Wysłany: 2009-03-01, 15:08 [e30]Stuki w okolicy tylnego mostu
Od jakiegoś czasu słyszę "rytmiczne stuki" zdające dochodzic się z okolic tylnego mostu. Stukanie następuje tylko i wyłącznie gdy auto jedzie na biegu i ich częstotliwośc wzrasta wraz z obrotami silnika.
Im wyższy bieg i wyższa prędkośc tym stuki występują z większą częstotliwością. Na początku byłem pewien, że to dyfer ale teraz mam wątpliwości ponieważ gdy podczas jazdy wyrzucę na luz albo wcisnę sprzęgło stukanie ustaje a przecież koła dalej się obracają a wraz z nimi półosie
Zastanawiające jest również, że zdaża się iż przejadę trasę 20km i nawet nic nie zgrzytnie, a czasem od pierwszego zakręcenia kołem już wali okrutnie Zauważyłem również, że luzują się śruby na półosiach przy kielichach od dyfra.
Może ma to jakiś związek ze sprawą a może po prostu się wyrobiły? Macie jakieś sugestie co by mogło wydawac takie dźwięki? Może podpora, skrzynia, jakieś łączniki wału, gumy, a może faktycznie dyfer??
Ostatnio zmieniony przez RoboCop 2010-10-02, 06:06, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Wrz 2008 Skąd: Sędziszów
Wysłany: 2009-03-01, 21:31
jęli by podpora była wy wywalona to nawet minimalne bicia bys czuł nawet siedząc na 10 poduszkach , to jest tak jak by Ci ktos młotem walił w podłoge ,wejdz pod auto i sprawdz co jest
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: Chybie/Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-03-04, 09:02
Dokładnie. Przegub jak przegub, jest dyfer, z niego wychodzą piasty, do nich przykręcone są przeguby wewnętrzne, dalej jest półoś, która połączona jest z przegubem zewnętrznym, który z kolei przykręcony jest do piast koła.
Miałem taką sytuację jak opisujesz, równomierne stukanie, dość głośne z tyłu samochodu i jego częstotliwość rosła wraz z wzrostem prędkości. Stukanie to zmieniało się w zależności czy jechało się na biegu, czy na luzie, czy hamowało się silnikiem. U mnie okazał się winnym przegub wewnętrzny, rozebrałem go, wyczyściłem, złożyłem na nowym smarze do przegubów i problem znikł, chociaż jest wyczuwalny lekki luz przegubu. Już kilka osób miało z tym problem.
_________________ KUPIĘ KOŚĆ KODUJĄCĄ OBC II DO m20b25
mam dokładnie to samo ( Rafal_e30 to ja pisałem wczoraj właśnie do Ciebie w tej sprawie )
nie daje mi to spokoju - bo raz tłucze sie a raz cisza
jeśli sie stuka to zawsze na biegu i powyżej 20km/h (zauważyłem to po przejazdach przez 'garby')
kemot324 napisał/a:
U mnie okazał się winnym przegub wewnętrzny, rozebrałem go, wyczyściłem, złożyłem na nowym smarze do przegubów i problem znikł,
hm fajnie by było - ale jeśli mam to rozbierać to nie wiem czy nie lepiej kupic juz nowy przegub ? (albo całą nową http://allegro.pl/item561...23_324_325.html ? - nie wiem tylko czy taki zamiennik jest coś warty)
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasami naprawdę aż ciężko ich wyprzedzić...
http://beemka-klub.com/forum/viewtopic.php?t=39677
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: Chybie/Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-03-04, 13:35
Ten link co podałeś jest z półosią, która jest z przegubem ale zewnętrznym.
Jak mi zaczęło stukać to nigdzie nie mogłem w sklepach znaleźć nowego przegubu wewnętrznego, dlatego zdecydowałem się na taki krok.
O tutaj niby jest http://allegro.pl/item561...ny_bmw_e30.html
Ale z tego co widzę to sprzedający albo sam nie wie co sprzedaje, albo zdjęcie nie przedstawia towaru sprzedawanego. Bo na zdjęciu ewidentnie jest przegub wewnętrzny (od dyfra) bo ma zaślepkę i jest przykręcany na 6 śrub. Jeszcze tylko pytanie czy jest do małej czy do dużej głowy?
_________________ KUPIĘ KOŚĆ KODUJĄCĄ OBC II DO m20b25
BMW Klub Podbeskidzie
Ostatnio zmieniony przez kemot324 2009-03-04, 13:40, w całości zmieniany 1 raz
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasami naprawdę aż ciężko ich wyprzedzić...
http://beemka-klub.com/forum/viewtopic.php?t=39677
po czym miałbym ew. poznać ze bedzie pasować ? - bmw mam od kilku dni i jeszcze nie znam jej w zasadzie
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasami naprawdę aż ciężko ich wyprzedzić...
http://beemka-klub.com/forum/viewtopic.php?t=39677
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: Chybie/Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-03-04, 14:25
No jest tak, że ten przegub który jest w aukcji na półosi to jest przegub zewnętrzny, czyli od strony koła, jest on nie rozbieralny. A przegub wewnętrzny ten od dyfra to jest ten osobny, na drugiej aukcji, jest on nasadzany półoś i zabezpieczany a do dyfra jest przykręcany na 6 śrub. Tylko właśnie w e30 były dwa rodzaje dyfrów, mniejszy i większy i wtedy te przeguby były różne. Najlepiej jak byś zobaczył co masz u siebie i wtedy można szukać, ewentualnie jak jesteś pewny że masz wszystko oryginalne to podać sprzedawcy dane samochodu i on powinien Ci powiedzieć co i jak.
_________________ KUPIĘ KOŚĆ KODUJĄCĄ OBC II DO m20b25
BMW Klub Podbeskidzie
Ostatnio zmieniony przez kemot324 2009-03-04, 14:26, w całości zmieniany 1 raz
ok a czy istnieje jakiś sposób aby sprawdzic, że to właśnie na przegubie jest luz??
[ Dodano: 2009-07-07, 09:30 ]
Panowie odgrzebuję kotleta ponieważ problem się powtórzył
Ostatnim razem winny był dyferencjał, po wymianie problem przestał istniec. Stary dyfer rozebrałem z ciekawości i ku mojemu zdziwieniu, po odkręceniu tylnej kapy zaczął mi się "wysypywac" na podłogę Wszystko zmielone doszczętnie, koszyczek pękł na pół. Aż dziwne, że w ogóle to się nie rozpadło w trakcie jazdy.
Teraz po niecałych trzech miesiącach od wymiany objawy są identycznie te same i zapewne znowu dyfer się pomielił Czy może miec coś jakiś wpływ na dyfer, tzn czy może jakieś inne elementy są zużyte i przez to dyfry kończą się szybciej czy może miałem po prostu pecha i kupiłeł kiepską używkę?
Wysłany: 2010-09-28, 18:50 Re: Stuki w okolicy tylnego mostu e30
Rafal_e30 napisał/a:
Od jakiegoś czasu słyszę "rytmiczne stuki" zdające dochodzic się z okolic tylnego mostu. Stukanie następuje tylko i wyłącznie gdy auto jedzie na biegu i ich częstotliwośc wzrasta wraz z obrotami silnika. Im wyższy bieg i wyższa prędkośc tym stuki występują z większą częstotliwością. Na początku byłem pewien, że to dyfer ale teraz mam wątpliwości ponieważ gdy podczas jazdy wyrzucę na luz albo wcisnę sprzęgło stukanie ustaje a przecież koła dalej się obracają a wraz z nimi półosie Zastanawiające jest również, że zdaża się iż przejadę trasę 20km i nawet nic nie zgrzytnie, a czasem od pierwszego zakręcenia kołem już wali okrutnie Zauważyłem również, że luzują się śruby na półosiach przy kielichach od dyfra. Może ma to jakiś związek ze sprawą a może po prostu się wyrobiły? Macie jakieś sugestie co by mogło wydawac takie dźwięki? Może podpora, skrzynia, jakieś łączniki wału, gumy, a może faktycznie dyfer??
Odgrzebuje stary temat ponieważ mam zupełnie przeciwnie tzn. stuki mam identyczne ale nie przy przyspieszaniu tylko przy wyrzucaniu na luz.
Po prostu gdy auto leci na luzie mam taki hałas z tylnej części tzn takie trykanie.
Koledzy macie jakieś pomysły co to może być???
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach