BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[e30]Stuki w okolicy tylnego mostu
Autor Wiadomość
Rafal_e30 



Dołączył: 19 Lut 2008
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-03-01, 15:08   [e30]Stuki w okolicy tylnego mostu

Od jakiegoś czasu słyszę "rytmiczne stuki" zdające dochodzic się z okolic tylnego mostu. Stukanie następuje tylko i wyłącznie gdy auto jedzie na biegu i ich częstotliwośc wzrasta wraz z obrotami silnika.
Im wyższy bieg i wyższa prędkośc tym stuki występują z większą częstotliwością. Na początku byłem pewien, że to dyfer ale teraz mam wątpliwości ponieważ gdy podczas jazdy wyrzucę na luz albo wcisnę sprzęgło stukanie ustaje a przecież koła dalej się obracają a wraz z nimi półosie :idea:
Zastanawiające jest również, że zdaża się iż przejadę trasę 20km i nawet nic nie zgrzytnie, a czasem od pierwszego zakręcenia kołem już wali okrutnie :? Zauważyłem również, że luzują się śruby na półosiach przy kielichach od dyfra.
Może ma to jakiś związek ze sprawą a może po prostu się wyrobiły? Macie jakieś sugestie co by mogło wydawac takie dźwięki? Może podpora, skrzynia, jakieś łączniki wału, gumy, a może faktycznie dyfer?? :help:
Ostatnio zmieniony przez RoboCop 2010-10-02, 06:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
WNTcoupe 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Skąd: Sędziszów
Wysłany: 2009-03-01, 15:59   

tuleje tylnej belki obstawiam
_________________
Przekładki anglików,polerowanie, renowacja felg aluminowych tel.601973805
 
 
 
maaaad 



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Skąd: Turek
Wysłany: 2009-03-01, 17:17   

A ja podporę wału. Przy wyjechanych tulejach belki hałas jest przy ruszaniu, zmianie biegów etc - przy dużej zmianie obciążenia.
_________________
 
 
WNTcoupe 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Skąd: Sędziszów
Wysłany: 2009-03-01, 18:10   

tez tak może być. wejdz pod auto brech w łapkę i sprawdzaj

[ Dodano: 2009-03-01, 18:12 ]
ale przy podporze czuł by uderzenia w podłoge
_________________
Przekładki anglików,polerowanie, renowacja felg aluminowych tel.601973805
 
 
 
Rafal_e30 



Dołączył: 19 Lut 2008
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-03-01, 18:30   

WNTcoupe napisał/a:
tuleje tylnej belki obstawiam


tuleje to raczej wątpię ponieważ robiłem kapitalny remont tyłu niecałe 3 miechy

temu.
WNTcoupe napisał/a:
ale przy podporze czuł by uderzenia w podłoge


faktycznie gdy siadłem z tyłu to tak jak by coś uderzało w podłogę. Jak siedzi się za kierownicą to nic nie czuc.
Ostatnio zmieniony przez Rafal_e30 2009-03-01, 18:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
WNTcoupe 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Skąd: Sędziszów
Wysłany: 2009-03-01, 21:31   

jęli by podpora była wy wywalona to nawet minimalne bicia bys czuł nawet siedząc na 10 poduszkach , to jest tak jak by Ci ktos młotem walił w podłoge ,wejdz pod auto i sprawdz co jest
_________________
Przekładki anglików,polerowanie, renowacja felg aluminowych tel.601973805
 
 
 
adamm 
9" fan ;-)



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2006
Skąd: Kielce
Wysłany: 2009-03-01, 22:11   

Rafal_e30 napisał/a:
Zauważyłem również, że luzują się śruby na półosiach przy kielichach od dyfra


sam sobie odpowiedziałeś :)

Skoro robiłeś remont tyłu to sprawdź, może czegoś nie dokręciłeś, albo dokręciłeś za słabo i się poluzowało
_________________
Pieszy ma prawo przejsc przez jezdnie...na wlasne ryzyko


 
 
 
kemot324 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: Chybie/Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-03-03, 15:41   

przegub wewnętrzny...
_________________
KUPIĘ KOŚĆ KODUJĄCĄ OBC II DO m20b25

BMW Klub Podbeskidzie

 
 
 
Rafal_e30 



Dołączył: 19 Lut 2008
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-03-04, 00:05   

kemot324 napisał/a:
przegub wewnętrzny...


możesz rozwinąc myśl? Nie do końca wiem o co chodzi? :oops: Czy mowa o części półosi wchodzącej w piastę koła? Jak sprawdzic czy jest do wymiany?
 
 
 
WI$NIA 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Skąd: Radom
Wysłany: 2009-03-04, 00:31   

o ile się nie mylę to przegub wewnętrzny łączy półośkę z mostem
_________________
E30 320i samodzielnie składana - satysfakcja z jazdy gwarantowana :D
 
 
 
kemot324 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: Chybie/Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-03-04, 09:02   

Dokładnie. Przegub jak przegub, jest dyfer, z niego wychodzą piasty, do nich przykręcone są przeguby wewnętrzne, dalej jest półoś, która połączona jest z przegubem zewnętrznym, który z kolei przykręcony jest do piast koła.
Miałem taką sytuację jak opisujesz, równomierne stukanie, dość głośne z tyłu samochodu i jego częstotliwość rosła wraz z wzrostem prędkości. Stukanie to zmieniało się w zależności czy jechało się na biegu, czy na luzie, czy hamowało się silnikiem. U mnie okazał się winnym przegub wewnętrzny, rozebrałem go, wyczyściłem, złożyłem na nowym smarze do przegubów i problem znikł, chociaż jest wyczuwalny lekki luz przegubu. Już kilka osób miało z tym problem.
_________________
KUPIĘ KOŚĆ KODUJĄCĄ OBC II DO m20b25

BMW Klub Podbeskidzie

 
 
 
ciastek 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-03-04, 12:48   

mam dokładnie to samo :oops: ( Rafal_e30 to ja pisałem wczoraj właśnie do Ciebie w tej sprawie )
nie daje mi to spokoju - bo raz tłucze sie a raz cisza


jeśli sie stuka to zawsze na biegu i powyżej 20km/h (zauważyłem to po przejazdach przez 'garby')

kemot324 napisał/a:
U mnie okazał się winnym przegub wewnętrzny, rozebrałem go, wyczyściłem, złożyłem na nowym smarze do przegubów i problem znikł,

hm fajnie by było - ale jeśli mam to rozbierać to nie wiem czy nie lepiej kupic juz nowy przegub ? (albo całą nową http://allegro.pl/item561...23_324_325.html ? - nie wiem tylko czy taki zamiennik jest coś warty)
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasami naprawdę aż ciężko ich wyprzedzić...
http://beemka-klub.com/forum/viewtopic.php?t=39677
 
 
kemot324 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: Chybie/Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-03-04, 13:35   

Ten link co podałeś jest z półosią, która jest z przegubem ale zewnętrznym.
Jak mi zaczęło stukać to nigdzie nie mogłem w sklepach znaleźć nowego przegubu wewnętrznego, dlatego zdecydowałem się na taki krok.

O tutaj niby jest http://allegro.pl/item561...ny_bmw_e30.html
Ale z tego co widzę to sprzedający albo sam nie wie co sprzedaje, albo zdjęcie nie przedstawia towaru sprzedawanego. Bo na zdjęciu ewidentnie jest przegub wewnętrzny (od dyfra) bo ma zaślepkę i jest przykręcany na 6 śrub. Jeszcze tylko pytanie czy jest do małej czy do dużej głowy?
_________________
KUPIĘ KOŚĆ KODUJĄCĄ OBC II DO m20b25

BMW Klub Podbeskidzie

Ostatnio zmieniony przez kemot324 2009-03-04, 13:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ciastek 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-03-04, 13:38   

Cytat:
Ten link co podałeś jest z półosią, która jest z przegubem ale zewnętrznym.
:oops: no tak nie zauważyłem - ale na allegro jest przegub wewnętrzny nowy za 100zł http://allegro.pl/item561...ny_bmw_e30.html
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasami naprawdę aż ciężko ich wyprzedzić...
http://beemka-klub.com/forum/viewtopic.php?t=39677
 
 
kemot324 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: Chybie/Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-03-04, 13:43   

Tez znalazłem, zmieniłem post wyżej ;)

Jak będziesz pewny że to przegub, to nic tylko wymieniać, ja też bym wymienił, ale jak narazie nie stuka, więc go zostawię :)
_________________
KUPIĘ KOŚĆ KODUJĄCĄ OBC II DO m20b25

BMW Klub Podbeskidzie

 
 
 
ciastek 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-03-04, 13:45   

po czym miałbym ew. poznać ze bedzie pasować ? - bmw mam od kilku dni i jeszcze nie znam jej w zasadzie :(
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasami naprawdę aż ciężko ich wyprzedzić...
http://beemka-klub.com/forum/viewtopic.php?t=39677
 
 
kemot324 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: Chybie/Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-03-04, 14:25   

No jest tak, że ten przegub który jest w aukcji na półosi to jest przegub zewnętrzny, czyli od strony koła, jest on nie rozbieralny. A przegub wewnętrzny ten od dyfra to jest ten osobny, na drugiej aukcji, jest on nasadzany półoś i zabezpieczany a do dyfra jest przykręcany na 6 śrub. Tylko właśnie w e30 były dwa rodzaje dyfrów, mniejszy i większy i wtedy te przeguby były różne. Najlepiej jak byś zobaczył co masz u siebie i wtedy można szukać, ewentualnie jak jesteś pewny że masz wszystko oryginalne to podać sprzedawcy dane samochodu i on powinien Ci powiedzieć co i jak.
_________________
KUPIĘ KOŚĆ KODUJĄCĄ OBC II DO m20b25

BMW Klub Podbeskidzie

Ostatnio zmieniony przez kemot324 2009-03-04, 14:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Rafal_e30 



Dołączył: 19 Lut 2008
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-03-04, 15:15   

ok a czy istnieje jakiś sposób aby sprawdzic, że to właśnie na przegubie jest luz??

[ Dodano: 2009-07-07, 09:30 ]
Panowie odgrzebuję kotleta ponieważ problem się powtórzył ;/
Ostatnim razem winny był dyferencjał, po wymianie problem przestał istniec. Stary dyfer rozebrałem z ciekawości i ku mojemu zdziwieniu, po odkręceniu tylnej kapy zaczął mi się "wysypywac" na podłogę :lol: Wszystko zmielone doszczętnie, koszyczek pękł na pół. Aż dziwne, że w ogóle to się nie rozpadło w trakcie jazdy.
Teraz po niecałych trzech miesiącach od wymiany objawy są identycznie te same i zapewne znowu dyfer się pomielił :x Czy może miec coś jakiś wpływ na dyfer, tzn czy może jakieś inne elementy są zużyte i przez to dyfry kończą się szybciej czy może miałem po prostu pecha i kupiłeł kiepską używkę?
 
 
 
120 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 28 Wrz 2010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-09-28, 18:50   Re: Stuki w okolicy tylnego mostu e30

Rafal_e30 napisał/a:
Od jakiegoś czasu słyszę "rytmiczne stuki" zdające dochodzic się z okolic tylnego mostu. Stukanie następuje tylko i wyłącznie gdy auto jedzie na biegu i ich częstotliwośc wzrasta wraz z obrotami silnika. Im wyższy bieg i wyższa prędkośc tym stuki występują z większą częstotliwością. Na początku byłem pewien, że to dyfer ale teraz mam wątpliwości ponieważ gdy podczas jazdy wyrzucę na luz albo wcisnę sprzęgło stukanie ustaje a przecież koła dalej się obracają a wraz z nimi półosie :idea: Zastanawiające jest również, że zdaża się iż przejadę trasę 20km i nawet nic nie zgrzytnie, a czasem od pierwszego zakręcenia kołem już wali okrutnie :? Zauważyłem również, że luzują się śruby na półosiach przy kielichach od dyfra. Może ma to jakiś związek ze sprawą a może po prostu się wyrobiły? Macie jakieś sugestie co by mogło wydawac takie dźwięki? Może podpora, skrzynia, jakieś łączniki wału, gumy, a może faktycznie dyfer?? :help:


Odgrzebuje stary temat ponieważ mam zupełnie przeciwnie tzn. stuki mam identyczne ale nie przy przyspieszaniu tylko przy wyrzucaniu na luz.
Po prostu gdy auto leci na luzie mam taki hałas z tylnej części tzn takie trykanie.
Koledzy macie jakieś pomysły co to może być???
 
 
 
kemot324 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: Chybie/Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-09-29, 19:09   

Wynika z tego że dyfer umiera.
_________________
KUPIĘ KOŚĆ KODUJĄCĄ OBC II DO m20b25

BMW Klub Podbeskidzie

 
 
 
120 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 28 Wrz 2010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-09-30, 18:14   

kemot324 napisał/a:
Wynika z tego że dyfer umiera.

Masz racje kolego, dziś padł wyrok, że to dyfer się kończy.
Tzn. coś się urwało i dzwoni ale jeżdżę do końca póki nie umrze na dobre.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 17