BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[ Stage 2] E30 316 M10 Weber DCOE
Autor Wiadomość
TomeX500 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2009
Skąd: Opole
Wysłany: 2009-02-02, 13:18   [ Stage 2] E30 316 M10 Weber DCOE

Zacznę od samiutkiego początku...

Kupiony 2 lata temu, nie wyróżniał się wyglądem...



Seryjne BMW E30 316 (choć w dowodzie 318)
Silnik M10 B18 1,8 90 KM, 140 Nm, bardzo wytrzymały.
Skrzynia manual, 4 biegowa.
0-96: odrobinę poniżej 10s (sprawdzone na G-Techu)

Minęło trochę czasu, dyfer się posypał, trochę kabli się popaliło, ogólnie dużo rzeczy się waliło, ale też dzięki temu baaardzo dużo się nauczyłem. Po jakimś czasie przyszły zmiany :)


Okazyjnie kupione felgi, zostały wypiaskowane i pomalowane:




Kompletna wymiana sprzęgła... przy okazji skrzynia została pięknie wyczyszczona :)




Został skonstruowany nowy wydech - grubsza rura, strumienica zamiast środkowego i przelotowy tłumik. Myślę, że brzmi ciekawie :P http://pl.youtube.com/watch?v=sbRYVuFZPQ4




Nieustanna walka z rudą... Progi...







... przednie nadkola praktycznie od zera...




... Podłoga pasażera. Widać też nową tjuninkową gałkę z diodami, trochę wieś, ale w sumie wali mnie to, bo fajnie się trzyma, a tylko o to mi chodziło :P




No i coś przyjemniejszego, malowanie zacisków i bębnów :P




Sukcesywne odejmowanie kilogramów :P Obecnie auto waży około 930-940 kg.






Jeszcze muszę dokończyć malowanie podłogi...




Rozpórka samoróba... koszt wytworzenia: jakieś 20 zł :P




Gardziele gaźnika wyprofilowane i wypolerowane, usunięte nierówności z kanałów kolektora wydechowego. Ogólnie staram się, żeby silnik żył jak najdłużej, ale ten elektroniczny gaźnik doprowadza mnie do szału... Po zakupie był żwawy, 10 s do setki było osiągalne, w tym momencie jest to wręcz niemożliwe, nie mam pojęcia czemu... Dlatego zostały zakupione podwójne Webery DCOE 40...







I krótki filmik ze wzlotami i upadkami :P

http://pl.youtube.com/watch?v=kl5KbswK7ng

Zimowe zabawy...

http://pl.youtube.com/watch?v=mdYTLcMZvos

Chciałem założyć Webery tuż po wakacjach, ale niestety nie wyszło i Dziad czekał, a ja skrupulatnie kompletowałem wszystkie części.



po paru miesiącach oczekiwania webery zastąpiły pierburga który doprowadzał mnie do szału...



Tak to chodzi póki co:

http://pl.youtube.com/watch?v=O9S07BZJoNk

Jeszcze czeka kupa roboty, nie mogę zmieścić filtrów ze względu na bagnet oleju, który będę musiał jakoś wygiąć. Myślałem, że wykorzystam starą linkę gazu, ale okazała się za krótka. Muszę jeszcze raz ściągnąć gaźniczki i dopracować kolektor, zrobić parę uchwytów usunąć niepotrzebne przewody. A i od dłuższego czasu poluję na filterek odmy, ale co przyjeżdżam do CarShopu w Opolu to mi mówią że "będą je mieli za tydzień" heh :P
Ostatnio zmieniony przez TomeX500 2009-02-02, 15:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcin323 
OLDCAR SPEC :)



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2009-02-19, 19:07   

Do tych weberów poleciłbym założenie lejków wtedy powietrze w pada pod jednym kątem


Poza tym projekt bardzo zacny i nie tuzinkowy :twisted:



Pozdrawiam i życzę wytrwałości w pracach :)
 
 
TomeX500 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2009
Skąd: Opole
Wysłany: 2009-02-25, 13:39   

Zamontowałem takie oto filtry powietrza.



Wciąż szukam odpowiedniej linki gazu i będę musiał pozmieniać nieco dysze.
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2009-02-25, 13:59   

Stary, nie wiem jak to brzmi, ani jak jeździ, ale wygląda rewelacyjnie!
_________________
Weteran
 
 
 
Cooba 
ALPINA fan



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lip 2005
Skąd: Radomyśl Wielki
Wysłany: 2009-02-25, 14:48   

Malyna jest, nieporownywalnie do oryginalu. Interesuja mnie takie weberki do m20. Jak znasz koszty to napisz, moze byc na PW jak tu nie chcesz.
Robi wrazenie.

Pozdro.
_________________
e34 ALPINA STYLE mod>>>
http://forum.beemka-klub.pl/viewtopic.php?t=14148
www.bmw5er.pl
 
 
TomeX500 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2009
Skąd: Opole
Wysłany: 2009-02-25, 18:32   

Jeśli chodzi o setup do M20 to myślę że ze wszystkim 1500-2000 zł... Gdzieś na e30tech był koleś co założył potrójne webery, ale niestety nie należy spodziewać się jakiegoś znacznego wzrostu mocy. On montował głównie ze względu na wygląd i dźwięk.
 
 
mattim_bmw 
oldschool'owiec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lis 2006
Skąd: kruszwica/poznań
Wysłany: 2009-02-25, 21:12   

Tez od jakiegos czasu drąze temat m20 na trzech podwójnych czterdziestkach :)

Na e30.de tez jest dosc znany rennwagen na weberach :wink:

Ja tez stawiam raczej na wygląd niz osiagi w dobie dzisiejszej techniki gaźnik.... :wink:

pozdrooo
_________________
80' rulezz :D

emeryt style :D :D

 
 
 
Cooba 
ALPINA fan



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lip 2005
Skąd: Radomyśl Wielki
Wysłany: 2009-02-26, 08:21   

TomeX500 napisał/a:
Jeśli chodzi o setup do M20 to myślę że ze wszystkim 1500-2000 zł... Gdzieś na e30tech był koleś co założył potrójne webery, ale niestety nie należy spodziewać się jakiegoś znacznego wzrostu mocy. On montował głównie ze względu na wygląd i dźwięk.


I o to chodzi. Głownie o wyglad i dzwięk :] :mg:
_________________
e34 ALPINA STYLE mod>>>
http://forum.beemka-klub.pl/viewtopic.php?t=14148
www.bmw5er.pl
 
 
TomeX500 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2009
Skąd: Opole
Wysłany: 2009-02-26, 10:21   

Ale w kwestii M20 ja bym rozmyślał nad ITB, o wiele łatwiejsze w ustawieniu, można wycisnąć dużo mocy i jest dość rozwojowe. Też fajnie wyglądają i pewnie dźwięk też ciekawy. Co kto lubi oczywiście :) gaźniki to niezły oldschool :)
 
 
Pietrek 
Inspektor Gadżet



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Cze 2006
Skąd: Czeladź - Piaski
Wysłany: 2009-02-26, 11:48   

Wygląda to u cienie nieziemsko ! Silnik aż się prosi o wyczyszczenie i chromowanie kilku części :twisted:
 
 
 
Kuner 
Poszukaj zanim napiszesz !!!
mkauto.pl



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2009
Skąd: Raszyn / Warszawa
Wysłany: 2009-02-26, 12:48   

TomeX500 napisał/a:
Sukcesywne odejmowanie kilogramów

Jaki masz patent na zrywanie tych wygłuszeń? Jak były mrozy to same się odklejały a teraz jakos nie mam weny by się za to wziąśc bo się kleją itd.
_________________
Mechanika Pojazdowa, Serwis Klimatyzacji:
www.mkauto.pl
 
 
 
TomeX500 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2009
Skąd: Opole
Wysłany: 2009-02-26, 13:42   

Kuner napisał/a:
TomeX500 napisał/a:
Sukcesywne odejmowanie kilogramów

Jaki masz patent na zrywanie tych wygłuszeń? Jak były mrozy to same się odklejały a teraz jakos nie mam weny by się za to wziąśc bo się kleją itd.


Jak było ciepło to wpychałem śrubokręt pod to i czasami fajnie odchodziło dużymi płatami :) Trochę podlewałem wtedy jeszcze rozpuszczalnikiem żeby klej popuścił. Niektóre były jednak bardziej kruchliwe i trzeba było kuć :D Zerwać je to w sumie nie taki duży problem, tylko później zmywanie tego kleju to była udręka :(
 
 
Szajbaa 
Fan Marki


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-02-26, 15:34   

grzac opalarka i schodzi. tylko to mycie....
_________________
tel: 506-799-133
gg: 4995986(niewidoczny)
 
 
 
TomeX500 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2009
Skąd: Opole
Wysłany: 2009-02-26, 16:05   

Szajbaa napisał/a:
grzac opalarka i schodzi. tylko to mycie....


Opalarką jakoś u mnie nie chciało schodzić tak ładnie, topiło się, paliło, śmierdziało i później brudno było.
 
 
Szajbaa 
Fan Marki


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-02-26, 16:08   

hmmm moze za mocno grzałeś??

"Jak było ciepło to wpychałem śrubokręt pod to i czasami fajnie odchodziło dużymi płatami "

o taki efekt mi chodzi.


a moze szpachelke jak by wpychac to platami by ladnie schodziło???
_________________
tel: 506-799-133
gg: 4995986(niewidoczny)
 
 
 
TomeX500 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2009
Skąd: Opole
Wysłany: 2009-02-26, 16:36   

Szpachelką też można, aczkolwiek te stwardniałe wygłuszenia musiałem kuć śubokrętem, może po podgrzaniu by lepiej odchodziło, ale wyglądało na to, że po prostu elastyczność tego materiału już się skończyła ;) Parę dni zajęło mi zdjęcie wszystkiego.
 
 
beem_e30 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2008
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2009-02-26, 16:36   

Ja tam robiłem szpachelką i u mnie to cud miód schodziło aż byłem zdziwiony a potem tylko klej usunąłem specjalnym preparatem do zrywania naklejek
 
 
 
Kuner 
Poszukaj zanim napiszesz !!!
mkauto.pl



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2009
Skąd: Raszyn / Warszawa
Wysłany: 2009-02-26, 22:24   

płatami i u mnie zeszło - została sama maź i jakoś weny nie mam by się za nią wziąć... :oops:
_________________
Mechanika Pojazdowa, Serwis Klimatyzacji:
www.mkauto.pl
 
 
 
Enzo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2006
Skąd: Nysa
Wysłany: 2009-02-27, 10:04   

Kuner napisał/a:
płatami i u mnie zeszło - została sama maź i jakoś weny nie mam by się za nią wziąć... :oops:


rozpuszczalnikiem podlej i szmatka i po klopocie :D
_________________
 
 
 
TomeX500 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2009
Skąd: Opole
Wysłany: 2009-02-27, 10:13   

W sumie te szesciokaty calkiem fajnie wygladaja :lol:
 
 
TomeX500 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2009
Skąd: Opole
Wysłany: 2009-03-19, 12:11   

Wypolerowałem i założyłem na nowych nakrętkach pokrywę zaworów, jeszcze postaram się ją wypolerować na lustro. Od razu fajniej pod maską :)

 
 
tigre0070 
tigretti


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Paź 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-19, 13:30   

powiedz jak to jedzie i czy będzie wypad na hamownię...a może już był?


potrzebujesz czegoś do m10?
Ostatnio zmieniony przez tigre0070 2009-03-19, 13:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
TomeX500 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2009
Skąd: Opole
Wysłany: 2009-03-19, 14:42   

Mierzyłem gtechem osiągi i wyszło koło 13 s do 96km/h więc coś jest nie tak. Od 3 biegu przy wyższych obrotach czuć, że już przestaje przyspieszać. Wkrótce pojadę na pomiar kompresji, podejrzewam że mam uszczelke pod głowicą do wymiany. No i przydałoby się zmienić dysze i zwężki w gaźnikach bo są kompletnie pokićkane. Na allegro widziałem na sprzedaż zestaw uszczelek do m10, ale chyba już poszły, żałuję że nie kupiłem ich...
 
 
bono20002 
W.G.M.



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Skąd: Mińsk Maz.///Otwock
Wysłany: 2009-03-19, 14:47   

Masz filmik jakis jak to bangla ?
_________________
Wszystko do e30 504-413-297
 
 
 
TomeX500 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2009
Skąd: Opole
Wysłany: 2009-03-20, 13:20   

Filmik tuż po założeniu gaźników jest gdzieś wyżej. Odkryłem, że mam parę małych przedmuchów na wydechu :/ Kupiłem linkę od 324d, ale i tak nie bardzo jest jak ją zamocować. Będę musiał wymyślić jakiś zawiły system dźwigienek, żeby przepustnice otwierały się na maksa.


A poza tym mam pytanie, czy głowica z wtrysku bardzo się różni od głowicy gaźnikowej, czy tylko ma większe kanały i brak otworu na mech pompę paliwa? Rozważam kupno takiej głowicy i doprowadzenie jej do idealnego stanu, ale nie wiem, czy brać gaźnikową, czy wtryskową.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16