BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przerabiamy visko na elektrowentylator
Autor Wiadomość
venom 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2009
Skąd: Będzin (sląskie)
Wysłany: 2009-12-01, 18:13   Przerabiamy visko na elektrowentylator

Witam

Problem z chaczeniem smigla o chlodnice powrocil jednak.
Wiatrak zgubil juz dwa smigla a na chlodnicy widac juz slady otarc.

Nie wnikam dalej w temat visca - albo jest jakies dupiate (wnioskuje po tym ze nijak nie da sie wentylatora zakrecic tak jak ma byc) albo cos innego - nie wiem. Poduchy jak juz mowilem nowe sa.

Co bedzie potrzebne do przerobki?

Z tego co wiem:

wywalam wisko wentylator i oslone
Z przed chlodnicy wywalam ten tunel plastikowy
Wentylator klimy E32 E34 (czy sa takie same?)
montaz przed chlodnica (chlodnica to standart 440mm - czy bedzie to pasic?)
czujnik najlepiej w chlodnice (jaki?) ew dorobie jakis na kruccu

Jak najlepiej to podlaczyc tzn wynik ma byc taki ze maja byc dwa biegi bez override'a w kabinie (nie pale gum i nie driftuje)
_________________
E30 Touring - project in progress - sprzedane
E30 Coupe - dupowozik
Z3 Roadster - lansowozik
 
 
 
Grzesiek2290 
fck vanos!



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Skąd: B-stok
Wysłany: 2009-12-01, 18:42   

Wentylator klimy-zalezy chyba od silnika. Te 5 łopatkowe (czy tma ile) mają bodajże 270W i dają rade bez problemu. Do kupna za śmieszną kase :D

Przed chłodnicę wchodzi bez problemu.

Wykręcasz ramki lamp, nerki i wsuwasz. Miejsca wszedzie wystarczająco-w szerz, wzdłuż, na wysokość.


Ja mam czujnik na króćcu załączany przy ...eee 87* chyba i tylko jeden bieg (max) bo ten opornik przy wentylatorze jest uszkodzony.

Koniecznie rób obwód poprzez przekaźnik bo ja trochę polatałem "na krótką" i czujnik szlag trafił




Myślę że dobrą opcją będzie wentylator klimy i ori czujnik do tego i całe okablowanie pod to. Wtedy powinno chodzić na 2 biegach. Ale moge sie mylić...
_________________
 
 
 
venom 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2009
Skąd: Będzin (sląskie)
Wysłany: 2009-12-01, 18:59   

szczerze to te dwa biegi moga byc troche na wyrost
przekaznik dac rozumiem miedzy plusa na czujniku a plusa wentylatora?
bo rozumiem ze miales plus pociagniety ten sam co zalaczal wentylator i dlatego czujnik sie zjaral?
_________________
E30 Touring - project in progress - sprzedane
E30 Coupe - dupowozik
Z3 Roadster - lansowozik
 
 
 
Grzesiek 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Skąd: Rudnik nad Sanem
Wysłany: 2009-12-01, 19:31   

przekaznik daj na obwodzie plusa a sterowanie (zalaczanie ) daj pod czujnik. tez Przymierzam sie do zastapienia viska ale ja planuje kupic zestaw z e36
_________________
nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć...
moje smiglo
http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=38735
 
 
 
venom 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2009
Skąd: Będzin (sląskie)
Wysłany: 2009-12-01, 20:18   

dobra juz kumam
to tak jak przekaznik swiatel

tylko tutaj wlacznik swiatel to czujnik temperatury a zarowka to wentylator :D
teraz tylko jak podpiac minusy z czujnika i z wentylatora i mam jasnosc

Grzesiek czemu zakladasz od e36 - jaka roznica jest?
_________________
E30 Touring - project in progress - sprzedane
E30 Coupe - dupowozik
Z3 Roadster - lansowozik
 
 
 
Grzesiek 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Skąd: Rudnik nad Sanem
Wysłany: 2009-12-01, 20:24   

dyz jest bez przerobek ori wiatrak do ori chIodnicy z ori czujnikiem w chlodnicy

cos takiego http://moto.allegro.pl/it..._318_i_e36.html


P
_________________
nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć...
moje smiglo
http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=38735
Ostatnio zmieniony przez Grzesiek 2009-12-01, 20:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-12-01, 20:26   

Jakiś czas temu założyłem wentylator elektryczny, tylko sterowanie mam z przycisku w kabinie. Chcę zrobić na czujniku tylko nie wiem gdzie by go wkomponować. W chłodnicy otwór na czujnik mam zaślepiony. Jakieś pomysły??
_________________


E30 + E91
 
 
 
venom 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2009
Skąd: Będzin (sląskie)
Wysłany: 2009-12-01, 21:01   

Grzesiek napisał/a:
dyz jest bez przerobek ori wiatrak do ori chIodnicy z ori czujnikiem w chlodnicy

cos takiego http://moto.allegro.pl/it..._318_i_e36.html


P


no tak ale ty masz 4ry cylindry
a ja 6 i nie wepchne tego tam
jakby ktos mial chwile i chec to niech rozrysuje co i jak podlaczyc zeby bylo jasne co gdzie i jak
rozumiem ze wentylator przed chlodnica zamocuje na jakichs dorobionych mocowaniach?
po wywaleniu tego plastikoewgo kanalu przed chlodnica chyba jest dosc miejsca na montaz.
a co do umiejscowienia czujnika to najlepiej mocowac na chlodnicy (chocby w Vag'ach jest na dole wkrecany czujnik. A jak juz na wezu to na dole (jesli tam sie zrobi za goraco wtedy cala chlodnica ma juz goracy plyn i zostanie schlodzony wentylatorem a nastepnie przeplynie przez czujnik i wylaczy go)
_________________
E30 Touring - project in progress - sprzedane
E30 Coupe - dupowozik
Z3 Roadster - lansowozik
 
 
 
damian357357 
Poszukaj zanim napiszesz !!!
chester



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Skąd: SLUPSK & UK
Wysłany: 2009-12-01, 21:21   

Zacytuje kolege,,muche'' z forum, on u siebie w temacie wszystko opisał.
Sprawdzone sam podłanczałem według tego opisu wiatrak klimy z e39 i wszystko działa ok. :wink:

podlacznie do pradu

termoczujnik na chlodnicy 2-ie nozki : pod jedna podpinasz + z aku, druga laczysz z nozka nr 85 na przekazniku

przekaznik (sa 2 rodzaje na 5 i 4 nozki)

rozpiska przekaznika na 4 nozki
- 85 : j.w. do czujnika temp z chlodnicy
- 86 : masa - moze byc "-" na aku choc niekoniecznie
- 87 : "+" do zasilania silnika wentylatora - daj gruby kabel bo pobor pradu jest dosc duzy
- 30 : zasilanie "+" z akumulatora - gruby kabel j.w.

przy przekazniku na 5 nozek dochodzi jeszcze 87a ktore tutaj bedzie niepotrzebne - mozesz to zaizolowac lub szukac przekaznika na 4 nozki

mozna dac jeszcze bezpiecznik na kablu pradowym - ten do nozki 30 na przekazniku
_________________
BMW --> Bardzo Mile Widziane
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZESCI Z BMW E36 320 COUPE W AUTOMACIE
 
 
bujan21 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2008
Skąd: Błonie
Wysłany: 2009-12-01, 21:37   

Ja u siebie montowałem taką modernizację ale bez większych problemów podszedł mi wentylator od.....kadeta... miałem akurat taki pod ręką. Dałem przez przekaźnik ale sterowanie mam jak cypisek z kabiny. Ale mam plan żeby termowłącznik wkomponować w dolny wąż od chłodnicy rurkę z przyspawanym gwintem (nakrętką?) na czujnik. Tylko ja mam m40 i tam jest sporo miejsca na kombinacje
 
 
Yabi 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Gru 2006
Skąd: Golub-Dobrzyń
Wysłany: 2009-12-01, 22:03   

Tak szukałem i na forum było troszkę o wentylatorach elektrycznych zamiast visco http://beemka-klub.pl/for...ight=wentylator
_________________
Było E30 320i 83r Lapisblau --> Było E34 520i m30b30 90r Silver --> Jest E34 525i m52b25TU 90r Diamant schwarz metallic
 
 
 
Grzesiek 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Skąd: Rudnik nad Sanem
Wysłany: 2009-12-01, 22:10   

a to pardom .
_________________
nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć...
moje smiglo
http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=38735
Ostatnio zmieniony przez Grzesiek 2009-12-01, 22:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Grzesiek2290 
fck vanos!



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Skąd: B-stok
Wysłany: 2009-12-01, 22:45   

Robiłem na krótko i "-" dałem na czujnik - po najprostszej linii oporu bo nie chciało mi się bawić :P

Planuje zmianę chłodnicy na ta dieslowska i jak nie będzie miała miejsca na czujnik to maznę to na czarny mat żeby nie rzucało się w oczy i podłączę z przekaźnikiem :D


_________________
Ostatnio zmieniony przez Grzesiek2290 2009-12-01, 22:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Piotrek325 
maniak


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Sty 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-01, 23:38   

ja proponuje jednak zrobic wlacznik w kabinie. z doswiadczenia wiem ze sie przydaje.

sytuacja jest taka. mam m20. chlodnice najwieksza jaka wychodzilo -> tzn od wersji tropiklanej. do tego czujnik dwu temperaturowy w chlodnicy. przy jezdzie szybkiej/ostrej ale jezdzie, wentylator nie wlaczy sie wogole, ale w miescie jak rano sie np. jedzie do warszawy i stoi podziwiajac kolumne smachodow przed toba za toba i obok ciebie, to moj silnik nagrzewa sie znacznie, tzn temp. wychodzi na czerwone pole , wlacza sie wentylator, schodzi do 3 kreski i tak w kolko. dlatego dobrym rozwiazaniem jest podlaczyc sobie "guzik" na pierwszy bieg wentylatora, i w koreczku sobie wlaczac.

(skad sie bierze to ze samochod sie nagrzewa az tak bardzo?, ano czujnik temp kompa/zegarow jest przy pompie wody, a czujnik od wlaczania sie wentylatora w chlodnicy, stad albo zastowac czujnik wlaczajacy przy nizszej temp, albo taki zabieg jak ja posiadam :)

z tego co wiem m20 lubi pekac, a takie skakanie temperatura, napewno mu nie wychodzi na dobre.
 
 
venom 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2009
Skąd: Będzin (sląskie)
Wysłany: 2009-12-02, 08:03   

no to moze zamontowac czujnik nw wezu gornym od chlodnicy...

U mnie sprawa jest cokolwiek dziwna z tym wiskiem
temp trzyma sie stale jedna kreske nizej od pionu (wyjdzie moze o 2mmm jak gdzies dluzej stoje na wolnych - typu korek np)

Nie moge zalozyc smigla tak jak w instrukcji (chaczy o trzpien na ktorym powiino byc kolo od wspomy (wspomy brak)
Zalozylem od zewnetrznej strony wiska na dystansach i teraz ma moze z 1cm do tego trzpienia
Ale juz dwie lopaty poszly a na chlodnicy od strony pasazera jest slad po otarciu.
Poduchy nowe i teraz wez czlowieku szukaj rozwiazania
Jedyna obserwacja to to ze najczesciej dzieje sie to w momencie ostrzejszej jazdy...
_________________
E30 Touring - project in progress - sprzedane
E30 Coupe - dupowozik
Z3 Roadster - lansowozik
 
 
 
Yabi 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Gru 2006
Skąd: Golub-Dobrzyń
Wysłany: 2009-12-02, 09:23   

A może podpasowało by śmigło od TDS-a co? :|
Czy aktualnie masz wiatrak orginalny czy zamiennik firmy Topran?
_________________
Było E30 320i 83r Lapisblau --> Było E34 520i m30b30 90r Silver --> Jest E34 525i m52b25TU 90r Diamant schwarz metallic
 
 
 
Bambus 3.. 
DRIFT MANIAC



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Sie 2007
Skąd: Kutno
Wysłany: 2009-12-02, 10:51   

Co do wentylatorów:
Wentylator z e34 e32 z M30 ma moc 250W (OE 64541374001)
Taki z e46 330d 270W (OE 64546905076) a od marca 2003 nawet 450W (OE 64546922554)

Ja ma tak:

Wentylator e46 330D, wywalony sterownik przez co lata cały czas na drugim biegu :)



Czujnik temperatury, który załacza wentylator przy 92 stopniach i rozłącza jak temp zejdzie do 87 stopni, umieszczony w rurce z dospawaną nakrętką w wężu idącym od głowicy do chłodnicy.
Dlaczego w górym wężu , a nie w dolnym? Żeby pracował wtedy gdy jest otwarty cały obieg płynu po otwarciu termostatu





Dodatkowo mam zamontowany awaryjny przęłącznik w kabinie, którego i tak nie używałem jak narazie bo "automat" czyli czujnik dwubiegunowy działa bez zarzutu.
Mozna zaadoptować taki np. od forda escorta diesla

Auto e30 M30B35
Pozdro

Co do wisco...
Ja miałem taki problem bardzo dawno temu, jak miałem założone wisco z e30 a wiatrak na dystansie własnie z jakiejś e34 .
Normalnie było spoko ale przy ostrzejszej jeździe wiatrak wpadał w nienaturalne turbulencje az dotykał prawie chłodnicy.
Na dystansie tak sie moze dziać niestety. Jak załozyłem normalny ori wszystko było spoko.
_________________
Adrenalina uzależnia...
Ostatnio zmieniony przez Bambus 3.. 2009-12-02, 11:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Grzesiek2290 
fck vanos!



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Skąd: B-stok
Wysłany: 2009-12-02, 17:36   

Ja mam czujnik 87 na wyjściu chłodnicy i mi załączało wentylator przed 3 kreska ,a gasł gdzieś w połowie.

I tez nie w każdym korku się załączał.
_________________
 
 
 
gatun0 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Skąd: Uć
Wysłany: 2009-12-02, 17:52   

dokładnie , czujnik powinien być na górnym wężu lub na górze chłodnicy .
 
 
Piotrek325 
maniak


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Sty 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-02, 21:56   

ja mam specjalne miejsce na czujnik w chlodnicy, i tam mam czujnik, ale faktycznie lepiej by bylo go miec w gornym wezu. wtedy szybciej by sie zalaczal wentylator.
 
 
venom 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2009
Skąd: Będzin (sląskie)
Wysłany: 2009-12-03, 00:13   

Yabi napisał/a:
A może podpasowało by śmigło od TDS-a co? :|
Czy aktualnie masz wiatrak orginalny czy zamiennik firmy Topran?


wentylator jest ori bmw
11 lopatowy (no teraz juz 9cio)

CO ciekawe dostalem wentylator z e30 razem z chlodnica 9cio lopatowy i jest duzo grubszy i juz zupelnie tam nie pasuje

tak jak mowie ani jednego nie moge zalozyc tak jak w instrukcji jest (czyli przykrecony miedzy blokiem a wiskiem - zawsze haczy o trzpien dolnego kola pasowego

Najchetniej pozbylbym sie porblemu czemu sie tak dzieje ze dotyka chlodnicy

Najpierw byly poduszki to wymienilem i rzeczywiscie jedna byla padnieta (ta od pasazera - i juz myslalem ze bedzie ok)

teraz juz mam mysli ze to moze chlodnica pochyla sie przy przyspieszaniu i nadziewa sie na smiglo - wprawdzie siedzi na dole na "uszach" i z gory jest zakrecona blokada ale dodatkowo juz przyciagnalem ja do pasa trytytkami (lapie sie juz wszelkich sposobow) bo miala moze ze 3-4mm luzu
_________________
E30 Touring - project in progress - sprzedane
E30 Coupe - dupowozik
Z3 Roadster - lansowozik
 
 
 
gawlak01 
Poszukaj zanim napiszesz !!!
BoMogęWszystko



Dołączył: 17 Lis 2009
Skąd: Chocianów
Wysłany: 2009-12-03, 17:13   

Witam wiecie moze jak poprawic ogrzewanie w e30 1.8 mam problem gdy temperatura spadnie ponizej -5 auto grzeje sie z 30 min a gdy stoje to zbyt szybko ok 10 min wymienilem termostat ale gdy stoje w korkach to temperatura przekracza 90 stopni a gdy rusze to spada prawie do zera a ja mam tylko szron na nosie jak ktos mial juz taki problem to bardzo prosze o ratunek co z tym zrobic.A 2 sprawa to mam amortyzatory ze sprezynami zalozone kupilem od kolegi prawie nowe on zaliczyl dzwon i rozebral BMW na czesci slyszalem ze sa 2 rozne srednice amortyzatorow i trzeba je zmierzyc ale jak wymieniam calosc to chyba nie trzeba mierzyc jak myslycie? :?: :?: :?: PROSZE O SZYBKA ODPOWIEDZ
_________________
BMW BoMogęWszystko
 
 
 
kamil.k 
złota ronczka



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 09 Gru 2005
Skąd: piotrków trybunalski
Wysłany: 2009-12-03, 20:26   

jakby mi wskazówka od temperatury miała tak skakac do czerwonego pola albo trzeciej kreski to bym chyba predzej zawału dostał niż gdzies dojechał bo bym sie gapił na wskazówke i rozmyslał czy wentylator sie właczy czy sie nie właczy :lol:

mam juz trzecie m20 z wiskoza i wskazówka zawsze po nagrzaniu stoi pionowo niezależnie czy stoje w korku czy nie wiec jak komus wiskoza rozwala chłodnice to ma cos nie tak bo dystans miedzy chłodnica a wiatrakiem jest ponad 2cm i nie bardzo mi sie chce wierzyc żeby wisco sie tak wygieło i dotykało do chłodnicy
_________________
Jak Ci powiedzą ze lejesz wode to powiedz ze temat jest jak rzeka

sprzedam częsci silnikowe 320i/323i
 
 
 
MARAS 
plecak doświadczeń



Pomógł: 45 razy
Dołączył: 02 Kwi 2004
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-12-03, 23:40   

gawlak01 napisał/a:
Witam wiecie moze jak poprawic ogrzewanie w e30 1.8 mam problem gdy temperatura spadnie ponizej -5 auto grzeje sie z 30 min a gdy stoje to zbyt szybko ok 10 min wymienilem termostat ale gdy stoje w korkach to temperatura przekracza 90 stopni a gdy rusze to spada prawie do zera a ja mam tylko szron na nosie jak ktos mial juz taki problem to bardzo prosze o ratunek co z tym zrobic.A 2 sprawa to mam amortyzatory ze sprezynami zalozone kupilem od kolegi prawie nowe on zaliczyl dzwon i rozebral BMW na czesci slyszalem ze sa 2 rozne srednice amortyzatorow i trzeba je zmierzyc ale jak wymieniam calosc to chyba nie trzeba mierzyc jak myslycie? :?: :?: :?: PROSZE O SZYBKA ODPOWIEDZ


1)co do skoków temaperatury
- czy po wymianie termostatu czy napewno prawidłowo odpowietrzyłeś układ chłodzenia?
częstym powodem jest powietrze w ukadzie chłodzenia
-Jaki termostat zamontowałeś NOWY czy nowy ale używany? Jakiś zamiennik czy ori?
z zamiennikami jest różnie 1na10 działa prawidłowo ( temp. otwarcia zamkniecia) i wytrzymują góra 2 sezony
-pompa wody pasek nie jest za luźny? może pompa się powoli kończy lub już się skończyła i wirnik lata luźno dopiero przy większych prędkościach jakoś załapuje lub jest już tak skorodownay ze tłoczy płyn tylko na wyższych obrotach a na niższych poprostu ją miesza
2)Co do amortyzatorów to poszukaj na forum wąska 45mm i gruba laga 51mm ale tym mniej bym się przejmował jak tym z czego są te Mcpersony z sześcio czy cztero garowca? jak z szóstki to sprężyny będą twardsze i twoja Baśka będzie stała z zadartym nosem do góry jak motorówka.
_________________
Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
 
 
 
TomeX500 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2009
Skąd: Opole
Wysłany: 2009-12-04, 11:46   

Co do urywających się łopat... Sprawdź jeszcze poduszkę skrzyni biegów.
_________________
KreatywnaEkipa - odnawianie rowerów i części samochodowych
OMGWTFBBQ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16