BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
tłoki od M43 do M40 - czy pasują ???
Autor Wiadomość
Jasiek1 



Dołączył: 22 Lis 2005
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2009-09-10, 11:54   tłoki od M43 do M40 - czy pasują ???

Witam, przerabiam silnik 1,8 M40 i chcę uzyskać wiekszy stopień sprężania poprzez zastosowanie tłoków od silnika M43. M40 ma tłoki wklęsłe i 8,8:1 a M43 płaskie i 9,7:1. Pytanie tylko czy tłoki od M43 będą pasowały do M40 - może ktoś wie ?? ?? Chodzi głównie o przesunięcie sworznia, czy jest takie same, grubość sworznia oraz odległość od sworznia do denka tłoka ?? ?? Będę wdzięczny za wszelkie info. Pzdr, MJ.
_________________
E30 318i :D - było
E36 325 TDS :D - było
E36 318 żółte, na czterech gaźnikach :D - było
E34 520i Touring - jest :D
 
 
Vindevil 
Syn motopompy!



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Gru 2004
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-09-12, 08:50   

W/g realoem nie będą pasować , ale jak jest możliwość to tylko przymierzyć.
_________________
Coś się stało że się ze...ło
 
 
 
Jasiek1 



Dołączył: 22 Lis 2005
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2009-09-17, 21:58   

Kupiłem, przymierzyłem i ............ gdyby ktos wpadł na tak głupawy pomysł jak ja i chciałby przerabiac silnik M40 to tłoki od silnika M43 pasują do M40. Są lżejsze, ciekawiej wykonane no i przede wszystkim dają stopień sprężania pow. 10,0:1 (zwłaszcza od silnika m43 1,6 do m40 1,8).
_________________
E30 318i :D - było
E36 325 TDS :D - było
E36 318 żółte, na czterech gaźnikach :D - było
E34 520i Touring - jest :D
 
 
318Albert 
2x 3er mit szperre



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2009
Skąd: Kielce
Wysłany: 2009-09-18, 10:36   

Skoro tłoki od M43 są płaskie to czy one nie zejdą się z zaworami w M40 ??
_________________
nie sztuka jest zabić muchę przednią szybą, tylko boczną.
Swapy,naprawa elektroniki(wzmacniacze lampowe,gramofony itp.)
 
 
 
Jasiek1 



Dołączył: 22 Lis 2005
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2009-09-18, 14:27   

Nie, różnica polega na tym, ze tłok M40 jest wklęsły, tzn. ma wewnatrz dołek o głębokości 5mm a tłok M43 1mm głębokości. Po zewnatrz denka wysokość obydwu tłoków jest taka sama a zawory w obu silnikach są skośne i w najbliszym miejscu do tłoka dochodzą akurat przy samych sciankach cylindra także środek tłoka mógłby być nawet wypukły i zaworki nie zdrezyłyby sie z tłokami.
_________________
E30 318i :D - było
E36 325 TDS :D - było
E36 318 żółte, na czterech gaźnikach :D - było
E34 520i Touring - jest :D
 
 
Vindevil 
Syn motopompy!



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Gru 2004
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-09-18, 20:10   

No to pogratulować samozaparcia! Ciekawy pomysł. Jak wdrożysz to daj znać co wyszło , bo mam m40 i sam się zastanawiam co robić .Jest 310 tyś i podejrzewam że poprzedni właściciel coś ukręcił z licznika .Teraz słychać panewki więc może...
_________________
Coś się stało że się ze...ło
 
 
 
Jasiek1 



Dołączył: 22 Lis 2005
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2009-09-18, 21:44   

Jak zadziała jak należy to oczywiście dam znać ................. jak narazie moge tylko zdradzić, ze silniczek zasilany będzie czterema gaźnikami po 37mm każdy :)
_________________
E30 318i :D - było
E36 325 TDS :D - było
E36 318 żółte, na czterech gaźnikach :D - było
E34 520i Touring - jest :D
 
 
beryl 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2009-09-18, 22:12   

Jasiek1 napisał/a:
Są lżejsze

A co z wyważeniem układu korbowego? Myślisz, że różnica w ciężarze tłoków nie wpłynie na to?
 
 
Jasiek1 



Dołączył: 22 Lis 2005
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2009-09-19, 06:58   

Im tłoki lżejsze tym lepiej - warunek aby nie było róznicy wagowej między nimi. Na wał nie ma to znaczenia, ponieważ tłoki i kawałek korbowodu sa masą działająca tylko w pionie. Za przeciwagę dla wału korbowego robi korbowód mniej wiecej do połowy jego wysokości co nazywamy masą wirującą.
_________________
E30 318i :D - było
E36 325 TDS :D - było
E36 318 żółte, na czterech gaźnikach :D - było
E34 520i Touring - jest :D
 
 
318Albert 
2x 3er mit szperre



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2009
Skąd: Kielce
Wysłany: 2009-09-19, 11:23   

A gdzieś wyczytałem, że można podmienić wał od diesla tłoki od czegoś tam i wtedy mamy 2.1 litra w M40. Zadziała taki patent ??
_________________
nie sztuka jest zabić muchę przednią szybą, tylko boczną.
Swapy,naprawa elektroniki(wzmacniacze lampowe,gramofony itp.)
 
 
 
Jasiek1 



Dołączył: 22 Lis 2005
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2009-09-21, 12:58   

Szukałem troche w danych i szczerze powiem, ze nie widzę nigdzie wału od diesla, który mógłby przypasić. Jeśli chodzi o sam stroker (tak sie to fachowo zwie hehe) to nie jest to takie łatwe. Dając wiekszy skok trzeba znaleźć tłoki z mniejszą odległością od sworznia do denka co w przypadku nowoczesnych silników nie bedzie proste, potem dochodzą takie rzeczy jak korbowód zawadzający o scianki tulei, tłok za bardzo wychodzący z tulei, wał zawadzający o blachy w misce olejowej itp itd ..... Do strokera trzeba dysponować dużą ilością czasu, cierpliwości i kasy :) A w silniku M40 też nie jest to za bardzo opłacalne :)
_________________
E30 318i :D - było
E36 325 TDS :D - było
E36 318 żółte, na czterech gaźnikach :D - było
E34 520i Touring - jest :D
 
 
318Albert 
2x 3er mit szperre



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2009
Skąd: Kielce
Wysłany: 2009-09-21, 21:41   

Polecam tutaj jest co nie co o przeróbkach M42 który ma dól zbliżony do M40
http://www.bmw-sport.pl/v...der=asc&start=0
_________________
nie sztuka jest zabić muchę przednią szybą, tylko boczną.
Swapy,naprawa elektroniki(wzmacniacze lampowe,gramofony itp.)
 
 
 
Marcin045 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 14 Paź 2009
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-10-16, 21:24   

Panowie powiedzicie czy tłoki z m40 pasuja do m42?
 
 
gatun0 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Skąd: Uć
Wysłany: 2009-10-16, 23:28   

a potrzebujesz tłoków do m42 ? jak tak to wal na priw
 
 
Jasiek1 



Dołączył: 22 Lis 2005
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2009-10-17, 08:48   

Na tłokach od M40 musiałbyś zrobić podcięcia na zawory ale tak wogóle stopień sprężania miałbyś mały, bo mają cholernie wklęsłe denka jak juz pisałem gdzieś tam wyżej. Czyli ogólnie nie pasują.
_________________
E30 318i :D - było
E36 325 TDS :D - było
E36 318 żółte, na czterech gaźnikach :D - było
E34 520i Touring - jest :D
 
 
Stammek86 



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 21 Sty 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-10-17, 09:54   

jak by ktoś szukal to mam tloki,korby,wał i blok do m42.
_________________
 
 
 
7ka 
Oldschool



Dołączył: 12 Sty 2007
Skąd: Warschau
Wysłany: 2010-09-06, 19:07   

na czym sprawa stanela? da sie czy nie ?
_________________
:] www.e21-e30.pl :spoko:
 
 
 
andiklo 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 30 Mar 2012
Skąd: Prabuty
Wysłany: 2012-03-30, 09:46   

da się przerobiłem i extra nie ten silnik tłoki z korbowodami z m43 i głowica , zawory , dzwigienki z m43 nie trzeba pastylek . :spoko:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12