.
Ostatnio zmieniony przez nokerman 2012-02-05, 16:05, w całości zmieniany 1 raz
Kolego mafia.. Auto malina i kolor ładny - taki niepozorny Ciekaw jestem osiągów drogowych.. akcelerometr itp.. Sam się szykuje finansowo do swapa swojego touringa , jak Bóg da to na m52b28, jak nie to b25.. Ciekawi nie rozwiązanie zbiornika paliwa i pompy paliwowej... To jest to samo PB i Diesel?
Pomógł: 97 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-08-14, 17:33
Piękne klasyczne auto, silniczek malinowy Jak dla mnie jedno z najładniejszych aut na forum
_________________
E30 + E91
mafia Poszukaj zanim napiszesz !!! 80's motorsport
Dołączył: 25 Cze 2008 Skąd: Pszczyna/Krk
Wysłany: 2008-08-14, 17:37
@kafarek, licznik, pompa i przewody do wymiany, bak został.
@bono, dżentelmeni o kasie nie rozmawiają (szczególnie na forum). dżentelmeni ją po prostu mają. ucz sie na pamieć.
pomijam fakt że nie jestem już maturzystą tylko studentem 1go roku politechniki krakowskiej
dzięki wszystkim za budujące komentarze.
@miro, chyba jedyne dwa mtechy 1 w sedanie z b28 w kraju
mafia Poszukaj zanim napiszesz !!! 80's motorsport
Dołączył: 25 Cze 2008 Skąd: Pszczyna/Krk
Wysłany: 2008-08-15, 12:19
@Pietrek, chromowałem w zakładzie w mojej mieścinie, koszt nieduży. Nie pamiętam już dokładnie bo to grubo ponad rok temu było.
@Reso, no właśnie zostałem przy seryjnym (3,45 w małej głowie) i jest dramat w trasie trochę. Rozglądam się za czymś dłuższym żeby można było jechać 140 i nie palić 100/100 A ty jak u siebie masz?
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2007 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2008-08-15, 15:42
Ja mam szpere 3.25 i v-max ok 218-20 wg.GPSu. Jak chcesz żeby było oszczędnie to zakładaj 2.93(taki ma seryjne 328), najlepiej 3.15 ale to już nie do wyrwania w normalnej kasie:)
_________________
SPRZEDAM KOMPLETNY SILNIK ZE SKRZYNIA I OSPRZĘTEM M20B20 (Z MOJEGO CABRIO) TANIO!!!!
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Skąd: Mińsk Maz.///Otwock
Wysłany: 2008-08-20, 07:58
mafia napisał/a:
@kafarek, licznik, pompa i przewody do wymiany, bak został.
@bono, dżentelmeni o kasie nie rozmawiają (szczególnie na forum). dżentelmeni ją po prostu mają. ucz sie na pamieć.
pomijam fakt że nie jestem już maturzystą tylko studentem 1go roku politechniki krakowskiej
dzięki wszystkim za budujące komentarze.
@miro, chyba jedyne dwa mtechy 1 w sedanie z b28 w kraju
nie ucz sie lepiej na pamięć bo na politechnice polegniesz albo czeka Cię dłuuugi pierwszy rok
fajna furka tylko to odnowione wnętrze nie wiem czemu ale jakoś nie widzi mi się.
Może kolorystyka , hmm sam nie wiem
Opowiedz lepiej o killach jakie bez wątpienia siejesz na drodze bo na bank kazdy VAG 1.9tdi ciąć się chce
mafia Poszukaj zanim napiszesz !!! 80's motorsport
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach