Pomógł: 19 razy Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-07-15, 07:33
ja milem z m10 magiel e36 z chlodnica ale musialem chlodnice lekko odginac zeby sie zmiescilo jak nabijesz krzyzak do konca na magile do plastiku to bedzie pasowac.
Panowie odgrzebię lekko kotleta, ponieważ teraz mi przyszło się borykac z problemem maglownicy z e36 w e30
Generalnie wszystko jest jasne i klarowne ale interesuje mnie kilka szczegółów.
W jaki sposób najlepiej rozwiązac problem z założeniem śruby ściskającej krzyżak z wieloklinem malga? W maglu z e36 wieloklin jest dłuższy tak jak czytam nie ścinac go tylko nabic do końca ale wtedy to przetoczenie nie będzie pasowało w miejsce gdzie przychodzi śruba. Czy najlepiej spiłowac lekko ten wieloklin z boku tak aby powstało miejsce na ori śrubę, czy może użyc cieńszej aby się zmieściła bez problemu? Jak Wy rozwiązaliście ten problem?
Druga sprawa to chłodniczka oleju do wspomy (magiel z e36 320 M50). Czy jest jakiś sposób aby zmieścic ją w e30 z silnikiem m20? Z moich wstępnych oględzin i przymiarek wynika, że nie wejdzie więc ją odkręciłem ale może ktoś z Was ją zmieścił w jakiś sposób. Może to zbytecze zawracanie sobie głowy? W sytuacji gdy ją wywalę to nie będzie problemów z podłączeniem węży od hydrauliki tak aby ją ominąc?
Pozdrawiam
tylko, że wtedy za pewne spaprze się gwint. Nie lepiej by było przeszlifowac okrągłym pilnikiem wieloklin i zrobic takie wyżłobienie w tym miejscu?? Próbował ktoś może takiego rozwiązania?
Dwa dni temu zakladalem bierzesz mlotek i przebijasz nic sie nie dzieje. Ja chlodniczke sobe darowalem ale przymierzalem i z ale z racji planu zmiany silnika odpuscilem bo bedzie mi miejsce potrzebne
_________________ bylo:
e-28 M535i
e-36 325, 318is Coupe
e-30 325e drift spc
e-39 525 TDS
A jest:
e-30 328i Cabrio
e-36 323i
e-30 318 is
Gepard Garage.Swapy mechanika.503-112-639
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Skąd: ok. Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2012-10-26, 18:19
Szukam potwierdzonych informacji dotyczących przełożeń magla z poszczególnych modeli BMW i poszczególnych silników.
Tzn. przełożenie:
E30 -
E36 - dot. różnych wersji silnikowych i nadwoziowych tzn. jak wypadak compact, M3 itp.
Z3 -
E46 - Czy każda wersja nadwoziowa i silnikowa miały identyczne maglownice?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2011 Skąd: mysłowice
Wysłany: 2012-10-31, 18:14
Panowie, ostatnio montowałem przekładnie ze36 w mojej 323i (e30) w której fabrycznie wogóle nie było wspomagania.
przekładnia pasuje bez problemu razem z gałkami od e36
jedynie pod uszy od przekładni trzeba dać pare podkładek.
nie ciąłem ani nie przerabiałem wielkolinów.
jak położyłem przekładnie z e36 i przekładnie z e30 ( ze wspomaganiem ) to niczym się nie różniły, jedynie wałek z wieloklinem wychodzi z przekładni pod innym kątem, niczego nie trzeba ciąć ani szlifować
ja musiałem tylko zainstalować krzyżak od e30 ze wspomaganiem bo e30 bez wspomagania jest całkiem inny i o wiele dłuższy.
jedyny problem z krzyżakiem miałem taki że nabiłem go za głęboko i przy kręceniu kierownicą śruba się zaczepiała o ściane grodziową pod serwem i po przesunięciu krzyżaka w dół było ok.
baaardzo ważna jest zbierzność po takim zabiegu
po wymianie przekładni też nie ustawiałem zbierzności " bo nie sciągało "
jak puściłem kierownice to beemka jechała jak po szynach ale wystarczyło dodać gazu na łuku i była nieobliczalna, auto jechało jak chciało
po ustawieniu zbierzności auto było nie do poznania, trzymało się drogi jak przyklejone,
więc uważam że po wymianie przekadni zbierzność należy ustawić w pierwszej kolejności
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach