BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[E36] Reza 318i ///M40pwr
Autor Wiadomość
Reza 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 02 Gru 2008
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-06-09, 18:04   [E36] Reza 318i ///M40pwr

Przedstawiam Wam moje e36 318i m40.jest to najprawdopodobniej najszybsze e36 m40 N/A w Polsce :twisted:
Auto było robione do zabawy i sportu(pztki,kjs,rallysprint) wiec nie ma zadnych bajerów,ładnych felg,m pakietów,neonków itd. :D .Auto pochodzi z 1990r i jest tez biednie wyposazone co jest dla mnie plusem.posiada elektryczne szyby przód,elektryczny szyber i lusterka oraz wspomaganie.nie posiada nawet ABS'u.

Wnetrze jest całkowicie seryjne poza małą sportową kierownicą Raid.

Z zewnatrz poza tylnymi lampami i przednimi kierunkami nie ma zadnych zmian

Mechanicznie auto zostało mocno przebudowane,został przeprowadzony szereg zmian mający za zadanie podniesc moc jednego z najgorszych i najsłabszych silników bmw, oraz poprawic układ napedowy i prowadzenie. Wiec zacznijmy od początku:

silnik:
-głowica przeszła porting(zostały rozwiercone i wypolerowane kanały wydechowe i dolotowe)
-został zamontowany wałek od swiatka robiony na zamówienie
-lekkie dzwigienki zaworowe
-nowe prowadnice zworowe
-głowica planowana o 0,8mm
-swiece splitfire
-wszystkie uszczelki i uszczelniacze wymienione na nowe
-odchudzone koło zamachowe
-przy okazji wymienione visco,pompa wody,popychacze,rozrzad z paskiem wzmacnianym isoran,sprzegło,przewody,kopółka,palec(wszystko orginał bremi) i jeszcze kupa rzeczy o których nie pamietam
-olej valvoline vr1 racing 10w60 zmieniany co 5000km

Układ wydechowy:
-kolektor(baran) 4-1 z kwasówki firmy ta technix
-rura z kwasówki 2.25 cala
-koncowy dedykowany ac schnitzer do e36 318i(posiadam jeszcze dedykowany supersprint oraz robiony na zamówienie przez firme maxitun-ciekawski)

Dolot:
-airbox simoty
-dolot z kwasówki własnej konstrukcji(wyliczony pod wałek)
-polerowane kanały w kolektorze
-rura alu pociagnieta od zderzaka do boxu

Elektronika:
-kilka programów robionych przez Bagora(z bmw-klub.pl),na rózne paliwa z róznymi odcinkami
-obecnie jezdze na programie na 98 oktanów i odcinką na 7200

Układ napędowy:
-nowy łącznik elastyczny
-dyfer 4.45 ze szperą 25%
-short shift pro racing

Zawieszenie:
-Gwint firmy ta technix
-stabilizatory przedni 25,5mm m-technik po 92r, tylny 19mm m-technik przed 92r
-rozpórki przód i tył firmy speedbox
-łaczniki wzmacniane meyle hd
-tuleje wachacza pełne meyle hd
-łożyska tył i przód sportowe firmy master-sport

Hamulce:
-przód tarcze wentylowane ate pd
-tył tarcze niewentylowane ate
-klocki ferodo premier

Koła:
-cywilne alutec 15x7'' opony continental sportcontact 205/50
-do zabawy oz racing 15x7" opony różne:)

Auto bez problemu na 1/4 objerzdza e30 318is,320 e36 318is,320i oraz e39 528i idzie prawie równo z e30 325i i e36 325i(m50b25),odchodzą mi gdy wbijam 5 bieg przy koncu cwiartki :lol: z innymi nie sprawdzałem bo mnie to zbytnio nie rajcuje.na tomiast w klubowych zrecznosciówkach prawie zawsze ma najlepsze czasy(czesto lepsze niz e36 m3,e46 m3).w pztkach tez idzie nie najgorzej ale dopiero zaczynam startowac wiec wszystko przede mną:)

Zamieszczam linki z przejazdów na 1/4:
z e36 318is:
http://www.youtube.com/wa...re=channel_page
z e30 325i:
http://www.youtube.com/wa...re=channel_page
z e36 325i(kiepski start mi wyszedł):
http://www.youtube.com/wa...re=channel_page

wrzucam kilka fotek z róznych imprez,fotki komory silnika,zawieszenia,poszczególnych detali jak kolektor,wałek,tłumik itd

































Ostatnio zmieniony przez Reza 2013-01-06, 22:04, w całości zmieniany 11 razy  
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2009-06-09, 19:55   

Suuper, jednego nie rozumiem - tyle tjuningu i nie pojechałeś na hamownię?

Porównania co z czym wygrywa są słabe, bo tu dużą rolę odgrywa kierownik.

Najbardziej (za co przepraszam) rozbawiło mnie, że objeżdżasz e39 528 :D , a idziesz prawie równo z e30 325i i e36 325i (obie wolniejsze od e39 528i, w tym e30 sporo....) - ale to tak jak napomknąłem wcześniej - kierownik jest ważny.

Pod maską ładnie, tylko.....gdzie jest ten silnik??????? :wink: joke oczywiście - po prostu pusto tam...

Miałem dwa razy m40 i w zyciu nie włożyłbym kasy w tjuning tego motoru, ale różnorodność na świecie musi być - nie wszyscy musimy jeździć swapami od PUZA :lol:

Życzę Ci następnego fajnego auta - E36 M3? Nie lepiej by było?

pozdro i no offence(I'm just like that :wink: )
_________________
Weteran
 
 
 
Reza 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 02 Gru 2008
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-06-09, 20:06   

ja mówie z czym jechałem a ze kierowca du.. to nie moja wina.za to z e30 i e36 było pare startów i wyniki powtarzalne,akurat auta z którymi startowałem jak i kierowników znam,auta zdrowe i kierowniki umieja powozic. na hamowni byłem juz 2 razy,raz auto zamogło a raz hamownia wkrótce bede 3 raz.do trzech razy sztuka:)powiem tyle 2 najdrozsze zeczy w tym silniku to kolektor(800zł) i wałek(700zł).jedni kupuja alu 18" do e36 318tds za 6000zł inni głosniki,radia,tuby za 5000zł gdy silnik ledwo zipie a inni udoskanalaja m40 :hyhy:

Chciałem zrobic cos z tego co miałem i mysle ze mi sie to udało.wiec postanowiłem to zaprezentowac a ze nie wszystkim bedzie sie podobac to wiedziałem :)

w gruncie rzeczy m40 nie jest taki straszny jak sie wydaje.w sporcie w jakim ma byc urzywany radzi sobie całkiem dobrze a koszty napraw i utrzymania sporo mniejsze niz r6.dodam ze zrobiłem autem 20000km i jeszcze nic nie klękneło a zycie ma ciezkie.
Ostatnio zmieniony przez Reza 2009-06-09, 20:35, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
nommad86 
e39 520i sedan


Dołączył: 19 Mar 2007
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2009-06-09, 20:41   

Bardzo mi się podoba Twój projekt :spoko: Pewnie nie jednego już zaskoczyłeś 318 stką :D Pozdro
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2009-06-09, 21:28   

a chip to sobie zamów z porządnej firmy, np.

www.dinancars.com
_________________
Weteran
 
 
 
Reza 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 02 Gru 2008
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-07-09, 14:04   

w tygodniu zgubiłem gdzies po drodze kierunek(biały) wiec postanowiłem załozyc to co miałem czyli ori pomarancze.przy okazji załozyłem tez zółte halogeny aby zobaczyc jak to razem wyglada :hyhy: co sadzicie o takim zestawie?








oraz zakupiłem nowy gadzet :hyhy:




szperka 25%(na razie) na małą głowe,zmienione uszczelniacze i zalana castrolem saf-xj.trzyma dobrze,nie ma zadnych luzów :)
_________________
http://beemka-klub.pl/for...der=asc&start=0


///M40pwr
Ostatnio zmieniony przez Reza 2009-07-09, 14:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kamil.k 
złota ronczka



Dołączył: 09 Gru 2005
Skąd: piotrków trybunalski
Wysłany: 2009-07-09, 14:27   

nie lepiej było odłubac is-a :?: ale i tak gratuluje tego co jest i czekam na wykres.ciekawe czy ma wiecej niz 140KM :)
_________________
Jak Ci powiedzą ze lejesz wode to powiedz ze temat jest jak rzeka

sprzedam częsci silnikowe 320i/323i
 
 
 
Reza 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 02 Gru 2008
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-07-09, 16:53   

moze i lepiej ale miałem m40 wiec dłubałem...na pewno jest o wiele tansze w utrzymaniu niz is,chodzi mi o mozliwe awarie podczas startów.wiadomo zawsze to jeden wałek i 8v do tego osprzet sporo tanszy i bardziej dostepny.sprzegło mi juz siada wiec niedługo(kwestia najbliższych 2 tygodni) bede je zmieniał wtedy na pewno skocze na hamownie.bardziej ciekawi mnie moment i zakres w jakim bedzie dostepny.mam nadzieje ze bedzie dosc wysoki w szerokim zakresie obrotów.
_________________
http://beemka-klub.pl/for...der=asc&start=0


///M40pwr
 
 
potejtos 



Dołączył: 17 Kwi 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-11, 11:54   

Gratki :) Czekam na wykres.
_________________
316i
 
 
morcine 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 02 Kwi 2009
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 2009-07-11, 19:18   

Łukasz napisał/a:
Najbardziej (za co przepraszam) rozbawiło mnie, że objeżdżasz e39 528 :D

e39 528 wcale rewelacja nie jeżdzi w porównaniu do e36 328, przyspieszenie do setki to jeszcze niezłe ale tylko w manualu a elastyczność to masakra - żółw, wiadomo waga auta robi swoje
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2009-07-11, 20:00   

morcine napisał/a:
Łukasz napisał/a:
Najbardziej (za co przepraszam) rozbawiło mnie, że objeżdżasz e39 528 :D

e39 528 wcale rewelacja nie jeżdzi w porównaniu do e36 328, przyspieszenie do setki to jeszcze niezłe ale tylko w manualu a elastyczność to masakra - żółw, wiadomo waga auta robi swoje


jeśli e39 528 ma elastyczność żółwia według Ciebie to do jakiego zwierzęcia porównamy elastyczność m40? :lol:

tak nawiasem to e36 i e39 z silnikiem 2.8 mają minimalną różnicę w osiągach - dokładnie 0,3 sekundy do setki z tego co pamiętam. 7.1 vs 7.4....
_________________
Weteran
 
 
 
kamil.k 
złota ronczka



Dołączył: 09 Gru 2005
Skąd: piotrków trybunalski
Wysłany: 2009-07-11, 20:10   

Łukasz, ja obstawiam że jakbym przewiózł chłopaków 325i to by mi poplamili fotele :D
_________________
Jak Ci powiedzą ze lejesz wode to powiedz ze temat jest jak rzeka

sprzedam częsci silnikowe 320i/323i
 
 
 
TONY H. 
e91318i&e46330ci



Dołączył: 08 Lip 2005
Skąd: OŻARÓW MAZ.
Wysłany: 2009-07-11, 20:17   

nie wiem ale jak patrze na ten start 325 to jakos powolniacko mi sie wydaje....
http://www.youtube.com/wa...feature=channel
_________________
było e21 323i,e36 318i,e36 325ci,e46 330i,e90 320i, e46 330ci
jest e46 330ci & e91 318i

http://tony.h.dkonto.pl/

skype: tonyha78
tony-h@o2.pl
GG:9848931
 
 
 
kamil.k 
złota ronczka



Dołączył: 09 Gru 2005
Skąd: piotrków trybunalski
Wysłany: 2009-07-11, 20:52   

TONY H. napisał/a:
nie wiem ale jak patrze na ten start 325 to jakos powolniacko mi sie wydaje....
http://www.youtube.com/wa...feature=channel



jeszcze troche i by ich tym transporterem wyprzedził :P
_________________
Jak Ci powiedzą ze lejesz wode to powiedz ze temat jest jak rzeka

sprzedam częsci silnikowe 320i/323i
 
 
 
Reza 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 02 Gru 2008
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-07-12, 13:57   

jak ogladasz na youtube dragi aut które maja grubo ponad 250KM i sa masakrycznie odchudzone to w prównaniu do nich tempo jest zółwie :) co wy tak nie nawidzicie m40?ludzie o co wam chodzi,czemu ciagle napadacie i sie czepiacie?nie mozecie przetrawic ze m40 moze byc całkiem szybkie?bo nie rozumiem skad te uszczypliwe komentarze?nie zauwarzyłem aby urzytkownicy m3 lub m5 ciagle tyrali urzytkowników 325i lub 525i.kamil.k jezdziłem wieloma mocnymi bmw e36 328i,e30 335i,e39 540,e34 m5 wiec o szybki autach mam jako takie pojecie.powtarzem po raz kolejny auto ma słuzyc do sportu typu pz,kjs,rs itd. a nie do latania na wprost czy upalania opon.obecnie na codzien uzywam go sporadycznie

ps.powolniacko czy nie to nie jest jakis ustawiony film.moje auto jezdzi nie jest to jakies widmo.ludzie ze szczecina i okolic na własne oczy widzieli je na spotach i innych imprezach wiec wiedza co to auto potrafi.masz jeszcze linki do przejazdów z e36 318is i e30 325i jakby ci sie wydawało ze cos jest nie tak.
_________________
http://beemka-klub.pl/for...der=asc&start=0


///M40pwr
Ostatnio zmieniony przez Reza 2009-07-12, 14:21, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Rom535 



Dołączył: 02 Paź 2005
Skąd: Z pierdla
Wysłany: 2009-07-12, 15:01   

Personalnie uwazam ze 318i w e36 to nieporozumienie ,ale podziwiam za modyfikacje ja bym poszedl na latwizne i dal motor z IS i chip i odjechal bym Twojej przeinwestowanej 318i
_________________
1. 535 sedan e34 91
2. 325 sedan e36 95
3. 318i touring e46 02
4. 325i sedan e90 06
 
 
Reza 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 02 Gru 2008
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-07-12, 16:23   

no własnie.is -2 wałki,16 zaworów itd. dlatego biorac pod uwage ze auto ma słuzyc do sportu gdzie to czy masz 140 czy 170km nie robi wiekszej roznicy a czesto przydazaja sie rozne niespodzianki które moga spowodowac spore koszty a m40 to prosty silnik do którego graty sa po cenie złomu.nie tylko silnik gwarantuje dobre osiagi:jest most,leki zamach,waga auta,short shift,koła,opony to wszystko ma o wiele wiekszy wpływ niz kilkanascie koników mniej lub wiecej.co z tego ze masz 200KM jak auto wazy 1700kg i objedzie cie auto które ma 130KM i wazy 1100kg?
_________________
http://beemka-klub.pl/for...der=asc&start=0


///M40pwr
 
 
Rom535 



Dołączył: 02 Paź 2005
Skąd: Z pierdla
Wysłany: 2009-07-12, 16:49   

W kjs masz szanse swoja wygrac z is jak trafisz na ciecia za kierownica ale na 1/4 mili to nie widze tego i filmy z youtube nie przemawiaja tylko zdrowy rozsadek .Ale nie wszyscy sa tacy sami i dobrze ze jest ktos na forum co m40 chce tuningowac a nie swapowac na prawdziwy silnik bmw czyli 6 cyl!POzdro
_________________
1. 535 sedan e34 91
2. 325 sedan e36 95
3. 318i touring e46 02
4. 325i sedan e90 06
 
 
Reza 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 02 Gru 2008
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-07-12, 17:06   

zdrowy rozsadek?3 rozne e36 318is na 1/4 był sporo wolniejsze,dwa 320i rowniez to do mnie przemawia.filmiki sa,ja nie musze nikomu nic udowadniac kto był ten widział.a niektórzy pewnie dopiero zobacza :)

ps.wiesz wogle na czym polega roznica miedzy mostem seryjnym 3.45 a 4.45?to jest roznica o jeden pełen obrót...wiesz jak to sie przekłada na przyspieszenie?na seryjnym moscie 3.45 robisz 3 zmiany biegów do 100km/h na moscie 4.45 równiez 3...
_________________
http://beemka-klub.pl/for...der=asc&start=0


///M40pwr
Ostatnio zmieniony przez Reza 2009-07-14, 08:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adamus 



Dołączył: 04 Lis 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-12, 17:44   

Łukasz napisał/a:
Suuper, jednego nie rozumiem - tyle tjuningu i nie pojechałeś na hamownię?

Porównania co z czym wygrywa są słabe, bo tu dużą rolę odgrywa kierownik.

Najbardziej (za co przepraszam) rozbawiło mnie, że objeżdżasz e39 528 :D , a idziesz prawie równo z e30 325i i e36 325i (obie wolniejsze od e39 528i, w tym e30 sporo....) - ale to tak jak napomknąłem wcześniej - kierownik jest ważny.

Pod maską ładnie, tylko.....gdzie jest ten silnik??????? :wink: joke oczywiście - po prostu pusto tam...

Miałem dwa razy m40 i w zyciu nie włożyłbym kasy w tjuning tego motoru, ale różnorodność na świecie musi być - nie wszyscy musimy jeździć swapami od PUZA :lol:

Życzę Ci następnego fajnego auta - E36 M3? Nie lepiej by było?

pozdro i no offence(I'm just like that :wink: )



sorry ze wtrące kazda e39 2.8 wciagam nosem swoja 2.5i i jeszcze zdarze jajecznice usmażyć.2.8 e36 na tym samym motorze ma seryjnie niby 7.3, biorac pod uwage mase e39 wieksza o ok 200kg roznica musi byc duza.... moja idzie lepiej niz seryjna 2.8 e36.
Szpera, chip.
Patrzac na furke moze nie jest to r6 ale silnik z lepszym potencjalem w szybkich zakrętach - lepiej wyważone.Smigalem mx-5 wcześniej i to jakby nie patrzec w zrecznosciowce dosyc istotna kwestia :)

Jeśli chodzi o filmy to fakt nie sugeruje sie tym do konca bo jedna 325i ma 8,5 do setki a druga 6,5-7 do setki.
_________________
Była: mx-5 NA
Była: 325 sedan szpera
Jest: 323i coupe
Ostatnio zmieniony przez Adamus 2009-07-12, 17:54, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Gniewek89 
Na razie teoretyk.



Dołączył: 01 Lut 2006
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-07-12, 19:49   

Wielkie gratulacje bo pewnie nie było żadnej osoby która by powiedziała dobre słowo na pytanie o m40 :wink:
Mam pytanie - może laickie - jak się wylicza średnicę i ogólny "zarys" nowego kolektora , sa jakies wzory na to czy robiles to na "oko" :?:
Co do lamp - ORi pomarańcze pasują najbardziej , zwlaszcza z tymi halogenami

Pozdrawiam i czekam na wykres z hamowni :wink:
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2009-07-12, 21:01   

Reza, tak trafiłeś - nie spotkasz tutaj zbt wielu entuzjastów m40. Moim zdaniem nie ma go za co lubić. Twoje zdanie jest inne i spoko - niech tak zostanie.
_________________
Weteran
 
 
 
Reza 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 02 Gru 2008
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-07-13, 09:24   

kolektor kupiłem gotowy firmy ta technix jest wzorowany na kolektorze hartge 4-1,wydech mozna sobie wyliczyc ,nawet kolektor polecam artykuły grabowskiego
http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm
jest to bardzo precyzyjnie opisane

ja nie mówie ze macie kochac lub lubic m40 ale nie musicie byc złosliwi i negowac wszystkiego co ktos zrobił. jak na 1.8 8v jest to bardzo dobry silnik porówujac do silników konkurentów(o tej samej pojemnosci i 8 zaworach).a ze jest przewaznie bardzo zaniedbywany wiec cieszy sie złą opinią.skoro producent umieszczał go w e30 316i,318i e36 316i,318i e34 518i jest takim samym bmw jak 320i lub 325i czy sie to komus podoba czy nie.miejcie pretensje do producenta ze robił bmw z r4 a nie do włascicieli.czy własciciele v8 jada ciagle po włascicielach r6?oni maja prawo powiedziec ze bmw zaczyna sie od 8 cylindrów a nie spotkałem sie z czyms takim.badzmy dla siebie troche bardziej zyczliwi wkoncu wszyscy mamy na masce smigło :)
_________________
http://beemka-klub.pl/for...der=asc&start=0


///M40pwr
 
 
urbi 
SilaDrzemieWBemie



Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Krakow/Tbg
Wysłany: 2009-07-13, 12:52   

dokladnie ! :)
jedna z lepszych wypowiedzi na tym forum :D

sam mam R4 teraz hahahhaha :D

ale R6 jeszcze tez tam gdzies na podworku stoi :P


fajnie ze wsadziles tyle serca w ten samochod i ze tak cie to cieszy !

gratuluje efektow i szerokiej drogi Ci zycze :)
_________________
 
 
 
Szajbaa 
Fan Marki


Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-07-16, 10:19   

całego tematu nie doczytalem, olbrzymi szacunek za włożoną prace i hajs ale wlasnie to tlyko m40 predzej lub poźniej bedzie klepac... po prostu szkoda wlasnej pracy ze o kasie juz nie wspomne w m40 bo i tak wyladuje na zlomie uwierz mi...

[ Dodano: 2009-07-16, 11:20 ]
beemka wyglada ladnie ale dla mnie nijaki jest taki kombos tenczowy z przodu
_________________
tel: 506-799-133
gg: 4995986(niewidoczny)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 16