Kupiony 2 lata temu, nie wyróżniał się wyglądem...
Seryjne BMW E30 316 (choć w dowodzie 318)
Silnik M10 B18 1,8 90 KM, 140 Nm, bardzo wytrzymały.
Skrzynia manual, 4 biegowa.
0-96: odrobinę poniżej 10s (sprawdzone na G-Techu)
Minęło trochę czasu, dyfer się posypał, trochę kabli się popaliło, ogólnie dużo rzeczy się waliło, ale też dzięki temu baaardzo dużo się nauczyłem. Po jakimś czasie przyszły zmiany
Okazyjnie kupione felgi, zostały wypiaskowane i pomalowane:
Kompletna wymiana sprzęgła... przy okazji skrzynia została pięknie wyczyszczona
Został skonstruowany nowy wydech - grubsza rura, strumienica zamiast środkowego i przelotowy tłumik. Myślę, że brzmi ciekawie http://pl.youtube.com/watch?v=sbRYVuFZPQ4
Nieustanna walka z rudą... Progi...
... przednie nadkola praktycznie od zera...
... Podłoga pasażera. Widać też nową tjuninkową gałkę z diodami, trochę wieś, ale w sumie wali mnie to, bo fajnie się trzyma, a tylko o to mi chodziło
No i coś przyjemniejszego, malowanie zacisków i bębnów
Sukcesywne odejmowanie kilogramów Obecnie auto waży około 930-940 kg.
Gardziele gaźnika wyprofilowane i wypolerowane, usunięte nierówności z kanałów kolektora wydechowego. Ogólnie staram się, żeby silnik żył jak najdłużej, ale ten elektroniczny gaźnik doprowadza mnie do szału... Po zakupie był żwawy, 10 s do setki było osiągalne, w tym momencie jest to wręcz niemożliwe, nie mam pojęcia czemu... Dlatego zostały zakupione podwójne Webery DCOE 40...
Jeszcze czeka kupa roboty, nie mogę zmieścić filtrów ze względu na bagnet oleju, który będę musiał jakoś wygiąć. Myślałem, że wykorzystam starą linkę gazu, ale okazała się za krótka. Muszę jeszcze raz ściągnąć gaźniczki i dopracować kolektor, zrobić parę uchwytów usunąć niepotrzebne przewody. A i od dłuższego czasu poluję na filterek odmy, ale co przyjeżdżam do CarShopu w Opolu to mi mówią że "będą je mieli za tydzień" heh
Ostatnio zmieniony przez TomeX500 2009-02-02, 15:51, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lip 2005 Skąd: Radomyśl Wielki
Wysłany: 2009-02-25, 14:48
Malyna jest, nieporownywalnie do oryginalu. Interesuja mnie takie weberki do m20. Jak znasz koszty to napisz, moze byc na PW jak tu nie chcesz.
Robi wrazenie.
Jeśli chodzi o setup do M20 to myślę że ze wszystkim 1500-2000 zł... Gdzieś na e30tech był koleś co założył potrójne webery, ale niestety nie należy spodziewać się jakiegoś znacznego wzrostu mocy. On montował głównie ze względu na wygląd i dźwięk.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lip 2005 Skąd: Radomyśl Wielki
Wysłany: 2009-02-26, 08:21
TomeX500 napisał/a:
Jeśli chodzi o setup do M20 to myślę że ze wszystkim 1500-2000 zł... Gdzieś na e30tech był koleś co założył potrójne webery, ale niestety nie należy spodziewać się jakiegoś znacznego wzrostu mocy. On montował głównie ze względu na wygląd i dźwięk.
Ale w kwestii M20 ja bym rozmyślał nad ITB, o wiele łatwiejsze w ustawieniu, można wycisnąć dużo mocy i jest dość rozwojowe. Też fajnie wyglądają i pewnie dźwięk też ciekawy. Co kto lubi oczywiście gaźniki to niezły oldschool
Jaki masz patent na zrywanie tych wygłuszeń? Jak były mrozy to same się odklejały a teraz jakos nie mam weny by się za to wziąśc bo się kleją itd.
Jak było ciepło to wpychałem śrubokręt pod to i czasami fajnie odchodziło dużymi płatami Trochę podlewałem wtedy jeszcze rozpuszczalnikiem żeby klej popuścił. Niektóre były jednak bardziej kruchliwe i trzeba było kuć Zerwać je to w sumie nie taki duży problem, tylko później zmywanie tego kleju to była udręka
Szpachelką też można, aczkolwiek te stwardniałe wygłuszenia musiałem kuć śubokrętem, może po podgrzaniu by lepiej odchodziło, ale wyglądało na to, że po prostu elastyczność tego materiału już się skończyła Parę dni zajęło mi zdjęcie wszystkiego.
Mierzyłem gtechem osiągi i wyszło koło 13 s do 96km/h więc coś jest nie tak. Od 3 biegu przy wyższych obrotach czuć, że już przestaje przyspieszać. Wkrótce pojadę na pomiar kompresji, podejrzewam że mam uszczelke pod głowicą do wymiany. No i przydałoby się zmienić dysze i zwężki w gaźnikach bo są kompletnie pokićkane. Na allegro widziałem na sprzedaż zestaw uszczelek do m10, ale chyba już poszły, żałuję że nie kupiłem ich...
Filmik tuż po założeniu gaźników jest gdzieś wyżej. Odkryłem, że mam parę małych przedmuchów na wydechu Kupiłem linkę od 324d, ale i tak nie bardzo jest jak ją zamocować. Będę musiał wymyślić jakiś zawiły system dźwigienek, żeby przepustnice otwierały się na maksa.
A poza tym mam pytanie, czy głowica z wtrysku bardzo się różni od głowicy gaźnikowej, czy tylko ma większe kanały i brak otworu na mech pompę paliwa? Rozważam kupno takiej głowicy i doprowadzenie jej do idealnego stanu, ale nie wiem, czy brać gaźnikową, czy wtryskową.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach